Archief - Misbruik vals webprofiel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha_nOn

Legacy Member
Myst!Q zei:
Zoals fullcrum al zei, iedereen ervaart de dingen anders en leer daar eens respect voor hebben, goed voor u alsde gij da negeert maar zo zit ik nu eenmaal niet in mekaar .. Ksnap nie goe waarom dadde derover blijft doorbashen ? :)


cause i'm a woman baby \o/

passero

Legacy Member
FuLcRuM zei:
hehe :)




Ik denk dat het vooral dit is:

De ouders die geen controle hebben op media / internet etc...

Je mag je kind nog zo'n goeie waarden en woordenschat meegeven; als hij alle dagen 4 uur TMF kijkt waar hij gangbangin' gangsta's ziet met ho's en bitches, of een paar uur op het net zit rond te surfen en zich te vergapen op allerhande bloederige; gore en offensieve taferelen dan denk ik dat je daar als ouder niet veel aan kunt doen...

De verschillende informatietechnologiën spelen hier een (ongewilde) vuile rol in!

kdenk dat je het toch niet allemaal op de media/internet mag steken hoor.

Kinderen waarvan hun ouders beide carrière willen maken en van s morgens 7 uur tot s avonds 8-9 uur weg zijn...

Mijn vriendin geeft nu enkele kampen als vakantiejob en ze zegt dat het daar soms erg is...
Kinderen waarvan de ouders niet werken, sturen hun kinderen zo vroeg mogelijk naar het kamp, van als de ochtendopvang open is en komen ze maar halen als de na opvang juist gedaan is. Die kinderen laten ze zo soms 4 5 kampen volgen. Denk dat dit ook niet zo leuk is voor die kinderen hoor.

Er zijn zoveel ouders die hun kinderen verwaarlozen om welke reden ook.

Denk je niet dat een beetje liefde en affectie van de ouders een positief effect zou kunnen hebben op het gedrag van de kinderen?

FuLcRuM

Legacy Member
Dillyracer zei:
Zolang zij hun geld binnenhalen van de reclame is er voor hun geen probleem ;)



Met de eerste lach ik eens mee en de 2de zet ik af. Ofwel is het kind naief ofwel is het nog altijd vanuit de opvoeding, ik zou het niet weten.

Dus jij zegt dat als een kind iets uitsteekt dat het de schuld is van de opvoeding? Dus dat het aan de ouders ligt?

FuLcRuM

Legacy Member
passero zei:
kdenk dat je het toch niet allemaal op de media/internet mag steken hoor.

Kinderen waarvan hun ouders beide carrière willen maken en van s morgens 7 uur tot s avonds 8-9 uur weg zijn...

Mijn vriendin geeft nu enkele kampen als vakantiejob en ze zegt dat het daar soms erg is...
Kinderen waarvan de ouders niet werken, sturen hun kinderen zo vroeg mogelijk naar het kamp, van als de ochtendopvang open is en komen ze maar halen als de na opvang juist gedaan is. Die kinderen laten ze zo soms 4 5 kampen volgen. Denk dat dit ook niet zo leuk is voor die kinderen hoor.

Er zijn zoveel ouders die hun kinderen verwaarlozen om welke reden ook.

Denk je niet dat een beetje liefde en affectie van de ouders een positief effect zou kunnen hebben op het gedrag van de kinderen?

Uiteraard wil ik het niet naar een kant doorschuiven. De meeste jonge ouders tegenwoordig (of toch veel, zie da ik veralgemeen :sop: ) gaan voor hun carriere en gaan hun kinderen en de opvoeding ervan uitbesteden...
Dit komt niet goed.

Waarom zijn hun kinderen dan opstandig? Tja; ze zijn door hen niet opgevoed bij wijze van spreken...

passero

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Uiteraard wil ik het niet naar een kant doorschuiven. De meeste jonge ouders tegenwoordig (of toch veel, zie da ik veralgemeen :sop: ) gaan voor hun carriere en gaan hun kinderen en de opvoeding ervan uitbesteden...
Dit komt niet goed.

Waarom zijn hun kinderen dan opstandig? Tja; ze zijn door hen niet opgevoed bij wijze van spreken...

