Archief - Pickpockets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
Zatlappen die als laatste de trein in Brussel verlaten, opletten daarmee.
Ze zijn niet zo zat als ze er uitzien...

Piejie

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik denk niet dat ze het zichzelf onnodig moeilijk gaan maken, als er dan eenmaal veel meer kleine en onschuldige slachtoffers rondlopen, waarom dan een kans wagen om iemand die er mss een iets meer geduchtigere tegenstander kan zijn.
Maar dat bedoel ik net. Meestal komen ze niet in een situatie waar de persoon die ze bestelen een tegenstander wordt :)

Ali_

Legacy Member
Piejie zei:
Maar dat bedoel ik net. Meestal komen ze niet in een situatie waar de persoon die ze bestelen een tegenstander wordt :)

Dan nog, al is de kans 1 percent, waarom zouden ze het proberen als er toch zoveel anderen rondlopen die geen schijn van kans zouden maken.

Piejie

Legacy Member
Ik heb het niet noodzakelijk over een bus vol mogelijke slachtoffers. Ik bedoel maar, wat maakt hen dat nu uit of jij 1.90 bent of 1.50, als ze zien dat ze je portefuille of GSM makkelijk kunnen meegritsten maakt die lengte/lichaamsbouw echt wel niks uit...

En ze zullen zowiezo al bij iedereen extreem goed opletten dat ze niet betrapt worden...

Ali_

Legacy Member
Piejie zei:
Ik heb het niet noodzakelijk over een bus vol mogelijke slachtoffers. Ik bedoel maar, wat maakt hen dat nu uit of jij 1.90 bent of 1.50, als ze zien dat ze je portefuille of GSM makkelijk kunnen meegritsten maakt die lengte/lichaamsbouw echt wel niks uit...

En ze zullen zowiezo al bij iedereen extreem goed opletten dat ze niet betrapt worden...

Ja als het daar voor het grijpen ligt, dan maakt het wrs niets uit, maar ik zorg er dan ook voor dat ik die dingen niet zomaar voor het grijpen laat hé, ne mens mag nooit teveel zelfvertrouwen hebben :)

Genious

Legacy Member
Ali_ zei:
Ja als het daar voor het grijpen ligt, dan maakt het wrs niets uit, maar ik zorg er dan ook voor dat ik die dingen niet zomaar voor het grijpen laat hé, ne mens mag nooit teveel zelfvertrouwen hebben :)

Uw portefeuille zat toch in uw achterzak? :p

Ali_

Legacy Member
Genious zei:
Uw portefeuille zat toch in uw achterzak? :p

ja en ik word 19 en hij steekt er nog altijd in :p
mss is da wel de reden dat ik toch denk dat ik een klein beetje gelijk heb.
maar ik weet niet waarom, ik let nooit op zo'n dingen, maak me nooit zorgen, mijn portefeuille steekt waar die steekt en ik schat de kans dat die gestolen wordt vrij klein in, als het gebeurt omdat ik onoplettend was en die in mijn achterzak stak zal ik zelf als eerste eigen schuld dikke bult zeggen :)

moehaa!

Legacy Member
Zakkenrollers gaan eerder lopen denk ik hoor.
En dan is het 1.90m breje gast zijn wel een nadeel, of het nu druk is of niet^^.

Deetje

Legacy Member
mja ik heb ooit es op tv gezien hoe iemand al praten met een andere persoon, die zijn horloge en zelf das pikte.

Dat was echt ongelofelijk.

Godzilla*Akira

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Geen wijde broeken aan doen maar eerder strakke jeans broeken waar je portemonee volledig in je voorzak kan, ik doe dat altijd zou en ik zou het onmiddelijk merken mocht er enen dat riskeren.

Den beste mag het hier komen proberen ik zweer het dat het niet zal lukken :)

Vista in strakke jeans :love: :p


@ post hierboven, hmmm een das pikken lijkt mij toch ver onmogelijk. Het zou kunnen maar is toch wat raar. Tenzij het zo een clip on ding was.

Joachim_staelen

Legacy Member
Vraagsje, pakt nu daj in het metrostation aan het wandelen zijt. En ge betrapt er iemand op dattie jw portefeuille ant stelen is. En dienen persoon is een manneke van 10-13 jaar, mag ge dendien dan aftroeffen? Ooit keer meegemaakt, (alli mun pa) en die kerel was er toch nie goe van :).

Allé, kwil gewoon weten als ge in uw recht zijt als ge da kind een paar goeie slagen toedient.

vogelnestje

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik heb me er al eens over uitgesproken, blijkbaar heb je dat gemist.
Er bestaan ook autochtone zakkenrollers (ja echt waar)
en die bestelen mij ook niet, maar dat zullen ze ook niet meteen durven, zonder te stoefen maar ne brede kerel van bijna 1m90 die kunt ge best nie bestelen en dan pakken ze automatisch iemand die kleiner en schuchtiger is.

ik moet het gemist hebben, en het was allesinds niet serieus bedoeld, vandaar de ':p' achter men post. Tis examens, en de humor verbeterd er niet mee :p

nu, aan diene hierboven: je hebt geen recht om die slagen en verwondingen toe te dienen... als hij dan naar de dokter gaat, en je staat op die camera bvb. kan hij je aanklagen om die kosten terug te betalen... Nu ja, aangezien hij klein was, valt dat niet op tussen die volwassen mensen hé, dan kunt ge em al es een klop verkopen... Beetje spijtig dat die 'sociale controle' is weggevallen...

Ali_

Legacy Member
vogelnestje zei:
ik moet het gemist hebben, en het was allesinds niet serieus bedoeld, vandaar de ':p' achter men post. Tis examens, en de humor verbeterd er niet mee :p

Ja, ik had da later wel door :) Maar der waren der die da echt serieus bedoelde en dan leest ge noggis zoiets terwijl ge net nen hele uitleg hebt gedaan, maar idd ':p', khad het moete doorhebben...
nee, examens bevorderen de humor niet, zeker niet als ik straks om 14u examen privaatrecht heb en nog een deel moet leren :)

Flipkikker

Legacy Member
Hoe zit het eigenlijk met die zelfverdediging?

Als iemand je een klap wil verkopen, hoe ver mag je dan gaan in het terugslaan?
Als iemand je een messteek wil geven, verliest zen mes en jij krijgt het in handen, mag je dan terug verwonden? (niet doden)
... ?

Joachim_staelen

Legacy Member
Flipkikker zei:
Hoe zit het eigenlijk met die zelfverdediging?

Als iemand je een klap wil verkopen, hoe ver mag je dan gaan in het terugslaan?
Als iemand je een messteek wil geven, verliest zen mes en jij krijgt het in handen, mag je dan terug verwonden? (niet doden)
... ?

Zou'k Ook wel eens willen weten :)

eXtreme

Legacy Member
steekt u gerief gewoon in u binnenzak of in u voorzak waar dat 't diep genoeg is en genoeg aanspant... hard one

neomitochondria

Legacy Member
ik ben ook eens beroofd geweest op een festivalletje, ik was met een maat aan het praten met 2 meiden en ineens kwamen 4 buitenlanders, naar ons, 2 vroegen ons om drugs, natuurlijk zeiden we neen, die meiden hadden al bang en waren bijna weg, toen kwamen 2 andere naar ik en m'n maat, 1 begon heel dronken te doen en rond mij te dansen en zijn arm rond mij te leggen en de andere hield mijn vriend bezig met praten, na mss 30 seconden van dansen was hij weg.

en dan 1 minuut later had ik het door, hij had mijn portefeuille mee, ik dan nog gelopen naar waar ik die buitenlanders heb zien lopen, zag daar direct al 2 flikken, maar ja, het was te laat, ze waren al weg, dan naar politiebureau geweest, ik had echt niet op hun uiterlijk gelet, dus kon ze moeilijk beschrijven.

dan naar huis geweest maar. Om 5 uur sochtens bellen de flikken dat ik moet gaan omdat ze een verdachte hadden..., ik wist het echt niet of het hem was, maar andere mensen konden hem wel identificeren, want ze hadden al een stuk of 7 andere mensen beroofd.

de volgende dag belde dan een resauranthouden naar mij, al mijn ID kaarten, rijbewijs, etc... lag daar in een bloembak voor zijn resataurant, dus had die dingen wel nog terug, behalve mijn geld, van mijn geld heb ik natuurlijk nooit geen cent meer gezien..., best dat het maar iets van 25 euro was...

ferre

Legacy Member
ik neem regelmatig (bijna dagelijks) trein , bus en metro (in antwerpen en brussel), ben nog nooit bestolen geweest, mijn gsm en portefeuille steken in mijn broekzakken, vooraan, en ik draag altijd broeken waar ik zelf men gsm ofzo er amper uitkrijg dus ik voel dat echt wel als er iemand da eruit probeert te halen. Ik zal ook niet aarzelen om die een toek te verkopen als iemand da probeert, klein manneke of nie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan