Archief - Music for life 2007

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

acquisitor

Legacy Member
Heb je liever dat ze gewoon helemaal niets doen dan?

inderdaad, het is toch bewezen dat hoe meer hulp men geeft hoe meer afrikanen er geboren worden.. hulp moet niet financieel zijn maar moet mensen aansporen zich te gaan onderwijzen. Zoals Rockefeller heel mooi gezegd heeft :

Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.

de man heeft dik gelijk.. water of brood geven heeft geen zin :)

afrika heeft enorme bedragen nodig, generatieslang, om heeeel misschien binnen xx jaar bovenop te komen, en niemand is bereid om die bedragen op te hoesten

Dieleman_F

Legacy Member
acquisitor zei:
eindelijk een nuchtere reactie...



en nog ene :)

ik blijf erbij: mensen die zulke acties steunen zijn ofwel dom en realiseren niet wat het toch niks verandert OFWEL doen ze mee om hun geweten te sussen.. take your pick

En wat als ik nu wel bereid zou zijn mijn welvaartsniveau op te offeren met de zekerheid dat afrika er wel bij boert (zowel economisch, sociaal als milieu)? Wij zouden trouwens echt niet in armoede moeten storten é, gewoon hier en daar de scherpe kantjes van het kapitalisme ...

acquisitor

Legacy Member
En wat als ik nu wel bereid zou zijn mijn welvaartsniveau op te offeren met de zekerheid dat afrika er wel bij boert (zowel economisch, sociaal als milieu)? Wij zouden trouwens echt niet in armoede moeten storten é, gewoon hier en daar de scherpe kantjes van het kapitalisme ...

put some money where ur mouth is in dit geval
verkoop je huis en al jouw bezittingen (die je toch niet hebt aangezien je meer dan waarschijnlijk nog bij jouw ouders woont).
ik denk dat de meeste Vlamingen jouw mening niet delen en zeker niet bereid zijn om ver te gaan in besparingen :) recente verkiezingen waar partijen als SPa en Groen afgestraft werden bewijzen mijn stelling trouwens

BlueSkyraider

Legacy Member
Arno! zei:
feit is dat niemand zijn luxe wil afstaan om hen een degelijk bestaan te geven ... ja we geven samen 1 miljoen euro en we zijn met 10 miljoen mensen dus das ngo ni eens 10 cent per persoon ... en dan is nog de helft van dat bedrag door bedrijven die het zien als goedkope reclame

Vind dit wel een beetje een absurde berekening.
We zijn met 10 miljoen Belgen waarvan 4 miljoen Walen die met moeite de zender Studio Brussel kennen, laat staan de actie. Van de resterende 6 miljoen vlamingen zijn er maar een klein percentage stubru-luisteraars. 7% aka 265000 luisteraars. (cijfers zijn van 2006 mabon)Cijferbron

Dusjah, u berekening is wel een beetje veel van de pot gerukt imho.

Nu, het belangrijkste is dat de actie heel veel heeft opgebracht. En dat het naar een duidelijk omschreven project gaat.
Ik kijk al uit naar volgend jaar! :D

WolCoM

Legacy Member
acquisitor zei:
inderdaad, het is toch bewezen dat hoe meer hulp men geeft hoe meer afrikanen er geboren worden.. hulp moet niet financieel zijn maar moet mensen aansporen zich te gaan onderwijzen. Zoals Rockefeller heel mooi gezegd heeft :



de man heeft dik gelijk.. water of brood geven heeft geen zin :)

afrika heeft enorme bedragen nodig, generatieslang, om heeeel misschien binnen xx jaar bovenop te komen, en niemand is bereid om die bedragen op te hoesten

Ooit al aan gedacht dat er daar amper een vorm van onderwijs is?
Om het onderwijs op te krikken in ontwikkelingslanden is zoiezo ook geld nodig.

En zelfs als er door deze actie maar 10 mensen minder sterven aan uitdroging, zelfs DAN is deze actie al uitermate geslaagd.
Maar wees maar zeker dat met dit geld -waarvan ik zeker ben dat het verstandig zal gespendeerd worden- pakken meer mensen zullen geholpen worden. Duizenden zoniet honderduizenden mensen kunnen hier mss mee geholpen worden, krijgen op deze manier de 'luxe' op elke dag vers drinkwater.
Als jij dat allemaal nutteloos noemt en deze mensen liever laat sterven aan uitdroging, dan weet ik genoeg.

En niemand bereid om dat bedrag op te hoesten?
Weet gij wel hoeveel 3miljoen € is? Dat betekent toch dat er toch iemand moet zijn om wat geld op te hoesten eh...

acquisitor

Legacy Member
3.353.568€!
Das geen klein beetje ^^

het lijkt misschien een fortuin maar is niet meer dan peanuts... een groot deel daarvan blijft trouwens in Vlaanderen om de kosten van de actie te compenseren, voor vergaderingen, plannen etc... dit is een druppel in de zee mensen, maak jullie geen illusies

WolCoM

Legacy Member
acquisitor zei:
put some money where ur mouth is in dit geval
verkoop je huis en al jouw bezittingen (die je toch niet hebt aangezien je meer dan waarschijnlijk nog bij jouw ouders woont).
ik denk dat de meeste Vlamingen jouw mening niet delen en zeker niet bereid zijn om ver te gaan in besparingen :) recente verkiezingen waar partijen als SPa en Groen afgestraft werden bewijzen mijn stelling trouwens

Man, er is een verschil tussen gezonde solidariteit waarbij iedereen relatief kleine bedragen stort om zo aan een groot bedrag te komen en tussen uw huis en al uw bezittingen verkopen eh.
Dat is evenwel nutteloos. Want alleen kan je Afrika inderdaad niet helpen ( of je moet Bill Gates heten )

Gentille

Legacy Member
Wat een kleinzielige reacties hier toch. Als mensen nu beslissen om 5 € of 10 € te geven, dat is toch hun zaak. Alles helpt, hoe klein het ook mag zijn en dat kan de mensen in Afrika ten goede komen. Van uit onze luie zetel hier thuis is het allemaal gemakkelijk praten en oordelen treffen :ironic: Dat je geen geld geeft is je goed recht maar ga dan aub niet gaan bashen op mensen die het wel doen :s

snake880

Legacy Member
WolCoM zei:
En niemand bereid om dat bedrag op te hoesten?
Weet gij wel hoeveel 3miljoen € is? Dat betekent toch dat er toch iemand moet zijn om wat geld op te hoesten eh...
€300000 van de vlaamse regering
€1 000 000 van de federale regering
zo kom je inderdaad snel aan je miljoenen

WolCoM

Legacy Member
acquisitor zei:
het lijkt misschien een fortuin maar is niet meer dan peanuts... een groot deel daarvan blijft trouwens in Vlaanderen om de kosten van de actie te compenseren, voor vergaderingen, plannen etc... dit is een druppel in de zee mensen, maak jullie geen illusies

Kosten van de actie? Wat kost dan wel zoveel geld?
Vergaderingen? Ik denk niet dat StuBru zijn personeel extra betaald voor deze actie hoor en al ZEKER niet met het ingezamelde geld.

Je moet toch dringend eens gaan geloven dat er daadwerkelijk mensen zijn die iets goed willen doen in deze wereld en dat deze daarvoor bereid zijn niet betaald te worden.

WolCoM

Legacy Member
snake_880 zei:
€300000 van de vlaamse regering
€1 000 000 van de federale regering
zo kom je inderdaad snel aan je miljoenen

Dan blijft er nog 2 miljoen puur ingezameld geld over. Ik zie uw punt niet?

snake880

Legacy Member
WolCoM zei:
Kosten van de actie? Wat kost dan wel zoveel geld?
Vergaderingen? Ik denk niet dat StuBru zijn personeel extra betaald voor deze actie hoor en al ZEKER niet met het ingezamelde geld.

Je moet toch dringend eens gaan geloven dat er daadwerkelijk mensen zijn die iets goed willen doen in deze wereld en dat deze daarvoor bereid zijn niet betaald te worden.
Net als bij die tsunami zeker. De helft van het geld bleef hier toen ook hangen voor die show en al de mensen te betalen. En het leuke is dat de helft van het geld dan ook nog eens van de regering is:lol:

vloet

Legacy Member
acquisitor zei:
het lijkt misschien een fortuin maar is niet meer dan peanuts... een groot deel daarvan blijft trouwens in Vlaanderen om de kosten van de actie te compenseren, voor vergaderingen, plannen etc... dit is een druppel in de zee mensen, maak jullie geen illusies

Niemand maakt zich hier illusies. Stop nekeer met iedereen die hier met een beetje enthousiasme aan meedoet als dom te beschouwen. Ik vind het vrij zielig dat goede acties als deze afgekraakt worden door mensen als jij. Realistisch denken mag, maar je mag daar ook niet in overdrijven.
Voor hetzelfde geld gebeuren er geen acties en ging er vandaag 0€ naar goede doelen. Is dat het moment waar mensen als jij op wachten?

WolCoM

Legacy Member
snake_880 zei:
Net als bij die tsunami zeker. De helft van het geld bleef hier toen ook hangen voor die show en al de mensen te betalen. En het leuke is dat de helft van het geld dan ook nog eens van de regering is:lol:

Bronnen? Of hebt ge dat van horen zeggen?

Ik weet wel dat er voro die actie van andere landen en wrs ook wel ons land veel geld naar verkeerde instanties is vertrokken.
Maar aangezien het Rode Kruis dit geld krijgt, ben ik er toch vrij zeker van dat dit geld goed besteed zal worden.

cram

Legacy Member
Inzamel aktie's voor arme landen is allemaal wel mooi,maar als ze eens eerst beginnen met de Multi nationals aan te pakken die de landen leegroven van hun diamanten enz.
Geven die soms geld aan goede doelen.
Steunen die de eigenlijke rechtmatige bewoners,van die grondstoffen?
zelfs de regeringen waar dat men die grondstoffen vind steken het meeste in hun eigen zakken en laten hun onderdanen verhongeren.
Al jaren verzamelt men geld bijeen voor bepaalde landen,ik denk dat men al miljarden en miljarden bij één heeft ingezameld na al die jaren.
En toch zie ik geen of weinig verschil.

Gentille

Legacy Member
cram zei:
Inzamel aktie's voor arme landen is allemaal wel mooi,maar als ze eens eerst beginnen met de Multi nationals aan te pakken die de landen leegroven van hun diamanten enz.
Geven die soms geld aan goede doelen.
Steunen die de eigenlijke rechtmatige bewoners,van die grondstoffen?
zelfs de regeringen waar dat men die grondstoffen vind steken het meeste in hun eigen zakken en laten hun onderdanen verhongeren.
Al jaren verzamelt men geld bijeen voor bepaalde landen,ik denk dat men al miljarden en miljarden bij één heeft ingezameld na al die jaren.
En toch zie ik geen of weinig verschil.

Het ironische is dat bedrijven soms de eerste zijn om geld te geven aan goede doelen, terwijl ze zelf de oorzaak zijn van die problemen zoals de diamanten en dergelijke om hun imago een beetje op te poetsen. Mja ze zullen zeker niet in hun eigen vel snijden bij die donaties. Dat zijn schenkingen die je onder de noemer hypocriet kan plaatsen.

Gentille

Legacy Member
snake_880 zei:
Onder de noemer van belastingsvoordeel gaat ook hoor:p

Ja dat waarschijnlijk ook :p. Maar mensen afbreken omdat ze geld schenken vind ik ook maar idioot. Iedereen is baas over zijn geld en als een persoon dat aan een goed doel wil schenken is dat zijn recht. Hoe klein of hoe groot dat bedrag ook mag zijn. Het gebaar telt ook ;)

snake880

Legacy Member
gentille zei:
Ja dat waarschijnlijk ook :p. Maar mensen afbreken omdat ze geld schenken vind ik ook maar idioot. Iedereen is baas over zijn geld en als een persoon dat aan een goed doel wil schenken is dat zijn recht. Hoe klein of hoe groot dat bedrag ook mag zijn. Het gebaar telt ook ;)
Ik vind het vooral overdreven hoe iedereen altijd aan Afrika wil schenken terwijl er een grote kans is dat iemand uit hun eigen straat arm is.
Als ze dan een bedelaar zien, kijken ze er op neer, maar bakken geld naar Afrika sluizen is geen probleem.
Dat noem ik ook hypocriet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan