Archief - Misbruik vals webprofiel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stoomboot

Legacy Member
Dillyracer, er bestaat zoiets als een profiel, waardoor we veel gemakkelijker uwe leeftijd kunne rade dan via een post van u ;)

En als gij eens af en toe een peuterke van 10 tegekomt en ge zegt daar iets tege, denkt ge dan ni dat die terug begint te muile? En zou gij hetzelfde gedaan hebbe moest gij die 10-jarige knul zijn waartege ne 14-jarige stond te muile?

Ik allesinds ni...(en vele van mijne tijd ook ni, aangezien die het ook altijd zegge)
De jeugd krijgt teveel geweld en stoere praat te hore en te zien en beginne dit gewoon over te neme.
Ge kunt hierover beginne te discussiere, ma'k ga toch ni van mening verandere, dus laat het gewoon zijn ;)


Tha_Non, als 20-jarige hebt ge wel meer om te vergelijke en om op terug te blikke dan als 14-jarige... Eventjes logisch en nuchter blijven hé ;)
Het spreekwoord wijsheid komt met de jaren is er voor een reden ;)

OT: Al naar de politie geweest?

Kid_C

Legacy Member
Project Loony zei:
Ach verdorie, er zijn zo duizenden voorbeelden.

Mijn vriendin (even oud als ik, voor je daar ook over begint te zeiken :ironic:) vertelde me juist over Elise Crombez, kennelijk één of ander supermodel. Veertien jaar oud.

Vind jij het fucking normaal dat een KIND van veertien in weinig verhullende kleren in modeblaadjes staat? En de politie maar optreden tegen kinderpornografie en dies meer... De media zijn gewoon verschrikkelijk hypocriet en normloos geworden.
Elise crombez is 24 en is pas begonnen met professioneel model zijn als ze 18 was (en afgestudeerd aan middelbaar) :sop:

Dit compleet terzijde, er is idd een belgisch model geweest van 14 (1 of 2 jaar geleden) die grote shows in milaan en parijs liep omdat ze de juiste maten had, was een waalse. ;)

Myst!Q

Legacy Member
Dillyracer zei:
Natuurlijk is dit niet normaal, maar wat wil je nu aantonen ? Als de ouders van dat kind neen zeggen is het ook gedaan eh. Dus zeggen dat zijn vriendin 15 is, is flamen :ironic:. Ik zal uw emoticon er ook eens inplaatsen voor die extra argumentering !

Zeggen dat mijn vriendin 15 is, is naast de kwestie geantwoord en bewijst in mijn ogen dat je niet met degelijke argumentering kunt afkomen om mijn ongelijk te bewijzen over mijn mening. En dus wil je mij persoonlijk raken .. Ah je doet maar, maar zaag dan ook niet als ik u ook aanval :)

Tha_nOn zei:
en als 20jarige hebt ge dat wel allemaal? maar magere verdediging imo

in plek van te neuten over iemands leeftijd kunt ge dan beter wijzen op dingen waar zijn redenering in de fout gaat
en ik zie niet in waar om je niet nuchter zou kunnen oordelen over iets, het is niet omdat uw mening erover waarschijnlijk nog gaat veranderen dat ge ze niet moogt laten horen
en discussies helpen anders wel uw mening te hervormen

Ik ben wel van mening dat iemand van 20 jaar meer levenservaring heeft dan iemand van 14 jaar en daarom een meer realistischer mening zal kunnen neerpoten dan iemand van 14 ja. Maar nogmaals, dat is mijn mening :)
En daarmee zeg ik niet dat er geen 20 jarigen zijn die ook tot die slechte groep behoren é, voor ik hier weer verkeerd verstaan wordt :)

FuLcRuM

Legacy Member
Tha_nOn zei:
en als 20jarige hebt ge dat wel allemaal? maar magere verdediging imo

in plek van te neuten over iemands leeftijd kunt ge dan beter wijzen op dingen waar zijn redenering in de fout gaat
en ik zie niet in waar om je niet nuchter zou kunnen oordelen over iets, het is niet omdat uw mening erover waarschijnlijk nog gaat veranderen dat ge ze niet moogt laten horen
en discussies helpen anders wel uw mening te hervormen

Als 14 jarige zul je de meeste dingen die 14 jarigen doen normaal vinden. Waarom? Héél simpel, je zit zelf in die leefwereld en als 14 jarige denk je niet na bij de dingen die je doet...

Ik moet nog altijd voor de eerste keer een 14 jarige een zware maatschappelijke discussie zien aangaan; waarin hij een volwassen redenering aan boord kan leggen die strookt met de volwassen realiteit ipv de pubermentaliteit.

Dat is alles wat ik wil zeggen. Ik zeg niet dat een 14 jarige zijn mening niet telt ofzo; maar gewoon dat ze zelf die mening na een paar jaar zullen herzien.

Als 20 jarige heb je al wat meer levenservaring en heb je een duidelijk besef van wat kan en niet kan. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar dat heb je altijd.


Myst!Q zei:
Zeggen dat mijn vriendin 15 is, is naast de kwestie geantwoord en bewijst in mijn ogen dat je niet met degelijke argumentering kunt afkomen om mijn ongelijk te bewijzen over mijn mening. En dus wil je mij persoonlijk raken .. Ah je doet maar, maar zaag dan ook niet als ik u ook aanval :)

Dat bedoel ik net met volwassen discussiëren. (pas op; er zijn zelfs politiekers dat dat niet kunnen :p)



Myst!Q zei:
Ik ben wel van mening dat iemand van 20 jaar meer levenservaring heeft dan iemand van 14 jaar en daarom een meer realistischer mening zal kunnen neerpoten dan iemand van 14 ja. Maar nogmaals, dat is mijn mening :)
En daarmee zeg ik niet dat er geen 20 jarigen zijn die ook tot die slechte groep behoren é, voor ik hier weer verkeerd verstaan wordt :)

²

Tha_nOn

Legacy Member
nielseke zei:
Dillyracer, er bestaat zoiets als een profiel, waardoor we veel gemakkelijker uwe leeftijd kunne rade dan via een post van u ;)

alsof een leeftijd op een profiel u laat weten hoe verstandig en volwassen iemand is? was da voor nen bullshit
ik heb nooit mijn leeftijd ingevuld op mijn profiel denk ik, en ik werd altijd ouder geschat aan de hand van mijn posts (nu nimeer zeker:p)
dat betekent niet dat iemand ouder wilt zijn ze, maar ge hebt nu eenmaal mensen die wel verstandiger zijn ondanks hun jeugdige leeftijd (glijk ge 20jarigen hebben die de grootste onzin ooit uitkramen en er niet tegen kunnen dat ze hun gelijk niet krijgen)

dus ik stel voor dat iedereen nekeer op de inhoude van een post afgaat ipv de leeftijd op de hobby's of het geslacht

(toegegeven bij exacte feiten moogt ge voor mijn part voorkeur geven aan het geloven van nen afgestuurde wetenschapper of iets dergelijks)

FuLcRuM

Legacy Member
Tha_nOn zei:
alsof een leeftijd op een profiel u laat weten hoe verstandig en volwassen iemand is? was da voor nen bullshit
ik heb nooit mijn leeftijd ingevuld op mijn profiel denk ik, en ik werd altijd ouder geschat aan de hand van mijn posts (nu nimeer zeker:p)
dat betekent niet dat iemand ouder wilt zijn ze, maar ge hebt nu eenmaal mensen die wel verstandiger zijn ondanks hun jeugdige leeftijd (glijk ge 20jarigen hebben die de grootste onzin ooit uitkramen en er niet tegen kunnen dat ze hun gelijk niet krijgen)

dus ik stel voor dat iedereen nekeer op de inhoude van een post afgaat ipv de leeftijd op de hobby's of het geslacht

(toegegeven bij exacte feiten moogt ge voor mijn part voorkeur geven aan het geloven van nen afgestuurde wetenschapper of iets dergelijks)

Lees mijn post en die van Myst!Q

Het gaat hem niet puur om de leeftijd; maar om de mentaliteit en "levenswijsheid"

Tha_nOn

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Als 14 jarige zul je de meeste dingen die 14 jarigen doen normaal vinden. Waarom? Héél simpel, je zit zelf in die leefwereld en als 14 jarige denk je niet na bij de dingen die je doet...

