Archief - Pickpockets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SilentSpring

Legacy Member
Quxan zei:
Als er in Brussel iemand tegen je begint over voetbal (in het bijzonder Zidane), dan kun je er zeker van zijn dat het een pickpocket is... Hoeveel keer ze die truuk al niet geprobeerd hebben op me. Twordt tijd dat ze es een andere methode zoeken.

². Als ik door een onbekende aangesproken wordt heb ik altijd de neiging m'n hand in m'n gatzak te steken waar m'n portefeuille zit.
Ben nogal achterdochtig zoals ge ziet:p.

polarvandal

Legacy Member
Ali_ zei:
steek'm nie in uw achterzak...
alhoewel ik het wel doe en nog nooit ben bestolen en ik neem ook altijd de metro.
n/o en kwil ier geen racistische flames beginne, ma denkt ge ni dat dat _mede_ kan zijn omda ge (voor zover ik afleid uit u naam en u fotoke) van arabische afkomst zijt?

Ik heb al gehoord (intervieuw tv) van een turks meiske van wie ze de handtas hebben willen stelen, maar ze had ze goed vast en toen de jonge die ze wou stele zich omdraaide en haar zag zei hij: 'ai sorry, khad ni gezien da ge ook turks waart anders hadk da ni gedaan'

hatetn

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Totdat het een kerel is die groter en gespierder is dan jou. ;)



ge kunt hooguit op u bakkes krijgen en overvallen worden:unsure:
tenzij em nog een mes heeft zitten en het uitdraait op roofmoord

SilentSpring

Legacy Member
hatetn zei:
ge kunt hooguit op u bakkes krijgen en overvallen worden:unsure:
tenzij em nog een mes heeft zitten en het uitdraait op roofmoord

ofwel loopte weg en hoopt ge dat die gast nie zo rap loopt als gijzelf:p

soit, kzou beter blokken:unsure:

screaM^

Legacy Member
gwn veel papierkes in uwe portefeuille steken, zoda het nen goeien dikke is, als da uit uwe zak wordt gepakt, voelde da wel :)

wel zien dattem ni TE dik is, anders ist wel uitdagen een beetje...


en zoals hier nog al iemand zei, als iemand mijne probeert te pikke, krijgtem toch wel een paar voenken op zijn oog.. mag hij nog zo groot zijn als hij wil, mag ik er nog 10x meer terugkrijge, ma bij mij moete ze da ni probere.

Ali_

Legacy Member
polarvandal zei:
n/o en kwil ier geen racistische flames beginne, ma denkt ge ni dat dat _mede_ kan zijn omda ge (voor zover ik afleid uit u naam en u fotoke) van arabische afkomst zijt?

Ik heb al gehoord (intervieuw tv) van een turks meiske van wie ze de handtas hebben willen stelen, maar ze had ze goed vast en toen de jonge die ze wou stele zich omdraaide en haar zag zei hij: 'ai sorry, khad ni gezien da ge ook turks waart anders hadk da ni gedaan'

Da kan zijn ja,
maar er bestaan geen autochtone zakkenrollers meer ofzo vandaag?
ja, mss zijn velen of zelfs de meerderheid allochtoon en ja dan zullen die mij niet bestelen, maar autochtone dieven dan?
Mss komt het ook omdat ik bijna 1m90 groot ben en noggis lekker breed :cool:
Maar ik geef toe dat de kans dat een allochtoon mij besteelt wel klein is.
Maar ik vind het een beetje storend dat je hier doet alsof zakknerollers enkel allochtoon zijn.

DA_MadAce

Legacy Member
screaM^ zei:
gwn veel papierkes in uwe portefeuille steken, zoda het nen goeien dikke is, als da uit uwe zak wordt gepakt, voelde da wel :)

wel zien dattem ni TE dik is, anders ist wel uitdagen een beetje...



en zoals hier nog al iemand zei, als iemand mijne probeert te pikke, krijgtem toch wel een paar voenken op zijn oog.. mag hij nog zo groot zijn als hij wil, mag ik er nog 10x meer terugkrijge, ma bij mij moete ze da ni probere.

Beter datem dun is. Een constante druk (van een dikke portefeuille) zorgt voor een grote gewenning. Het wegvallen van dfie druk duurt efkes om door te krijgen, terwijl meer druk (de beweging van het wegtrekken van een dunne portefeuille met een lichte kromming bijvoorbeeld) bijna onmiddelijk doordringt. :)

cuda

Legacy Member
altijd handen in u zakken en da vasthouden. diegene die dan u kan beroven
chapeau

Cyclone

Legacy Member
bij mij dan ... komt zo ne kerel (ja nen turk => no flame) bij mij.

Hij (in slecht nederlands) : "meneer, de trein naar brussel?"
Ik : "ja ga dat is aant loket gaan vragen e... kweet dat ook niet ze"
Hij: "ok bedankt"

Kzet mij terug neer en een paar minuten later merk ik dat mijn rugzak die naast mij staat op de bank weg is ...

Ali_

Legacy Member
Cyclone zei:
bij mij dan ... komt zo ne kerel (ja nen turk => no flame) bij mij.

Hij (in slecht nederlands) : "meneer, de trein naar brussel?"
Ik : "ja ga dat is aant loket gaan vragen e... kweet dat ook niet ze"
Hij: "ok bedankt"

Kzet mij terug neer en een paar minuten later merk ik dat mijn rugzak die naast mij staat op de bank weg is ...

Hoe kunt gij eigenlijk weten dat dé kerel da heeft meegepakt?
Ik bedoel, een station => veel mensen en ge zegt dan ook nog eens een paar minuten later...
dusja,... niet omdat het een turk is dat ik je daarop wijs, maar ik vind het behoorlijk vreemd dat je er zelf geen seconde bij hebt stilgestaan dat ook iemand anders dat zou hebben kunnen weggenomen.

screaM^

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Beter datem dun is. Een constante druk (van een dikke portefeuille) zorgt voor een grote gewenning. Het wegvallen van dfie druk duurt efkes om door te krijgen, terwijl meer druk (de beweging van het wegtrekken van een dunne portefeuille met een lichte kromming bijvoorbeeld) bijna onmiddelijk doordringt. :)

kmoet zelf al wringe om hem deruit te krijgen, dus zonder voele gade dien der echt ni uitkrijge ze...

en der staat ondertussen al wel een goei kromming in, en dit zal zeker ook helpen.

Preske

Legacy Member
Plastic zei:
Effe vraagje: kent er iemand een manier om picpokets tegen te gaan?
Ik ben al 2 keer bestolen in de metro en ik zou graag verdere diefstalen vermijden:p
Ik heb van een vriend gehoord dat de enige manier is om het zelf te leren maar dat zou ik liever vermijden, maar als er iemand een goede site kent waar wat uitleg wordt gegeven over vanalle technieken...

BTW: ik heb al gezocht maar niets gevonden...

ellentrik op u zakken zetten

fun gegarandeerd :p

Hmgrwngd

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Nog een optie: neem niets van waarde mee. :)

Als je ergens gaat feesten moet je al zeker je identiteitskaart meehebben (voor John Q Law) , en genoeg geld om te drinken en terug thuis te raken.

Voor de rest ga ik ermee akkoord dat je best zaken zoals gsm, mp3speler, bankkaart thuislaat.

Het enige waarvoor je moet opletten is niet de dieven zelf; maar het eventuele neurotische gedrag dat je opneemt als je te hard vasthangt aan het bezitten van je materiaal.
Er is niks verkeerds met eens checken of je nog wel portefeuille bijhebt, maar als je dat om de 5 minuten doet... Mja, en waarom dan nog é ?
Als ie er nog zit: ja, tof.
Als ie er niemeer zit: er is niks waje eraan kunt doen!

joriske18

Legacy Member
te veel checken is ook niet goed, je wilt die dieven toch niet vertellen waar je geld zit! ;)

Ali_

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Als je ergens gaat feesten moet je al zeker je identiteitskaart meehebben (voor John Q Law) , en genoeg geld om te drinken en terug thuis te raken.

Voor de rest ga ik ermee akkoord dat je best zaken zoals gsm, mp3speler, bankkaart thuislaat.

Idd, uwe pas, money moete zeker bijhebben. Maar uwe mobiele foon zou ik ook meenemen. Money en pas steek in linkerzak en in de rechter mijne gsm.
Kan altijd handig van pas komen, nummers uitwisselen met iemand, of ook gewoon andere zaken, altijd handig he. De duitsers noemen het niet voor niets Handy :D

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Als je ergens gaat feesten moet je al zeker je identiteitskaart meehebben (voor John Q Law) , en genoeg geld om te drinken en terug thuis te raken.

Voor de rest ga ik ermee akkoord dat je best zaken zoals gsm, mp3speler, bankkaart thuislaat.

Het enige waarvoor je moet opletten is niet de dieven zelf; maar het eventuele neurotische gedrag dat je opneemt als je te hard vasthangt aan het bezitten van je materiaal.
Er is niks verkeerds met eens checken of je nog wel portefeuille bijhebt, maar als je dat om de 5 minuten doet... Mja, en waarom dan nog é ?
Als ie er nog zit: ja, tof.
Als ie er niemeer zit: er is niks waje eraan kunt doen!

Er is een verschil tussen het verlies kunnen relativeren & nonchalant zijn he.

Jij schijnt eerder dat 2e te verheerlijken, en dat heeft nu eens totaal niets te maken met materiele aanhankelijkheid.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Bij mij in linkerzak (van mijn broek eee) en daar een kettingsken aan.
Nu ja, eigenlijk nog niet voorgehad dat em gepikt geweest is.
Wat je ook kunt doen is, piercing door 1 van uw teelballen en em daar dan aanhangen, als je het dan niet voelt verdien je het om bestolen te worden...

Ali_

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
Bij mij in linkerzak (van mijn broek eee) en daar een kettingsken aan.
Nu ja, eigenlijk nog niet voorgehad dat em gepikt geweest is.
Wat je ook kunt doen is, piercing door 1 van uw teelballen en em daar dan aanhangen, als je het dan niet voelt verdien je het om bestolen te worden...

ik denk da ge al genoeg zult voelen tijdens dat de piercing gezet wordt, waarschijnlijk zult ge op dé moment zoveel voelen dat ge de rest van uw leven niets meer zult voelen :)

Hmgrwngd

Legacy Member
killgore zei:
Er is een verschil tussen het verlies kunnen relativeren & nonchalant zijn he.

Jij schijnt eerder dat 2e te verheerlijken, en dat heeft nu eens totaal niets te maken met matteriele aanhankelijkheid.

Eigenlijk totaal niet.

Ik ben niet nonchalant; maar ik heb het niet over relativeren.

Ik heb het over de houding tegenover je bezittingen. Als je om de 5 minuten kijkt of je alles nog wel hebt, hang je te vast aan je bezittingen denkik.

En teveel relativeren van bezit vind ik absurd: je moet hetgeen je hebt nuttig besteden. Als je een nieuwe cd gekocht hebt, gaje die toch niet meteen bekrassen é.

Flipkikker

Legacy Member
Hoe gaat die truk met over voetbal praten precies in zen werk? :s


Ik heb al iets soortgelijks gehoord, maar dan wel over georganiseerde zakkenrollers:
hoe ze te werk gaan in de metro's:
ze staan met 5 beneden, en met 5 boven
beneden kijken ze als je bvb je gsm uithaalt ofzo, dan lopen ze op je af en beginnen over voetbal ofzoiets te praten, en als ge boven zijt krijgt ne stoemp en nemen ze je gsm af

daar kwam het op neer, was iemand dak ken hier in antwerpen die dit vertelde

Zelf ben ik nog nix gepikt, sleutels en gsm zitten in men voorste broekzakken, men portefeuille in men achterzak (maar die voel ik heel goed zitten)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan