Archief - Music for life 2007

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
Ik denk ook dat ze mischien te veel op de ontwikkelings hulp gaan vertrouwen, louter theoretisch : als een dorpje daar elke maand xxx aantal eten / ect krijgt.
dan gaan ze mischien wel meer daar op gaan vertrouwen dan hun oogst.

acquisitor

Legacy Member
maar langs de andere kant zou alle ontwikkelingshulp stoppen, ook niet zo'n positieve invloed hebben. of mischien net wel?

misschien wel inderdaad :) ontwikkelingshulp zorgt enkel voor een korte releaf maar op termijn brengt het enkel meer miserie mee...door een paar containers voedsel te verteren komen er morgen xx nieuwe arme afrikanen bij.. wat dan ?.. de steutel voor Afrika is onderwijs maar het blijft onrealistisch

ik blijf erbij, de meeste van jullie doen het om jullie geweten te sussen en ik respecteer jullie beslissing

Guard

Legacy Member
snake_880 zei:
Ze kunnen hun gezin niet ondehouden, maar ondertussen hebben ze wel 10 kinderen.
Je kan zeggen dat het is omdat verschillende van die kinderen sterven, maar de overlevingskans daalt altijd met het aantal kinderen dat ze hebben. Als ze 2 kinderen hadden konden ze die al veel beter verzorgen en misschien zelfs naar school sturen. Als je er 10 hebt kan dat natuurlijk niet. In onze zorgstaat moet je dat ook niet proberen.

dikke 2nd that.
en dan geven wij die 10kindertjes eten, die overleven het alleen maar door onze hulp.
dan die gaan een gezinnetje stichten, maken weer 10 kindjes, en weer geven wij al die kinderen daar eten.

als je het zo bekijkt, vergroten wij gewoon het probleem door hen te helpen.
ipv van ze daar te verplichten maar 1 kind te nemen, en dat wij die dan opleiden en voeden. en dat hij dan later werk vind, kan hij zijn eigen gezin onderhouden, als hij ook 1 kind neemt.

Gentille

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Ik denk ook dat ze mischien te veel op de ontwikkelings hulp gaan vertrouwen, louter theoretisch : als een dorpje daar elke maand xxx aantal eten / ect krijgt.
dan gaan ze mischien wel meer daar op gaan vertrouwen dan hun oogst.

Ze liggen daar allemaal in hun hutje te wachten tot ze een noodratsoen krijgen. Het is niet dat ze daar een kalkoen geserveerd krijgen. Meestal is het steeds hetzelfde dat ze krijgen van voedel in de vorm van rijst ofzo. Ze worden daar heus niet verwend

Conqie

Legacy Member
Guard zei:
dikke 2nd that.
en dan geven wij die 10kindertjes eten, die overleven het alleen maar door onze hulp.
dan die gaan een gezinnetje stichten, maken weer 10 kindjes, en weer geven wij al die kinderen daar eten.

als je het zo bekijkt, vergroten wij gewoon het probleem door hen te helpen.
ipv van ze daar te verplichten maar 1 kind te nemen, en dat wij die dan opleiden en voeden. en dat hij dan later werk vind, kan hij zijn eigen gezin onderhouden, als hij ook 1 kind neemt.
zou dit mischien kunnen?
ik durf bijna! te zeggen dat hulporganistaties dat niet zouden willen want als er minder kinderen zijn, 1 ipv 10, zouden er sowieso tien keer minder sterftes zijn.
en dus minder getalletjes om mee te goochelen..

maar zo erg zal het wel ook niet zijn.

snake880

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Ik denk ook dat ze mischien te veel op de ontwikkelings hulp gaan vertrouwen, louter theoretisch : als een dorpje daar elke maand xxx aantal eten / ect krijgt.
dan gaan ze mischien wel meer daar op gaan vertrouwen dan hun oogst.
inderdaad, vanmiddag was het nog in het journaal over oost congo.
Die man zei dat ze helemaal geen hulp kregen en al maanden wachtten.
Ondertussen leefden ze in een half omgevallen tent van de verenigde naties.
Een Europeaan zou ondertussen al met iets bezig zijn.
Al was het maar die tent weer goed recht zetten...

Gentille

Legacy Member
Guard zei:
dikke 2nd that.
en dan geven wij die 10kindertjes eten, die overleven het alleen maar door onze hulp.
dan die gaan een gezinnetje stichten, maken weer 10 kindjes, en weer geven wij al die kinderen daar eten.

als je het zo bekijkt, vergroten wij gewoon het probleem door hen te helpen.
ipv van ze daar te verplichten maar 1 kind te nemen, en dat wij die dan opleiden en voeden. en dat hij dan later werk vind, kan hij zijn eigen gezin onderhouden, als hij ook 1 kind neemt.

En natuurlijk gaan al die brave Westere bedrijven dat doen. :crazy:. De economie is in handen van Westen in Afrika en daar zit nog altijd de grote knoop.

Conqie

Legacy Member
gentille zei:
Ze liggen daar allemaal in hun hutje te wachten tot ze een noodratsoen krijgen. Het is niet dat ze daar een kalkoen geserveerd krijgen. Meestal is het steeds hetzelfde dat ze krijgen van voedel in de vorm van rijst ofzo. Ze worden daar heus niet verwend

niemand zegt iets van verwend é, het is nog altijd hel.
maar hun oogst zal wel niet beter zijn als het rantsoen?

Gentille

Legacy Member
snake_880 zei:
inderdaad, vanmiddag was het nog in het journaal over oost congo.
Die man zei dat ze helemaal geen hulp kregen en al maanden wachtten.
Ondertussen leefden ze in een half omgevallen tent van de verenigde naties.
Een Europeaan zou ondertussen al met iets bezig zijn.
Al was het maar die tent weer goed recht zetten...

Een Europeaan had waarschijnlijk al een meters diepe put gegraven achter water?
Had al op een dore plaats een moestuintje aangelegd, waterkanalen aangelegd en dat allemaal zonder eten en drinken. Supermensen die Europeanen :D
Ik daag je uit om het daar eens te gaan proberen als Europeaan.

Netrem

Legacy Member
alé gasten

een waterpomp in uw dorp, das toch echt wel noodzakelijk? het zijn geen kleren dat we geven, en zo de economie tegenhouden eh! Als ge elke dag 5 uur moet stappen om een emmerke water, of ge hebt een pomp waar het water uitkom,t kunt ge 5 uur op uw land werken, dat beter bewatert kan worden, zo produceert ge meer voedsel, enz..

Dit is echt wel een nuttig besteed geld volgens mij.

snake880

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
maar hun oogst zal wel niet beter zijn als het rantsoen?
Hun eigen oogst geraken ze aan de straatstenen niet kwijt omdat het Westen er goedkoop eten dumpt of zelfs gratis weg geeft onder de vorm van ontwikkelingshulp.;)

Conqie

Legacy Member
Netrem zei:
alé gasten

een waterpomp in uw dorp, das toch echt wel noodzakelijk? het zijn geen kleren dat we geven, en zo de economie tegenhouden eh! Als ge elke dag 5 uur moet stappen om een emmerke water, of ge hebt een pomp waar het water uitkom,t kunt ge 5 uur op uw land werken, dat beter bewatert kan worden, zo produceert ge meer voedsel, enz..

Dit is echt wel een nuttig besteed geld volgens mij.

toch begrijpelijk dat iedereen wat sceptisch denkt, met die constante berichten..

stoomboot

Legacy Member
Guard zei:
dikke 2nd that.
en dan geven wij die 10kindertjes eten, die overleven het alleen maar door onze hulp.
dan die gaan een gezinnetje stichten, maken weer 10 kindjes, en weer geven wij al die kinderen daar eten.

als je het zo bekijkt, vergroten wij gewoon het probleem door hen te helpen.
ipv van ze daar te verplichten maar 1 kind te nemen, en dat wij die dan opleiden en voeden. en dat hij dan later werk vind, kan hij zijn eigen gezin onderhouden, als hij ook 1 kind neemt.

Want daar hebben ze ook in iedere deftige dancing (op iedere hoek van de mooie macadam-weg dat deel uitmaakt van het perfecte wegennet van Afrika) een condoomapparaat voor €1. :rofl:

Guard

Legacy Member
nielseke zei:
Want daar hebben ze ook in iedere deftige dancing (om de hoek) een condoomapparaat voor €1. :rofl:

rode kruis en weet ik nog deelt daar ieder jaar duizenden gratis deftige condooms uit

maar ze VERTIKKEN het om daar te vrijen met een condoom.
is al langer geweten als de dag vandaag dat ze weigeren daar een condoom te gebruiken of aan gezinsplanning te doen

snake880

Legacy Member
nielseke zei:
Want daar hebben ze ook in iedere deftige dancing (om de hoek) een condoomapparaat voor €1. :rofl:
condooms willen ze niet gebruiken, zelfs wanneer de "hulporganisaties" ze uitdelen.;)

snake880

Legacy Member
nielseke zei:
(op iedere hoek van de mooie macadam-weg dat deel uitmaakt van het perfecte wegennet van Afrika
ik woon ook in Afrika als ik de weg hier soms zie:lol:

cram

Legacy Member
Ben eens benieuwd met hoeveel SABAM gaat lopen?
Want voor elke plaat (als die artist lid is van sabam)moet er natuurlijk betaalt worden.Of schenken die dat aan die aktie?

Guard

Legacy Member
Netrem zei:
alé gasten

een waterpomp in uw dorp, das toch echt wel noodzakelijk? het zijn geen kleren dat we geven, en zo de economie tegenhouden eh! Als ge elke dag 5 uur moet stappen om een emmerke water, of ge hebt een pomp waar het water uitkom,t kunt ge 5 uur op uw land werken, dat beter bewatert kan worden, zo produceert ge meer voedsel, enz..

Dit is echt wel een nuttig besteed geld volgens mij.

njah, alleja
het is niet dat ze nu overal pompjes kunnen opzetten
zo'n pomp staat bij een plaats waar water beschikbaar is, niet overal zijn ondergrondse reservoirs van water.

die mensen gaan nog 5uur mogen wandelen ze als ze achter water willen gaan, maar het zal alleen gemakkelijker boven te halen zijn.

Wat ik dan totaal niet versta is waarom ze niet met hun houten hutjes bij een plaats gaan wonen/settelen waar voldoende water/of nu zo'n pomp staat. :crazy:


en zijt er maar zeker van dat er nu oorlog/geschillen zullen uitbreken over, van wie die pompen nu zijn, en wie er nu water mag krijgen van die ene pomp.
als je een slimme rebellenleider ben, ga je direct oorlogje voeren om de controle/zeggenschap te krijgen over die pompen, en heb je weer de hele bevolking in je macht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan