Archief - Music for life 2007

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cram

Legacy Member
Kijk ik vind het tof dat de mensen geld willen geven aan een goed doel (ze doen met hun geld wat ze willen)
Maar helaas gaat er veel verloren naar onkosten,eigen zakken enz.
En den overschot gaat naar de mensen in nood (als ze geluk hebben)

Gentille

Legacy Member
snake_880 zei:
Ik vind het vooral overdreven hoe iedereen altijd aan Afrika wil schenken terwijl er een grote kans is dat iemand uit hun eigen straat arm is.
Als ze dan een bedelaar zien kijken ze er op neer, maar bakken geld naar Afrika sluizen is geen probleem.
Dat noem ik ook hypocriet.

Hier in België hebben we al een goed sociaal systeem. Akkoord er is nog steeds armoede. Maar voor elke arme hier in België heb je in Afrika enkele 1000'den sukkelaars die vaak nog armer zijn en gewoon sterven van de honger en dorst, zo arm heb je er weinig rondlopen in België. Afrika lijdt nu éénmaal onder haar geschiedenis en dat zijn problemen die nog lang niet zijn opgelost jammer genoeg. :sad:

Al schenk je maar 5 €, alle beetje helpen en 5 € daar is meer waard dan 5 € hier. Het is vechten tegen de bierkaai maar het is ook beter dan niets doen en rustig naar tv te zien en te kijken naar het nieuws hoeveel Afrikaantjes vandaag zijn omgekomen. Maar iedereen is baas over zijn eigen geld, het is een persoonlijke beslissing maar beide partijen hoeven elkaar niet door het slijk te trekken of het gebeuren afbreken.

Mensen die geld geven zeggen nog al vlug gierigaards tegen mensen die geen geld geven. Omgekeerd breken de anderen het evenement af, wat ook getuigd van weinig respect.

Conqie

Legacy Member
allé ik heb allesinds toch al drie keer? geschonken aan die actie. (vlaamse regering twee maal en federale)
Vond het wel een leuke actie maar de overheid deed net iets te veel alsof het HUN geld was dat ze weggaven...

Geert borgious, hilde crevits, en dan nog een miljoen VAN karel de gucht.

gemakkelijk, kerstman spelen met iemand anders hun geld. nuja nu hopen dat het de mensen daar helpt. das het belangrijkste

snake880

Legacy Member
gentille zei:
Hier in België hebben we al een goed sociaal systeem. Akkoord er is nog steeds armoede. Maar voor elke arme hier in België heb je in Afrika enkele 1000'den sukkelaars die vaak nog armer zijn en gewoon sterven van de honger en dorst, zo arm heb je er weinig rondlopen in België. Afrika leidt nu éénmaal onder haar geschiedenis en dat zijn problemen die nog lang niet zijn opgelost jammer genoeg. :sad:
Dat sociaal systeem is goed zolang je niet te ziek wordt, want dan ben je er ook aan voor de moeite. Als een alleenstaande met kinderen kanker krijgt gaat die ook niet toekomen, zelfs met alle uitkeringen die je je maar kan inbeelden.

En het grootste probleem in Afrika is nog altijd oorlog. Je kan daar alles gaan opbouwen en een jaar later ligt het weer omver.
Mijn school heeft zo'n school die ze helpen in Congo. 2 jaar geleden hebben ze er allemaal dingen en geld naartoe gestuurd om ze te helpen. Begin september wisten ze te zeggen dat rebellen alles hadden geplunderd en verbrand.
Dat vinden ze dan heel erg, maar als ik eerlijk ben kan ik zeggen dat ik het zag aankomen.
Het enige dat helpt is voor stabiliteit zorgen in de regio en dat moeten de verenigde naties doen, want met geld zal dat niet lukken.

Guard

Legacy Member
gentille zei:
Hier in België hebben we al een goed sociaal systeem. Akkoord er is nog steeds armoede. Maar voor elke arme hier in België heb je in Afrika enkele 1000'den sukkelaars die vaak nog armer zijn en gewoon sterven van de honger en dorst, zo arm heb je er weinig rondlopen in België.

dit vind ik niet echt de juiste stelling.
van we redden 1000den afrikanen , maar laten ons eigen volk verhongeren :x

er zijn wel degelijk mensen in belgië die omkomen van de honger, ieder jaar meer en meer, en ieder jaar staan ook meer en meer gezinnen op straat door verkeerd te beleggen of door 'afvloeiingen'.

er zullen ALTIJD mensen zijn die zullen omkomen van de honger
kijk maar eens naar china, zo'n grote bevolking die zijn eigen niet kan onderhouden.

en zie maar eens naar die domme belachelijk olympische spelen, waardoor duizenden chinezen dakloos worden en hun werk kwijt zijn.
maar geen haai die daarover kraait, haneen, ze kijken liever allemaal naar voetbalmatchen die erin worden gehouden.


het liejde van urbanus:: de wereld is om zeep
is wel degelijk realiteit.

Conqie

Legacy Member
snake_880 zei:
Mijn school heeft zo'n school die ze helpen in Congo. 2 jaar geleden hebben ze er allemaal dingen en geld naartoe gestuurd om ze te helpen. Begin september wisten ze te zeggen dat rebellen alles hadden geplunderd en verbrand.
Dat vinden ze dan heel erg, maar als ik eerlijk ben kan ik zeggen dat ik het zag aankomen.
Het enige dat helpt is voor stabiliteit zorgen in de regio en dat moeten de verenigde naties doen, want met geld zal dat niet lukken.
Daar vrees ik ook voor, dat al het geld dat je daar heen stuurt gewoon een bodemloos gat is.
maar langs de andere kant zou alle ontwikkelingshulp stoppen, ook niet zo'n positieve invloed hebben. of mischien net wel?

Starrk

Legacy Member
Guard zei:
is dat met dat geld bij van die miljoen van de regering?
want dan hebben ze "maar" 2miljoen en zoveel binnengehaald.

:wtf:

Besef je wel hoeveel geld dit is? Zelfs een 'schamel' miljoentje meer dan vorig jaar toen ze 'amper' 1 mil hadden. ( zonder belastingsgeld van de gucht)

Gentille

Legacy Member
Guard zei:
dit vind ik niet echt de juiste stelling.
van we redden 1000den afrikanen , maar laten ons eigen volk verhongeren :x

er zijn wel degelijk mensen in belgië die omkomen van de honger, ieder jaar meer en meer, en ieder jaar staan ook meer en meer gezinnen op straat door verkeerd te beleggen of door 'afvloeiingen'.

er zullen ALTIJD mensen zijn die zullen omkomen van de honger
kijk maar eens naar china, zo'n grote bevolking die zijn eigen niet kan onderhouden.

en zie maar eens naar die domme belachelijk olympische spelen, waardoor duizenden chinezen dakloos worden en hun werk kwijt zijn.
maar geen haai die daarover kraait, haneen, ze kijken liever allemaal naar voetbalmatchen die erin worden gehouden.


het liejde van urbanus:: de wereld is om zeep
is wel degelijk realiteit.


Enige cijfers van hoeveel mensen er in België omkomen van de honger en dorst?

En als mensen verkeerd beleggen is dat hun fout é. Je moet maar niet al je geld op het spel zitten. De beurs is nog altijd een "kansspel"

Conqie

Legacy Member
Dieleman_F zei:
En wat als ik nu wel bereid zou zijn mijn welvaartsniveau op te offeren met de zekerheid dat afrika er wel bij boert (zowel economisch, sociaal als milieu)? Wij zouden trouwens echt niet in armoede moeten storten é, gewoon hier en daar de scherpe kantjes van het kapitalisme ...

wacht maar tot je een leven hebt met kinderen en een toekomst wil opbouwen..
eens kijken of je dan nog "bereid" gaat zijn :)

snake880

Legacy Member
gentille zei:
Enige cijfers van hoeveel mensen er in België omkomen van de honger en dorst?
Waarschijnlijk heel weinig, maar het is niet omdat ze in leven blijven dat ze het goed hebben. 1 op 7 Belgen is arm, maar dat vergeten veel mensen blijkbaar.

Gentille

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Daar vrees ik ook voor, dat al het geld dat je daar heen stuurt gewoon een bodemloos gat is.
maar langs de andere kant zou alle ontwikkelingshulp stoppen, ook niet zo'n positieve invloed hebben. of mischien net wel?

Waar er niets is, zal er zonder ontwikkelingshulp ook niets komen. Ik denk niet dat die magere afrikaantjes daar plots bedrijven gaan kunnen oprichten en waterpompen produceren é :p

Guard

Legacy Member
gezocht, en geen gevonden,der zijn er gewoon geen van omdat het zo weinig is kwa percentage als je het vergelijkt met de bevolking die wel eten en drinken heeft.

maarja, het is gemakkelijk om te zeggen: 1000den afrikanen sterven van honger&dorst
maar daar bestaan ook geen exacte gegevens van.

ze maken daar ook veel meer kinderen dan hier, waarvan de ouders goed genoeg weten dat ze het naar alle wss niet zullen halen.
niet moeilijk dat je dan aan die 1000den geraakt

Gentille

Legacy Member
snake_880 zei:
Waarschijnlijk heel weinig, maar het is niet omdat ze in leven blijven dat ze het goed hebben. 1 op 7 Belgen is arm, maar dat vergeten veel mensen blijkbaar.

Hier krijgen ze nog altijd een leefloon en kunnen voorzien worden in hun basisbehoeften, dan kan men in Afrika niet zeggen. Anders bashen er zoveel mensen op het sociaal systeem in België, dat het véél te goed is en nu is plots niet meer goed genoeg :crazy:

Conqie

Legacy Member
gentille zei:
Waar er niets is, zal er zonder ontwikkelingshulp ook niets komen. Ik denk niet dat die magere afrikaantjes daar plots bedrijven gaan kunnen oprichten en waterpompen produceren é :p

tja uiteindelijk gaat er toch iets anders moeten gebeuren hoor, er zijn vele culturen opgebouwt van uit niks. natuurlijk is dat wel niet echt vergelijkbaar.
maar geld alleen zal het niet doen als er geen stabiliteit is

GhO$T

Legacy Member
snake_880 zei:
Ik vind het vooral overdreven hoe iedereen altijd aan Afrika wil schenken terwijl er een grote kans is dat iemand uit hun eigen straat arm is.
Als ze dan een bedelaar zien, kijken ze er op neer, maar bakken geld naar Afrika sluizen is geen probleem.
Dat noem ik ook hypocriet.
Welke mensen zijn dan ook bedelaars... We hebben hier een enorm goed sociale zekerheidssysteem; als die er geen gebruik van willen maken moeten ze bij mij ook niet achter geld komen vragen.

Guard

Legacy Member
je verliest je dop/minimum leefloon toch na een bepaalde periode ???

en dat minimum leefloon is ook niet meer wat het geweest is, het groeit niet mee met de steeds duurder komende markt

acquisitor

Legacy Member
Dat zijn schenkingen die je onder de noemer hypocriet kan plaatsen.

hopelijk begrijpen jullie hoe irrelevant en klein de actie is.. en dat de situatie zeer hypocriet blijft van onze kant :)

snake880

Legacy Member
En als mensen verkeerd beleggen is dat hun fout é. Je moet maar niet al je geld op het spel zitten. De beurs is nog altijd een "kansspel"
Volkomen gelijk, maar hetzelfde kan gezegd worden over velen in Afrika. Ze kunnen hun gezin niet ondehouden, maar ondertussen hebben ze wel 10 kinderen.
Je kan zeggen dat het is omdat verschillende van die kinderen sterven, maar de overlevingskans daalt altijd met het aantal kinderen dat ze hebben. Als ze 2 kinderen hadden konden ze die al veel beter verzorgen en misschien zelfs naar school sturen. Als je er 10 hebt kan dat natuurlijk niet. In onze zorgstaat moet je dat ook niet proberen.

Gentille

Legacy Member
Guard zei:
gezocht, en geen gevonden,der zijn er gewoon geen van omdat het zo weinig is kwa percentage als je het vergelijkt met de bevolking die wel eten en drinken heeft.

maarja, het is gemakkelijk om te zeggen: 1000den afrikanen sterven van honger&dorst
maar daar bestaan ook geen exacte gegevens van.

ze maken daar ook veel meer kinderen dan hier, waarvan de ouders goed genoeg weten dat ze het naar alle wss niet zullen halen.
niet moeilijk dat je dan aan die 1000den geraakt

Geen cijfers? Elke minuut sterft er wel een kind van honger of dorst.
Ahah Guard heeft de oplossing, stopt de voorplanting in Afrika :crazy::unsure:. Weet je waarom ze daar zoveel kinderen hebben? Omdat daar geen sociaal systeem bestaat en er geen pensioenen worden uitgereikt. De kinderen moeten later instaan voor het onderhoud van hun ouders als die het niet meer kunnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan