Archief - NMBS staking Brussel Zuid !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Niet de verkeerde groep, de juiste groep (deels) want het zijn niet de werknemers die die begeleider op z'n kop hebben geslaan en als ik me niet vergis komen schermutselingen tussen treinbegeleiders en klanten.
Denk jij echt dat er ook maar 1 klant is die ooit aggressief is geweest nu denkt: miljaar, de volgende keer hou ik mijn poten thuis want ze staken daarvoor? Je moet de groep viseren waarvan het initiatief zal komen om iets te veranderen, en dat zijn de werkgevers, niet de reizigers.

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Denk jij echt dat er ook maar 1 klant is die ooit aggressief is geweest nu denkt: miljaar, de volgende keer hou ik mijn poten thuis want ze staken daarvoor? Je moet de groep viseren waarvan het initiatief zal komen om iets te veranderen, en dat zijn de werkgevers, niet de reizigers.

Dit was een signaal, signalen moeten kunnen. Die mensen zijn het bue! Het zijn ook de reizigers die moeten gesensibiliseerd worden. 't Is nu niet dat het om 1 of 2 gevallen per jaar gaat hé ;)

Krayola

Legacy Member
Ik heb er vandaag niet veel last van gehad. Wat niet wil zeggen dat ik het niet enorm irritant vind dat ze weer eens staken. En dan vooral dat ze dan in andere regio's onaangekondigd ook doodleuk gaan staken: om 16u in Antwerpen he. Iedereen komt vant school, veel volk van hun werk etc.
Twee weken hebben ze gehad om te staken en juist die eerste dag dat het terug school enz. is, gaan ze nog eens staken.
Ik zat daarstrax op de trein van 16h45 richting St-Niklaas. Die zat eivol en die vertrok me 10 min. vertraging + dat het dan nog eens zo warm is ook.

Ik ga nu sinds 2 jaar in Mechelen naar de hogeschool en betaal al 2 jaar zo'n jaarabonnement. Ik moet elke dag (vanuit Puurs vertrekken) een kwartiertje de trein op naar Mechelen. En hoogstens 5 keer is die er in geslaagd om op tijd te komen. Het is elke keer maar 5 minuten (soms 10) dat die te laat is. Voor mij niet zo erg op zich, maar voor al dat volk dat een overstap heeft naar Brussel of Antwerpen kan het wel iets zuurder zijn. En dan verschieten ze ervan dat reizigers gefrustreerd zijn he. Daarbij moet ge om 8h of 9h 's morgens in Puurs niet hopen op een zitplaats. Die trein zit dan altijd vrij vol. Maar wat ik dan niet snap is dat ze zo weinig wagons voorzien. Den trein naar Antwerpen staat daar dan te wachten en daar krijgt ge met moeite 3 wagons vol.

En dan zit men vanuit de overheid etc. autovrije stadskernen en het openbaar vervoer te promoten. Als dat nu deftig zou werken en altijd op tijd zou komen, dan zou dat in orde zijn. Dan moeten ze ook niet zitten zagen dat er zoveel volk liever met den auto rijdt. Ik besef ook wel dat dat niet zo gemakkelijk is om altijd alles op tijd te kunnen doen. Maar het zou toch een verbetering zijn.

Zo, dat was even mijn mening.

Time

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dit was een signaal, signalen moeten kunnen. Die mensen zijn het bue! Het zijn ook de reizigers die moeten gesensibiliseerd worden. 't Is nu niet dat het om 1 of 2 gevallen per jaar gaat hé ;)
Gelijk ze vandaag gehandeld hebben, hebben ze niks anders gedaan dan olie op het vuur gesmeten.

Er waren betere manieren, maar dan hadden ze geen verlengd zonnig weekend natuurlijk.

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Gelijk ze vandaag gehandeld hebben, hebben ze niks anders gedaan dan olie op het vuur gesmeten.

Er waren betere manieren, maar dan hadden ze geen verlengd zonnig weekend natuurlijk.

Olie op het vuur? Sommigen moeten maar eens leren snappen dat die mensen daar nie zijn voor uw werkfrustratie op uit te werken, en ze waren het wel degelijk serieus beu! En als de emmer eens overloopt gebeuren er wel al meer overhaaste/te sterke tegenacties.

Dat van dat zonnig weekend is natuurlijk zever ;)

Arifiene

Legacy Member
DekadeZ zei:
Ik stond deze morgen wel mooi met mijn mond vol tanden. Ik wist dat er in Brussel gestaakt werd en dat daardoor treinen die uit Brussel vertrokken vertraging hadden, zelfs in de metro stond het niet dat er in Brugge ook werd meegeprofiteerd van een vrije dag...90+% tevreden met het openbaar vervoer?

Ik had het ergens verwacht => der zijn er ALTIJD die spontaan meedoen
+ik had gekeken op de site vant laatste nieuws, wat dus nog een goed idee was...

ze hopen dat het morgen opgelost is, tis te hopen, maak er anders nog een week van, dan hebbek 3 weken vakantie :p
(@Russian: ik begrijp dat veel mensen reden hebben om boos te zijn, ik gewoon niet, vanwege dat student zijn :p)

speckie1987

Legacy Member
ik heb 1 uur moeten wachten en op bomvolle trein moeten zitten

maar het ergste van al was onze trein die normala ons kwam halen vlamde door het station door en er zat niets van volk op en doodleuk te zitten tuiten

skelly_king

Legacy Member
Ik heb er dees keer geen last van gehad :) Ik neem elke dag de bus ;) Maar ik vind wel dat ze het wat vroeger mogen melden enzo... Ik weet nog wanneer De Lijn staakte en was ook nie plezierig voor vele mensen :p Ik had er geen last van want m'n lijn staakte nie terwijl bijna alle andere van de zelfde regio het wel deden.

Maar als ge op voorhand al weet dat ze gingen staken ( Math'ke ad op tijd gepost) dan zou ik wel op De Lijn kijken voor alternatieven enzo ... Ge zult mss lang op de bus zitten enzo maar als het echt dringend is geraakt ge der wel e

speckie1987

Legacy Member
skelly_king zei:
Ik heb er dees keer geen last van gehad :) Ik neem elke dag de bus ;) Maar ik vind wel dat ze het wat vroeger mogen melden enzo... Ik weet nog wanneer De Lijn staakte en was ook nie plezierig voor vele mensen :p Ik had er geen last van want m'n lijn staakte nie terwijl bijna alle andere van de zelfde regio het wel deden.

Maar als ge op voorhand al weet dat ze gingen staken ( Math'ke ad op tijd gepost) dan zou ik wel op De Lijn kijken voor alternatieven enzo ... Ge zult mss lang op de bus zitten enzo maar als het echt dringend is geraakt ge der wel e

er was gezegd brussel
maar ze staakten ook in oostende enzo

BartDP

Legacy Member
ik tevreden dat ik vandaag geen les had :)

ze geven nog maar eens het signaal dat er onveiligheid is op de treinen -> reden 1 om het openbaar vervoer links te laten liggen
reden 2: ze staken regelmatig dus ge geraakt niet op tijd waar je moet zijn omdat ze niet/nauwelijks aankondigen welke treinen niet zullen rijden

Blanco

Legacy Member
4 uur en een half van Leuven naar Brussel, bravo NMBS!

Ik heb in 4 treinen gezeten die nooit bleken te vertrekken. Nog een geluk dat ze u iets laten weten... :ironic:

Ik kan goed begrijpen dat het personeel reageert op zo'n geval van aggressie, maar gijzel dan geen duidzenden betalende reizigers die zich wel goed gedragen. Hang dat uitschot voor mijn part achter den trein zodat ze wat kunnen afkoelen (ik verkies openbare opknoping, ma soit), laat ze de kosten betalen die een werkgever verliest door te laat komend personeel, geef de treinbegeleiders een taser, het kan mij niet boimmen wat ze doen, als ze maar hun trouwe reizigers niet kloten met stakingen. :angry:

Volgende keer blijf ik thuis, goed weten.

ng

Legacy Member
En als ze rijden moogt ge van geluk spreken dat ze op tijd zijn, reden nr. 3.

Slayerbe

Legacy Member
vandemorgen trein tot brussel-zuid
niet veel problemen buiten de 10-15minuten die mijn trein gewoonlijk te laat komen.
int afkomen (rond 14u) nog altijd geen of amper treinen te zien op de schermen in brussel-zuid, dan maar naar brussel-noord afgezakt.
trein terug was op tijd (zat wel overvol maar ook dat ben ik gewoon ...)

over het algemeen deze keer niet zoveel last gehad van de staking :)
wel dom natuurlijk voor de vele reizigers met wel problemen (vooral leuven waren er afgeschaft heb ik gehoord :p)

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Aja, omdat dat in andere landen zo is moet dat hier ook maar zo... En natuurlijk, de treinbegeleiders lokken het zelf uit, dat was ook weer te verwachten zo een antwoord. Die mensen hebben het recht als stront behandeld te worden zeker? :)

Medukt dat er hier ook wel klagers zitten die nu ook niet meer klagen omdat ze thuis konden blijven :)

Ik ben eens curieus wat gij gat doen als ge onheus behandeld wordt, ik denk dat ge zou willen dat de bazen en of anderen naar u luisteren, en door muisstil aan uwen bureau met een vlagske te zitten gade nie veel luisteren oren krijgen medunkt.

Oei oei. Je gaat hier m.i. helemaal de mist in.

Ik heb niet geschreven dat staken hier moet verboden worden omdat het in sommige landen niet mag. Ik wil wel aantonen dat het mogelijk is om stakingen wettelijk aan banden te leggen of toch minimaal in te perken. En nergens schrijf ik dat de begeleiders het zelf uitlokken. Wel zou het mij niet verbazen dat de agressie toeneemt na zo'n wanvertoning.

Uiteraard moeten de begeleiders als mensen behandeld worden. En dat moet afgedwongen worden met menselijke maatregelen. Nu zijn het de begeleiders die ons als stront aanzien, niet omgekeerd.

Ik zou geen onschuldige burgers gijzelen om m'n visie kracht bij te zetten. Wel een listige staking om de top te treffen waar het hen raakt: op geldvlak.

ComputerVISTA

Legacy Member
Als ik de mist in ga en je wilt me volgen zulde toch uw mistfaren moeten aanzetten ^^

Ik heb ondertussen m'n zegje gedaan en ga mezelf niet tot in der eeuwigheid herhalen, wat ik vroeger wel deed en nu geen zin meer in heb.

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Als ik de mist in ga en je wilt me volgen zulde toch uw mistfaren moeten aanzetten ^^

Ik heb ondertussen m'n zegje gedaan en ga mezelf niet tot in der eeuwigheid herhalen, wat ik vroeger wel deed en nu geen zin meer in heb.

Ja, je mag je mening altijd verkondigen hoor :p. Enkel had ik de indruk dat je m'n post verkeerd begrepen had. Afyn ;).

Yves Desmet van De Morgen (linkse krant) schrijf gisteren overigens dat de stakingen van vandaag de dag niet kunnen. En dat is toch wel een veeg teken aan de wand.

Waldorf

Legacy Member
Ik vond het heel erg sympathiek van de treinbegeleiders dat ze in de ochtendspits iedereen braaf hebben weggevoerd (nu ja, iedereen...) en dan in de avondspits doodleuk gaan staken. Daar sta je dan als treinpendelaar. De doodbrave mensen zullen wel zo hun redenen hebben om te staken, maar een beetje verstand is niet te veel gevraagd, zeker? Nu heb ik het geluk dat ik deze week verlof heb of ze konden daar een nieuw geval van agressie noteren...

ComputerVISTA

Legacy Member
russian zei:
Ja, je mag je mening altijd verkondigen hoor :p. Enkel had ik de indruk dat je m'n post verkeerd begrepen had. Afyn ;).

Yup, dat deel had ik idd verkeerd overgenomen... Maar ik vind dat niet altijd over alles ons land moet gespiegeld worden aan een ander land, hier is het nu zo en de ene keer slechter, de andere keer beter.

Zijt maar content dat ge hier moogt staken, der zijn landen als ge der nog maar aan denkt dat ge zonder werk staat, das minder maar zoals ik al schreef in m'n eerste post: "Ge moet er geen nationale sport van maken"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan