Archief - Top menselijke uitvindingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

F.A.

Legacy Member
Landbouw was niet voldoende.

De ploegschaar met wiel + paardengareel.

Daardoor kon men met minder boeren veel grotere oppervlakten sneller en efficiënter bebouwen. Kijk maar naar landen waar men nog steeds met een os en zo'n houten stok ploegt. Totaal inefficiënt. Door het invoeren van deze uitvindingen in de 10de eeuw had men voedseloverschotten.


Het tandwiel.

Begin van mechanisatie werd mogelijk. Zonder tandwiel geen windmolens etc...

Hmgrwngd

Legacy Member
hunter 1987 zei:
heb ook ni gezegd dat het een GOEIE was e, mr wel d belangrijkste
trouwens tenzij ge één v die mense zijt die ng in d bosse leeft en zelf jaagt zen u argumente echt wel dwaas ze ,wrs zijde zeker content da ge iet uit u frigo kunt pakke en rustig in u zetel binne kunt zitte maja

Haha , nee, je mag me gerust op de hypocrisie wijzen hoor.

Maar ik zeg er gewoon effekes bij dat aan de pracht van onze luxe-levensstijl meteen ook een gigantische keerzijde van de medaille te vinden valt:
we worden allemaal vette, zwakke, luie, koeien van mensen ; terwijl we eig niets liever doen dan kracht te hebben, macht, aanzien, lust, plezier, gekheid, kalmte, etc.

De uitvindingen zijn er nu; nu moeten we alleen nog leren van er los van te bestaan ook. (onthechting van de luxe zonder volledig alles te verstoten)
Daar ben ik nu zelf wat mee bezig; lukt aardig, en ik kan het best aanraden.

M'n reply was eerder humoristisch bedoeld; met als optie daje mss effe stil zou staan bij de positieve en negatieve kanten van een algemene (ingewikkelde) levensstijl.

Tuurlijk heb ik graag eten op overschot; tuurlijk ben ik graag lui en ga ik lekker naar de winkel op m'n brommer... Ma da wil nie zeggen da ik mezelf es nie onder de loep zou nemen en zien wat de negatieve kanten aan die uitvindingen/ontwikkelingen/gebruiken zijn.

Dirty_Col

Legacy Member
Het produceren van kunststoffen is ook een uitvinding die ons enorm vooruit geholpen heeft. Maar ja, een ruim begrip natuurlijk :p

Tweak37

Legacy Member
Het vliegtuig imho, al eeuwen lang is de mens gebiologeerd geweest door vliegen, dat dat dan uiteindelijk gelukt is en nog wel op zo'n manier, dat is toch wonderbaarlijk. Ik denk niet dat er een andere uitvinding is die ook maar in de buurt komt.

Gromme

Legacy Member
Time^- zei:
Was de pil er niet voor het condoom?

Het enige wat een plaats zou verdienen is het eerste anticonceptiemiddel, de oorzaak van de vrouwelijke emancipatie.

Volgens mij was de voorloper van de condoom gemaakt uit varkensblaas en daarmee veruit voor de pil.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan