Archief - NMBS staking Brussel Zuid !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
Beste Tnet members,

Het is maar weer eens zover, de NMBS staakt morgen in Brussel Zuid, vooral de treinen die vetrekken vanuit Brussel Zuid zullen afgeschaft worden ( dit zijn er dus heel wat )

Maandag staking in Brussel-Zuid
De treinbegeleiders van Brussel-Zuid gaan maandag staken. Aanleiding zijn 4 nieuwe gevallen van agressie dit weekend. 3 treinbegeleiders moesten daardoor naar het ziekenhuis. De staking zal van half 4 's ochtends tot 12 uur 's middags duren, en zal wellicht heel wat hinder veroorzaken. Volgens de NMBS zullen vooral treinen die vanuit Brussel vertrekken, afgeschaft worden.

( bron : vtm nieuws )

Dit bevat ook mijn lijn, namelijk de lijn sint niklaas - poperinge die langs brussel rijdt en dan oudenaarde-kortrijk op zijn traject neemt.
Nu, eerlijk gezegd ik ben die spelletjes van de nmbs kotsbeu aan het worden, ik heb morgen namelijk verplichtingen op school en ik kan daar niet op een andere manier geraken, net zoals vele andere studenten die treinhinder zullen ondervinden.

Moeten ze nu altijd staken op een manier waarbij ze de klanten moeten klooten. Als ik morgen int station sta mijn trein is idd afgeschaft ga ik mijn geld voor die dag terug eisen. Ik heb betaald en ik wil op mijn bestemming geraken.

Wat vinden jullie hier nu van ?

@ Moderators, laat deze thread aub staan in algemene discussies want veel mensen die met de trein rijden hebben geen toegang tot actua.

ChunWai.

Legacy Member
Hmm, is inderdaad irritant voor alle studenten die met de trein moeten. Kan je je ouders, familie of vrienden niet contacteren om je te brengen? Desnoods carpool je:)

^MystiQ

Legacy Member
C2W zei:
Hmm, is inderdaad irritant voor alle studenten die met de trein moeten. Kan je je ouders, familie of vrienden niet contacteren om je te brengen? Desnoods carpool je:)

Familie moet gaan werken, en mijn vrienden gaan ofwel ook werken of studeren nog en gaan met de trein. 43 euro op 3 maand is geen geld, als wij dat traject dagelijks met de auto moeten afleggen zijn wij heel wat meer geld kwijt.

skelly_king

Legacy Member
Bij stakingen, zijde wettig afwezig :) Dus school kan niks doen

Terrorist_Hell

Legacy Member
Als niemand er begrip voor opbrengt, en steeds maar z'n eigen prioriteiten (school o.a.) voorop stelt, dan zijt ge echt veraf van 'n goede samenleving.

Gentille

Legacy Member
De nadelen van openbaar vervoer. Elk jaar is er wel een staking. Ik heb gelukkig morgen geen school en zal er weinig last van hebben. Maar soms loopt het echt wel de spuigaten uit met hun stakingen, zeker bij de NMBS.

Plastic

Legacy Member
Euh ze zeggen alleen Bxl-Zuid, try centraal? Of kom gewoon te laat (of niet) dat is wat ik altijd doe als er staking is, zalig excuus :p

^MystiQ

Legacy Member
skelly_king zei:
Bij stakingen, zijde wettig afwezig :) Dus school kan niks doen

Webben morgen frans en engels in de voormiddag en daar staan reeds enkele opdrachten voor gepland tegen morgen. Das redelijk ambetant ja.

En Terrorist hell, Ik vraag mij af waar ik in godsnaam bezig zou mee zijn als ik mijn prioriteiten niet bij mijn studies leg :)

Plastic zei:
Euh ze zeggen alleen Bxl-Zuid, try centraal? Of kom gewoon te laat (of niet) dat is wat ik altijd doe als er staking is, zalig excuus :p

Ik moet helemaal niet vanuit centraal vertrekken. En dan nog, denk maar niet dat de treinen tussen centraal en zuid zullen rijden hoor. Er vertrekt bijna nix vanuit zuid. :)

Plastic

Legacy Member
Ow oké jah.. ik zou toch proberen een andere lijn te vinden die niet langs Zuid passeerd, als die bstaat Wtv... anders als het ZO belangrijk is kunde altijd taxi bellen é... ma ik zou gewoon thuis blijven!

Arifiene

Legacy Member
Nja er zijn er elk jaar wel enkele eh. Ik zal t ook zitten hebben. Das altijd zo, er is altijd impact op de rest vant spoorverkeer, om nog maar te zwijgen van diegene die solidair gaan meestaken...
Je kunt er niet veel aan doen... Mijn trein heeft elke dag eigenlijk wel vertraging. Ik ga morgen naart station, en als hij teveel vertraging heeft ga ik niet. Ik heb toch geen verplichte les. Ma tis idd heel ambetant. Begrip voor die mensen ok ja, geen probleem, ma de nmbs lijken voor alles wel es te staken of spontaan het werk neer te leggen...

^MystiQ

Legacy Member
Plastic zei:
Ow oké jah.. ik zou toch proberen een andere lijn te vinden die niet langs Zuid passeerd, als die bstaat Wtv... anders als het ZO belangrijk is kunde altijd taxi bellen é... ma ik zou gewoon thuis blijven!

Nope, der is maar 1 lijn van oudenaarde naar kortrijk en da zijn met treinen die langs brussel zuid passeren. :p

Nen taxi ? :oink: Ook goed zot zeker :p

Plastic

Legacy Member
Hangt er gewoon van af HOE belangrijk het is, pak anders nu de trein en slaap bij een vriend ofzo in de buurt, of in de buurt van een anders station...

skelly_king

Legacy Member
Plastic zei:
Hangt er gewoon van af HOE belangrijk het is, pak anders nu de trein en slaap bij een vriend ofzo in de buurt, of in de buurt van een anders station...

Dan moet ge al heel graag naar school willen gaan :)

Math'ke woont ge in oudenaarde? anders zouk zeggen ofwel neemt de ge de bus naaar deinze ( die neem ik ) om 7.26u aant station en dan kunt ge me de bus van in deinze naar kortrijk en ge zout er zijn rond 9u ofzo, anders mss me de bus nr waregem enzo naar Kortrijk :)

Gentille

Legacy Member
skelly_king zei:
Dan moet ge al heel graag naar school willen gaan :)

Math'ke woont ge in oudenaarde? anders zouk zeggen ofwel neemt de ge de bus naaar deinze ( die neem ik ) om 7.26u aant station en dan kunt ge me de bus van in deinze naar kortrijk en ge zout er zijn rond 9u ofzo, anders mss me de bus nr waregem enzo naar Kortrijk :)

Of je neemt de trein naar Gent ( ik denk niet dat die ook van Brussel-Zuid komen) en vandaar neem je de trein naar Kortrijk. Of zoals King voorstelt via de lijn, vanuit Oudenaarde vertrekken genoeg bussen. Je kan mess de 58 nemen naar Waregem en vandaar een andere bus naar Kortrijk.

Arifiene

Legacy Member
No offense, maareh, oudenaarde-kortijk met de lijn? Die jongen gaat daar zeker 3 uren op zitten :p

Gentille

Legacy Member
Arifiene zei:
No offense, maareh, oudenaarde-kortijk met de lijn? Die jongen gaat daar zeker 3 uren op zitten :p

Als hij zo graag naar school wilt, moet hij er iets voorover hebben. Het zijn maar oplossingen die we voorstellen, hij beslist offcorse :)

Time

Legacy Member
Als ge met 4-5 man in die taxi kunt kruipen zal de prijs normaal goed meevallen. Rijdt desnoods niet naar Brussel maar naar de dichtsbijzijnde lijn die wél rijdt.

Verder: overnachten op het kot van medestudenten?



België is een land van stakers, live with it.:p

Ik versta niet goed waarom ze dat nietd in de CAO's kunnen opnemen, op drukke dagen mag er niet gestaakt worden. Is imo echt niet zo belachelijk als het klinkt als je ziet hoeveel gedupeerden je creëert.

^MystiQ

Legacy Member
Time^- zei:
Ik versta niet goed waarom ze dat nietd in de CAO's kunnen opnemen, op drukke dagen mag er niet gestaakt worden. Is imo echt niet zo belachelijk als het klinkt als je ziet hoeveel gedupeerden je creëert.

Maja, en zeker op den eersten maandag na de paasvakantie. Volgens mij gaat da echt chaos creeëren hoor die staking :crazy:

pina

Legacy Member
nochtans kan men actie voeren zonder dat de consument er het slachtoffer van wordt: gratis treinritten leveren. Dat heeft De Lijn ook gedaan 5 jaar geleden. Niemand moest nog betalen voor een rit. Staken is een recht, maar ze mogen ook niet overdrijven, en dat is nog maar eens gebleken vorige week vrijdag. Ik was er van gedegouteerd.

Plastic

Legacy Member
tzou wel leuk zijn zo gratis trein, en hop naar maastricht was ik :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan