Archief - NMBS staking Brussel Zuid !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
In een heel uur rijden toch wel 4 treinen, waarvan 3 met serieuze (+/-55 min) vertraging hier in Brugge...
En die naar brussel-eupen is afgeschaft :p

ng

Legacy Member
Eigenlijk, wat ik mij afvraag.

Aangezien ze in Brussel niet rijden, rijden de internationale toch ook niet?

Arifiene

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Eigenlijk, wat ik mij afvraag.

Aangezien ze in Brussel niet rijden, rijden de internationale toch ook niet?

is dat geen divisie apart? Allé, die van de thalys dragen alleszins andere uniformpjes enzo :p
nuja, op de website reppen ze met geen woord over die staking, dus veel info vinde niet ....

nameless

Legacy Member
2uur onderweg geweest naar school.
Na een uur wachte uiteindelijk de bus gepakt en daar dan maar een uur opgezeten.

JackM

Legacy Member
Math'ke zei:
Beste Tnet members,

Het is maar weer eens zover, de NMBS staakt morgen in Brussel Zuid, vooral de treinen die vetrekken vanuit Brussel Zuid zullen afgeschaft worden ( dit zijn er dus heel wat )



( bron : vtm nieuws )

Dit bevat ook mijn lijn, namelijk de lijn sint niklaas - poperinge die langs brussel rijdt en dan oudenaarde-kortrijk op zijn traject neemt.
Nu, eerlijk gezegd ik ben die spelletjes van de nmbs kotsbeu aan het worden, ik heb morgen namelijk verplichtingen op school en ik kan daar niet op een andere manier geraken, net zoals vele andere studenten die treinhinder zullen ondervinden.

Moeten ze nu altijd staken op een manier waarbij ze de klanten moeten klooten. Als ik morgen int station sta mijn trein is idd afgeschaft ga ik mijn geld voor die dag terug eisen. Ik heb betaald en ik wil op mijn bestemming geraken.

Wat vinden jullie hier nu van ?

@ Moderators, laat deze thread aub staan in algemene discussies want veel mensen die met de trein rijden hebben geen toegang tot actua.

trein was stipt op tijd en we zijn allemaal mooi kunnen opstappen :p

khad het eerlijk gezegt erger verwacht, totaal niks van gemerkt eig.

zarathustra

Legacy Member
Wel, ik ben blij dat ik er niet tussen zit. Maar bon, het was weer een tijdje geleden dat de NMBS staakte. het zat er aan te komen natuurlijk, goed weer dus DE moment voor een verlengd weekend.

En weetig afwezig of niet, als je met heel uw groep een presentatie moet geven en je bent er niet eg. dan ben je screwed.

Huasheng

Legacy Member
Geen hinder ondervonden van de staking. Heb zonder problemen m'n trein van 12:23 kunnen nemen. Wel enkele minuutjes vertraging, maar dat ben ik al gewoon.

russian

Legacy Member
zarathustra zei:
Wel, ik ben blij dat ik er niet tussen zit. Maar bon, het was weer een tijdje geleden dat de NMBS staakte. het zat er aan te komen natuurlijk, goed weer dus DE moment voor een verlengd weekend.

En weetig afwezig of niet, als je met heel uw groep een presentatie moet geven en je bent er niet eg. dan ben je screwed.

En geïnspireerd door het Brussels Airlines Company debacle zeker.

ng

Legacy Member
Deze morgen geen last ondervonden en vanmiddag gewoon met ene meegereden.
Had geen goesting om het te wagen.

FusioN

Legacy Member
Of anders moet ge eens compleet naast de kwestie lullen. Wat heeft een betaalstaking nu te maken met de NMBS staking van vandaag?
De staking van vandaag is een protest tegen geweld dat de treinbegeleiders moeten ondervinden van passagiers die zonodig aggressief moeten doen, en het ontbreken van enige bescherming hiertegen etc...

Pas op: ik ben hélemaal geen fan van stakingen hé, verre van... maar ge moet u maar eens nekeer inleven in die mensen hun job. Als ge soms ziet wat voor asociaal gedrag die mensen moeten ondervinden, ge zou het voor minder beu worden.

Om dergelijke problemen aan te kaarten moet ge soms hard zijn, en ALLE passagiers straffen voor het debiele gedrag van die pipo's die geen respect hebben voor de treinbegeleiders.

SMa

Legacy Member
persoonlijk heb ik meer begrip voor de staking van de NMBS dan die van Zaventem (nog een geluk voor die stakers dat de wet hen beschermt tegen ontslagen, want als directeur zou ik het anders wel snel weten!!)

er moet idd iets gebeuren tegen de agressie
maar het hele openbare vervoer stilleggen is daarvoor NIET de oplossing

men zou misschien beter groeien naar een systeem waarbij bepaalde personen kunnen geband worden uit het openbaar vervoer
met die nieuwe paspoorten moet dat wel te doen zijn

russian

Legacy Member
FusioN zei:
Of anders moet ge eens compleet naast de kwestie lullen. Wat heeft een betaalstaking nu te maken met de NMBS staking van vandaag?
De staking van vandaag is een protest tegen geweld dat de treinbegeleiders moeten ondervinden van passagiers die zonodig aggressief moeten doen, en het ontbreken van enige bescherming hiertegen etc...

Je kan anders ook eens proberen nadenken.

Treinbegeleiders kunnen bijvoorbeeld aankondigen om over het weekeinde geen ticketjes te zullen controleren. Je kan dan druk op de NMBS uitoefenen omdat het inkomsten misloopt. En ook kan je ludieke acties opstarten. In het slechtste geval kan je een deel van het werk neerleggen, maar moet je nog steeds een minimumservice garanderen (cfr. Frankrijk en andere landen).


FusioN zei:
Pas op: ik ben hélemaal geen fan van stakingen hé, verre van... maar ge moet u maar eens nekeer inleven in die mensen hun job. Als ge soms ziet wat voor asociaal gedrag die mensen moeten ondervinden, ge zou het voor minder beu worden.

Ik denk dat het omgekeerde nog meer geldt. Treinbegeleiders moeten eens proberen om respect te tonen voor de eerlijke werkmens. En dan is de staking nog bijna onaangekondigd (op Brussel na). Laten we een kat een kat noemen; het goede weer en een verlengd weekeinde spelen op verschillende plaatsen een belangrijkere rol dan de solidariteit. We kunnen dat niet langer meer tolereren. Het wordt tijd dat de politiek ingrijpt (het fundamentele probleem is dat sommige partijen het spel meespelen om hun publiek (de minder actieve werkmens om het beleefd uit te drukken) niet voor de borst te stoten.

FusioN zei:
Om dergelijke problemen aan te kaarten moet ge soms hard zijn, en ALLE passagiers straffen voor het debiele gedrag van die pipo's die geen respect hebben voor de treinbegeleiders.

We moeten idd. hard zijn en de mogelijkheden van de vakbonden aan banden leggen (de Rijkswacht mocht b.v. ook niet staken).

Arifiene

Legacy Member
russian zei:
Ik denk dat het omgekeerde nog meer geldt. Treinbegeleiders moeten eens proberen om respect te tonen voor de eerlijke werkmens. En dan is de staking nog bijna onaangekondigd (op Brussel na). Laten we een kat een kat noemen; het goede weer en een verlengd weekeinde spelen op verschillende plaatsen een belangrijkere rol dan de solidariteit. We kunnen dat niet langer meer tolereren.

Euh nouja, ik persoonlijk vond dat lang weekend ook niet zo erg hoor :p, eigenlijk heb ik er persoonlijk helemaal gene last van dat ze gestaakt hebben, integendeel, k heb wat buiten geblokt op men ligzetel :p

Starrk

Legacy Member
Vreselijk die staking, ronduit vreselijk. Eerste leshelft gemist en nu uit Gent vertrokken met nog maar liefst een halfuur vertraging.

Daarenboven zijn er zelfs mensen die moesten blijven staan (!!) op het perron en zeker een uur moesten wachten op de volgende trein.

Hallucinant misselijkmakend.

Ali_

Legacy Member
Leve de staking!

Mijn les is erdoor weggevallen :evil:

niet dat ik anders was geweest :p

ng

Legacy Member
DekadeZ zei:
Vreselijk die staking, ronduit vreselijk. Eerste leshelft gemist en nu uit Gent vertrokken met nog maar liefst een halfuur vertraging.

Daarenboven zijn er zelfs mensen die moesten blijven staan (!!) op het perron en zeker een uur moesten wachten op de volgende trein.

Hallucinant misselijkmakend.

Alé, hoe leuk. Normaal zou je al in Brugge staan, op dat half uur tijd.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik snap niet dat mensen -hoe ambetant het ook is- niet kunnen begrijpen dat sommige stakingen van bepaalde firma's anderen kunnen belemmeren... Dat is toch maar normaal zeker?

Allez, stel dat ze staken tussen 00:30 en 4:30... daar gaan de bazen eens goed mee lachen want veel hinder is er niet.

Ge moet er wel geen nationale sport van maken, daar ben ik hetz eker wel mee eens!

EternalSilence

Legacy Member
GVD
:angry:

ik begrijp wel dat ze willen staken, maar dan verwacht ik wel van de leiding van de nmbs dat ze de mensen die de trein nemen, voldoende inlichten over welke lijnen zijn afgeschat
ik stond daar int station

les gedaan om 12.45, ik rap naar het station, expres broodjes kopen zoda ik den trein van mechelen - gent st pieters IR om 13.19 kon nemen, voor in waregem af te stappen, en da ik dan thuis ben om 13.45.

maar neen :angry:, ommekeer om 13.22, (zag de bui al hangen :doh: ) :: de trein is afgelast.
miljaar.
d8 oke, binnen een uur is er weer ene die stopt in waregem.
wacht een uur in de zon.
sta daar dan met enkele klasgenoten die wa waren gaan eten in het restaurant en de trein dus, net als ik nu, om 14.19 gingen nemen
anyway :: staat da zo mooi op de display's dat die afkomt
en plotseling om 14.15 hup ... die letters weg, nie aangekondigd, niets
ja .. trein dus ook al afgelast :crazy:

dan gelukkig nog ne bus kunne vinden , zoda ik om 15.30 thuis stond, ipv van dus het normale 13.45

ze mogen eens leren mensen informeren en maatregelen nemen, voor de bestuurders.

russian

Legacy Member
Arifiene zei:
Euh nouja, ik persoonlijk vond dat lang weekend ook niet zo erg hoor :p, eigenlijk heb ik er persoonlijk helemaal gene last van dat ze gestaakt hebben, integendeel, k heb wat buiten geblokt op men ligzetel :p

Ik kan mij inbeelden dat veel studenten (en ook treinbegeleiders) het een aangenaam dagje vonden. We hebben daar wel weinig boodschap aan (en een werkmens krijgt er wellicht een woede-aanval van).

Alley, de vandalen hebben hun slag thuisgehaald. De NMBS platgelegd en de voorpagina's van de kranten gehaald. We zijn hier echt niet goed bezig hoor.

Het wordt m.i. tijd dat de vervlakking van de regels begint om te keren. Net ook een getuige van een zaak afgeklopt. Niet moeilijk, sinds de rampzalige samensmelting van de politie is er geen rijkswacht meer aanwezig in de rechtbank. En die prijs betalen we nu cash :zucht:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan