Archief - Music for life 2007

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhO$T

Legacy Member
Tyfius zei:
Ja, want als jij niet helpt met daar de welvaart te vergroten en een samenleving op te bouwen die voor de ouderen kan zorgen, dan verplicht jij ze inderdaad om voor veel kinderen te zorgen.
Tis toch al keer op keer bewezen dat die mensen niet kunnen omgaan met 'welvaart' die wij ze proberen toe te steken.
Hopelijk gaan ze dus met die Music for life actie zich er ook niet te snel vanaf maken door gewoon het verzamelde geld naar Afrika te sturen, anders zijn dat weer enkele miljoenen 'down the drain'.

Alle respect hoor voor die actie; maar zelf ga ik er nooit een cent aan toesteken. Das allemaal goed en wel voor die grote bedrijven die enkele 1000en euro's overhandigen (=peanuts) en zo hun imago proberen wat op te blinken en ondertussen lekker goedkoop reclame gemaakt hebben.
Maar die mensen die daar zo heel trots hun 50€ zakcentjes komen deponeren vind ik redelijk nutteloos/naïef... Dan denken ze dat ze weer eens het goede doel gesteund hebben en dat ze nu weer een jaar rustig kunnen gaan slapen zonder schuldgevoel. Terwijl er in realiteit misschien 5 euro van hun 'milde donatie' zal terechtkomen waar het echt moet terecht komen. Dan vallen er toch wel beter dingen te doen met die 50€ dan dat.

Uitspraken van vb. icerulez hier vind ik er redelijk zwaar over. 'Wij' die ons verantwoordelijk zouden moeten voelen omdat de Afrikanen teveel kinders smijten en onveilige seks hebben... ook wel straf ;).
Als het de schuld is van de katholieke kerk die condooms afgeraden heeft, dan moet de katholieke kerk (en z'n aanhangers) het daar ook maar gaan oplossen. Ik voel mij allerminst verantwoordelijk voor de onnozelheden die de pausen vroeger uitgekraamd hebben en hetgeen de huidige nog altijd uitkraamt.

acquisitor

Legacy Member
uitbuiting is een deel van realiteit :) de baas buit mij uit om met een porsche te rijden
lets face it : wij zijn er in de wereld om gebruik te maken van elkaar ;)

ik zie geen redenen om een heel continent niet uit te buiten voor ons voordeel

acquisitor

Legacy Member
en ik niet :) profit above all...
trouwens wat denk je over onderbetaalde chinese arbeiders die jouw pc hebben geassembleerd ?

GhO$T

Legacy Member
Net nog es 2 minuten naar Eén gekeken; Tzal ook het eerste en laatste jaar zijn dat Siska daaraan meedoet zeker :oink: ze zit er precies echt wel door.
Op de radio valt het zo niet op, maar als je 't op tv bekijkt...

Lon$daLe

Legacy Member
heeft zen eigen channel op In.Di die musicforlife 24/24 ( post 14 )

(sorry alst al gepost is heb thread nie doorgelezen )

djbramz

Legacy Member
Is er ook ergens een playlist terug te vinden?
Ik vond het nummer voor green day daarnet best leuk, maar heb de titel gemist. Het was een nummer met veel ambiance, had iets schots vond ik.

snake880

Legacy Member
djbramz zei:
Is er ook ergens een playlist terug te vinden?
Ik vond het nummer voor green day daarnet best leuk, maar heb de titel gemist. Het was een nummer met veel ambiance, had iets schots vond ik.
een paar woorden tekst zouden handig zijn;)

icerulez

Legacy Member
american idiot - greenday

heb ik daarnet gehoord, tzal da wel zijn zekers?

edit: nvm, ik had 'van' gelezen ipv 'voor'...

GhO$T

Legacy Member
Guard zei:
ze gaan de miljoen euro nog halen zeker :unsure:
Tuurlijk, zal echt wel geen probleem zijn.
Halverwege zaten ze al over de helft van dat bedrag. Het zou onlogisch zijn als ze in de 2e helft minder binnen halen. Zeker als je sommige bedragen bekijkt die er nog zijn bijgekomen sinds die tussenstand. Nog 150.000 erbovenop van de vlaamse regering; 200.000 tussenstand van die karaffen verkoop,...

The Black Adder

Legacy Member
djbramz zei:
Is er ook ergens een playlist terug te vinden?
Ik vond het nummer voor green day daarnet best leuk, maar heb de titel gemist. Het was een nummer met veel ambiance, had iets schots vond ik.

waarschijnlijk bedoelt ge liberty song van the levellers

dat hebben ze daarjuist gedraaid, er zit ambiance in en ik dacht dat het schotten waren :)

maar een playlist zou wel handig zijn, gewoon om te weten of ze mijn nummer gedraaid hebben

cura

Legacy Member
playlist is er toch?
anyway, kvind dat er teveel vlaamse schijtmuziek tussen gedraait wordt.. stop es met die irritante zever aan te vragen, dat mensen er dan nog es geld voor over hebben :s

Dieleman_F

Legacy Member
acquisitor zei:
uitbuiting is een deel van realiteit :) de baas buit mij uit om met een porsche te rijden
lets face it : wij zijn er in de wereld om gebruik te maken van elkaar ;)

ik zie geen redenen om een heel continent niet uit te buiten voor ons voordeel

:rofl:

Ik zou niet jouw zielig leventje willen leiden (lijden?).

En man, 90% van de mensen ziet wel redenen, is dat dan omdat ze gebrainwasht zijn? Persoonlijk zou ik liever jou straatarm en uitgebuit zien dan de afrikanen.

iterums

Legacy Member
acquisitor zei:
harde realisme komt eenmaal dom over bij gebrainwashte en naieve mensen, tja
Dom kom je mij alvast over. Zodus denk ik wel dat ik je gemakkelijk kan uitbuiten, zolang ik geen denkwerk van je verwacht. Zelfs voor het kopiëren van teksten zou ik eerder beroep doen op duizend apen.

citrofenwick

Legacy Member
vorige week ook al geweest naar het glazen huis en de sfeer zat er wel al in :) (ze waren dan ook nog maar net begonnen)

nu zien ze er al moe-er uit
ge ziet mooi dat ze zich inspannen om actief te blijven :p
met wat zwammers elk 5€ in de brievenbus gestopt

en zaterdag heeft mijn ma in een zo(a?)tte bui echt zeker 40 karaffen verkocht voor ons jh :D

The Black Mamba

Legacy Member
acquisitor zei:
uitbuiting is een deel van realiteit :) de baas buit mij uit om met een porsche te rijden
lets face it : wij zijn er in de wereld om gebruik te maken van elkaar ;)

ik zie geen redenen om een heel continent niet uit te buiten voor ons voordeel

feit is dat niemand zijn luxe wil afstaan om hen een degelijk bestaan te geven ... ja we geven samen 1 miljoen euro en we zijn met 10 miljoen mensen dus das ngo ni eens 10 cent per persoon ... en dan is nog de helft van dat bedrag door bedrijven die het zien als goedkope reclame

GhO$T

Legacy Member
Arno! zei:
feit is dat niemand zijn luxe wil afstaan om hen een degelijk bestaan te geven ... ja we geven samen 1 miljoen euro en we zijn met 10 miljoen mensen dus das ngo ni eens 10 cent per persoon ... en dan is nog de helft van dat bedrag door bedrijven die het zien als goedkope reclame
Das ook maar 1 actie natuurlijk :). Belgen geven toch net wel iets meer uit aan ontwikkelingshulp op een jaar.
Maar goed, tis idd een feit dat (zo goed als) niemand langs hier bereid is om mensen in ontwikkelingslanden aan ons niveau van welvaart te helpen; want dat zou betekenen dat we zelf onze welvaart zoals we die kennen, moeten opgeven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan