Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maar langs de andere kant zou alle ontwikkelingshulp stoppen, ook niet zo'n positieve invloed hebben. of mischien net wel?
ontwikkelingshulp zorgt enkel voor een korte releaf maar op termijn brengt het enkel meer miserie mee...door een paar containers voedsel te verteren komen er morgen xx nieuwe arme afrikanen bij.. wat dan ?.. de steutel voor Afrika is onderwijs maar het blijft onrealistischsnake_880 zei:Ze kunnen hun gezin niet ondehouden, maar ondertussen hebben ze wel 10 kinderen.
Je kan zeggen dat het is omdat verschillende van die kinderen sterven, maar de overlevingskans daalt altijd met het aantal kinderen dat ze hebben. Als ze 2 kinderen hadden konden ze die al veel beter verzorgen en misschien zelfs naar school sturen. Als je er 10 hebt kan dat natuurlijk niet. In onze zorgstaat moet je dat ook niet proberen.
conquerpoy_123 zei:Ik denk ook dat ze mischien te veel op de ontwikkelings hulp gaan vertrouwen, louter theoretisch : als een dorpje daar elke maand xxx aantal eten / ect krijgt.
dan gaan ze mischien wel meer daar op gaan vertrouwen dan hun oogst.
zou dit mischien kunnen?Guard zei:dikke 2nd that.
en dan geven wij die 10kindertjes eten, die overleven het alleen maar door onze hulp.
dan die gaan een gezinnetje stichten, maken weer 10 kindjes, en weer geven wij al die kinderen daar eten.
als je het zo bekijkt, vergroten wij gewoon het probleem door hen te helpen.
ipv van ze daar te verplichten maar 1 kind te nemen, en dat wij die dan opleiden en voeden. en dat hij dan later werk vind, kan hij zijn eigen gezin onderhouden, als hij ook 1 kind neemt.
inderdaad, vanmiddag was het nog in het journaal over oost congo.conquerpoy_123 zei:Ik denk ook dat ze mischien te veel op de ontwikkelings hulp gaan vertrouwen, louter theoretisch : als een dorpje daar elke maand xxx aantal eten / ect krijgt.
dan gaan ze mischien wel meer daar op gaan vertrouwen dan hun oogst.
Guard zei:dikke 2nd that.
en dan geven wij die 10kindertjes eten, die overleven het alleen maar door onze hulp.
dan die gaan een gezinnetje stichten, maken weer 10 kindjes, en weer geven wij al die kinderen daar eten.
als je het zo bekijkt, vergroten wij gewoon het probleem door hen te helpen.
ipv van ze daar te verplichten maar 1 kind te nemen, en dat wij die dan opleiden en voeden. en dat hij dan later werk vind, kan hij zijn eigen gezin onderhouden, als hij ook 1 kind neemt.
. De economie is in handen van Westen in Afrika en daar zit nog altijd de grote knoop.citrofenwick zei:3.353 568 miljoen euro in totaal
VET![]()

gentille zei:Ze liggen daar allemaal in hun hutje te wachten tot ze een noodratsoen krijgen. Het is niet dat ze daar een kalkoen geserveerd krijgen. Meestal is het steeds hetzelfde dat ze krijgen van voedel in de vorm van rijst ofzo. Ze worden daar heus niet verwend
snake_880 zei:inderdaad, vanmiddag was het nog in het journaal over oost congo.
Die man zei dat ze helemaal geen hulp kregen en al maanden wachtten.
Ondertussen leefden ze in een half omgevallen tent van de verenigde naties.
Een Europeaan zou ondertussen al met iets bezig zijn.
Al was het maar die tent weer goed recht zetten...

Hun eigen oogst geraken ze aan de straatstenen niet kwijt omdat het Westen er goedkoop eten dumpt of zelfs gratis weg geeft onder de vorm van ontwikkelingshulp.conquerpoy_123 zei:maar hun oogst zal wel niet beter zijn als het rantsoen?

Netrem zei:alé gasten
een waterpomp in uw dorp, das toch echt wel noodzakelijk? het zijn geen kleren dat we geven, en zo de economie tegenhouden eh! Als ge elke dag 5 uur moet stappen om een emmerke water, of ge hebt een pomp waar het water uitkom,t kunt ge 5 uur op uw land werken, dat beter bewatert kan worden, zo produceert ge meer voedsel, enz..
Dit is echt wel een nuttig besteed geld volgens mij.
Guard zei:dikke 2nd that.
en dan geven wij die 10kindertjes eten, die overleven het alleen maar door onze hulp.
dan die gaan een gezinnetje stichten, maken weer 10 kindjes, en weer geven wij al die kinderen daar eten.
als je het zo bekijkt, vergroten wij gewoon het probleem door hen te helpen.
ipv van ze daar te verplichten maar 1 kind te nemen, en dat wij die dan opleiden en voeden. en dat hij dan later werk vind, kan hij zijn eigen gezin onderhouden, als hij ook 1 kind neemt.

nielseke zei:Want daar hebben ze ook in iedere deftige dancing (om de hoek) een condoomapparaat voor €1.![]()
condooms willen ze niet gebruiken, zelfs wanneer de "hulporganisaties" ze uitdelen.nielseke zei:Want daar hebben ze ook in iedere deftige dancing (om de hoek) een condoomapparaat voor €1.![]()

ik woon ook in Afrika als ik de weg hier soms zienielseke zei:(op iedere hoek van de mooie macadam-weg dat deel uitmaakt van het perfecte wegennet van Afrika

Netrem zei:alé gasten
een waterpomp in uw dorp, das toch echt wel noodzakelijk? het zijn geen kleren dat we geven, en zo de economie tegenhouden eh! Als ge elke dag 5 uur moet stappen om een emmerke water, of ge hebt een pomp waar het water uitkom,t kunt ge 5 uur op uw land werken, dat beter bewatert kan worden, zo produceert ge meer voedsel, enz..
Dit is echt wel een nuttig besteed geld volgens mij.

Ze betalen er hun advocaatkosten mee.cram zei:Ben eens benieuwd met hoeveel SABAM gaat lopen?
Want voor elke plaat (als die artist lid is van sabam)moet er natuurlijk betaalt worden.Of schenken die dat aan die aktie?