Archief - NMBS staking Brussel Zuid !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
pina zei:
nochtans kan men actie voeren zonder dat de consument er het slachtoffer van wordt: gratis treinritten leveren. Dat heeft De Lijn ook gedaan 5 jaar geleden. Niemand moest nog betalen voor een rit. Staken is een recht, maar ze mogen ook niet overdrijven, en dat is nog maar eens gebleken vorige week vrijdag. Ik was er van gedegouteerd.
Het zal niet rap veranderen ook, die mentaliteit zit er te diep ingebakken.

ng

Legacy Member
Math'ke, bedankt dat ge da hier meld. Anders kon ik morgen misschien nog voor lelijke verrassingen komen te staan.

Mijn voorzorgen zijn alvast genomen.

Plastic zei:
tzou wel leuk zijn zo gratis trein, en hop naar maastricht was ik :p

Die gratis treinen zullen wel beperkt zijn tot de landsgrenzen.

Slayerbe

Legacy Member
kmoet morgen naar bxl-zuid, maar als de treinen in bxl-zuid niet vertrekken zullen ze daar ook niet toekomen... tzal weer tof worden :doh:

Huasheng

Legacy Member
Als de staking echt stopt om 12uur 's middags, dan ga ik er geen last van hebben. Mijn treinen paseren langs daar.
Stakingen zullen er altijd zijn. Ik trek het mij niet zozeer aan. Er zijn ergere dingen in 't leven.

russian

Legacy Member
Huasheng zei:
Als de staking echt stopt om 12uur 's middags, dan ga ik er geen last van hebben. Mijn treinen paseren langs daar.
Stakingen zullen er altijd zijn. Ik trek het mij niet zozeer aan. Er zijn ergere dingen in 't leven.

Je kan ook staken op een verantwoorde manier: een betaalstaking e.d. Hoe de wanpraktijken van de NMBS en recent ook op Zaventem worden getolereerd, is mij een raadsel. In een verleden mocht de rijkswacht ook niet staken. Stel u voor dat je net een lezing moet geven op een congres en er niet geraakt; uw naam is onmiddellijk vervuild. En dat voor wat domme maaltijdcheques of één of ander ding. Socialisme... de ondergang van onze economie.

FLT

Legacy Member
Alé kzal eens mn goed hart tonen, als er morgemiddag iemand van Deinze naar Kortrijk moet, moet ge me maar ne pm achterlaten :]

GaMe®

Legacy Member
Godverdomme. Normaal zat ik morgen nog in center parks maar ben juist terug thuis omdat ik naar school moet morgen. Anders ben ik onwettig afwezig.
Nu hoor ik in de auto op het nieuws dat de nmbs staakt. Had ik da nu iets eerder geweten, was ik gewoon in center parks gebleven en had ik een wettige reden dat ik er niet was.
Want ik moet de p trein tongeren - brussel nemen 's morges. :s

Ik vind zo'n stakingen ronduit schandalig.

Mistic

Legacy Member
Piejie zei:
Wat moet men dan doen volgens jou?

wel stakingsrecht inperken of gewoon totaal afschaffen zou al een mooie stap in de goeie richting zijn.

Vervolgens de schade aan derden 'ophaalbaar' maken bij de vakbonden/stakers.

Doe da 2 jaar en trust me, der is geen enkele staking meer die niet 100000% terrecht is én ze zal ook niet te veel schade berokkenen aan derden.


Momenteel staakt iedere vakbond zoveel ze kunnen in elk bedrijf waar er genoeg volk werkt om den TV der bij te krijgen... Vakbonden waren indertijd HEEL hard nodig, maar nu zijn ze in mijn ogen een overblijfsel uit de oudheid dat onze economische groei alleen maar tegenhoud...

En zij die zeggen da vakbonden noodzakelijk zijn, ik woon op een industrieterrein en bijna maandelijks gaan hier bedrijven failliet en toch heb ik ier nog NOOIT 1 vakbondsactie gezien, wrom nie zoude dan zeggen, awel vree simpel, den TV komt nie nor ier dus trekken die vakbonden zich daar ook GENE ZAK van aan...

alleen als de vakbondsafgevaardigden op TV kunnen komen en poen kunnen pakken (door een schandalige ontslagregeling voor hunzelf te regelen) ziede de vakbonden afkomen... Waar ik werk ( in totaal toch een goeie 2000 werknemers én heel groot bedrijf ) worden de CAO's à volonté met de voeten getreden en toch komen er hier geen vakbondsacties, mor bij den NMBS willen ze wa maaltijdcheques en hupsakee half de belgische spoorwegen moet het ontgelden...

vakbonden doen tegenwoordig meer kapot dan ze goed doen...

simpel voorbeeldjen: denkt ge écht da VW ooit nog veel nieuwe werknemers gaat aannemen in België? na da fiasco in Vorst moogt ge der zeker van zijn da VW zijn laatste serieuze investeringen in België gedaan heeft ( trouwens, tvalt oep da de vakbonden ALLEEN zo'n ontslagregelingen hebben geregeld voor de arbeiders eh, de 200 bedienden waren namelijk niet met genoeg om een stem te hebben volgens de vakbonden, tof eh als ge daar al 15 jaar op den bureau werkt...)

Ge moet u nu eens inbeelden da ge een ander bedrijf zijt da een vestiging wilt beginnen in Belgie, ge kijkt naar de gazet en ge leest da VW ongeveer 75.000 tot 140.000 euro moet betalen om werknemers af te laten vloeien EN da den overschot van de werknemers gedurende een MAAND weigerde te werken onder steun van de vakbond... Ik zou et wel weten zene...

ben zelf ne werknemer, zelfstandige in bijberoep, maar in België zal ik prolly ook nooit iemand aannemen gewoon omwille van al die redeloze shit...

tlaatste "grote" wapenfeit van de vakbonden was de 36-urenweek mét loonbehoud, tja loonbehoud geld alleen voor hen die daar al werkten toen het 40-uur was, iedereen die daarna is begonnen moet het gewoon met een lager loon stellen da is aangepast aan de 36-uren-week. Daarbij zijn door die 36-urenweek de overuren duurder geworden ( voor zowel werknemer als werkgever ), dit samen met nog een paar andere financiële toeren die er (grotendeels) door de vakbonden gekomen zijn zorgen ervoor da de jongeren van nu ( en de toekomst ) altijd maar minder gaan verdienen ( als startloon ) aangezien de kosten maar omhoog blijven gaan...

Hebben we op de dag van vandaag nog nood aan vakbonden?
In België ZEKER NIET, Europa voor 90% NIET, rest van de wereld kan nog wel wa vakbonden gebruiken ( zeker India, China etc )


tot slot:
valt het ook andere mensen nog op dat bedrijven meer en meer hun sites verplaatsen naar landen waar vakbonden niet bestaand of weinig betekenend zijn?

allemaal buiten die luizige vakbond-klojo's! [EDIT] excuses voor die uitspraak mor kon et nie laten :D[/EDIT]( ze zouden het beter de NIET-WERKEN-WEL-GELD-KRIJGEN-bond noemen want da's uiteindelijk waar ze 99% van hun tijd aan spenderen het verkijgen van meer geld zonder meer te moeten werken, niet aan het 'vak' verdedigen of beschermen (wat hun originele doel was))

Time

Legacy Member
Niet alleen in Brussel-Zuid, maar ook heel op heel wat andere plaatsen hebben maandagochtend de treinbegeleiders het werk neergelegd. In Wallonië wordt massaal gestaakt. Het treinverkeer ligt daar vrijwel volledig plat. Ook in Vlaanderen is de hinder aanzienlijk, niet alleen door de weggevallen verbindingen met Wallonië, maar ook doordat onder meer in Oostende, Brugge en Hasselt wordt meegestaakt.

Wtf man, nog een paar steden onaangekondigd ook ofzo? Bende marginalen.

GaMe®

Legacy Member
Zo, ik heb een attest van afwezigheid gekregen aan het station omdat er geen treinen rijden. :woohoo:
Eerste trein was gewoon afgelast, toen zeiden ze dat de trein uit Luik die naar Antwerpen gaat, onderweg was. Maar toen reed die gewoon voor ons neus keihard door. :sop: Iedereen lastig natuurlijk. :D

En nu fijn genieten van die 28° :p

Arifiene

Legacy Member
In Brugge ook...
Gvd. Ik wist het he...
Dan ga ik gwn niet vertrekken zeker, kheb niveel zin om
a)daar voor nix te staan
b)niemeer te kunnen terugkeren...

russian

Legacy Member
Piejie zei:
Wat moet men dan doen volgens jou?

Het systeem van Frankrijk toepassen: een minimale dienstverlening blijven garanderen. En waar mogelijk betaalstakingen. Wat we nu zien is het gijzelen van personen op een luchthaven en het saboteren van de normale werking van onze economie. Dat is te absurd voor woorden en een onmiddellijk gevolg van het te ver doorgedreven socialisme hier.

Het is werkelijk schandalig. Echt weer totaal bij z'n haar gegrepen. Ik mag niet denken aan de geleden economische schade.

Ik kan er eigenlijk niet over. F*** de vakbanden in deze. Overigens zelf geen slachtoffer van de staking maar goed.

boozeke

Legacy Member
joy,kom aan aant station vo nart school te gaan,trein uit antwerpen rijdt ook ni of nauwelijks,hopelijk ebk wa meer chance om 12uur

russian

Legacy Member
Eerst was gezegd dat de begeleiders om 12 uur weer aan het werk zouden gaan, maar volgens de bonden zouden nu ook de treinbegeleiders van de latere ploegen zich misschien aansluiten bij de actie.

En dat Wallonië massaal het werk neerlegt (in Vlaanderen beperkt het zich vnl. tot Hasselt, Brugge en Oostende), dat hoeft ons natuurlijk ook niet meer te verbazen.

ZackWhite

Legacy Member
ach moest naar school en ging dus naar station. trein stond op 5 min vertraging. 10..., 15..., 20..., en toen ben ik ma naar huis teruggekeerd en ga nu wa genieten van het goeie weer :)

Time

Legacy Member
russian zei:
En dat Wallonië massaal het werk neerlegt (in Vlaanderen beperkt het zich vnl. tot Hasselt, Brugge en Oostende), dat hoeft ons natuurlijk ook niet meer te verbazen.
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fk260307yjpg.jpg
vs
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fk260307z.jpg
:D

Maar idd, zoals al gezegd, in de dienstverlening het stakingsrecht zodanig beperken dat je alleen gedupeerden vindt bij instellingen die effectief iets kunnen veranderen. Reizigers zouden nooit het slachtoffer mogen zijn, ze hadden zelfs niet eens het fatsoen alles op voorhand aan te kondigen, misdadig gewoon.

Santa

Legacy Member
russian zei:
Je kan ook staken op een verantwoorde manier: een betaalstaking e.d. Hoe de wanpraktijken van de NMBS en recent ook op Zaventem worden getolereerd, is mij een raadsel. In een verleden mocht de rijkswacht ook niet staken. Stel u voor dat je net een lezing moet geven op een congres en er niet geraakt; uw naam is onmiddellijk vervuild. En dat voor wat domme maaltijdcheques of één of ander ding. Socialisme... de ondergang van onze economie.

Haha een zuivere kapitalist. I like it :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan