GhO$T
Legacy Member
Tis toch al keer op keer bewezen dat die mensen niet kunnen omgaan met 'welvaart' die wij ze proberen toe te steken.Tyfius zei:Ja, want als jij niet helpt met daar de welvaart te vergroten en een samenleving op te bouwen die voor de ouderen kan zorgen, dan verplicht jij ze inderdaad om voor veel kinderen te zorgen.
Hopelijk gaan ze dus met die Music for life actie zich er ook niet te snel vanaf maken door gewoon het verzamelde geld naar Afrika te sturen, anders zijn dat weer enkele miljoenen 'down the drain'.
Alle respect hoor voor die actie; maar zelf ga ik er nooit een cent aan toesteken. Das allemaal goed en wel voor die grote bedrijven die enkele 1000en euro's overhandigen (=peanuts) en zo hun imago proberen wat op te blinken en ondertussen lekker goedkoop reclame gemaakt hebben.
Maar die mensen die daar zo heel trots hun 50€ zakcentjes komen deponeren vind ik redelijk nutteloos/naïef... Dan denken ze dat ze weer eens het goede doel gesteund hebben en dat ze nu weer een jaar rustig kunnen gaan slapen zonder schuldgevoel. Terwijl er in realiteit misschien 5 euro van hun 'milde donatie' zal terechtkomen waar het echt moet terecht komen. Dan vallen er toch wel beter dingen te doen met die 50€ dan dat.
Uitspraken van vb. icerulez hier vind ik er redelijk zwaar over. 'Wij' die ons verantwoordelijk zouden moeten voelen omdat de Afrikanen teveel kinders smijten en onveilige seks hebben... ook wel straf
.Als het de schuld is van de katholieke kerk die condooms afgeraden heeft, dan moet de katholieke kerk (en z'n aanhangers) het daar ook maar gaan oplossen. Ik voel mij allerminst verantwoordelijk voor de onnozelheden die de pausen vroeger uitgekraamd hebben en hetgeen de huidige nog altijd uitkraamt.
de baas buit mij uit om met een porsche te rijden
ze zit er precies echt wel door.



