Archief - Top menselijke uitvindingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stoomboot

Legacy Member
En kunst, in de meest omvangrijke term dan, is in mijn ogen zelfs dan nog geen uitvinding.
Het is een manier waarop de mens omgaat met het leven.

Liedjes, schilderijen, ..., het heeft een functie, maar er wordt niks echt mee bereikt of op verder gegaan.

Hmgrwngd

Legacy Member
nielseke zei:
Liedjes, schilderijen, ..., het heeft een functie, maar er wordt niks echt mee bereikt of op verder gegaan.

Goeie god, ik kan niet geloven dat ik dit net gelezen heb...

Miljaar zeg. Ik kan het zelfs nie in woorden uitdrukken hoe teleurgesteld ik ben als ik dat lees.

Strawberry

Legacy Member
Hij heeft toch voor een stuk gelijk? Afhankelijk van wat je met echt bereikt bedoelt. Tgaat nog steeds over uitvindingen
niet of kunst nut heeft of niet enz en of kunst mensen raakt en van die dingen
je kan daar natuurlijk droevig van worden maar in de context van de topic slaat het wel ergens op.
Al kan je 10000 dingen opsommen die bereikt worden met kunst, het zijn volledig andere dingen die bereikt worden als met het wiel :) kunst is prachtig en kan uw leven en denken voorgoed veranderen
maar het gaat niet enkel kunst zijn dat een hele beschaving naar de top helpt ofzo

Strawberry

Legacy Member
jah daar is de kunst toch maar een onderdeel
van de hele beweging

toch een verschil in uitvindingen waar iedereen baat bij heeft
zelf mensen die hun ringtones het artiestieke toppunt vinden
en zoiets persoonlijk als kunst interpretatie dat nooit voor de hele bevolking is geweest
popart blijft de enige kunstvorm die iedereen bereikt heeft en dat is dan omdat het er leuk uitziet
meeste mensen hebben geen flauw idee van de filosofie van warhol enz die achter die kunst zit

stoomboot

Legacy Member
Ik heb het meer over uitvindingen die erop gebaseerd kunnen worden
Dan blijft het cijfer een mooi rond getal.
Een penseel en een cdspeler, etc... zijn hier niet van toepassing. Een penseel is tenslotte niet ontstaan door een of ander schilderij dat er mooi uitzag.

Neen, qua cultuur is dit natuurlijk het meest overheersende! Daar ben ik me wel van gewaar hoor :)

Hmgrwngd

Legacy Member
Strawberry zei:
meeste mensen hebben geen flauw idee van de filosofie van warhol enz die achter die kunst zit

LoL ! :p

Ik blijf erbij: zelf ben je de beste kunstenaar! :)

Tuurlijk moet je niet constant iets zoeken achter het werk van iemand anders. Iets wat je zelf doet, doe je toch beter?

Strawberry

Legacy Member
das weer iets anders

en wanneer is iets beter of waarom is iets beter
zeker in de kunst ... is beter nogal vaag/niet echt sprake van beter

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Ik zie hier veel dingen die voortvloeisels zijn uit basis elementen.

Daarom zou mijn lijst ook anders zijn (random volgorde) :

- Wiel
- Scheepvaart
- Schrift
- Taal
- Getallenstelsels
- Riolering
- Microscoop
- Computers
- Telefoon
- Dynamo

stoomboot

Legacy Member
Scheepvaart, maar niet de luchtvaart?
Verklaar u eens nader als ge wilt, Nuytuh

Strawberry

Legacy Member
en microscoop in lenzen
boekdrukkunst en fotografie mogen er ook bij

taal is niet echt een uitvinging buiten die ene daar
die echt zo gemaakt is hoe heet dat nu weer?

Hmgrwngd

Legacy Member
nielseke zei:
Scheepvaart, maar niet de luchtvaart?
Verklaar u eens nader als ge wilt, Nuytuh

Als een boot zinkt, kun je nog zwemmen naar de haven.
Als een vliegtuig neerstort; kun je niet zomaar leren vliegen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Strawberry zei:
taal is niet echt een uitvinging buiten die ene daar
die echt zo gemaakt is hoe heet dat nu weer?

(L)(L)(L)(L)(L)(L) Br33Zahtaal ? (L)(L)(L)(L)(L)(L)

stoomboot

Legacy Member
Het is uw top 10, daar wil ik helemaal ni aan kome :p
Ma'k vraag me af waarom scheepvaart er dan wel instaat en luchtvaart niet.
Het lijkt me qua toepassingen op ongeveer hetzelfde neer te komen in mijn ogen :p En vandaar dat ik het ook aan u vraag waar het verschil dan zit.

En als een vliegtuig neerstort kunt ge nog uw parashute opedoen (bij bepaalde vliegtuig"reizen")

'k zie een mens zich in volle zee ook nog niet tot een haven zwemmen :p


Strawberry zei:
taal is niet echt een uitvinging buiten die ene daar
die echt zo gemaakt is hoe heet dat nu weer?

Esperanto?

ng

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Gewoon schijten op straat!
Is toch veel leuker? :p

Alles was vroeger veel beter!

Dan heb je wel dat hygiëne probleem. En ik zie liever geen stront voorbij drijven.

Hmgrwngd zei:
Als een boot zinkt, kun je nog zwemmen naar de haven.
Als een vliegtuig neerstort; kun je niet zomaar leren vliegen.

Tenzij de boot je mee onder trekt. Dan ben je dik gekloot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan