Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
snake_880 zei:Ik vind het vooral overdreven hoe iedereen altijd aan Afrika wil schenken terwijl er een grote kans is dat iemand uit hun eigen straat arm is.
Als ze dan een bedelaar zien kijken ze er op neer, maar bakken geld naar Afrika sluizen is geen probleem.
Dat noem ik ook hypocriet.
ad:Dat sociaal systeem is goed zolang je niet te ziek wordt, want dan ben je er ook aan voor de moeite. Als een alleenstaande met kinderen kanker krijgt gaat die ook niet toekomen, zelfs met alle uitkeringen die je je maar kan inbeelden.gentille zei:Hier in België hebben we al een goed sociaal systeem. Akkoord er is nog steeds armoede. Maar voor elke arme hier in België heb je in Afrika enkele 1000'den sukkelaars die vaak nog armer zijn en gewoon sterven van de honger en dorst, zo arm heb je er weinig rondlopen in België. Afrika leidt nu éénmaal onder haar geschiedenis en dat zijn problemen die nog lang niet zijn opgelost jammer genoeg.ad:
gentille zei:Hier in België hebben we al een goed sociaal systeem. Akkoord er is nog steeds armoede. Maar voor elke arme hier in België heb je in Afrika enkele 1000'den sukkelaars die vaak nog armer zijn en gewoon sterven van de honger en dorst, zo arm heb je er weinig rondlopen in België.

Daar vrees ik ook voor, dat al het geld dat je daar heen stuurt gewoon een bodemloos gat is.snake_880 zei:Mijn school heeft zo'n school die ze helpen in Congo. 2 jaar geleden hebben ze er allemaal dingen en geld naartoe gestuurd om ze te helpen. Begin september wisten ze te zeggen dat rebellen alles hadden geplunderd en verbrand.
Dat vinden ze dan heel erg, maar als ik eerlijk ben kan ik zeggen dat ik het zag aankomen.
Het enige dat helpt is voor stabiliteit zorgen in de regio en dat moeten de verenigde naties doen, want met geld zal dat niet lukken.
Guard zei:is dat met dat geld bij van die miljoen van de regering?
want dan hebben ze "maar" 2miljoen en zoveel binnengehaald.
Guard zei:dit vind ik niet echt de juiste stelling.
van we redden 1000den afrikanen , maar laten ons eigen volk verhongeren
er zijn wel degelijk mensen in belgië die omkomen van de honger, ieder jaar meer en meer, en ieder jaar staan ook meer en meer gezinnen op straat door verkeerd te beleggen of door 'afvloeiingen'.
er zullen ALTIJD mensen zijn die zullen omkomen van de honger
kijk maar eens naar china, zo'n grote bevolking die zijn eigen niet kan onderhouden.
en zie maar eens naar die domme belachelijk olympische spelen, waardoor duizenden chinezen dakloos worden en hun werk kwijt zijn.
maar geen haai die daarover kraait, haneen, ze kijken liever allemaal naar voetbalmatchen die erin worden gehouden.
het liejde van urbanus:: de wereld is om zeep
is wel degelijk realiteit.
Dieleman_F zei:En wat als ik nu wel bereid zou zijn mijn welvaartsniveau op te offeren met de zekerheid dat afrika er wel bij boert (zowel economisch, sociaal als milieu)? Wij zouden trouwens echt niet in armoede moeten storten é, gewoon hier en daar de scherpe kantjes van het kapitalisme ...

Waarschijnlijk heel weinig, maar het is niet omdat ze in leven blijven dat ze het goed hebben. 1 op 7 Belgen is arm, maar dat vergeten veel mensen blijkbaar.gentille zei:Enige cijfers van hoeveel mensen er in België omkomen van de honger en dorst?
conquerpoy_123 zei:Daar vrees ik ook voor, dat al het geld dat je daar heen stuurt gewoon een bodemloos gat is.
maar langs de andere kant zou alle ontwikkelingshulp stoppen, ook niet zo'n positieve invloed hebben. of mischien net wel?

snake_880 zei:Waarschijnlijk heel weinig, maar het is niet omdat ze in leven blijven dat ze het goed hebben. 1 op 7 Belgen is arm, maar dat vergeten veel mensen blijkbaar.

gentille zei:Waar er niets is, zal er zonder ontwikkelingshulp ook niets komen. Ik denk niet dat die magere afrikaantjes daar plots bedrijven gaan kunnen oprichten en waterpompen produceren é![]()
Welke mensen zijn dan ook bedelaars... We hebben hier een enorm goed sociale zekerheidssysteem; als die er geen gebruik van willen maken moeten ze bij mij ook niet achter geld komen vragen.snake_880 zei:Ik vind het vooral overdreven hoe iedereen altijd aan Afrika wil schenken terwijl er een grote kans is dat iemand uit hun eigen straat arm is.
Als ze dan een bedelaar zien, kijken ze er op neer, maar bakken geld naar Afrika sluizen is geen probleem.
Dat noem ik ook hypocriet.
Dat zijn schenkingen die je onder de noemer hypocriet kan plaatsen.

Volkomen gelijk, maar hetzelfde kan gezegd worden over velen in Afrika. Ze kunnen hun gezin niet ondehouden, maar ondertussen hebben ze wel 10 kinderen.En als mensen verkeerd beleggen is dat hun fout é. Je moet maar niet al je geld op het spel zitten. De beurs is nog altijd een "kansspel"
Guard zei:gezocht, en geen gevonden,der zijn er gewoon geen van omdat het zo weinig is kwa percentage als je het vergelijkt met de bevolking die wel eten en drinken heeft.
maarja, het is gemakkelijk om te zeggen: 1000den afrikanen sterven van honger&dorst
maar daar bestaan ook geen exacte gegevens van.
ze maken daar ook veel meer kinderen dan hier, waarvan de ouders goed genoeg weten dat ze het naar alle wss niet zullen halen.
niet moeilijk dat je dan aan die 1000den geraakt

. Weet je waarom ze daar zoveel kinderen hebben? Omdat daar geen sociaal systeem bestaat en er geen pensioenen worden uitgereikt. De kinderen moeten later instaan voor het onderhoud van hun ouders als die het niet meer kunnen.