Hmgrwngd
Legacy Member
Strawberry zei:een budhistische monnik heeft ook geen bezit dacht ik
Op zich is z'n levensstijl ook een soort bezitting voor mij.
Omdat ie kiest om niets te bezitten, kan ie nooit rechtstaan !

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Strawberry zei:een budhistische monnik heeft ook geen bezit dacht ik

Santa| zei:Het geld:
Basis van alle menselijke materiele transactie. Maakte alle overdracht véél gemakkelijker door het creëren van een gemeenschappelijke maatstaf.
Het vrachtschip:
Reeds voor en zeker ten tijde van de industriële revolutie de belangrijkste handelswijze tussen landen en basis van grote economische groei.
of aangepast. Het was er en het was een succes.
Unpro zei:Ik kan zonder alles dat hier opgenoemt is leven ze![]()

nielseke zei:Overigens vind ik het te weten komen hoe men vuur kan controleren ~ maken ook wel (om de een of andere gekke reden dat het echt in gigantisch veel dingen voorkomt/voorkwam) een goede ontdekking/uitvinding... Als het mag meetellen?

Dirty_Col zei:Ik ga hier helemaal niet akkoord mee ma bon, het is mijn top 10 niet![]()
. Vandaar, kan je wat uitweiden? Misschien kan ik m'n mening bijschaven, en bijleren is altijd leuk. Wat tegengewicht voor 't exacte-wetenschap gehalte van de thread kan ook geen kwaad.Hmgrwngd zei:Ongelofelijk dat er nog niemand vuur heeft vermeld é.
Ja, dat is immers al te lang geleden. Nu hebben we "briekes" of aanstekers.
We zouden hier niet rondlopen moesten die apen miljoenen jaren geleden niet met takjes, stenen en bladeren zaten te klooien.![]()

Strawberry zei:ijzer, alleja de mogelijkheid om het te bewerken

Strawberry zei:ijzer, alleja de mogelijkheid om het te bewerken

PineMangoes zei:De mijne ook niet. Vandaar, kan je wat uitweiden? Misschien kan ik m'n mening bijschaven, en bijleren is altijd leuk. Wat tegengewicht voor 't exacte-wetenschap gehalte van de thread kan ook geen kwaad.
)... een mens zou voor minder zelfmoord plegen
Nuja, misschien past het niet echt in dit lijstje omdat het duidelijk gericht is op de kennismaatschappij en het praktische aspect van de mensheid, maar ik vind toch dat kunst het vermelden meer dan waard is
Dirty_Col zei:Hmmm ik ben gewoon van mening dat kunst doorheen de eeuwen de geschiedenis en cultuur van de mensheid sterk heeft beïnvloed. Neem nu bijvoorbeeld de renaissance zoals je al aanhaalde, Guernica van Picasso, protestmuziek (jaren zestig enzovoort), kunst kan imo de publieke opinie sterk beïnvloeden. Steden zouden er niet uit zien zonder kunst: geen Atomium in Brussel, Athene zonder Parthenon, Rome zonder tempels en fonteinen, Pisa zonder scheve toren, Parijs zonder Eiffeltoren, geen enkel kunstmuseum op de hele wereld. Hoe saai, kaal en grijs zou de wereld er wel niet uitzien zonder kunst? Elk gebouw zou een flatgebouw zijn zonder kleur, geen fonteinen, geen graffiti (tags uitgezonderd)... een mens zou voor minder zelfmoord plegen
Nuja, misschien past het niet echt in dit lijstje omdat het duidelijk gericht is op de kennismaatschappij en het praktische aspect van de mensheid, maar ik vind toch dat kunst het vermelden meer dan waard is
![]()
Zo jammer dat we het zo verwaarlozen. (hoef je zelfs niet te zien in de zin van 'de wereld is naar de kloten', maar gewoon: de natuur verkennen in 1 bloem)Strawberry zei:maar een uitvinding? nee
.. ik heb het niet gewoon op het begrip "kunst" eh, ik vat gewoon alles dat onder die noemer valt samen om het ons gemakkelijk te maken 