Archief - Pickpockets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Atrox zei:
at killgore: Ook al zo vaak gehad :')

oef

ik ben niet paranoia :).

Als ik wegga neem ik nie echt zo vaak men portefeuille nog mee, tenzij ek wa meer nodig heb. Meestal is da paspoort in ne zak waar em nie kan uitvallen en wa geld in men broekzak. Makkelijker als portefeuille en kan niet gepikt worden :);

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik ben laatst portefeuille gestolen geweest, heb moeten schooien voor busgeld. :p

Maar voor de rest kijk ik daar nooit naar. Zo belangrijk is dat nu ook niet.

Ali_

Legacy Member
Ik let daar ook niet op en steekt altijd in mijn achterzak. De plek waar hij makkelijk gestolen kan worden, maar tis nooit gebeurd, ze zouden nie durven die kleine pikkedieven :D
Maar als je het al eens hebt voorgehad, steek'm dan in het vervolg in je gewone zijzak, daar kan hij imo onmogelijk gestolen worden, want dat moet je tocch gewoon voelen.

DA_MadAce

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik let daar ook niet op en steekt altijd in mijn achterzak. De plek waar hij makkelijk gestolen kan worden, maar tis nooit gebeurd, ze zouden nie durven die kleine pikkedieven :D
Maar als je het al eens hebt voorgehad, steek'm dan in het vervolg in je gewone zijzak, daar kan hij imo onmogelijk gestolen worden, want dat moet je tocch gewoon voelen.

Zou je nog van kunnen schrikken. Op die plaatsen is de huid extreem vatbaar voor gewenning en is ze zowizo niet zo gevoelig.

Ook is het voor een goede zakkenroller niet zo moeilijk om je af te leiden. Het is te vergelijken met iemand die een kaarttruck voor je ogen doet.

deyoeri

Legacy Member
Steekt altijd in achterzak, met kettingske aan broek vast. Als'k mij begeef op "gevaarlijker" terrein steek ik die in mijn rechterzak en aangezien ik altijd mijn handen in mijn zakken heb, zullen ze veel moeite mogen doen om die te pikken.
En de eerste die ik betrap terwijl hij aan mijn portefeuille sleurt, die gaat niet goed zijn denkik ^^

Plastic

Legacy Member
Bon ja het probleem is: ik draag geen jas of broek met sluibare zakken, mijn voorzakken zitten vol met gsm, Zen (Ipod wanna be:p), sleutels, kleingeld, sigaretten, briket, ...
En als ik zomaar in de metro ofzo sta is er geen probleem maar ik heb de vervelende gewoonte om met ongeveer iedereen conversatie aan tegaan... zelfs met mensen die niet een heel eerlijke blik in hun ogen hebben...

Hmgrwngd

Legacy Member
deyoeri zei:
En de eerste die ik betrap terwijl hij aan mijn portefeuille sleurt, die gaat niet goed zijn denkik ^^

Totdat het een kerel is die groter en gespierder is dan jou. ;)

Quxan

Legacy Member
Als er in Brussel iemand tegen je begint over voetbal (in het bijzonder Zidane), dan kun je er zeker van zijn dat het een pickpocket is... Hoeveel keer ze die truuk al niet geprobeerd hebben op me. Twordt tijd dat ze es een andere methode zoeken.

Hmgrwngd

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Zijn meestal geen goeie zakkenrollers. Vallen te veel op.

Ik zeg maar: Altijd een grote bek, maar in het echte leven is het vaak helemaal anders.

Plastic

Legacy Member
Lol, meestal als ze in brussel u portefeuille echt willen, en ze gaan al de confrontatie aan dan moet ge als zwarte zijn in judo om er goed vanaf te komen ;-)

?therapy?

Legacy Member
Niets in rugzakken/achterzakken. Spannende broeken dragen ( nie te neig natuurlijk maar broeken waarbij dat je voelt dat alles erin zit.)

Kdraag ook zo broeken waarbij dat ik direct merk dat er iets weg is & dan nog heb ik een automatisme om zeker om de minuut ies te checken. Overdreven ja effectief ook :) nog nooit bestolen geweest

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik zeg maar: Altijd een grote bek, maar in het echte leven is het vaak helemaal anders.

riiight, want gij weet hoe iemand anders reageert. Sommige mensen reageren nu eenmaal agressief op sommige zaken, of da nu ne reus is of nie :).

Cazzz

Legacy Member
Ik steek mijn gsm in mijn rechtervoorzak en mijn portefeuille in mijn linkervoorzak. Komen ze nooit aan dus heb'k ook nooit problemen..

Hmgrwngd

Legacy Member
killgore zei:
riiight, want gij weet hoe iemand anders reageert. Sommige mensen reageren nu eenmaal agressief op sommige zaken, of da nu ne reus is of nie :).

:bow:

Ik zeg dat sommige mensen opscheppen dat ze vanalles zouden doen, maar dat in het echte leven niet durven als het zich dan toch voordoet.

Zeg ik dan dat ik weet hoe iedereen reageert? ;)

I'm just sayin' ...
Words are only words...

Plastic

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Nog een optie: neem niets van waarde mee. :)

Ja maar ik moet altijd mijn gsm op zak hebben, ouders you know...
Mijnen zen (wanna be Ipod:p) hebbek juist om altijd mijn muziek bij te hebben.
En geld en sleutels ook.. geen optie dus

EternalSilence

Legacy Member
Plastic zei:
Effe vraagje: kent er iemand een manier om picpokets tegen te gaan?
Ik ben al 2 keer bestolen in de metro en ik zou graag verdere diefstalen vermijden:p
Ik heb van een vriend gehoord dat de enige manier is om het zelf te leren maar dat zou ik liever vermijden, maar als er iemand een goede site kent waar wat uitleg wordt gegeven over vanalle technieken...

BTW: ik heb al gezocht maar niets gevonden...

heum... steekt u portefeuille in een zak met rits in ..
of steekt u portrfeuille in u broekzak .. aan u been, ne nie van achteren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan