Archief - NMBS staking Brussel Zuid !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ClayDavis

Legacy Member
kwam deze morgend toe in Gent

Afgelast, de prof geraakt er niet

terrasje, op de weg terug : trein afgelast, 35 min later thuis

van mij mogen ze ze kussen

russian

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik snap niet dat mensen -hoe ambetant het ook is- niet kunnen begrijpen dat sommige stakingen van bepaalde firma's anderen kunnen belemmeren... Dat is toch maar normaal zeker?

Ik vind dat niet normaal. En in veel landen is het gewoon niet mogelijk ook. Is het dan te veel gevraagd om een economisch minder schadelijke staking door te voeren? Het is nog steeds de boodschap dat telt... En de boodschap gaat reeds verloren: het nieuws gaat over vertragingen en reacties van de mensen. De reden van de staking wordt m.a.w. reeds op de achtergrond geschoven. Hoe infantiel.

Neen, we geven zo een verkeerde boodschap.

Ik kan mij overigens perfect inbeelden dat gefrustreerde werkmensen hun agressie op de treinbegeleiders uitwerken. En dan is het helemaal een maat voor niets geweest natuurlijk.

Ik ben er ook van overtuigd dat de treinbegeleiders morgen een schoon kleurtje zullen hebben :).

Het threadje loopt nog niet zo vlot; de gedupeerden moeten nog thuiskomen.

ComputerVISTA

Legacy Member
russian zei:
Ik vind dat niet normaal. En in veel landen is het gewoon niet mogelijk ook. Is het dan te veel gevraagd om een economisch minder schadelijke staking door te voeren? Het is nog steeds de boodschap dat telt... En de boodschap gaat reeds verloren: het nieuws gaat over vertragingen en reacties van de mensen. De reden van de staking wordt m.a.w. reeds op de achtergrond geschoven. Hoe infantiel.

Neen, we geven zo een verkeerde boodschap.

Ik kan mij overigens perfect inbeelden dat gefrustreerde werkmensen hun agressie op de treinbegeleiders uitwerken. En dan is het helemaal een maat voor niets geweest natuurlijk.

Aja, omdat dat in andere landen zo is moet dat hier ook maar zo... En natuurlijk, de treinbegeleiders lokken het zelf uit, dat was ook weer te verwachten zo een antwoord. Die mensen hebben het recht als stront behandeld te worden zeker? :)

Medukt dat er hier ook wel klagers zitten die nu ook niet meer klagen omdat ze thuis konden blijven :)

Ik ben eens curieus wat gij gat doen als ge onheus behandeld wordt, ik denk dat ge zou willen dat de bazen en of anderen naar u luisteren, en door muisstil aan uwen bureau met een vlagske te zitten gade nie veel luisteren oren krijgen medunkt.

Time

Legacy Member
Dan zoekt hij een manier waarop hij zijn bazen kan kloten, zonder onschuldige mensen er de dupe van te laten zijn. Iets wat die treinbestuurders en -begeleiders perfect kunnen, maar blijkbaar niet willen. Dát is een schande.

Ironische van de zaak is dat ze actie voeren omwille van agressie tegen hun persoon, ik ben benieuwd wat het meest agressie uitlokt bij de reizigers: gratis met de trein op kosten van de werkgevers, of aan de kant toezien hoe hun trein hen negeert.

Gentille

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Aja, omdat dat in andere landen zo is moet dat hier ook maar zo... En natuurlijk, de treinbegeleiders lokken het zelf uit, dat was ook weer te verwachten zo een antwoord. Die mensen hebben het recht als stront behandeld te worden zeker? :)

Medukt dat er hier ook wel klagers zitten die nu ook niet meer klagen omdat ze thuis konden blijven :)

Ik ben eens curieus wat gij gat doen als ge onheus behandeld wordt, ik denk dat ge zou willen dat de bazen en of anderen naar u luisteren, en door muisstil aan uwen bureau met een vlagske te zitten gade nie veel luisteren oren krijgen medunkt.

Ik kan best begrijpen dat ze staken maar de NMBS heeft er wel een handje van mee omdat heel regelmatig te doen :p en voor sommige treinreizigers kan dat wel beginnen irriteren, heb was nog maar een paar weken geleden dat ze nog maar gestaakt hebben en nu weer.

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Dan zoekt hij een manier waarop hij zijn bazen kan kloten, zonder onschuldige mensen er de dupe van te laten zijn. Iets wat die treinbestuurders en -begeleiders perfect kunnen, maar blijkbaar niet willen. Dát is een schande.

Ge gaat altijd derden op den een of andere manier kloten. Of geef mij eens een situatie waar er geen derden de dupe gaan zijn of gaan delen in de schade?

Nee serieus ik kan op geen komen, zeg maar.

Sephiroth

Legacy Member
gaat die staking nog morgen door?
want ik moet morgen in brussel zuid zijn voor mijn eerste examen voor mijn middenjury...

Time

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ge gaat altijd derden op den een of andere manier kloten. Of geef mij eens een situatie waar er geen derden de dupe gaan zijn of gaan delen in de schade?

Nee serieus ik kan op geen komen, zeg maar.
Op voorhand aankondigen dat iedereen vandaag niet zal gecontroleerd worden.
Méér reizigers op de trein, allemaal voor 1 keer gratis, allemaal content. Gedupeerden: de werkgevers van de treinbegeleiders die moeten uitleggen waarom ze inkomsten mislopen. En bij mijn weten is het bij een staking de bedoeling je werkgever te pakken, niet je klanten.

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Op voorhand aankondigen dat iedereen vandaag niet zal gecontroleerd worden.
Méér reizigers op de trein, allemaal voor 1 keer gratis, allemaal content. Gedupeerden: de werkgevers van de treinbegeleiders die moeten uitleggen waarom ze inkomsten mislopen. En bij mijn weten is het bij een staking de bedoeling je werkgever te pakken, niet je klanten.

't Is ook vooral de bedoeling om hun te laten gelden... dat ze het spel kunnen plat leggen als ze willen. En met veel lawaai wordt dat dan ook gedaan.

De reizigers zouden ook gekloot zijn hoor door veel te veel volk op den trein die er anders niet zouden zijn.

En het was toch van voor af aangekondigd? Zij het wel wat kort.

Starrk

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
't Is ook vooral de bedoeling om hun te laten gelden... dat ze het spel kunnen plat leggen als ze willen. En met veel lawaai wordt dat dan ook gedaan.

De reizigers zouden ook gekloot zijn hoor door veel te veel volk op den trein die er anders niet zouden zijn.

En het was toch van voor af aangekondigd? Zij het wel wat kort.

Ik stond deze morgen wel mooi met mijn mond vol tanden. Ik wist dat er in Brussel gestaakt werd en dat daardoor treinen die uit Brussel vertrokken vertraging hadden, zelfs in de metro stond het niet dat er in Brugge ook werd meegeprofiteerd van een vrije dag...90+% tevreden met het openbaar vervoer?

Time

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
't Is ook vooral de bedoeling om hun te laten gelden... dat ze het spel kunnen plat leggen als ze willen. En met veel lawaai wordt dat dan ook gedaan.
Dat ze het spel plat kunnen leggen hebben ze al meer dan 1 keer bewezen, waarom moeten ze het elke keer opnieuw bewijzen? De redenen lijken me wel duidelijk hoor: een verlengd weekend met veel zon.

ComputerVISTA zei:
De reizigers zouden ook gekloot zijn hoor door veel te veel volk op den trein die er anders niet zouden zijn.
Vraag eens aan al die mensen hier wat ze zouden kiezen: gratis met meer volk, of zelf op hun school/werk geraken.

ComputerVISTA zei:
En het was toch van voor af aangekondigd? Zij het wel wat kort.
Alleen Brussel was aangekondigd.

Niet alleen in Brussel-Zuid, maar ook heel op heel wat andere plaatsen hebben maandagochtend de treinbegeleiders het werk neergelegd.

Hieruit kan je duidelijk afleiden dat de staking op al die andere plaatsen niet aangekondigd was.

marcel

Legacy Member
t was een staking omwille van de aggressiviteit van de reizigers...
maw, het was de bedoeling om de reizigers te laten voelen dat ze der niet mee akkoord zijn

ComputerVISTA

Legacy Member
marcel zei:
t was een staking omwille van de aggressiviteit van de reizigers...
maw, het was de bedoeling om de reizigers te laten voelen dat ze der niet mee akkoord zijn

Dat was nog een point die ik ging editten maar ge waart me voor :p

Time

Legacy Member
marcel zei:
t was een staking omwille van de aggressiviteit van de reizigers...
maw, het was de bedoeling om de reizigers te laten voelen dat ze der niet mee akkoord zijn
En de beste manier om die reizigers te kalmeren is hen voorbijvlammen (of gewoon niet komen opdagen) terwijl ze op jouw trein staan te wachten. :)

Ik ben eens benieuwd hoeveel van dat personeel dat wel kwam werken te maken kreeg met gefrustreerde reizigers.

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
En de beste manier om die reizigers te kalmeren is hen voorbijvlammen (of gewoon niet komen opdagen) terwijl ze op jouw trein staan te wachten. :)

Ik ben eens benieuwd hoeveel van dat personeel dat wel kwam werken te maken kreeg met gefrustreerde reizigers.

Doet er imo niet veel toe, nu snappen ze misschien dat treinbegeleiders geen agressie dulden en sorry hoor ik zou ook niet graag naar m'n werk trekken met een dagelijkse schrik van klop te krijgen of iets dergelijks.

Dit is een schoon signaal, dat wel niet om de 5 botten moet herhaald worden indien beterschap.

En mensen klagen altijd, zelf na een ongeval heb ik eens 5 man de stationchef voor rotte vis zien uitmaken terwijl die hun een uitleg wou doen...

Time

Legacy Member
Het enige wat met deze staking bereikt is, is een bevestiging van het stakingsimago, een zoveelste blaam voor de nmbs en nog wat meer frustratie bij de reizigers.

Maatregelen zullen nooit van de reizigers uitgaan, maar van de werkgevers. Vandaag zijn de reizigers geviseerd, de verkeerde groep.

Re@V0r

Legacy Member
nieveel last van gehad eigenlijk

trein vanmorgen reed zonder vertraging
en vanmiddag was k es vroeg gestopt met werken zoda k de trein van 16u37 kon nemen (wel chance want zonder da k wist waren die van 12 na afgeschaft dus anders ging k ook een uur mogen wachten :p)

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Het enige wat met deze staking bereikt is, is een bevestiging van het stakingsimago, een zoveelste blaam voor de nmbs en nog wat meer frustratie bij de reizigers.

Maatregelen zullen nooit van de reizigers uitgaan, maar van de werkgevers. Vandaag zijn de reizigers geviseerd, de verkeerde groep.

Niet de verkeerde groep, de juiste groep (deels) want het zijn niet de werknemers die die begeleider op z'n kop hebben geslaan en als ik me niet vergis komen schermutselingen tussen treinbegeleiders en klanten.

Ik weet de cijfers niet meer juist maar imo was het vrij frequent, te frequent!


Er moet dan nog meer security komen en veel strenger worden op van die toestanden, dit was een signaal dat ze het niet langer pikken -> het gedrag van sommige reizigers, en ja nu heeft iedereen het gevoeld.

ng

Legacy Member
Doom Dragon zei:
GVD
:angry:

ik begrijp wel dat ze willen staken, maar dan verwacht ik wel van de leiding van de nmbs dat ze de mensen die de trein nemen, voldoende inlichten over welke lijnen zijn afgeschat
ik stond daar int station

les gedaan om 12.45, ik rap naar het station, expres broodjes kopen zoda ik den trein van mechelen - gent st pieters IR om 13.19 kon nemen, voor in waregem af te stappen, en da ik dan thuis ben om 13.45.

maar neen :angry:, ommekeer om 13.22, (zag de bui al hangen :doh: ) :: de trein is afgelast.
miljaar.
d8 oke, binnen een uur is er weer ene die stopt in waregem.
wacht een uur in de zon.
sta daar dan met enkele klasgenoten die wa waren gaan eten in het restaurant en de trein dus, net als ik nu, om 14.19 gingen nemen
anyway :: staat da zo mooi op de display's dat die afkomt
en plotseling om 14.15 hup ... die letters weg, nie aangekondigd, niets
ja .. trein dus ook al afgelast :crazy:

dan gelukkig nog ne bus kunne vinden , zoda ik om 15.30 thuis stond, ipv van dus het normale 13.45

ze mogen eens leren mensen informeren en maatregelen nemen, voor de bestuurders.

Plezant is anders.


(voila nu zijt ge nimeer genegeerd)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan