Alcohol wordt omgezet in ethanal en dan in azijnzuur als ik mij niet vergis. Dus u CO² concentratie zou normaal niet mogen stijgen.
En azijnzuur is van geen belang in uw bicarbonaatbuffer dus in principe gaat dat u pH niet veranderen lijkt mij.
Het kan dat het aan iets anders ligt natuurlijk, maar voor zover ik weet komt er in de reacties ook nergens CO² vrij.
Dat alcohol uw lipolyse of glycogenolyse gaat beinvloeden ben ik feitelijk ook nog nergens tegen gekomen.
Maar het zou ook kunnen, ge moet wel eens zeggen hoe dat dan gebeurt
dat is dus hetgeen ik zei hé