Vandaar dat mijn vriendin en ik beslist hebben om later als we kinderen hebben, zei zeker een jaar zal thuis blijven puur voor de kleine te zorgen zonder dat we die ergens moeten "uitbesteden". We hebben dan ook nog het geluk dat zei lerares is waardoor ze in de vakanties ook thuis zal zijn...
Hopelijk wordt het dan zo geen mama's kindje :p

spectrious

Legacy Member
Conclusie: als WIJ allemaal ONZE kinderen goed opvoeden zullen er minder problemen zijn later.


:unsure:

FuLcRuM

Legacy Member
passero zei:
Vandaar dat mijn vriendin en ik beslist hebben om later als we kinderen hebben, zei zeker een jaar zal thuis blijven puur voor de kleine te zorgen zonder dat we die ergens moeten "uitbesteden". We hebben dan ook nog het geluk dat zei lerares is waardoor ze in de vakanties ook thuis zal zijn...
Hopelijk wordt het dan zo geen mama's kindje :p

Nja; denk je dat ze met dat jaar veel verschil gaat kunnen maken eerlijk gezegd? :)

Maar daar heeft uw vriendin al weer een voordeel: onderwijzeres = veel thuis.

Ook al moet ze werken voor school; ze is er tenminste...

@spectrious: inderdaad! Maar of het evident zal zijn...

Ik durf van mijzelf wel zeggen da'k een goeie vader zou zijn!

passero

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Nja; denk je dat ze met dat jaar veel verschil gaat kunnen maken eerlijk gezegd? :)

Dat niet, maar de intentie is er toch om ons kinderen deftig op te voeden en niet om ze zomaar te dumpen bij de een of andere onthaalmoeder.

Allé ik zeg nu een jaar, maar da kan langer zijn, afhankelijk van wat financieel haalbaar is hé.

We zijn niet echt carrièregericht, allé zei toch niet, ik iets meer. We moeten geen groot huis hebben met zwembad, als we maar content zijn en rondkomen mee wa we hebben.
Dus waarom dan beide gaan werken als het financieel haalbaar is zodat de kleine dan een betere opvoeding kan krijgen. Zo denken we er eigenlijk over.

Dus... als het financieel nie haalbaar is en onze kleine wordt krapuul... de schuld van de overheid die ons nie steunt hierin :doh:

Anoniem04

Legacy Member
Dus jij zegt dat als een kind iets uitsteekt dat het de schuld is van de opvoeding? Dus dat het aan de ouders ligt?

Alleen als de ouders ze geen "common sense" meegeven.

FuLcRuM

Legacy Member
passero zei:
Dat niet, maar de intentie is er toch om ons kinderen deftig op te voeden en niet om ze zomaar te dumpen bij de een of andere onthaalmoeder.

Allé ik zeg nu een jaar, maar da kan langer zijn, afhankelijk van wat financieel haalbaar is hé.

We zijn niet echt carrièregericht, allé zei toch niet, ik iets meer. We moeten geen groot huis hebben met zwembad, als we maar content zijn en rondkomen mee wa we hebben.
Dus waarom dan beide gaan werken als het financieel haalbaar is zodat de kleine dan een betere opvoeding kan krijgen. Zo denken we er eigenlijk over.

Dus... als het financieel nie haalbaar is en onze kleine wordt krapuul... de schuld van de overheid die ons nie steunt hierin :doh:

Als ge het maar weet! :)

Ik denk dat het gewoon een combinatie is van ouders die te weinig tijd (willen) hebben en de informatietechnologieën :)

@ Dillyracer:

Uit eigen first hand ervaring een voorbeeldje:

Mijn ouders hebben ons opgevoed met goede waarden en normen en "common sense" zoals jij het wil noemen.
Dat staat daarom niet garant voor een goed karakter of gedrag van je kind.

Mijn broer heeft al verschillende veroordelingen achter de rug en wij nemen daar ook afstand van, maar hij heeft net diezelfde goede opvoeding gehad.

Hebben mijn ouders gefaald in hun opvoeding? Neen; slechte vrienden / drugs / etc etc hebben hun werk gedaan...

ng

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Als ge het maar weet! :)

Ik denk dat het gewoon een combinatie is van ouders die te weinig tijd (willen) hebben en de informatietechnologieën :)

@ Dillyracer:

Uit eigen first hand ervaring een voorbeeldje:

Mijn ouders hebben ons opgevoed met goede waarden en normen en "common sense" zoals jij het wil noemen.
Dat staat daarom niet garant voor een goed karakter of gedrag van je kind.

Mijn broer heeft al verschillende veroordelingen achter de rug en wij nemen daar ook afstand van, maar hij heeft net diezelfde goede opvoeding gehad.

Hebben mijn ouders gefaald in hun opvoeding? Neen; slechte vrienden / drugs / etc etc hebben hun werk gedaan...

Er zijn uitzonderingen.

Maar als de ouders hun werk niet doen, dan zal het toch veel rapper misgaan met het kind. Of niet?

FuLcRuM

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Er zijn uitzonderingen.

Maar als de ouders hun werk niet doen, dan zal het toch veel rapper misgaan met het kind. Of niet?

Uiteraard!

Maar het is gewoon een feit dat uw kind goed opvoeden niet garant staat dat het een deftig kind zal worden... Als je dat ontkent ben je nogal naïef hoor...

ng

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Uiteraard!

Maar het is gewoon een feit dat uw kind goed opvoeden niet garant staat dat het een deftig kind zal worden... Als je dat ontkent ben je nogal naïef hoor...

Tuurlijk, ik ontken het niet. Ken zelf ook gevallen zoals die van uw broer.

Myst!Q

Legacy Member
spectrious zei:
Conclusie: als WIJ allemaal ONZE kinderen goed opvoeden zullen er minder problemen zijn later.


:unsure:

Denkt ge dat ? :)
Iedereen ziet een goede opvoeding anders. Zo zullen de ene ouders hun kind meer vrijheid geven dan het andere.
Daar verhoog je ook recht evenredig de kans mee dat je kind het slechte pad opgaat. Ik zeg wel, verhoog je die kans, daarom is het nog niet zo :)
En etc, etc ..

Ik zie trouwen juist fullcrum zijn post staan van zijn broer .. En hier is het ook zo, mijn zus en ik zijn beide op dezelfde manier opgevoed, toch zit men zus op het volledig verkeerde pad, slechte vrienden en dergelijke, dit bewijst nogmaals dat een goede opvoeding daarom niets garandeert. Je kind in de gaten houden op een volwassen manier daarintegen wel.

mcR

Legacy Member
naar de politie gaan en de zaak aan hen overlaten lijkt mij het verstandigste...


morgen staat uw foto op de voorpagina in alle kranten met PEDOFIEL erboven :lol:



beschouw je dat als een compliment dat hij uw foto's gebruikt? :p

ec8or

Legacy Member
passero zei:
kdenk dat je het toch niet allemaal op de media/internet mag steken hoor.

Kinderen waarvan hun ouders beide carrière willen maken en van s morgens 7 uur tot s avonds 8-9 uur weg zijn...

Mijn vriendin geeft nu enkele kampen als vakantiejob en ze zegt dat het daar soms erg is...
Kinderen waarvan de ouders niet werken, sturen hun kinderen zo vroeg mogelijk naar het kamp, van als de ochtendopvang open is en komen ze maar halen als de na opvang juist gedaan is. Die kinderen laten ze zo soms 4 5 kampen volgen. Denk dat dit ook niet zo leuk is voor die kinderen hoor.

Er zijn zoveel ouders die hun kinderen verwaarlozen om welke reden ook.

Denk je niet dat een beetje liefde en affectie van de ouders een positief effect zou kunnen hebben op het gedrag van de kinderen?
ik dacht net gistreen op het journaal een licht euforische Ansciaux te zien, net omdat zomerkampen zo in trek zijn, mede door het (welliswaar lichte) belastingsvoordeel dat de ouders eruit kunnen halen. en die kinderen leken me best wel blij naar meerdere kampen te gaan/zijn geweest deze zomer.

FuLcRuM

Legacy Member
Osi` zei:
Pff de jeugd van tegenwoordig .. Ach, ik ben 18 en ik trek me niets aan van die mannen, ik ben gewoon iemand die denkt, het is zijn probleem, als em zo verderdoet in z'n leven, gaat ie nog veel slaag te verduren krijgen. Zo denk ik erover. In mijnen tijd, toen ik nog zo'n klein manneke was, kreeg ik slaag van de minste dingen dat ik fout deed, al gaf ik m'n vader ongelijk kreeg ik zelfs slaag. Ik ging dan ook altijd buitenspelen in de wijk, in mijne tijd wist ik zelf niet eens wat een stad was, wat een gsm was, ik kende alleen maar, playstation, tv, spelletjes, vrienden, bos, belleketrek enzovoort .. Toen zat ik voortdurend in het bos te spelen, boomhutjes maken, in het zandgraven, belleke trek spelen savonds in de nacht tot 8 uur en moestek wel naar huis. Of bij vrienden blijven en daar wat te gaan rammen op de playstation. Toen ging ik nog niet naar de stad en daar met een vriendinnetje in m'n handen lopen en een kauwgom in m'n mond en in de andere hand een gsm.

Geloof me, wat fulcrum of Mistiq zeggen, ze hebben gewoon serieus gelijk, bijna iedereen hier die zegt dat de jeugd totaal veranderd is.
Waarom zou dat komen? Er moet maar 1 of een paar mensen zijn, en je kunt ervoor zorgen, kinderen kijken af van andere mensen, ze zien een gsm en willen het ook, ouders zijn minder streng en geven het aan hun ander kindje, andere kinderen zien het van dat ene kindje, vragen het ook. Worden vrienden met elkaar, andere kinderen willen erbij horen, worden stoerder, hebben een grote mond .. Dat groeit mannen.

Ge kunt daar gewoon niets meer aan doen met die jeugd, die hun ouders hebben zodanig veel schrik gekregen dat als ze hun kind slaan, dat ze ook een lap op hun bakkes krijgen.
Eerlijk gezegd, ik twijfel wel over ik later kinderen wil, is het nog verstandig om kinderen op deze wereld te zetten of zal ik toch naar een ander land gaan verhuizen zodat m'n kinderen niet in contact komen met deze jonge bengels.

Denk je dat dit hier enkel is?
In het Verenigd Koninkrijk is het nog erger.
In Rusland loopt alle jeugd van 's morgens om 8 uur met een halve liter bier in de handen.
Amerika... Nuja; daar zijn genoeg voorbeelden van...

Allen zelf gezien...

Het is gewoon iets globaal. Wil je je kinderen een deftige opvoeding geven zonder invloeden van buitenaf dan kan je best geen kinderen nemen want invloeden zijn niet te vermijden.

Ik geloof niet in een systeem waarin je je kind constant moet beperken en berispen.
Ik geloof eerder in het systeem van vertrouwen schenken aan je kind en indien het kind dat vertrouwen misbruikt, dan zéér strikt optreden.
En ook wel het gebruik van sommige informatiebronnen superviseren. Niet beperken, maar wel in het oog houden en ervoor zorgen dat je je kind duidelijk maakt wat er normaal is en wat niet...

Mooie woorden allemaal, ik weet het... Ik hoop het enigsinds in de praktijk te kunnen omzetten; maar ik besef héél goed dat de praktijk vaak anders loopt...

ng

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Ik geloof niet in een systeem waarin je je kind constant moet beperken en berispen.
Ik geloof eerder in het systeem van vertrouwen schenken aan je kind en indien het kind dat vertrouwen misbruikt, dan zéér strikt optreden.
En ook wel het gebruik van sommige informatiebronnen superviseren. Niet beperken, maar wel in het oog houden en ervoor zorgen dat je je kind duidelijk maakt wat er normaal is en wat niet...

Mooie woorden allemaal, ik weet het... Ik hoop het enigsinds in de praktijk te kunnen omzetten; maar ik besef héél goed dat de praktijk vaak anders loopt...

seconded

Tegenwoordig waarderen ze niets meer. Het is toch zo makkelijk om iets te krijgen van mamie en papie. En krijgen ze het niet dan doen ze ambetant en wordt er toch toegegeven.

Gamb|t

Legacy Member
Ik begrijp nog steeds niet hoe die meisjes aan uw gegevens geraken???

Je zegt dat die persoon enkel gebruikt maakt van uw foto. Hoe komen dan die meisjes in contact met u???

Heb je die persoon al aan de lijn gehad?
Gebruikt hij enkel uw foto's? (naam,...)
Ben je zeker dat de persoon in kwestie + 18 is?


EDIT: Een meiske van + 16jaar dat haar borsten toont aan iemand van +18 jaar via MSN is geen misdrijf. Ik vermoed dat ze dit heeft gedaan met haar toestemming en niet onder dwang. Of was het wel met dwang en niet met toestemming?

FuLcRuM

Legacy Member
Osi` zei:
Je hebt totaal gelijk hoor, maar het ligt volgens mij wel grotendeels aan de jeugd zelf. Kinderen leren van de jeugd tegenwoordig.

Dat bedoel ik dan ook met invloeden van buitenaf :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan