Archief - Trek uw plant !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

metaphore

Legacy Member
koekoek zei:
het gaat over de stof waaruit de TL lampen zijn gemaakt, en da wordt effectief gebruikt om van 1kg, 2kg te maken... ook waspoeder wordt gebruikt...

Maar ik heb het al gezegd, als ge 1kg waspoeder bij 1kg coke doet moet ge dat toch rieken?

Fir3wulf

Legacy Member
das nooit 100% da ze daarbij toevoegen he...

ma ga het nu over coke of trek uw plant :) Gaan we terug OT ?

Defkes

Legacy Member
*Komt net thuis van z'n werk bij Philips Lighting, bekijkt dit topic, denkt aan carriere als dealer in TL-lampen*

Kepa

Legacy Member
metaphore zei:
Alcohol wordt omgezet in ethanal en dan in azijnzuur als ik mij niet vergis. Dus u CO² concentratie zou normaal niet mogen stijgen.
En azijnzuur is van geen belang in uw bicarbonaatbuffer dus in principe gaat dat u pH niet veranderen lijkt mij.
Het kan dat het aan iets anders ligt natuurlijk, maar voor zover ik weet komt er in de reacties ook nergens CO² vrij.

Dat alcohol uw lipolyse of glycogenolyse gaat beinvloeden ben ik feitelijk ook nog nergens tegen gekomen.
Maar het zou ook kunnen, ge moet wel eens zeggen hoe dat dan gebeurt :p


dat is dus hetgeen ik zei hé :p
ik heb nooit beweerd u te zitten verbeteren.. gaf gewoon meer oorzaken/nadelen aan.

Co2 stijgt niet door alcoholrestanten maar door de cellen die alcohol afbreken (afbraakproducten). Ze verbruiken zowiezo energie hé, en raad eens wat daar het gevolg van is ;) (of het voorgevolg.. of hoe ge het wilt noemen)

Het beïnvloedt daarbij de gluconeogenese dacht ik (stopt een proces erin, of remt het drastisch door een evenwicht ergens te verstoren)
).. dus uw lichaam gaat geen glucose meer aanmaken en de glucose in uw bloed opgebruiken => van uw stokje vallen. ff geleden hoor, en ik ga niet me tijd steken om het op te zoeken :).


QplQyer zei:
Bij cannabis moet men het ook niet met tabak gebruiken. Vaporizers, cakes, ... zoveel mogelijkheden om de tabak weg te laten.
oh ja... dat gaat vooral het merendeel van cannabis gebruikers doen indien het gelegaliseerd wordt :ironic:
ff een machientje van 500€ aanschaffen of drek een cake met 10+gram maken.

Defkes zei:
*Komt net thuis van z'n werk bij Philips Lighting, bekijkt dit topic, denkt aan carriere als dealer in TL-lampen*
zijn van horen zeggen de felste junkies... zou ook zijn gestopt :p

metaphore

Legacy Member
Kepa zei:
ik heb nooit beweerd u te zitten verbeteren.. gaf gewoon meer oorzaken/nadelen aan.

Co2 stijgt niet door alcoholrestanten maar door de cellen die alcohol afbreken (afbraakproducten). Ze verbruiken zowiezo energie hé, en raad eens wat daar het gevolg van is ;) (of het voorgevolg.. of hoe ge het wilt noemen)

Het beïnvloedt daarbij de gluconeogenese dacht ik (stopt een proces erin, of remt het drastisch door een evenwicht ergens te verstoren)
).. dus uw lichaam gaat geen glucose meer aanmaken en de glucose in uw bloed opgebruiken => van uw stokje vallen. ff geleden hoor, en ik ga niet me tijd steken om het op te zoeken...
Ok :p
maar ik stelde het gewoon in vraag omdat er hier vaak zo dingen gezegd worden die op nie veel slagen (versinseltjes van mensen dus).

Behalve van da flauvallen, da zou ik wel straf vinden.
Ge hebt zoveel mechanismen om u hersenen toch nog van energie te voorzien... bv als gluconeogenese stilvalt kunnen de ketonlichamen nog voor energie zorgen.

Het zou natuurlijk ook wel kunnen, ik ga da niet uitsluiten :p ik ken er zelf ook niet genoeg van.

QplQyer

Legacy Member
Kepa zei:
oh ja... dat gaat vooral het merendeel van cannabis gebruikers doen indien het gelegaliseerd wordt :ironic:
ff een machientje van 500€ aanschaffen of drek een cake met 10+gram maken.
Die dingen beginnen al vanaf €100. Overigens doet dat niets af aan wat ik zei, men moet geen tabak gebruiken, er zijn alternatieven. Dus wat je oorspronkelijk zei dat het een voordeel zou zijn van alcohol dat je het niet moet gebruiken met andere drugs klopt niet, daar gebruik zonder tabak wel degelijk mogelijk is. Dat velen het niet doen, betekent niet dat het niet kan.

democracy02

Legacy Member
een luie, vlugge & goedkope manier om weed oraal te gebruiken; das goeie hash kopen en het smelten en mengen in een yoghurt.
werkt langer en heftiger (naar gelang de dosering natuurlijk) vgl. met vuile rook in ademen :)

4 more info: http://haveayogi.tripod.com/

spray-bunny

Legacy Member
Osi` zei:
@die ene van thc in zakjes, ja ik weet dat, kheb nog een hele hoop zakjes, zal da later wel eens derafschrapen enzo :p Dat noemt Skunk
Da's geen skunk. Ik ben de exacte naam even vergeten, maar skunk is een wietsoortje.

edit: de juiste benaming is pollem.

Kepa

Legacy Member
metaphore zei:
Ge hebt zoveel mechanismen om u hersenen toch nog van energie te voorzien... bv als gluconeogenese stilvalt kunnen de ketonlichamen nog voor energie zorgen..
yup, en ketonlichamen zorgen eveneens voor een acidose ;)
(zijn ook niet zo goed voor uw hersenen als glucose, maar geraken idd eveneens langs de bloed hersen barriere.. geloof me, ik verzin niet graag dingen :p)

en dat flauwvallen was dus voor alcoholiekers (ervoor bijgezet)... mensen die 3dagen ofzo enkel zuipen, geen nieuwe glucose + geen aanmaak = flauwvallen. Komt idd niet zoveel voor, maar het is wel belangrijk dat je een juiste diagnose stelt (maag leegpompen, etc..)

QplQyer zei:
Dus wat je oorspronkelijk zei dat het een voordeel zou zijn van alcohol dat je het niet moet gebruiken met andere drugs klopt niet, daar gebruik zonder tabak wel degelijk mogelijk is. Dat velen het niet doen, betekent niet dat het niet kan.
ja en dat is een beetje zoals zeggen dat je ook op water kunt rijden. Het voorbeeld van vaporisers/cakes is al 20keer aangehaald geweest, niet nodig dat er iemand het elke pagina herhaald hoor. Ge kunt ook cannabis thee maken btw, niet zeker over de effecten wel :unsure:... maar al die dingen gaat ge niet ff op een fuif kunnen bovenhalen (en dat is nog bepaalt nog steeds een groot deel van het verbruik van cannabis).
Net zoals elke pagina wordt aangehaald dat cannabis medicinaal werkt... maakt echt geen bal uit voor de gemmiddelde gebruiker bij een legalisatie :p

Destroyer

Legacy Member
koekoek zei:
het gaat over de stof waaruit de TL lampen zijn gemaakt, en da wordt effectief gebruikt om van 1kg, 2kg te maken... ook waspoeder wordt gebruikt...

achja who cares uiteindelijk, ooit al is gezien hoe ze cocaine maken? komt met veel brol in contact ze... filmpje gevonden... iedereen aan de slag maar zeker? :p

http://postarchives.entensity.net/121506/media.php?media=coke.wmv


en over vaporisers, pff vind er eigenlijk weinig aan, je bent wel een beetje high, maar het effect is toch veel minder

das toch mijn eigen ervaring daarmee

satanistje

Legacy Member
Het is inderdaad ook een wietsoort maar geloof me vrij men refereert er ook vaak genoeg naar als thc "stof".

Quilombo

Legacy Member
Osi` zei:
Your point being?

@die ene van thc in zakjes, ja ik weet dat, kheb nog een hele hoop zakjes, zal da later wel eens derafschrapen enzo :p Dat noemt Skunk

spray-bunny zei:
Da's geen skunk. Ik ben de exacte naam even vergeten, maar skunk is een wietsoortje.

edit: de juiste benaming is pollem.

skunk is stinkende weed die veel te hard is behandeld om een zo hoog mogelijk thc gehalte te hebben.

Decay

Legacy Member
democracy02 zei:
een luie, vlugge & goedkope manier om weed oraal te gebruiken; das goeie hash kopen en het smelten en mengen in een yoghurt.
werkt langer en heftiger (naar gelang de dosering natuurlijk) vgl. met vuile rook in ademen :)

4 more info: http://haveayogi.tripod.com/

ket
Da ziet eruit als diarree :x Zal wel tof zijn da gevoel enzo, maar de smaak kan toch onmogelijk deftig zijn? En het uitzicht al zeker niet :p Nuja, tof idee maar kzou da nooit naar binnen krijgen denk ik.

Kdacht dat ze de kristallekes ook kiss noemden, naart schijnt kunde da zo kopen in Londen. Ne vriend van mij heeft een grinder mùet 3 verdiepingen, de tweede is met een zeefke waardoor alle kristallekes vallen in het onderste compartiment. Das zalig om da op te roken :d

QplQyer

Legacy Member
Kepa zei:
ja en dat is een beetje zoals zeggen dat je ook op water kunt rijden.
Neen, want water-motoren zijn bij mijn weten nog niet zo vlot beschikbaar als bijvoorbeeld vaporizers. Ik ben ervan overtuigd dat mochten deze vlot beschikbaar zijn, velen zouden afstappen van diesel en benzine.

Het voorbeeld van vaporisers/cakes is al 20keer aangehaald geweest, niet nodig dat er iemand het elke pagina herhaald hoor.
Het is wel nodig wanneer dat een argument tegen een andere stelling blijkt te zijn.

Ge kunt ook cannabis thee maken btw, niet zeker over de effecten wel :unsure:... maar al die dingen gaat ge niet ff op een fuif kunnen bovenhalen (en dat is nog bepaalt nog steeds een groot deel van het verbruik van cannabis).
Net zoals elke pagina wordt aangehaald dat cannabis medicinaal werkt... maakt echt geen bal uit voor de gemmiddelde gebruiker bij een legalisatie :p
Wederom, het is niet omdat de gemiddelde gebruiker het product zo gebruikt dat het niet anders kan en het is dat anders kunnen dat net maakt dat het niet de drug zijn schuld is dat het zo gebruikt wordt, maar wel de schuld van de gebruiker. Dus het is geen voordeel dat alcohol heeft tegenover cannabis (want het is niet inherent aan cannabis om het te moeten gebruiken met andere drugs).
Bij legalisering zou men dan beter ook de "gezondere" gebruiksvormen aanraden, het geval op een fuif kan dan ook opgelost worden bij legalisatie door een vaporizer ter gebruik aan te bieden.

democracy02

Legacy Member
Decay zei:
ket
Da ziet eruit als diarree :x Zal wel tof zijn da gevoel enzo, maar de smaak kan toch onmogelijk deftig zijn? En het uitzicht al zeker niet :p Nuja, tof idee maar kzou da nooit naar binnen krijgen denk ik.

Kdacht dat ze de kristallekes ook kiss noemden, naart schijnt kunde da zo kopen in Londen. Ne vriend van mij heeft een grinder mùet 3 verdiepingen, de tweede is met een zeefke waardoor alle kristallekes vallen in het onderste compartiment. Das zalig om da op te roken :d
denk wel da het beter smaakt als je het smelt in olijfolie dan in boter.

maar als je da mengt met een gesuikerde yoghurt smaakt da wel redelijk deftig ze. besides, zijde ne man of nie? :p

metaphore

Legacy Member
echte mannen eten diarree! ;p

Ge kunt veel beter uwe hash in pudding koken.
ge knipt uwe hash heel fijn in het zakje zodat ge feitelijk alleen nog poeder hebt.
Ge maakt een puddingmengsel, ge kapt de shit erbij en ge laat het opwarmen zoals ge gewoon pudding zou maken.
Ge roert da er goed onder.

(wel zien dat uwe pudding niet overkookt want als da kookt drijft nogal veel boven)

ge kapt alles in pottekes en ge serveert die pudding.

Leuk effect en ik vond dat het nog goed smaakte ook, de rest vond het wel niet lekker :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan