Pff de jeugd van tegenwoordig .. Ach, ik ben 18 en ik trek me niets aan van die mannen, ik ben gewoon iemand die denkt, het is zijn probleem, als em zo verderdoet in z'n leven, gaat ie nog veel slaag te verduren krijgen. Zo denk ik erover. In mijnen tijd, toen ik nog zo'n klein manneke was, kreeg ik slaag van de minste dingen dat ik fout deed, al gaf ik m'n vader ongelijk kreeg ik zelfs slaag. Ik ging dan ook altijd buitenspelen in de wijk, in mijne tijd wist ik zelf niet eens wat een stad was, wat een gsm was, ik kende alleen maar, playstation, tv, spelletjes, vrienden, bos, belleketrek enzovoort .. Toen zat ik voortdurend in het bos te spelen, boomhutjes maken, in het zandgraven, belleke trek spelen savonds in de nacht tot 8 uur en moestek wel naar huis. Of bij vrienden blijven en daar wat te gaan rammen op de playstation. Toen ging ik nog niet naar de stad en daar met een vriendinnetje in m'n handen lopen en een kauwgom in m'n mond en in de andere hand een gsm.
Geloof me, wat fulcrum of Mistiq zeggen, ze hebben gewoon serieus gelijk, bijna iedereen hier die zegt dat de jeugd totaal veranderd is.
Waarom zou dat komen? Er moet maar 1 of een paar mensen zijn, en je kunt ervoor zorgen, kinderen kijken af van andere mensen, ze zien een gsm en willen het ook, ouders zijn minder streng en geven het aan hun ander kindje, andere kinderen zien het van dat ene kindje, vragen het ook. Worden vrienden met elkaar, andere kinderen willen erbij horen, worden stoerder, hebben een grote mond .. Dat groeit mannen.
Ge kunt daar gewoon niets meer aan doen met die jeugd, die hun ouders hebben zodanig veel schrik gekregen dat als ze hun kind slaan, dat ze ook een lap op hun bakkes krijgen.
Eerlijk gezegd, ik twijfel wel over ik later kinderen wil, is het nog verstandig om kinderen op deze wereld te zetten of zal ik toch naar een ander land gaan verhuizen zodat m'n kinderen niet in contact komen met deze jonge bengels.