Ik moet nog altijd voor de eerste keer een 14 jarige een zware maatschappelijke discussie zien aangaan; waarin hij een volwassen redenering aan boord kan leggen die strookt met de volwassen realiteit ipv de pubermentaliteit.

Dat is alles wat ik wil zeggen. Ik zeg niet dat een 14 jarige zijn mening niet telt ofzo; maar gewoon dat ze zelf die mening na een paar jaar zullen herzien.

Als 20 jarige heb je al wat meer levenservaring en heb je een duidelijk besef van wat kan en niet kan. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar dat heb je altijd.


het feit dat ge een mening na een paar jaar zowiezo zult herzien maakt niet uit of dat die dan meer of midner waard is in iemand zijn ogen
of denkt ge nu echt dat een 20jarige zijn mening niet zal herzien hebben tegen dat hij 30 is?

ik krijg hier altijd echt het gevoel van zijt ge -18 dan moet ge zwijgen ge weet van niets
zijt ge 20-25 dan weet ge opeens alles
ge zult nog altijd veranderen in uw meningen, al dan niet drastisch

en over die zware maatschappelijke problemen, in zo'n threads zult ge niet veel jonge mensen vinden, waarom? omdat de meeste slim genoeg zijn daar weg te blijve,, want ze weten dat ze daar te weinig over (kunnen) weten, omdat ze daar nog niet oud genoeg voor zijn
maar er zijn hier genoeg andere threads eh (of moet ge ook in die threads posten eer ge voor de rest uw mening moogt geven?)

@mystiq
ja een 20jarige heeft meer levenservaring, maar daarmee zijt ge ook niet alles
en de ene 20jarige heeft meer levenservaring dan de andere
net gelijk de ene 14jarige dus meer levenservaring zal hebben dan de andere

daar niettegenstaande vind ik niet dat ge veel levenservaring moet hebben om een mening te kunnen ventileren, en die ook deftig te onderbouwen met al dan niet theoretische argumenten
ik heb daar toch nooit veel moeite mee gehad, ik heb nu nog altijd niet veel levenservaring ze:p



en als ge toch wilt van 'ik ben ouder ik weet wat kan en wat niet en wat mag en wat niet' wacht tot ge 25 zijt, dan zijn uw hersenen allemaal volgroeid (als in dan zijn alle verbindingen er en zijn de verhoudingen zo gelijk een volwassen brein) (en dan stopt ook de roekeloosheid die jongeren typeert)

JanVH

Legacy Member
Project Loony zei:
Mijn vriendin (even oud als ik, voor je daar ook over begint te zeiken :ironic:) vertelde me juist over Elise Crombez, kennelijk één of ander supermodel. Veertien jaar oud.
Elise Crombez (born July 24, 1982 in Belgium) is a Belgian supermodel, who has appeared on the covers of Vogue magazine several times, both on the British and Italian editions.

Aight


-oeps, blijkbaar al gepost-

Anoniem04

Legacy Member
Dillyracer, er bestaat zoiets als een profiel, waardoor we veel gemakkelijker uwe leeftijd kunne rade dan via een post van u

En als gij eens af en toe een peuterke van 10 tegekomt en ge zegt daar iets tege, denkt ge dan ni dat die terug begint te muile? En zou gij hetzelfde gedaan hebbe moest gij die 10-jarige knul zijn waartege ne 14-jarige stond te muile?

Ik allesinds ni...(en vele van mijne tijd ook ni, aangezien die het ook altijd zegge)
De jeugd krijgt teveel geweld en stoere praat te hore en te zien en beginne dit gewoon over te neme.
Ge kunt hierover beginne te discussiere, ma'k ga toch ni van mening verandere, dus laat het gewoon zijn

Ik weet nog goed genoeg, dat ik als klein manneke schrik genoeg had, ik heb dan ook nooit van mijn leven tegen een 14 jarige een grote bek opgezet. En inderdaad, maar zoals ik al aantoonde, niet heel de jeugd heeft dit. Leeftijd staat al in profiel hoor ;)

Zeggen dat mijn vriendin 15 is, is naast de kwestie geantwoord en bewijst in mijn ogen dat je niet met degelijke argumentering kunt afkomen om mijn ongelijk te bewijzen over mijn mening. En dus wil je mij persoonlijk raken .. Ah je doet maar, maar zaag dan ook niet als ik u ook aanval

Zoals ik al aantoonde, zei ik dat omdat je zelf zegt dat uw lief volwassen is terwijl ze dezelfde leeftijd heeft als degene die je aan het veroordelen was.

Dat is alles wat ik wil zeggen. Ik zeg niet dat een 14 jarige zijn mening niet telt ofzo; maar gewoon dat ze zelf die mening na een paar jaar zullen herzien.

Dit zal zeker zo zijn, maar dat ga je zelf ook nog wel doen waarschijnlijk.

*edit*

Akkoord met tha_non :)

Handsome Hermit

Legacy Member
Tha_nOn zei:
alsof een leeftijd op een profiel u laat weten hoe verstandig en volwassen iemand is? was da voor nen bullshit
ik heb nooit mijn leeftijd ingevuld op mijn profiel denk ik, en ik werd altijd ouder geschat aan de hand van mijn posts (nu nimeer zeker:p)

volgens mij zijde 17 jaar, worde op 5 oktober er 18, zijt ge in aalst naar school geweest (Sint-Maarteninstituut) en hebt ge daar 6 WeWi gevolgd.http://www.noxa.net/index.php?pagina=school&sub=data&schoolid=11

FuLcRuM

Legacy Member
Tha_nOn zei:
het feit dat ge een mening na een paar jaar zowiezo zult herzien maakt niet uit of dat die dan meer of midner waard is in iemand zijn ogen
of denkt ge nu echt dat een 20jarige zijn mening niet zal herzien hebben tegen dat hij 30 is?

ik krijg hier altijd echt het gevoel van zijt ge -18 dan moet ge zwijgen ge weet van niets
zijt ge 20-25 dan weet ge opeens alles
ge zult nog altijd veranderen in uw meningen, al dan niet drastisch

en over die zware maatschappelijke problemen, in zo'n threads zult ge niet veel jonge mensen vinden, waarom? omdat de meeste slim genoeg zijn daar weg te blijve,, want ze weten dat ze daar te weinig over (kunnen) weten, omdat ze daar nog niet oud genoeg voor zijn
maar er zijn hier genoeg andere threads eh (of moet ge ook in die threads posten eer ge voor de rest uw mening moogt geven?)


Waar maak je je nu eigenlijk druk over?

Wij zeggen dat een 14 jarige er niet volwassen genoeg over kan redeneren, en ik post dan nog eens extra dat dat niet wil zeggen dat zijn mening niets waard is...

Ik respecteer dus zijn mening/visie maar hij gaat die toch herzien.

Tha_nOn zei:
@mystiq
ja een 20jarige heeft meer levenservaring, maar daarmee zijt ge ook niet alles
en de ene 20jarige heeft meer levenservaring dan de andere
net gelijk de ene 14jarige dus meer levenservaring zal hebben dan de andere

daar niettegenstaande vind ik niet dat ge veel levenservaring moet hebben om een mening te kunnen ventileren, en die ook deftig te onderbouwen met al dan niet theoretische argumenten
ik heb daar toch nooit veel moeite mee gehad, ik heb nu nog altijd niet veel levenservaring ze:p

Onderbouwt hij dan zijn meningen niet? Het is een van de weinige die ik dat consequent zie doen...

Myst!Q

Legacy Member
@ Tha_nOn, het ging mij dan ook bij dillyracer om zijn manier van discussiëren, een post zonder argumentatie maar aanvallend op mijn privé leven, dat mijn vriendin 15 is blijft nog altijd mijn vriendin en ik ons zaak. Akkoord als het is om iets aan te tonen maar dan mocht hij dit er wel bijgezet hebben in de zin van 'het is ter illustratie'
Dan heb ik zoiets van ja jongen, als er dan nog eens '14 jaar' staat in uw profiel, blijft dan gewoon weg in plaats van mij te komen aanvallen.

Van mij is iedereen welkom in een discussie zolang hetgeen ze zeggen steek houdt en toch in verband met de thread staat. Ik was vroeger ook zo, mensen gaan aanvallen omdak vond da ze ongelijk hadden en dak mij nie kon verweren, waarom ? Omdak de levenservaring en dergelijke der nog nie voor had.
Ik val zelfs nu soms nog eens mensen aan maar dat is dan puur omdat ze mij uit mijn kot lokken voor geen enkele reden, zie mijn thread die hier aantal dagen geleden stond en je weet direct wat ik bedoel :)

FuLcRuM

Legacy Member
Dillyracer zei:
Zoals ik al aantoonde, zei ik dat omdat je zelf zegt dat uw lief volwassen is terwijl ze dezelfde leeftijd heeft als degene die je aan het veroordelen was.

Hij heeft gezegd dat ze volwassener is; niet volwassen :) Groot verschil.

Anoniem04

Legacy Member
Wij zeggen dat een 14 jarige er niet volwassen genoeg over kan redeneren, en ik post dan nog eens extra dat dat niet wil zeggen dat zijn mening niets waard is...

Ik betwijfel dit toch wel sinds ik er midden in zit op het moment.

@ Tha_nOn, het ging mij dan ook bij dillyracer om zijn manier van discussiëren, een post zonder argumentatie maar aanvallend op mijn privé leven, dat mijn vriendin 15 is blijft nog altijd mijn vriendin en ik ons zaak.
Dan heb ik zoiets van ja jongen, als er dan nog eens '14 jaar' staat in uw profiel, blijft dan gewoon weg in plaats van mij te komen aanvallen.

Van mij is iedereen welkom in een discussie zolang hetgeen ze zeggen steek houdt en toch in verband met de thread staat. Ik was vroeger ook zo, mensen gaan aanvallen omdak vond da ze ongelijk hadden en dak mij nie kon verweren, waarom ? Omdak de levenservaring en dergelijke der nog nie voor had.
Ik val zelfs nu soms nog eens mensen aan maar dat is dan puur omdat ze mij uit mijn kot lokken voor geen enkele reden, zie mijn thread die hier aantal dagen geleden stond en je weet direct wat ik bedoel

Probeer ook eens verder te gaan op mijn andere posts i.p.v. over 1 zin. En wat had je dan gedaan als er 18 jaar instond terwijl ik maar 14 ben, een illusie creëren en er geen commentaar op hebben ?

FuLcRuM

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ik betwijfel dit toch wel sinds ik er midden in zit op het moment.

Had ik dat gevonden dan had ik zelfs niet gereageerd op de reactie van
tha_n0n daaromtrent...
Dus jij voelt het aan alsof uw mening er niet toe doet; maar het is niet zo...
Of moet ik je gelijk geven zodat je je hier goed voelt?

Cru gesteld; maar ge snapt wel wa'k bedoel é :)

FuLcRuM

Legacy Member
Dillyracer zei:
En wat had je dan gedaan als er 18 jaar instond terwijl ik maar 14 ben, een illusie creëren en er geen commentaar op hebben ?


Dit is discussiëren om te discussiëren imo...

Louter hypothetisch gezever... Hou u bij de feiten....

Tha_nOn

Legacy Member
Handsome Hermit zei:
volgens mij zijde 17 jaar, worde op 5 oktober er 18, zijt ge in aalst naar school geweest (Sint-Maarteninstituut) en hebt ge daar 6 WeWi gevolgd.http://www.noxa.net/index.php?pagina=school&sub=data&schoolid=11

:sop:


@fulcrum
ge zegt dat ge dat doet, en misschien lijkt dat volgens uw standputn ook zo, misschien doet gij dat wel
maar believe me, das niet zo, ik weet wel waarom ik nooit mijn leeftijd in mijn profiel heb gezet ze:p

(moest ik kunnen ik zou ook mijn geslacht in het ongewisse laten, want dat heeft vaak ook veel effect op hoe mensen op u reageren)

Tha_nOn

Legacy Member
Myst!Q zei:
@ Tha_nOn, het ging mij dan ook bij dillyracer om zijn manier van discussiëren, een post zonder argumentatie maar aanvallend op mijn privé leven, dat mijn vriendin 15 is blijft nog altijd mijn vriendin en ik ons zaak. Akkoord als het is om iets aan te tonen maar dan mocht hij dit er wel bijgezet hebben in de zin van 'het is ter illustratie'
Dan heb ik zoiets van ja jongen, als er dan nog eens '14 jaar' staat in uw profiel, blijft dan gewoon weg in plaats van mij te komen aanvallen.

iedereen hier post hier wel al eens iets met 1 zinnetje in
1 luttel zinnetje dat ne steek of nen aanvals i naar iemand of gewoon een domme opmerking omdat ze het belachelijk vinden wat de ander zegt

gij doet da ook

maar oh nee hij is 14, en hij valt u persoonlijk aan, da kan niet ze!
jezus!

en dat is dus zoals al gezegd geweest is 1 post van hem

Myst!Q

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ik betwijfel dit toch wel sinds ik er midden in zit op het moment.

Geef dan eens uw mening over de jeugd want die heb ik hier nog altijd niet zien staan ..

Dillyracer zei:
Probeer ook eens verder te gaan op mijn andere posts i.p.v. over 1 zin. En wat had je dan gedaan als er 18 jaar instond terwijl ik maar 14 ben, een illusie creëren en er geen commentaar op hebben ?

Zoals fullcrum al zei heb je op je 18 een andere mening dan nu en dan weet jij even goed als mij dat dit een vraag is waar niemand kan op antwoorden.
Ik heb nog niemand van 18 jaar een mening zoals u zien posten dus waarom mij zorgen maken over iets wat nog niet gebeurd is ?
Een illusie creëren, waarom zou ik dat doen ? Als ik ongelijk heb zal ik dat wel toegeven. Of als iemand mij mijn ongelijk bewijst en dat op een manier doet die goed geargumenteerd zal ik dat wel toegeven dat ik er naast zat.

En lees af en toe eens mijn posts opnieuw want ik edit soms wel eens ;)

En hiermee is het gezegd ..

FuLcRuM zei:
Dit is discussiëren om te discussiëren imo...

Louter hypothetisch gezever... Hou u bij de feiten....

dus een ²nd

Tha_nOn zei:
iedereen hier post hier wel al eens iets met 1 zinnetje in
1 luttel zinnetje dat ne steek of nen aanvals i naar iemand of gewoon een domme opmerking omdat ze het belachelijk vinden wat de ander zegt

gij doet da ook

maar oh nee hij is 14, en hij valt u persoonlijk aan, da kan niet ze!
jezus!

en dat is dus zoals al gezegd geweest is 1 post van hem

Ik geef er meestal wel een argumentering bij en als ik er dan toch geen argumentering bij zet ist ofwel omdat nen nutteloze thread is of omda ze mij eerst aanvallen :)

FuLcRuM

Legacy Member
Tha_nOn zei:
:sop:


@fulcrum
ge zegt dat ge dat doet, en misschien lijkt dat volgens uw standputn ook zo, misschien doet gij dat wel
maar believe me, das niet zo, ik weet wel waarom ik nooit mijn leeftijd in mijn profiel heb gezet ze:p

(moest ik kunnen ik zou ook mijn geslacht in het ongewisse laten, want dat heeft vaak ook veel effect op hoe mensen op u reageren)

Ik heb het dus over Myst!Q en mijzelf... Je kan ons dat geen van beiden verwijten...

@ het geslacht ding.

Ja hier kan je verwachten dat ze anders tegen je gaan doen omdat je een vrouw bent; en hoe komt dat denk je?

Ik zal maar niet antwoorden of ik discrimineer bepaalde leeftijdsgroepen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan