Archief - Pickpockets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
vogelnestje zei:
they don't steal from a bro' :p

Ik heb me er al eens over uitgesproken, blijkbaar heb je dat gemist.
Er bestaan ook autochtone zakkenrollers (ja echt waar)
en die bestelen mij ook niet, maar dat zullen ze ook niet meteen durven, zonder te stoefen maar ne brede kerel van bijna 1m90 die kunt ge best nie bestelen en dan pakken ze automatisch iemand die kleiner en schuchtiger is.

Quxan

Legacy Member
Flipkikker zei:
Hoe gaat die truk met over voetbal praten precies in zen werk? :s
Een vriendelijke persoon komt naar je toe, leidt het gesprek wat in...
dan vraagt ie of je Zidane kent. Ie komt naast je staan doet wat voetbalmoves met zn been tegen je. Terwijl je geconcentreerd bent om niet om te vallen zit ie met zn hand in je zakken te roeren.


Als ze met een mes tegen je keel staan (wat ook kan gebeuren) dan noem ik dat geen pickpockets meer :p

Flipkikker

Legacy Member
Quxan zei:
Een vriendelijke persoon komt naar je toe, leidt het gesprek wat in...
dan vraagt ie of je Zidane kent. Ie komt naast je staan doet wat voetbalmoves met zn been tegen je. Terwijl je geconcentreerd bent om niet om te vallen zit ie met zn hand in je zakken te roeren.


Als ze met een mes tegen je keel staan (wat ook kan gebeuren) dan noem ik dat geen pickpockets meer :p

Mes tegenover je => lopen voor je leven

Nooit proberen tegen te vechten, zelfs niet als je zelf een mes hebt :-\

PolletPoulet

Legacy Member
Ik heb vroeger wel vrij véél gepickpocket en ik was er nog goed in ook >_<

Nu, het veiligste is dat je je portefuille in je zeizakken steekt of in je binnenzak.
Je achterzak is lijk de kat bij de melk zetten. En kettingkjes zijn goed voor iemand die iets in de vlucht wil nemen, maar ik kan in 3 seconden zo'n ketting los krijgen zonder dat je het voelt.

Oppassen daarmee.

Ali_

Legacy Member
PolletPoulet zei:
Ik heb vroeger wel vrij véél gepickpocket en ik was er nog goed in ook >_<

Nu, het veiligste is dat je je portefuille in je zeizakken steekt of in je binnenzak.
Je achterzak is lijk de kat bij de melk zetten. En kettingkjes zijn goed voor iemand die iets in de vlucht wil nemen, maar ik kan in 3 seconden zo'n ketting los krijgen zonder dat je het voelt.

Oppassen daarmee.

Ziehier, nu horen we het van een kenner.

PolletPoulet

Legacy Member
Ali_ zei:
Ziehier, nu horen we het van een kenner.

Ik heb nu al 2 jaar niets meer aangeraakt.

Maar ik heb wel de neiging als ik ga winkelen ofzo dat ik echt naar de mensen zit te kijken en dan denk ik zo bij mezelf van:

'Zie daar die stoemerik, hoe heeft die zijn gerief nu bij zich'

Ik heb een week geleden in Mechelen nog wel eens iemand zijn gsm geritst en dan gevraagd of ik eens mocht bellen.
Wanneer die persoon tot de conclusie kwam dat zijn gsm gestolen was heb ik hem bovengehaald en teruggegeven en gezegd dat hij hem niet in z'n jaszak moest steken :)

Hij was me wel dankbaar!

Ali_

Legacy Member
PolletPoulet zei:
Ik heb nu al 2 jaar niets meer aangeraakt.

Maar ik heb wel de neiging als ik ga winkelen ofzo dat ik echt naar de mensen zit te kijken en dan denk ik zo bij mezelf van:

'Zie daar die stoemerik, hoe heeft die zijn gerief nu bij zich'

Ik heb een week geleden in Mechelen nog wel eens iemand zijn gsm geritst en dan gevraagd of ik eens mocht bellen.
Wanneer die persoon tot de conclusie kwam dat zijn gsm gestolen was heb ik hem bovengehaald en teruggegeven en gezegd dat hij hem niet in z'n jaszak moest steken :)

Hij was me wel dankbaar!

Chic da je daar mee gestopt bent!
En ja dat van met die kerel, een vreemde en eigenzinnige manier, maar toch, nu weet hij het hé :D
Soms denk ik ook idd van mensen, komaan hoe loop je hier nu rond, sevves zijdet allemaal kwijt.
Het spreekwoord gaat niet voor niets: de gelegenheid schept de dief ...

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ahum ...

Het is niet omdat het geforceerde aanhankelijkheid is, dat je er los van staat. ;)

Daar sla je de bal mis é.

Het wordt je opgelegd, zeker, maar het draait erom dat je zelf er af en toe mee inzit; en dat is de aanhankelijkheid net.
Maar ik kan zien waarom je dat niet wil toegeven. Niemand wordt graag on-vrij genoemd; maar ik vrees dat we het allemaal zijn.

en zo heb je altijd gelijk.

Alles is te herleiden naar aanhankelijkheid dan.

DA_MadAce

Legacy Member
Ik heb de neiging om mensen die er al te normaal en onsculdig uit zien in de gaten te houden. Dit doe ik uit ervaring. BTW, ondanks de oostblok benden denk ik dat de meeste professionele zakenrollers nog steeds autochtonen zijn. Kspreek ook uit ervaring. :)

Hoewel ik denk dat het zowizo hoe langer hoe midner voorkomt. Onder andere omdat de gestolen GSM markt verzadigd is (in Antwerpen dan toch), omdat de interesse in GSM toch daalt en omdat hoe langer hoe minder mensen cash geld bij hebben.

(BTW, ik heb handtassen in cafe's en de zich daarin bevindende portefeuilles altijd een veel makkelijker doelwit gevonden)

Ali_

Legacy Member
DA_MadAce zei:
BTW, ondanks de oostblok benden denk ik dat de meeste professionele zakenrollers nog steeds autochtonen zijn.

En dan zitten er hier die doen alsof zakkenrollers enkel en alleen allochtoon kunnen zijn.

DA_MadAce

Legacy Member
Waarschijnlijk omdat de politie meer aandacht geeft aan bendes. Die zijn namelijk veel makkelijker op te sporen. Ze hebben eigenlijk ook minder skill (over het algemeen) dan iemand die solo gaat. Het is gewoon makkelijker om het patroon van een bende op te sporen dan het gedrag van 1 persoon.

Weet ik trouwens van een flik.

EDIT: Dus de meeste oostblokkers werken in een bende, ik verduidelijk maar even. :p

Hmgrwngd

Legacy Member
killgore zei:
en zo heb je altijd gelijk.

Alles is te herleiden naar aanhankelijkheid dan.


Nee hoor; je kledij aanhouden terwijl het enorm warm is, is bijv. een geval van schaamte; sociale angst. Dan hang je vast aan een volledig ander soort denk-constructie : dat je je kleren niet mag afdoen omdat er anders sociale uitsluiting volgt.

Nog ander voorbeeld is het geven van een handdruk bij het zien van een persoon die je nog niet kent. Dat is een puur automatisme , die amper bewust waargenomen wordt. Dat is traditionalisme ipv bewust handelen.

Al onze handelingen hebben een zeer complexe oorzaak; maar mij hoef je echt niet te overtuigen dat die 'objecten' in je portefeuille zogezegd niets betekenen voor jou. (alhoewel je ze duidelijk niet rap kwijt wil)

Het gaat er gewoon om dat alles zoveel dieper gaat dan je denkt.
Dit gaat niet om persoonlijke aanvallen; het is eerder een aanzet om eens stil te staan bij je acties: waarom je wat doet, en is het wel logisch?

Denk er eens over na: als je nu naar je portefeuille grijpt als je hem niet nodig hebt: wat voor een valse vorm van zekerheid is dat eigenlijk?
Als hij er nog is; heb je nutteloze angst ervaren met het eventuele vooruitzicht op een gestolen portefeuille,
en als ie er niet meer zit: tjah: niets dat je er nog kan aan doen!!! Tenzij je het fake-excuus wil opdraven in de trend van: "ik wil zo snel mogelijk m'n bankkaart annuleren" , moet je toegeven dat je op dat moment volledig toegegeven hebt aan angst, en dat -erger nog- je angst werkelijkheid is geworden.
En dat allemaal terwijl het ENKEL MAAR wat papiertjes en wat geld is. En die moeite die je ervoor moet doen ? 1 tripje maken naar het gemeentehuis; een belletje naar de bank; en een nieuwe portefeuille kopen.

En wees blij dat ik het hierbij gelaten heb: ik kon zeer makkelijk (oprecht, en gerechtvaardigd) beginnen dat dit soort misdrijf, vermogensdelicten, zeer eigen is aan onze maatschappij en het meeste voorkomt van alle criminaliteit. Dat die angst die we hebben voor het kwijtraken van ons bezit wel eens een uiting zou kunnen zijn van een bepaald soort levensstijl; en dat de dieven niet meer zijn dan mensen die bezit willen maar volgens een ander set regels spelen dan andere mensen.
Maar dit zou ons naar te interessante velden van discussie leiden... :unsure:

Ali_

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Waarschijnlijk omdat de politie meer aandacht geeft aan bendes. Die zijn namelijk veel makkelijker op te sporen. Ze hebben eigenlijk ook minder skill (over het algemeen) dan iemand die solo gaat. Het is gewoon makkelijker om het patroon van een bende op te sporen dan het gedrag van 1 persoon.

Weet ik trouwens van een flik.

EDIT: Dus de meeste oostblokkers werken in een bende, ik verduidelijk maar even. :p

Hmmm, ja ergens is dat wel logisch. Pff, like I care, ben nie bestolen en de kans dat het gebeurt is eigenlijk vrij klein (wrs de volgende keer kom ik u tegen en foets, alles weg aangezien mijn portefeuille toch altijd in mijn achterzak steekt) en als mensen denken dat da komt omdat ik allochtoon ben, dan denken die da maar (oké ergens bevat het ook waarheid), maar ook autochtone zakkenrollers bestaan en dat heeft madace bewezen voor zij die dachten dat het een fabeltje was :)

EverlastingHate

Legacy Member
Ali_ zei:
En dan zitten er hier die doen alsof zakkenrollers enkel en alleen allochtoon kunnen zijn.

In een stad is de kans om aangereden te worden, vele malen groter dan in een boerendorp.

Ali_

Legacy Member
EverlastingHate zei:
In een stad is de kans om aangereden te worden, vele malen groter dan in een boerendorp.

Ik heb in deze thread ook gezegd dat de helft of zelfs meer van de zakkenrollers allochtoon kan zijn, dat ontken ik niet, gaat moeilijk als je de statistieken ziet (hoewel dat even goed kan liggen aan het feit dat allochtonen niet deftig kunnen stelen als ik zo madace zijn posts lees). Maar sommige reacties hier vond ik heel 'dom' ja. ''Jij wordt niet bestolen omdat je allochtoon bent, want ze stelen niet van hun "eigen mensen" '' => oke, mss waar. MAAR er zijn ook autochtone dieven hé, die kunnen mij toch bestelen?
Maar zoals madace imo heel juist zei, een zakkenroller zal een makkelijk en onschuldig slachtoffer kiezen en echt makkelijk en onschuldig zie ik er niet uit al zeg ik het zelf.

Dirty_Col

Legacy Member
Ali_ zei:
''Jij wordt niet bestolen omdat je allochtoon bent, want ze stelen niet van hun "eigen mensen" '' => oke, mss waar. MAAR er zijn ook autochtone dieven hé.

Die "they don't steal from a bro' :p" was wel sarcastisch bedoeld denk ik (hatelijk om zoiets te zien op fora), til daar eens niet zo zwaar aan ;) Iedereen weet dat dieven van alle volkeren en culturen zijn...

Ali_

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Die "they don't steal from a bro' :p" was wel sarcastisch bedoeld denk ik (hatelijk om zoiets te zien op fora), til daar eens niet zo zwaar aan ;) Iedereen weet dat dieven van alle volkeren en culturen zijn...

Hij bedoelde het mss niet serieus (en ik had da idd moete doorhebben), maar je hebt vorige posts niet gelezen, dat was serieus bedoeld ;) (maar dus met die vorige reacties in mijne kop, las ik dan weer zoiets en reageerde overdreven zonder deftig op de :p te letten)

ComputerVISTA

Legacy Member
Plastic zei:
Effe vraagje: kent er iemand een manier om pickpockets tegen te gaan?
Ik ben al 2 keer bestolen in de metro en ik zou graag verdere diefstalen vermijden:p
Ik heb van een vriend gehoord dat de enige manier is om het zelf te leren maar dat zou ik liever vermijden, maar als er iemand een goede site kent waar wat uitleg wordt gegeven over vanalle technieken...

BTW: ik heb al gezocht maar niets gevonden...

Geen wijde broeken aan doen maar eerder strakke jeans broeken waar je portemonee volledig in je voorzak kan, ik doe dat altijd zou en ik zou het onmiddelijk merken mocht er enen dat riskeren.

Den beste mag het hier komen proberen ik zweer het dat het niet zal lukken :)

Piejie

Legacy Member
Ali_ zei:
en die bestelen mij ook niet, maar dat zullen ze ook niet meteen durven, zonder te stoefen maar ne brede kerel van bijna 1m90 die kunt ge best nie bestelen en dan pakken ze automatisch iemand die kleiner en schuchtiger is.
Dat argument dat hier al een paar keer voorkomt snap ik niet echt goed. In practisch alle gevallen (wanneer ze er dus effectief voor gaan) lukt het hen toch om je bezittingen buit te maken, wat maakt het hen dan uit of de persoon die je ze bestelen 1.90 is of 1.75?

Denk echt niet dat ze daar naar kijken als ze weten dat ze goed zijn en het hen toch zowiezo zal lukken...

Ali_

Legacy Member
Ik denk niet dat ze het zichzelf onnodig moeilijk gaan maken, als er dan eenmaal veel meer kleine en onschuldige slachtoffers rondlopen, waarom dan een kans wagen om iemand die er mss een iets meer geduchtigere tegenstander kan zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan