Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

holycrus

Legacy Member
Zij zijnde degenen die helemaal bovenaan de pyramide staan.

Cin

Legacy Member
Ja kijk, als je zo antwoord hoe verwacht je dan nog dat iemand je serieus neemt?

Wie staat er bovenop de pyramide? Zeus? Allah? The Flying Spaghetti Monster?

holycrus

Legacy Member
Zie daarom da ik het u ni moet uitleggen, maar da ge het beter uitgelegd krijgt, door mensen die hun daar actief me bezig houden, daarom dat ik int begin ook weigerde om uit te leggen over wat het ging. Omdat ik uit ervaring weet dat mensen zoals jij (wat ik wel begrijp hoor, begrijp me nit verkeerd) direct MIJN posts quoten en MIJ in het belachelijke trekken.

Waarom? Omdat ik faal waar anderen niet falen in het uitleggen van de volledige situatie, dus alsjeblieft be my guest en bekijk de dingen eerst ies, en pin u ni te veel vast op wa ik zeg. Ik probeer mensen maar aangetrokken te krijgen zodat ze het toch gaan bekijken en aangenaam verrast gaan zijn.

Cin

Legacy Member
De video is opgenomen in een bleke zaal, net een verlaten huis,
De man lijkt niet zeker van zijn stuk, geen intonatie geen charisma,
De camera die gebruikt is heeft meer weg van eentje uit de mediamarket.

Hoe wil je dan dat ik zoiets serieus neem? Ik kan zelf met quotes uit de Bijbel aantonen dat het niet om God gaat maar over een vliegend spaghetti monster. Dan heb ik nog een camera, wat vrienden en een zaaltje nodig en we zijn vertrokken!

De symbolen die hij laat zie, de citaten uit allerhande boeken laten zoals ik zei ruimte open voor interpretatie.
Heel gemakkelijk om zo een verhaal ineen te steken. Er is voor mij geen bewijs, kom aub. niet af van 'kijk de hele video' want ik weet nu al zonder te kijken dat de bewijsvoering de hele video hetzelfde is.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Hoe herken ik een conspiracy theorie?

Een heleboel losstaande feiten bij elkaar geraapt die nergens onderbouwd worden met bewijzen. grondige wetenschappelijke bewijzen dus.
De bijbel lezen en daar je eigen verklaring aan geven is dus geen bewijs he. evenmin als antieke symbolen en mystieke kalenders van de maya.

Hoe u bezig met serieuze dingen, ga voor een phd in fysica en kom tot de conclusie je u met deze zaken beter niet inlaat. Dit is leuk entertainement maar meer ook niet.

holycrus

Legacy Member
Die man lijkt niet zeker van zijn stuk? nee die man is wel zeker van zijn stuk die heeft 20 jaar van zijn leven verkloot te zoeken achter iets waar die ni zeker van is volgens u. Zoals ik al voorheen zei, heeft die mens Zo ongelooflijk veel te zeggen dat hij om den duur ni meer weet wa erst zeggen.

En waarom is dat toch direct zo'n tegenkanting als je mara even uit het hokje wil denken? Achja de grondige wetenschappelijke bewijzen, wa is er vandaag grondig wetenschappelijk bewezen zeg mij da ies, wat van de geschiedenis is grondig wetenschappelijk bewezen. bitter weinig, of niets.

om even een voorbeeld te geven, 200 jaar gelden als je zei dat op onze huid microscopisch kleine wezen leefden verbranden ze je, maar toen kwam de microscoop en letterlijk IEDEREEN zei dan ahja. zonder reden, maar daarvoor waren ze wel allemaal tegen.

@ C|N specifiek, welke symbolen bedoel je dan? want volgens mij heb je nog altijd niets bekeken, dus zeg jij nu gewoon het woord symbool zonder te weten wat je eiglijk ermee wil bedoelen.

Cin

Legacy Member
holycrus zei:
@ C|N specifiek, welke symbolen bedoel je dan? want volgens mij heb je nog altijd niets bekeken, dus zeg jij nu gewoon het woord symbool zonder te weten wat je eiglijk ermee wil bedoelen.

De Spaceshuttle (en dan de ufo & Helikopter ff opgezocht). En dat is niet het enige, het verhaal van de naakte Adam & Eva, dat KUN je toch niet geloven man? Hij beweert dat de term 'naakt' niet sloeg op het feit dat ze geen kleren droegen, maar dat ze niet "The intellectual ability their masters have" bezitten. En die bewijsvoering gaat maar door !

Zo kan ik ook alles verklaren hé? Interpretatie alom. Met alle respect voor jou mening, maar hier maak ik geen woorden meer aan vuil...

holycrus

Legacy Member
euh ik weet niet waar jij jouw mening vandaan haalt, maar in de oudste tijden waren slaven altijd naakt, jaja Slaven.

Gij zou idd ook alles kunne verklaren, maar dan zijt ge aan het uitvinden.

holycrus

Legacy Member
Genesis quote weeral

"And the lord said, Look the people are united, and they all have one language... Come on let us go down, and therefore confound their language so that they cannot understand one another's speech"

wtf is god een "wij" persoon. Sinds wanneer is dat, niemand die mij hier ooit van gesproken heeft. En toch staat het er zo in.

"naked" = for being in a state of intellectual ignorance = slaaf

holycrus

Legacy Member
http://www.ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/astrokiev.jpg

Dit beeld bv, is geschat op 4000 jaar oud, wtf doet een astronaut daar.

maar ik bent aant uitvinden zeker? of goedgelovig ben ik?

http://www.ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/boek2.jpg
This is an artistic reproduction of a relief found in a labyrinth on the island Jotuo in the Toengt'ing lake. An expedition took place in 1957 (two years before an earthquake in that region). The expedition was led by professor Tsj'i Pen-Lai. They found various reliefs showing "humans" in strange clothes which looked like astronaut suits (hose like objects attached to the clothes). They also found a painting which apparently resembled the solar system. The third and fourth circle (planet) were connected with a line. Also there were ten planets (excluding the sun as planet). This connects easily to the theories about Nibiru, planet X, etc.

http://www.ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/camonica.jpg
This cave painting is c.10,000 BC and is from Val Camonica, Italy. It appears to depict two beings in protective suits holding strange implements.

http://www.ufoartwork.com/images/ufoartwork_bc/Hum2.jpg
These are illustrations from a book by Lt. Grey. "Journals of Two Expeditions of Discovery in North-West and Western Australia 1837, 1838, & 1839". He led an expedition in the 19th century to some caves near the Glenelg River region of Kimberley, Northern Australia where he came across a series of cave paintings. The beings are called the Wandjina by the Aboriginies who painted them.

we kunne blijven gaan, dit is allemaal van voor Christus. Op zijn minst vreemd te noemen é.

GMotha

Legacy Member
Ja, zo kan ik ook bewijzen hé:p Tis niet dat als het er lichtjes op lijkt, dat het zo is.

Zie hier, Jezus heeft een cirkel achter zijn hoofd! Dat staat overduidelijk voor een ruimtehelm! Jezus was dus "from outer space"!


Ik heb den indruk dat die mannen goed veel jointjes op hadden toen ze daarover aan't zwammen waren. Ik kan dat interpreteren als een halo en dus volgens de 'ardcore christenen beweren dta er dus heiligen voor het ontstaan van't christendom bestonden. Of het kon doodgewoon een afro zijn dat die mannen hadden.

User_BELGIUM

Legacy Member
*edit* opgepast: slaapverwekkingsgevaar

holycrus, als ik u was zou ik nog eens zorgvuldig de geschiedenis van de mens bestuderen met alle tijdperken waar me uitvindingen gedaan heeft. U afbeeldingen zijn afbeeldingen die uit hun context zijn gerukt.

Pleistoceen (paleolithicum, mesolithicum, neolithicum):
->De oude steentijd begint ongeveer 2,5 miljoen jaar geleden in Afrika, toen de eerste hominiden gereedschappen uit steen gingen maken. De steentijd begon dus al voordat homo sapiens op aarde rondliep.

paleolithicum of oude steentijd,
periode van 2,5 miljoen jaar geleden tot 300.000 jaar geleden. Deze periode wordt gekenmerkt door gebruik van kernwerktuigen: choppers, chopping tools, vuistbijlen en (waarschijnlijk tegen het eind van deze periode) houten werpsperen.

mesolithicum of middensteentijd
periode van 300.000 jaar geleden tot 35.000 jaar geleden. Periode waarin gebruik wordt gemaakt van debitagetechnieken: men gaat afslagen produceren. Dit kan volgens verschillende systemen gebeuren: Levallois of Discoïdaal.

neolithicum of jonge steentijd,
periode van 35.000 jaar geleden tot 10.000 jaar geleden. Tijdens deze periode gaat men over tot het produceren van klingtechnieken.


Holoceen (mesolithicum, neolithicum):
vroeger ook Alluvium genoemd, is de naam van het geologische tijdvak van 10.000 jaar geleden tot nu. 10.000 jaar geleden een duidelijke verbetering in het klimaat. De temperatuur ging geleidelijk omhoog. Daardoor ontstonden vochtige gebieden en grote moerassen in de lage kustvlakten. (zand klei)

mesolithicum of epipaleolithicum
Het mesolithicum (middensteentijd) is een aanduiding voor een cultuurperiode in Europa die begint na het aflopen van de laatste ijstijd en eindigt wanneer een samenleving overschakelt op landbouw en veeteelt en tal van nieuwe technologieën ontwikkelt of overneemt. Jagen, vissen en verzamelen waren de middelen van bestaan van de mensen in mesolithische culturen, die doorgaans als nomaden leefden; nederzettingen zijn zeldzaam en meestal tijdelijk

neolithicum
is die periode in de geschiedenis van de mensheid waarin de overgang plaatsvond van jagen en verzamelen naar akkerbouw en het weiden van kudden, en die eindigt met de ontdekking van de metaalbewerking (koper, brons, goud, zilver), waarna de bronstijd begint.
oudste kopervondsten zijn van ca 8000 v. Chr. in Anatolië.


Bronstijd:
(ca. 3000 tot 800 voor Christus) Brons verving gedurende de bronstijd geleidelijk vuursteen als belangrijkste materiaal voor gereedschap en wapens en werd ook gebruikt voor sieraden.
Enkele voorbeelden van bronzen voorwerpen:
Wapens: hellebaarden, dolken, zwaarden, speerpunten, pijlpunten
Gebruiksvoorwerpen: bijlen, sikkels, beitels, messen, gereedschap voor metaalbewerking
Sieraden: mantelspelden, armbanden, torques (hals versiering), spiralen, kralen

ijzertijd:
In West-Europa is dit van circa 800 voor Chr. tot de Romeinen naar de lage landen komen (circa het begin van onze jaartelling. In zuidelijker streken (het Midden-Oosten het oostelijke Middellandse Zee-bekken) was de overgang wat eerder ( vanaf ca. 1200 v. Chr.).
IJzer heeft diverse voordelen tegenover brons:
Het is harder, dus beter geschikt voor wapens en gereedschap
Het is makkelijker te bewerken
Het is makkelijker te repareren
De grondstof ervoor komt op veel meer plaatsen voor
Het gaat langer mee
~~
Typische elementen uit de ijzertijd zijn:
Broeken (van wol of linnen, vaak geruit)
IJzeren voorwerpen zoals bijlen, wapens, gereedschap, zagen
Bronzen munten
Bronzen situlae (zie hieronder)
Slingerkogels
IJzerwinning uit de natuur (Veluwe, moerasijzererts in het noorden, ijzeroer uit Brabant)
Een soort "upperclass" die bijzondere voorwerpen bezat zoals goud en koraal


Dan heb je nod de La Tène-periode en Hallstatt-periode waar men ontdekte dat men aan mijbouw deed, standbeelden maakte, complexe wapens en harnassen e.d. (cf romeinse wapenuitrusting)


Middeleeuwen (vroege, hoge, late):
de periode tussen grofweg 500 en 1500 na Christus

vroege:
Onder de vroege middeleeuwen of donkere middeleeuwen wordt over het algemeen verstaan: de periode van circa 500 tot 1000; het ontstaan van Europa na de ineenstorting van het Romeinse Rijk in West-Europa.
In eerste instantie neemt in de vroege middeleeuwen de geletterdheid af, Karel de Grote richt echter scholen op in zijn rijk waardoor de geletterdheid terug toeneemt. Het gebruik van geld valt ook grotendeels weg ten voordele van transacties in natura. Geld wordt wel nog als maatstaf gebruikt.
Het rechtssysteem verwatert in deze tijd, elke stam heeft zijn eigen gewoonterecht dat zoveel mogelijk gevolgd wordt. De Frankische vorsten reizen met heel hun gevolg van palts tot palts om de uitvoering van hun wetten te controleren en recht te spreken. Na Karel de Grote verandert het systeem van Frankische graven in een feodaal systeem.

hoge:
De hoge middeleeuwen of volle middeleeuwen duren bij conventie in Nederland van 1000 tot 1200. Het was in en kort na de tijd dat Europa geteisterd wordt door invallen van Noormannen, Hongaren en roversbendes.
In de landbouw vonden er belangijke verbeteringen plaats (drieslagstelsel), waardoor er meer geproduceerd kon worden. De uitvinding van de keerploeg was ook doorslaggevende techniek om de voedselproductie te verhogen. De keerploeg was namelijk geschikt om zware en natte gronden letterlijk om te gooien zodat het graan beter kan groeien.
De handel begon weer te bloeien na de val van het West-Romeinse Rijk. In Vlaanderen, het Rijnland en Noord-Italië bracht de handel een explosieve groei van de welvaart in de steden, zodat deze previleges van hun landsheren konden verwerven.
De bouwstijl van de middeleeuwen is de Romaanse stijl. In de 12e eeuw wordt die stilaan verdrongen door de Gotische bouwstijl. Men komt Gotiek meer in de noordelijke regionen van Europa tegen. Hoe verder men naar het zuiden gaat (dus dichter bij Rome) ziet men meer romaanse stijl.
Verder ontstonden de eerste universiteiten en scholen, op de renaissance-gedachte van Karel de Grote.
De Moren werden tijdens een langzaam maar gestaag voortgaande strijd uit Spanje verdreven. Thomas van Aquino ontwikkelde zijn theologie.
Het toneel kreeg door de bloei van het Christendom nieuwe impulsen, namelijk de liturigische gezangen werden ware kunstevenementen en vonden hun weg naar een breder publiek buiten de abdijen.

late:
Onder de late middeleeuwen wordt over het algemeen verstaan: de periode van circa 1200 tot 1500. De periode kenmerkt zich door een sterke verstedelijking in Europa, grote economische crises, een heropleving van de geldhandel en het afbrokkelen van de feodaliteit.
Militaire ontwikkelingen als de uitvinding van het kanon en grote, professionele infanterie-eenheden bewapend met slagzwaarden en pieken reduceerden de rol van ridders op het slagveld.
De steden namen het economische voortouw, vooral in de handel, waarvan het zwaartepunt verschoof van luxeproducten naar massagoederen als voedsel. De handel verbond de lokale economische structuren met de grote economische blokken rond de Middellandse Zee en de Oostzee. Een Europese economie ontstond.
De grenzen van de latere natiestaten begonnen zich af te tekenen.
De val van Constantinopel in 1453 bracht een vluchtelingenstroom van intellectuelen op gang van het Byzantijnse Rijk naar de steden van Italië. Deze vormde een belangrijke stimulans voor de renaissance, een culturele en wetenschappelijke ontwikkeling die Italië al sinds circa 1300 onderging, en die zich in de komende twee eeuwen over Europa zou verspreiden.
De vraag naar voedsel, goud en hout dreven de Europeanen ertoe steeds meer buiten het continent te opereren zoals de ontdekkingsreizen van Hendrik de Zeevaarder en Marco Polo aangaven. De technische vaardigheden ontwikkelden zich steeds sneller.


Nieuwe tijd:
De nieuwe tijd of de vroegmoderne tijd begint grofweg in 1500.
gekenmerkt door " ontdekkingsreizen, kolonialisme en verspreiding van de Westerse beschaving" , "Reformatie (godsdienst), godsdienstoorlogen" , wetenschappelijke revoluties, opkomst van het Absolutisme en Verlichting.
~~
verlichting: De Verlichting is de naam die gebruikt wordt om een politieke en filosofische beweging aan te duiden die de opvattingen over politiek, filosofie, wetenschap en religie binnen de westerse wereld grondig wijzigde. Het is niet mogelijk om het exacte begin en einde ervan aan te duiden, maar ruwweg duurde de Verlichting van 1650 tot de Franse Revolutie (eind 18e eeuw).
Het belangrijkste principe van de aanhangers van de Verlichting was dat men de waarheid omtrent bepaalde zaken kon vinden met behulp van de ratio (de rede, het verstand), in plaats van wat bijvoorbeeld kerkelijke autoriteiten zeiden zonder meer voor waar aan te nemen. Zo meende Isaac Newton dat in het heelal wetten golden die door de mens ontdekt konden worden. Het tegenovergestelde van de visie van de Verlichting wordt wel obscurantisme genoemd. Vele aanhangers van de Verlichting hebben vanwege hun ideeën in de gevangenis gezeten of moesten vluchten.
~~
absolutisme:
De absolute monarchie of het absolutisme is een regeringsvorm waarbij alle ambten binnen de staat uiteindelijk ondergeschikt zijn aan het gezag van de vorst. (cf Frankrijk in die tijd)
~~
wetenschappelijke revoluties: Op grond van de waarnemingen van Nikolaus Copernicus kwam Galileo Galilei tot de conclusie dat de zon in het midden van ons zonnestelsel staat. Hiervoor werd hij door de katholieke kerk veroordeeld tot levenslang huisarrest.
Het onderzoek van William Herschel waarbij hij 90.000 sterren bestudeerde en tot de conclusie kwam dat de zon onderdeel was van de melkweg, was een verwerping van het heliocentrisme en het begin van de moderne kosmologie.
Het experiment van Michelson en Morley, dat aantoonde dat de snelheid van het licht altijd constant is, wekte destijds veel verbazing. Het experiment leidde, via de wiskundige formulering door Hendrik Lorentz om het effect te beschrijven, tot de relativiteitstheorie van Albert Einstein.


Nieuwste tijd:
De nieuwste tijd begon rond 1800.
Belangrijke gebeurtenissen:
Franse Revolutie, Industriële Revolutie, opkomst van het kapitalisme, Eerste Wereldoorlog, Tweede Wereldoorlog.
~~
De industriële revolutie begon na de 18e eeuw toen de uitvinding en vervolgens de toepassing van de stoommachine een enorme impuls gaf aan de ontwikkeling van de voorheen ambachtelijke en kleinschalige werkplaatsen tot grootschalige industrie. Door de groei tot grote fabrieken zakte de prijs van de producten enorm zodat steeds meer mensen zich deze konden veroorloven. Dit was een trendbreuk in vergelijking met vroegere tijden.
Door verbeterde agrarische technieken waren er minder mensen nodig op het platteland en veel werkloos geworden boerenknechten begonnen een eigen werkplaats of trokken naar de stad voor werk.
De technische vaardigheden werden flink verbeterd door de wetenschappelijke revoluties vanaf de 17e eeuw.
Sinds de 16e eeuw was de Europese economie gaandeweg kapitalistisch geworden, hetgeen een zucht naar almaar grotere winsten inhield. Het geld dat verdiend werd met de groeiende internationale handel en de uitbuiting van koloniën kon geïnvesteerd worden in nieuwe technieken en verbeterde productiemethoden.
De industriële revolutie bestaat uit een aantal fasen.
Stoommachines:
Door de uitvinding van de Stoommachine, en voornamelijk door de verbeteringen daarin door James Watt, was het vanaf 1777 mogelijk om continue mechanische energie ter beschikking te hebben, zonder dat daar paarden of ossen voor nodig waren, en in veel grotere schaal dan deze dieren konden leveren. De mijnen en textielindustrie breidden zich hierdoor enorm uit, en de productiekosten daalden, mede door dit schaalvoordeel, enorm. De eerste fabrieken ontstonden. Doordat de stoommachine een groot en duur apparaat was, was het alleen voor grote bedrijven mogelijk om er een aan te schaffen.
~~
Elektriciteit
Door diverse uitvindingen omtrent elektriciteit aan het einde van de 19e eeuw, waarvan de bekendste de verbeterde gloeilamp door Thomas Edison was, werd een nieuwe energievorm algemeen toegankelijk. Het grote voordeel van elektriciteit boven stoom is dat het makkelijk te transporteren is, en daardoor ook voor kleine bedrijven en later zelfs burgers beschikbaar werd. Door de gloeilamp en de TL-buis werd het mogelijk om langer door te werken in fabrieken. Het was met elektriciteit mogelijk om alles te doen wat met stoom kon, vaak voor een lagere prijs, op kleinere schaal, veilig, en bijna overal. Door de uitvinding van de koelkast was het mogelijk om etenswaren langer vers te houden, waardoor de agrarische sector veranderde van een ambacht in een industrie.
~~
Aardolie
In de Verenigde Staten van Amerika werd aan het eind van de 19e eeuw de eerste aardolie opgepompt. Was dit in het begin alleen van belang voor de ontwikkeling van de automotor, met de uitvinding van bakeliet en andere kunststoffen, ontstond de chemische industrie. In bijna alle industriële producten zijn tegenwoordig aardoliederivaten verwerkt of is het transport ervan afhankelijk van aardolie.
~~
Communicatie en Digitalisatie
Door de uitvinding van de communicatie aan het eind van de 19e eeuw, en, vanaf de jaren 50, de computer, werd het mogelijk om informatie bijna overal ter wereld te raadplegen. Hierdoor werd het voor bedrijven mogelijk te globaliseren: de productie voor de hele wereld kan op één plaats plaatsvinden, waardoor weer een enorm schaalvoordeel mogelijk werd.


Eigen tijd:
In de geschiedschrijving wordt met Eigentijdse tijd de periode na de Tweede Wereldoorlog bedoeld.
Koude Oorlog, Wapenwedloop, De Culturele Revolutie in China, Dekolonisatie, Technologische ontwikkelingen, ruimtevaart, eerste mens op de maan, Opkomst van de massamedia: radio, tv, computer, internet, Ontstaan van een tegencultuur: hippies, milieubeweging, democratisering, Apartheid en de afschaffing daarvan, Globalisering, Postmodernisme
ruimtevaart: Zes belangrijke grondleggers voor de moderne ruimtevaarttechniek zijn de wetenschappers Herman Ganswindt (1856-1934), Konstantin Tsiolkovski (1857-1935), Robert Goddard (1882-1945), Hermann Oberth (1894-1990), Sergei Korolev (1906-1966) en Wernher von Braun (1912-1977).
radio:In 1895 lukt het Guglielmo Marconi (1874-1937) als eerste een radioverbinding van enkele kilometers te maken met een zelfgemaakte zender en ontvanger. Ongeveer tegelijkertijd doet Alexander Stepanovitch Popov hetzelfde. Beiden bouwden voort op het werk van Heinrich Hertz, die in 1887 ontdekte hoe elektromagnetische radiogolven konden worden opgewekt en terug ontvangen
tv: De elektromechanische televisie die Paul Gottlieb Nipkow ontwikkelde en patenteerde in 1884 was de basis hiervan
computer: Charles Babbage, een wiskundige, vroeg zich af of de tabellen niet machinaal gegenereerd konden worden. Hiervoor bedacht hij in 1822 de "differentiemachine"; een concept voor een machine die tabellen van veeltermen kon uitschrijven. Hij vond het niet complex genoeg dus hij veranderde het ontwerp van de machine. Aldus kwam hij in 1833 met de "analytische machine". Deze machine zou met invoer vanaf ponskaarten wiskundige bewerkingen kunnen uitvoeren. Deze machine wordt algemeen gezien als het concept van de computer. Pas in 1938 werd de eerste computer gebouwd door Konrad Zuse. Door de Tweede Wereldoorlog kreeg de ontwikkeling van computers een snelle vlucht. De computers in de jaren 1950-1980 waren vooral mainframes: zeer grote computers, waar honderden tot duizenden gebruikers gelijktijdig op konden werken.
internet: De oorsprong van het internet is te vinden in ARPANET, een in 1969 gestart netwerk van militaire netwerken, en later ook universiteitsnetwerken, in de Verenigde Staten.



en zeg nu nog eens dat marsmannetjes ons alles geleerd hebben..

holycrus

Legacy Member
ja maar ge kunt duidelijk zien aan het soort werk, dat ik u alleen rotstekeningen en andere superoud gedateerde objecten/ paintings whatever.

Om te zeggen dat die aureool van jezus lijkt op wat er op die muur staat.... in de verste verte niet, voor jou mss wel.

Bewijzen? gij kunt niets bewijzen, uit welke eeuw komt uw schilderijken? mss hoop en al 200 jaar geleden, ik spreek hier over artifacten van 5000 jaar oud.

kijk naar de eerste link , da is in kiev gevonden, 4000 jaar geleden gemaakt, zeg mij no gies da ge daar iets anders van kunt maken als nen astronaut.

holycrus

Legacy Member
Ja idd, wat jij mij nu net verteld is idd de geschiedenis die ons geleerd wordt...
Daar hoef je mij niet aan te herinnere hoor, die heb ik zelf ook moeten leren....
Ik geef hier duidelijk een alternatieve manier om over geschiedenis even te denken, die jij pareert met onze voorgekauwde geschiedenis. Wat verwacht je dat ik daar op zeg? dat is idd wat men osn leert, meer kan ik daar niet op zeggen.

Of je bent kritisch genoeg om te durven denken dat alles wat ons doorheen de jaren is voorgekauwd ook wel eens verkeerd kan zijn (of tenminste bepaalde delen toch) als je dat niet kan, hou je dan maar aan onze geschiedenis ja.

Spliffsnatcher

Legacy Member
En er zijn duizenden afbeeldingen die lijken op een hond in ruimtepak maar dan net weer niet. Hadden die astronauten dan ook hun hondjes mee?

Tekeningen en interpretaties zijn geen solide bewijs. DNA onderzoeken om aan te tonen dat wij verwant zijn aan apen wel. Dat is het verschil


Hou er rekening mee dat in die tijd de sjamanen et voor het zeggen hadden en die waren niet vies van een tripje. Kijk dan ff naar de zon en je ziet vanzelf halos verschijnen rondom het hoofd vanjos uit hut 1 die even voor de zon staat.

Idem met die chinese tekeningen. Bekijk ze in hun context. En hier is de context de leefomgeving. Vele plateuas en hooggebergten. Bergen die aanbeden werden enz....


Je haalt hier twee takken van de wetenschap door elkaar. Antropologie die onderhevig is aan de menselijke psyche en de eigenschap van die psyche om al wat niet te begrijpen is een begrijpelijke definitie te geven. Evolutie is onderhevig aan vaste aantoonbare feiten. DNA koolstof fossielen enz. zijn dingen die kunnen worden hard gemaakt.
!!!!Een tekening of een tekst niet!!!!! want zij zijn het gevolg van een menselijke actie.


Begrijp mij niet verkeerd: het is perfect mogelijk dat wij verder komen uit voorouders ver uit de ruimte. ALLES is mogelijk. Maar daar gaat het hier helemaal niet om, het gaat erover op welke manier gebeurt het. En deze manier is dus wel degelijk grondig fout waardoor hij elke credibiliteit verliest

User_BELGIUM

Legacy Member
btw:
de bijbel is beeldspraak
de bijbel kan niet letterlijk worden vertaald
de bijbel is in het oud grieks, latijn, hebreeuws geschreven en steeds worden dezelfde passages anders vertaald
die van het grieks stemt niet overeen met die van het latijn bv...
de bijbel vertolkt veel van eingentijdse problemen (cf de 4 ruiters van de apocalys die eigenlijk heel iets anders voorstellen)
toen jezus de lamme liet lopen bedoelde men 'hij gaf hem weer levenslust'
enz enz enz
enz enz enz
enz enz enz

holycrus

Legacy Member
allé zen ik zal ies wa bewijs leveren.

NOBELPRIJSWINNAAR Frederick Soddy zegt het volgende in zijn boek interpretation of radium.

"Can we not read in them some justification for the belief that some forgotten race of men attained not only the knowledge that we so recently won, but also that power that is not yet ours?... I believe that there have been civilizations in the past that were famiar with atomic energy and that by misusing it they were totally destroyed."

De mening van een nobelprijswinnaar, maar jullie mening zal er meer toe doen. Ongetwijfeld.

**edit**
President Abraham lincoln is de week nadat hij toestemming gaf om ongelimiteerd bodemonderzoekingen te gaan doen om zeker te weten of atlantis idd door zware regenval is verdwenen. Maar oh wat gebeurt er lincoln wordt afgemaakt, en die kerel die da onderzoek mocht doen heeft alleen een paar vergeten boeken kunnen schrijven. Waarom is dit nooit verder onderzocht, omdat het in de doofpot werd gestoken, zoals alles wat utieidnelijk zou kunnen leiden tot onze volledige geschiedenis.

idem met chinese tekeningen? dat zijn duidelijk vliegende ventjes, met pakken aan met slangetjes in die pakken, dat is niet zomaar een kerel die voor de zon staat en waarvan ze denken dat het een aureool is :s zelfs al woont ge aan een berg, dan nog mangeneert ge u geen mannen me slangskes aan hun pakken als ge aant trippen zijt ze. :p just my two cents

User_BELGIUM

Legacy Member
holycrus zei:
Ja idd, wat jij mij nu net verteld is idd de geschiedenis die ons geleerd wordt...
Daar hoef je mij niet aan te herinnere hoor, die heb ik zelf ook moeten leren....
Ik geef hier duidelijk een alternatieve manier om over geschiedenis even te denken, die jij pareert met onze voorgekauwde geschiedenis. Wat verwacht je dat ik daar op zeg? dat is idd wat men osn leert, meer kan ik daar niet op zeggen.

Of je bent kritisch genoeg om te durven denken dat alles wat ons doorheen de jaren is voorgekauwd ook wel eens verkeerd kan zijn (of tenminste bepaalde delen toch) als je dat niet kan, hou je dan maar aan onze geschiedenis ja.

hoe kan dit nu voorgekauwd zijn als je er namen en datums kan op plakken
komaan man, zie de waarheid onder ogen. Er zijn geen aliens hier op aarde.

..in 1777 gaf een Alien de stoommachine aan James Watt..

bwahahahahahaha :rofl:

GMotha

Legacy Member
holycrus zei:
ja maar ge kunt duidelijk zien aan het soort werk, dat ik u alleen rotstekeningen en andere superoud gedateerde objecten/ paintings whatever.
Ja, maar als ge die verkeerd interpreteerd staat ge ook nergens.

holycrus zei:
Om te zeggen dat die aureool van jezus lijkt op wat er op die muur staat.... in de verste verte niet, voor jou mss wel.
Al die voorbeelden die ge daar gaf leken ook niet zo hard op elkaar.

holycrus zei:
Bewijzen? gij kunt niets bewijzen, uit welke eeuw komt uw schilderijken? mss hoop en al 200 jaar geleden, ik spreek hier over artifacten van 5000 jaar oud.
Mnee, tis eerder middeleeuwen, dus minstens 600 jaar oud. Een tijd waar men niet bezig was over aliens en ruimtereizen.

Dus overduidelijk heeft Jezus niets te maken met star trek. Dat aureool is een symbool dat op verscheidenen manieren wordt afgebeeld.
Maar een hedendaagse mens zou het wel eens aan ruimtehelmen kunnen linken.
holycrus zei:
kijk naar de eerste link , da is in kiev gevonden, 4000 jaar geleden gemaakt, zeg mij no gies da ge daar iets anders van kunt maken als nen astronaut.
Een krijger, misschien?
4000 jaar geleden zaten ze daar nog niet zo ver om anatomisch correcte lichamen af te beelden, ik link gestyleerde vormen niet aan ruimtepakken.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Nogmaals het is idd perfect mogelijk dat er andere beschavingen zijn geweest en desnoods niet hier op aarde. Vrijwel niemand twijfelt eraan dat we ooit ander leven zullen vinden. daar hoef je geen nobelprijswinnaar voor te zijn.

MAAAR het is de manier waarop je dit tracht aan te tonen, en bij deze docu is het grondig fout, net zoals bij 1000en andere theorien over egypte de mayas enz...

En het allergrootste probleem is dat danzkij charels zoals deze, ook de serieuze studies hieromtrent soms in waarde verliezen. Serieuze studies die meestal oersaai zijn en daardoor blijkbaar minder geliefd zijn zoals jij. Voorbeelden nodig: koop u een geschiedenisboek over de oertijd. Klinkt saai maar is meestal iets juister en plaatst al je fotootjes in de juiste context.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan