Santa
Legacy Member
Ik begrijp je redenering wel, maar het concept dat je één goed als algemene maatstaf kan gebruiken om al de rest aan de staven en zo te ruilen vind ik toch zeer interessant. Daarenboven heeft het de wereld veranderd. Voor mij moet de top tien van menselijke uitvindingen dan ook allerminst in de meest ingewikkelde wetenschap zitten.
Het wiel, boekdrukkunst, stoommachine, en dergelijke zijn ook pokkesimpel als je er nadien over denkt..
Nja ik doe misschien ook graag moeilijk, maar wiskunde op zich vind ik minder een fundamentele uitvinding dan een gevolg en verdere ontwikkeling van getalsystemen. Misschien kan ik beter "getalsystemen" nemen in plaats van het indo-arabische, maar het indo-arabische is inderdaad het allerbelangrijkste als je binair onder digitale revolutie plaatst.
Het wiel, boekdrukkunst, stoommachine, en dergelijke zijn ook pokkesimpel als je er nadien over denkt..

HC_Daedalus zei:Kvind dan persoonlijk wiskunde fundamenteler en algemener. Zoals ge zelf al geimpliceerd hebt, er zijn meer talsystemen (bv. binair). Als we het arabische niet hadden, hadden we wel een ander.
En ja, ik doe graag moeilijk![]()
Nja ik doe misschien ook graag moeilijk, maar wiskunde op zich vind ik minder een fundamentele uitvinding dan een gevolg en verdere ontwikkeling van getalsystemen. Misschien kan ik beter "getalsystemen" nemen in plaats van het indo-arabische, maar het indo-arabische is inderdaad het allerbelangrijkste als je binair onder digitale revolutie plaatst.

Volgens mij onderschat jij zwaar de invloed van schilderkunst, muziek,... doorheen de geschiedenis van de mensheid. (zeker de voorbije eeuwen) Kunst is toch een zeer groot deel van de menselijke cultuur... kennis is nu eenmaal niet alles 

