Archief - Pickpockets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suicide Monkey

Legacy Member
Toen ik naar barcelona ging voor een aantal dagen had ik daarvoor een heuptas gekocht met staaldraad in de riem en dan nog eens met een slotje vast zit samen met de lipjes van de ritssluiting op een plaats dat je niet direct bij kan. Was toch handig om men portefuile en fototoestel weg te steken zonder dat ze zomaar met men gerief konden gaan lopen. Voor de rest steek ik men portefuille in de binnenzak van men jas en als ik die niet bij heb en loop ergens rond waar het vrij druk is steek ik die in de rechtervoorzak van men broek.

DA_MadAce

Legacy Member
Joachim_staelen zei:
Vraagsje, pakt nu daj in het metrostation aan het wandelen zijt. En ge betrapt er iemand op dattie jw portefeuille ant stelen is. En dienen persoon is een manneke van 10-13 jaar, mag ge dendien dan aftroeffen? Ooit keer meegemaakt, (alli mun pa) en die kerel was er toch nie goe van :).

Allé, kwil gewoon weten als ge in uw recht zijt als ge da kind een paar goeie slagen toedient.

"Ja, kheb die kleine van 10-13 jaar afgeklot omdat... Eum... Hij bedrijgend was?"

Tja, als je je daar confortabel bij voelt...

Aggr0

Legacy Member
Joachim_staelen zei:
Vraagsje, pakt nu daj in het metrostation aan het wandelen zijt. En ge betrapt er iemand op dattie jw portefeuille ant stelen is. En dienen persoon is een manneke van 10-13 jaar, mag ge dendien dan aftroeffen? Ooit keer meegemaakt, (alli mun pa) en die kerel was er toch nie goe van :).

Allé, kwil gewoon weten als ge in uw recht zijt als ge da kind een paar goeie slagen toedient.

Al iets vergelijkbaar tegengekomen, op reis in Spanje. zaten in gezelschap iets te drinken op een terraske in centrum van barcelona, en een iemand had portefeuile op tafel liggen. Ineens kwam der z'on oude zigeunerin wa bij ons schooien, en tegelijkertijd was een klein manneke van een jaar of 10 bezig met dien zijn portefeuille te stelen, em had er een krant over gelegd om het niet te doen opvallen. Aangzien ik juist iets dat op de grond gevallen was wou oprapen, zag ik die kleinen da doen. Heb die gewoon ne stamp gegeven, zodat hij portefeuille met rust liet (nie pijn gedaan ofzo), gwn gezorgd dattem portefeuille liet liggen en der vandoor ging.

ge moet in centrum van Barcelona echt opletten voor zigeuner pick-pockets, die gebruiken kleine jongens en meiskes in combinatie met jonge mannen als er iets zou mislopen.

sink

Legacy Member
meestal merk ik dat wel erg snel omdat ik de hele dag constant m'n portefeuille in m'n rechter-achterbroekzak bewaar.. vanvoor heb ik niet zoveel plaats omdat links m'n autosleutels zitten en rechts m'n gsm :p

S.conceiçao7

Legacy Member
ik heb zo'n buideltasje met opschrift:
"geef gouwdieven geen kans" :rofl: ma kdraag da nie hoor, zo nerdy :)

TiBasco

Legacy Member
Als ik 50€ cash op zak heb stop ik dat altijd gewoon los in m'n broekzak. Als ik dan bestolen of overvallen wordt achter me porftefeuille, heb ik tenminste me geld nog...

En verder altijd alert zijn. Zo doe ik het, en nog nooit iets verloren :) (en ik pak dagelijks de Brusselse metro/tram).

ironhorn

Legacy Member
heb mijn portefeuille samen met mijn gsm in mijn linker broekzak (voorkant) zitten :cool:
is ook een grote portefeuille, dus voel ik wel goed zitten


zelf nog nooit bestolen, wel al mijn portefeuille verloren, maar de vinders hebben me braaf gebelt en mocht hem gaan ophalen (met alles nog in)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan