Archief - Pickpockets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik heb het over de houding tegenover je bezittingen. Als je om de 5 minuten kijkt of je alles nog wel hebt, hang je te vast aan je bezittingen denkik.
De enige reden waarom ik check is omdat ik weet wat voor klotezooi het is om alles wat in uw portefeuille zit te vervangen.

Vbtje van wat ik constant in protefeuille zitten heb:

SIS-kaart
bankkaart
studentenkaart
kaart van studentenkring
kaart met bloedgroep
identiteitskaart (ga ik er wel eens uitlaten met rijbewijs)
rijbewijs
treintickets om gratis met trein te kunnen rijden
bewijs dat ik die tickets mag gebruiken

De meeste dingen zijn gewoon extreem lastig om te vervangen maar niet onoverkomelijk, als je heel veel pech hebt met een rijbewijs (of identiteitskaart) doen ze nog eens aan id - theft ook ... .
Als die treintickets gepikt zijn en iemand anders gebruikt die onder ons naam worden mijn pa zijn tickets tijdelijk allemaal geblokkeerd. Niet onoverkomelijk, wel extreem klote.

Heeft niets, maar ook niets met materiële aanhankelijkheid te maken hoor. Het is niet dat ik die dingen liefheb of zo, het zijn gewoon zaken die je vaak nodig hebt, bij moet hebben & een last zijn om te vervangen.

ALs ik in mijn aula zit check ik ook niet om de 5 mins men portefeuille :p.

Geld kan me het minste schelen, enige keren dat ik cash heb is als men ouders me iet geven of als ek wegga en dat is zelden meer dan 20€.

Ali_

Legacy Member
Flipkikker zei:
Hoe gaat die truk met over voetbal praten precies in zen werk? :s


Ik heb al iets soortgelijks gehoord, maar dan wel over georganiseerde zakkenrollers:
hoe ze te werk gaan in de metro's:
ze staan met 5 beneden, en met 5 boven
beneden kijken ze als je bvb je gsm uithaalt ofzo, dan lopen ze op je af en beginnen over voetbal ofzoiets te praten, en als ge boven zijt krijgt ne stoemp en nemen ze je gsm af
daar kwam het op neer, was iemand dak ken hier in antwerpen die dit vertelde

Zelf ben ik nog nix gepikt, sleutels en gsm zitten in men voorste broekzakken, men portefeuille in men achterzak (maar die voel ik heel goed zitten)

Sorry, maar dat vond ik hilarisch :rofl:
En met 5 beneden en met 5 boven :wtf: klein beetje overdreven zenne ;)
Dus les: haal je gsm niet boven als je naar boven gaat via roltrap
En begint er iemand over voetbal, maak dat je als de bliksem weg bent. :lol:

Hmgrwngd

Legacy Member
killgore zei:
De enige reden waarom ik check is omdat ik weet wat voor klotezooi het is om alles wat in uw portefeuille zit te vervangen.

Maar dat IS aanhankelijkheid. ;)

Je zit eraan vast omdat die dingen een grote waarde of prioriteit hebben. ;)
Het zijn extra zorgen.

En dat ontkennen vind ik extreem raar. Ik stel nergens dat dit een probleem hoeft te zijn; ik zeg enkel dat je er niet al te neurotisch mag door doen.

Flipkikker

Legacy Member
Ali_ zei:
Sorry, maar dat vond ik hilarisch :rofl:
En met 5 beneden en met 5 boven :wtf: klein beetje overdreven zenne ;)
Dus les: haal je gsm niet boven als je naar boven gaat via roltrap
En begint er iemand over voetbal, maak dat je als de bliksem weg bent. :lol:

Wat vond ge daar hilarisch aan?

"Zelf ben ik nog nix gepikt"

Ik bedoelde dus, dat ik nog niets ben kwijtgeraakt aan gauwdieven :p

Las je dit mss als:

"Zelf heb ik nog nix gepikt" ?

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Maar dat IS aanhankelijkheid. ;)

Je zit eraan vast omdat die dingen een grote waarde of prioriteit hebben. ;)
Het zijn extra zorgen.

En dat ontkennen vind ik extreem raar. Ik stel nergens dat dit een probleem hoeft te zijn; ik zeg enkel dat je er niet al te neurotisch mag door doen.
No it ain't, die objecten op zich kunnen mijzelf niets schelen.

Plastic

Legacy Member
Flipkikker zei:
Hoe gaat die truk met over voetbal praten precies in zen werk? :s


Ik heb al iets soortgelijks gehoord, maar dan wel over georganiseerde zakkenrollers:
hoe ze te werk gaan in de metro's:
ze staan met 5 beneden, en met 5 boven
beneden kijken ze als je bvb je gsm uithaalt ofzo, dan lopen ze op je af en beginnen over voetbal ofzoiets te praten, en als ge boven zijt krijgt ne stoemp en nemen ze je gsm af

daar kwam het op neer, was iemand dak ken hier in antwerpen die dit vertelde

Zelf ben ik nog nix gepikt, sleutels en gsm zitten in men voorste broekzakken, men portefeuille in men achterzak (maar die voel ik heel goed zitten)

Wel in brussel zoeke ze het nei zo ver, ze wachte tt er een zwak (lees: jong en rijk) slachtoffer passeer, ze lopen erop af en vragen u gsm, je geeft die af en alles gaat goed, je geeft die niet af dan vecht ge derom en ebde een kans op (te zien me hoeveel ze zijn é ) 2 om die toch kwijt te zijn.. jou keuze

Flipkikker

Legacy Member
Plastic zei:
Wel in brussel zoeke ze het nei zo ver, ze wachte tt er een zwak (lees: jong en rijk) slachtoffer passeer, ze lopen erop af en vragen u gsm, je geeft die af en alles gaat goed, je geeft die niet af dan vecht ge derom en ebde een kans op (te zien me hoeveel ze zijn é ) 2 om die toch kwijt te zijn.. jou keuze

Keuze 2: ik geef nix af, ik ben klein, jong (bijna 19) en ik kan snel lopen :p
(en alsk nie kan lopen hoopk datk tegen dan al goed genoeg kan vechten en zij niet :x)

DA_MadAce

Legacy Member
IPV een GSM heb ik liever een mes mee. ^^ (heb het tweede al meer dan het eerste nodig gehad :p , heb het eerste gewoon al niet meer)

Hmgrwngd

Legacy Member
killgore zei:
No it ain't, die objecten op zich kunnen mijzelf niets schelen.

Jawel !

Anders zou je er niet zo mee inzitten dat je ze kwijt bent.
Zelfs al is het enkel maar de moeite om die objecten terug te verkrijgen.

Het is eigenlijk angst voor eventueel verlies. Maar op zich betekent dat dat je geketend bent aan die objecten zelf; en het feit dat je af en toe eens je portefeuille checkt, wilt zeggen dat je wel degelijk 'inzit' met die objecten, en bijgevolg materieel ingesteld bent.

Ik geef gerust toe als ik ongelijk heb , maar nu vind ik dat je compleet de bal misslaat. Portefeuilles zijn voor mij de mini-bouwsteentjes van materiële aanhankelijkheid. Ook daarmee dat het vaak in dromen voorkomt; dat je angstig raakt omdat je je portefeuille, gsm of rugzak niet meer vindt.

Ali_

Legacy Member
Flipkikker zei:
Wat vond ge daar hilarisch aan?

"Zelf ben ik nog nix gepikt"

Ik bedoelde dus, dat ik nog niets ben kwijtgeraakt aan gauwdieven :p

Las je dit mss als:

"Zelf heb ik nog nix gepikt" ?

Nee, ik vond het op eerste zicht een heel vreemde constructie maar nu ik het opnieuw lees snap ik het, gewoon stom lezen van mij :) :$

Plastic

Legacy Member
Ma ja, als je als iets terug doet heb je een grote kans dat ze niets doen, veel belove ze, ma moeste ze alles doen wa ze zegge kad nu al geen kloten meer :o

Flipkikker

Legacy Member
DA_MadAce zei:
IPV een GSM heb ik liever een mes mee. ^^ (heb het tweede al meer dan het eerste nodig gehad :p , heb het eerste gewoon al niet meer)

Verduidelijk?

Ik ben hier in antwerpen nog nix tegengekomen qua overvallen,
men kotgenoot echter wel, dan nog in de straat hier naast men kot :x

3 marginalen die wa uitdagende taal in hun richting riepen en dan met een mes afkwamen, terwijl ze naar school aant gaan waren (die kotgenoot is dan nog een grote 2 meter :s)

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Jawel !

Anders zou je er niet zo mee inzitten dat je ze kwijt bent.
Zelfs al is het enkel maar de moeite om die objecten terug te verkrijgen.

Het is eigenlijk angst voor eventueel verlies. Maar op zich betekent dat dat je geketend bent aan die objecten zelf; en het feit dat je af en toe eens je portefeuille checkt, wilt zeggen dat je wel degelijk 'inzit' met die objecten, en bijgevolg materieel ingesteld bent.

Ik geef gerust toe als ik ongelijk heb , maar nu vind ik dat je compleet de bal misslaat. Portefeuilles zijn voor mij de mini-bouwsteentjes van materiële aanhankelijkheid. Ook daarmee dat het vaak in dromen voorkomt; dat je angstig raakt omdat je je portefeuille, gsm of rugzak niet meer vindt.

Materiële aanhankelijkheid = niet zonder dat voorwerp kunnen. Zoals ik zei: ik kan perfect zonder dat voorwerp. Als mijn portefeuille gepikt is is het klote om alles terug te krijgen (omdat het nu eenmaal MOET, maar ik kan perfect zonder al die brolkaartjes leven ook).

Ik ben hier echt niet aanhankelijk aan hoor, het is gewoon een soort klotedwang die u is opgelegd door de maatschappij. Heeft totaal niets met aanhankelijkheid te maken.

viewer

Legacy Member
mss om zen boterhammekes met choco te smeren?

en btw, ik heb men pas nooit bij, ook nog nooit problemen mee gehad eigenlijk... (hij is altijd in de buurt, oftewel op kot of thuis, en kheb altijd een kopieke van men pas in men portefeuille zitten, nooit nodig gehad)

DA_MadAce

Legacy Member
Goede oefening tegen aanhankelijkheid: klop uw eigen GSM in elkaar. ^^

Hmgrwngd

Legacy Member
killgore zei:
Ik ben hier echt niet aanhankelijk aan hoor, het is gewoon een soort klotedwang die u is opgelegd door de maatschappij. Heeft totaal niets met aanhankelijkheid te maken.

Ahum ...

Het is niet omdat het geforceerde aanhankelijkheid is, dat je er los van staat. ;)

Daar sla je de bal mis é.

Het wordt je opgelegd, zeker, maar het draait erom dat je zelf er af en toe mee inzit; en dat is de aanhankelijkheid net.
Maar ik kan zien waarom je dat niet wil toegeven. Niemand wordt graag on-vrij genoemd; maar ik vrees dat we het allemaal zijn.

menlor

Legacy Member
Santa| zei:
Inderdaad. GSM linkerzak en portefeuille rechterzak hier en handen in de zakken.

zo doe ik het ook, maar dan wel ni een portefeuille, kvind da lastig.
tis zo "plastic zakske" om u buzzypass in te steken, dan zit er nog met ID, metro abbo, bloedgroepkaart, diabetespas, studentenkaart, bankkaart bij. En dan wss nog briefke van 5€.
En men gsm hangt aan een touw, want verloor die soms door te gaan zitte en dan gleed die eruit. Nu volgt em mij alsk opsta ^^

grtz

EverlastingHate

Legacy Member
kettingske.

En als ze dat zien hangen, is de kans veel minder groot dat ze u viseren. Ze pakken wel iemand anders.

Dirty_Col

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ahum ...

Het is niet omdat het geforceerde aanhankelijkheid is, dat je er los van staat. ;)

Daar sla je de bal mis é.

Het wordt je opgelegd, zeker, maar het draait erom dat je zelf er af en toe mee inzit; en dat is de aanhankelijkheid net.
Maar ik kan zien waarom je dat niet wil toegeven. Niemand wordt graag on-vrij genoemd; maar ik vrees dat we het allemaal zijn.

Ik denk dat het eerder is dat hij gewoon niet naar het gemeentehuis en naar de bank en naar enz enz wil gaan om alles te vervangen. :p

OT: geen al te losse broek aandoen en dingen in uw voorste zakken steken. Ze gaan serieus mogen proberen

vogelnestje

Legacy Member
Ali_ zei:
steek'm nie in uw achterzak...
alhoewel ik het wel doe en nog nooit ben bestolen en ik neem ook altijd de metro.

they don't steal from a bro' :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan