Archief - Misbruik vals webprofiel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$p@rDa

Legacy Member
Osi` zei:
Krijgen jullie ook altijd spam emails ofoz van Lnm.eu? Vrienden van mij (ben niet zeker) maar hun echte naam staat erop, sturen me altijd zo'n beichtje van, naam van persoon wil u uitnodigen voor lnm.eu .. en zo'n heel hoop zever enal in. Altijd krijg ik zo'n mailtjes :s

Jup, minstens 3 per week, hoogs irritant imo... En vaak zijn het dan nog mensen
die ik precie sniet lijk te kennen :oink: Daarnaast heb je nog die irri redbox,
maar die is precies minder poulair :p

@ dimi:

Turnhout is wel een (licht?) schrale stad he vriend ;) En ik kan het weten want
ik zit er op internaat... gewoonweg het eerste blokje lezen :p

Zo kun je je anders wel even druk maken om identiteitdiefstal in kleinere
maten nietwaar? (en je hebt blijkbaar geen zoekoptie :sop: )

Preske

Legacy Member
Spearhead zei:
Hallo,

Ik zal eerst mijn verhaal doen:
Ik heb een profiel op www.lnm.eu teruggevonden met mijn foto's. Hij/zij doet zich voor als mij en probeert met meisjes af te spreken. Ik ben hier achter gekomen toen een meisje waarmee hij had gechat, met mij begon te chatten. De persoon die zich voordoet als mij probeerde ook met haar (15 jaar!!!) af te spreken. Ik heb zijn e-mail en zijn gsm nummer via het meisje gekregen. Nu vraag ik mij af wat mijn opties zijn.

Moest het daadwerkelijk over een pedofiel gaan zou ik dit best niet tegen lnm melden en best niet bellen, dan maakt hij gewoon een nieuw account met andere foto's en zal hij opnieuw meisjes lastig vallen.

Wat kan ik hier allemaal tegen doen? Kan ik deze persoon aanklagen voor het misbruik van mijn foto's?

Bedankt


edit:
Nu krijg ik melding van een ander meisje (16 jaar) dat hij dit weekend normaal met haar zou webcammen. Ik begin meer en meer te geloven dat dit om een pedofiel gaat of om iemand die probeert aan kinderporno te geraken.

Gelieve snel te antwoorden :)

Mailen naar de abusedienst van LMN.eu?
Want zij moeten zoiets ook doorgeven aan de politie.

alez, tis maar een idee hé.

ik ken daar ewa volk, zal hem ff na deze thread doorverwijzen

Myst!Q

Legacy Member
Project Loony zei:
Oh ja, en begin nu maar te flamen dat ik maar 19 ben enzovoorts. :ironic:

Kvraag mij af waar de moraalridders nu weer blijven om te zeggen dat dit vroeger ook al zo was. En geloof mij, toen ik zo een dingen zei krijgek ook flame op mij daarom dak zoiets nie meer zeg maar het is nog steeds mijn mening en kben ook nog maar 19 hoor.

Ik was 16 en kmocht heel af en toe al eens uitgaan en da was mijn vrienden/vriendinnen niet anders. Nu zie ik mijn 16 jarige zus en haar vrienden/vriendinnen tot 2-3 keer in een weekend weggaan om dan nog maar te zwijgen van de uren waarop ze thuiskomen. :)

Een verschil van 3 jaar, en kijk hoe de jeugd geevolueerd is op 3 jaar. En iemand die de evolutie van de "jeugd" ontkent is gewoon naiëf of leeft teveel binneshuis. Vroeger was er geen sprake van op je 13-14 jaar een gsm te hebben, nu zie ik al bengels van 10 jaar met een gsm rondlopen :)

Preske

Legacy Member
Myst!Q zei:
Kvraag mij af waar de moraalridders nu weer blijven om te zeggen dat dit vroeger ook al zo was. En geloof mij, toen ik zo een dingen zei krijgek ook flame op mij daarom dak zoiets nie meer zeg maar het is nog steeds mijn mening en kben ook nog maar 19 hoor.

Ik was 16 en kmocht heel af en toe al eens uitgaan en da was mijn vrienden/vriendinnen niet anders. Nu zie ik mijn 16 jarige zus en haar vrienden/vriendinnen tot 2-3 keer in een weekend weggaan om dan nog maar te zwijgen van de uren waarop ze thuiskomen. :)

Een verschil van 3 jaar, en kijk hoe de jeugd geevolueerd is op 3 jaar. En iemand die de evolutie van de "jeugd" ontkent is gewoon naiëf of leeft teveel binneshuis. Vroeger was er geen sprake van op je 13-14 jaar een gsm te hebben, nu zie ik al bengels van 10 jaar met een gsm rondlopen :)

waarschijnlijk vertrouwden uw ouders u ni :p

Avilowca

Legacy Member
Myst!Q zei:
Kvraag mij af waar de moraalridders nu weer blijven om te zeggen dat dit vroeger ook al zo was. En geloof mij, toen ik zo een dingen zei krijgek ook flame op mij daarom dak zoiets nie meer zeg maar het is nog steeds mijn mening en kben ook nog maar 19 hoor.

Ik was 16 en kmocht heel af en toe al eens uitgaan en da was mijn vrienden/vriendinnen niet anders. Nu zie ik mijn 16 jarige zus en haar vrienden/vriendinnen tot 2-3 keer in een weekend weggaan om dan nog maar te zwijgen van de uren waarop ze thuiskomen. :)

Een verschil van 3 jaar, en kijk hoe de jeugd geevolueerd is op 3 jaar. En iemand die de evolutie van de "jeugd" ontkent is gewoon naiëf of leeft teveel binneshuis. Vroeger was er geen sprake van op je 13-14 jaar een gsm te hebben, nu zie ik al bengels van 10 jaar met een gsm rondlopen :)

Daar heb je inderdaad wel een punt. Ik vind het verbazingwekkend hoe snel het zaakje uit de hand is gelopen.

Toen ik in de lagere school zat was het nog Ja Juffrouw Ja Meester. Mooi in de rij, absolute stilte in de gangen enz.

Toen ik een maand geleden nog eens op die school kwam was alles verandert. Hell, die kinderen schreeuwden tegen de leerkrachten als ze hun zin niet kregen, iets wat ons vroeger zelfs nog nie zou te binnen geschoten zijn...

Myst!Q

Legacy Member
preske zei:
waarschijnlijk vertrouwden uw ouders u ni :p

Dat kan, maar dan hadden mijn vrienden/vriendinnen thuis hetzelfde probleem zeker ? :)

Ik ga zelf ook niet meer gaan fuiven, ik voel mij daar tegenwoordig te oud voor, vooral omdak zie da ge als 19-20 jarige 1 van de oudste zijt op een fuif maar vroeger was dat anders, dan was je al 16 jarige op een fuif een jonge knaap en nu is dat heel normaal :)

Avilowca zei:
Toen ik een maand geleden nog eens op die school kwam was alles verandert. Hell, die kinderen schreeuwden tegen de leerkrachten als ze hun zin niet kregen, iets wat ons vroeger zelfs nog nie zou te binnen geschoten zijn...

Dit blijft echter ook niet duren hoor, de huidige generatie 18 jarigen en hoger ( jonger soms ook maar lang niet allemaal ) zien dat het tegenwoordig ferm uit de hand loopt, vrienden en dergelijke die zich enorm storen aan het gedrag van deze 'jongeren'. Die generatie die nu ziet dat het verkeerd aan het lopen is zal later voor hun kinderen weer een iets strengere opvoeding toepassen.
Allé, dat hoop ik toch :)

$p@rDa

Legacy Member
Ik vraag mezelf af hoe dat in indere landen zou zijn...
Ik weet in elk geval dat ik mijn kinderen wat korter ga houden...

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Gewoon opvoeden zoals je zelf opgevoed bent (als je natuurlijk niet uit een gezin komt waar alles kan en mag) lijkt mij het beste.

Preske

Legacy Member
heb ff m'ne maat aangesproken daarover, en het is idd het beste da ge hun mailt (zie PM voor mail) ze hebben namelijk een resem mogelijkheden.

Myst!Q

Legacy Member
|) ][ |V| ][ zei:
Gewoon opvoeden zoals je zelf opgevoed bent (als je natuurlijk niet uit een gezin komt waar alles kan en mag) lijkt mij het beste.

En wat als je 2-3 keer per weekend moogt uitgaan en later kinderen opvoed ? No offense maar bij sommige mensen hier in oudenaarde hoop ik dat het nog 10 jaar tot 15 jaar duurt eer ze aan kinderen beginnen want ze hebben er gewoon het verstand niet voor.
Hetzelfde met mensen die hun kinderen meenemen naar café's. Zoiets doe je imo niet, verkeerde omgeving en absoluut niet gezond. Ga liever met je kinderen eens naar een park de zondagnamiddag of ga familie bezoeken in plaats van daar een zompig café te bezoeken.
Maarja .. Niet iedereen denkt zo over :)

Project Loony

Legacy Member
XoN`- zei:
da ligt aan thout zelf & het uitgaansmilieu
Verklaart ineens de :< achter m'n "city"

:offtopic:
Dat verklaart waarom ik Turnhout niet eens als city opgeef. ^^

Myst!Q zei:
Kvraag mij af waar de moraalridders nu weer blijven om te zeggen dat dit vroeger ook al zo was. En geloof mij, toen ik zo een dingen zei krijgek ook flame op mij daarom dak zoiets nie meer zeg maar het is nog steeds mijn mening en kben ook nog maar 19 hoor.

Ik was 16 en kmocht heel af en toe al eens uitgaan en da was mijn vrienden/vriendinnen niet anders. Nu zie ik mijn 16 jarige zus en haar vrienden/vriendinnen tot 2-3 keer in een weekend weggaan om dan nog maar te zwijgen van de uren waarop ze thuiskomen. :)

Een verschil van 3 jaar, en kijk hoe de jeugd geevolueerd is op 3 jaar. En iemand die de evolutie van de "jeugd" ontkent is gewoon naiëf of leeft teveel binneshuis. Vroeger was er geen sprake van op je 13-14 jaar een gsm te hebben, nu zie ik al bengels van 10 jaar met een gsm rondlopen :)
²

$p@rDa zei:
Turnhout is wel een (licht?) schrale stad he vriend ;) En ik kan het weten want
ik zit er op internaat... gewoonweg het eerste blokje lezen :p
Hihi, het College. Good old times...

Verheug u, ge zit op één van de beste scholen uit heel de regio.

FuLcRuM

Legacy Member
Myst!Q zei:
Een verschil van 3 jaar, en kijk hoe de jeugd geevolueerd is op 3 jaar. En iemand die de evolutie van de "jeugd" ontkent is gewoon naiëf of leeft teveel binneshuis. Vroeger was er geen sprake van op je 13-14 jaar een gsm te hebben, nu zie ik al bengels van 10 jaar met een gsm rondlopen :)


A big ²

Maar dan wel niet op zo'n korte termijn...

Toen ik (nu 22) net uitging (16 jaar) genoot ik ook van een vrije opvoeding.
Ik mocht weggaan hoeveel ik wou en tot wanneer ik wou. Ik kreeg vertrouwen en heb dat nooit misbruikt (geen drank; geen drugs; etc).

Maar inderdaad er is een grote verandering aan het komen... 14 jarigen op fuiven die staan te zuipen; roken en whatever, met iemand naar buiten gaan en na een half uurke weer naar binnen komen...

In gent kom ik altijd 16 jarige meisjes tegen waarvan ik denk "djeez; snapt ge nu niet dat ge een slet zijt?"
Mijn zus (nu 32) die merkt die verandering ook op en ze heeft al schrik voor haar 3 kinderen later...

DJ_CUBEE1

Legacy Member
:offtopic:
Over laatst op een fuif:
ik sta bij nen maat van mij en ineens komen daar wa jong aan. In plaats van rond mij te gaan, wringen ze door. Ik zeg zo tegen menne maat: "Wa komen die snotjong van 12 jaar hier doen?" Draait ene kleine zen eigen om en zegt op een luide toon tegen mij: "14". Ik kon menne lach nimeer inhouden. :rofl: Dien kleine was 6 jaar jonger als mij, maar ja, veel gezever en als er iet gebeurd ist mama of papa zeker he :doh:
En ok ze mogen op een fuif van verenigingen zonder winstgevend doel onder de 16 binnen, maar mag men alcohol drinken onder de 16? Nee en dat wordt toch meestal gedaan.

On Topic:
Ik zou toch dreigen naar de politie te gaan. Ik heb ook al voorgehad, dat mijn email adres en gsm nummer op nen verkoopsite werd doorgegeven. Ik heb toen een mail gestuurd naar die website en het probleem was opgelost.

Tyfius

Legacy Member
Avilowca zei:
Daar heb je inderdaad wel een punt. Ik vind het verbazingwekkend hoe snel het zaakje uit de hand is gelopen.

Toen ik in de lagere school zat was het nog Ja Juffrouw Ja Meester. Mooi in de rij, absolute stilte in de gangen enz.

Toen ik een maand geleden nog eens op die school kwam was alles verandert. Hell, die kinderen schreeuwden tegen de leerkrachten als ze hun zin niet kregen, iets wat ons vroeger zelfs nog nie zou te binnen geschoten zijn...
Ge moogt als leerkracht ook niets meer doen. In de tijd van onze ouders en grootouders mochten ze u op school nog slagen, in mijne tijd nimeer maar kon ge veel strafwerk krijgen. Als ge nu in een lagere school, en zelfs in de eerste jaren van het middelbaar straf durft uit te delen zijn er ouders die u staan op te wachten aan de schoolpoort en soms hardhandig om uitleg komen vragen waarom zoon/dochter straf moet schrijven. Moet zoon/dochter dat maken ? Neen hoor, we zullen die juf of meester eens gaan intimideren. Wat kunt ge daar als school tegen doen ? Weinig tot niets: "ah, kom, mijne kleine gaat hier niet meer naar school, we zoeken wel iets anders.".

Mijn ma staat in't 1ste leerjaar van een school in een sociale wijk, veel kinderen van noord-afrikaanse afkomst dus. Als er oudercontact is, dan is der altijd wel politie in de buurt, of toch een sterke man. In de lagere school beslissen namelijk nog de ouders of hun kind naar een volgend jaar overgaat, de school mag alleen adviezen afleveren. Maar probeer eens aan zo'n mensen duidelijk te maken dat hun zoon of dochter niet de volgende Einstein is en niet tot 20 kan tellen omdat hij van mama niet naar school moet als hij geen zin heeft...
Mijn ma heeft het geluk gehad van nog niets ergs voor te hebben, maar der zijn andere leerkrachten wiens klas kort en klein geslagen wordt door vaders en moeders en die zweren fysiek geweld te gebruiken.

Als je als kind in zo'n omgeving moet opgroeien, dan gaan de morele waarden automatisch dalen, en in een middelbare school gaan die vriendjes zoeken, en die vriendjes gaan hetzelfde doen enzovoort...
Als je vantijd op tv naar premieres van films of een reportage over een of ander galafeest kijkt, dan zie je vaak sterren met een niemandalletje aan. Een tijdje terug zat ik in de bioscoop en er zaten een paar giecheltrutten een paar stoelen verder (je kent dat wel, 12-14 jaar, als der een naar het toilet moet, moeten de 3 anderen ook mee). Na de film gingen de lichten aan en ik verschoot me aan de manier waarop ze gekleed waren. Een jurkje dat volgens mij net hun onderbroek bedekte, vanvoor ingesneden tot aan de navel, precies JLO in het klein, ze waren amper een meter hoog...
Daarmee mogen die nu ook naar school, dat snap ik niet. Vroeger was er overal een dress-code (geen spaghettibandjes bvb, een lange broek in de winter, ...) tegenwoordig heb ik de indruk dat alles kan en mag...

Kid_C

Legacy Member
Osi` zei:
Krijgen jullie ook altijd spam emails ofoz van Lnm.eu? Vrienden van mij (ben niet zeker) maar hun echte naam staat erop, sturen me altijd zo'n beichtje van, naam van persoon wil u uitnodigen voor lnm.eu .. en zo'n heel hoop zever enal in. Altijd krijg ik zo'n mailtjes :s

kheb er enorm veel last van, weet zelfs niet van wie het komt :/

Chickenlal

Legacy Member
Spearhead zei:
ik praat juist met het meisje van 16 en die zegt juist dat ze haar borste wel heeft getoond op webcam.

MSN ?!?



nah ik zou er toch mee naar de politie gaan ze :/

Myst!Q

Legacy Member
Tyfius zei:
tegenwoordig heb ik de indruk dat alles kan en mag...

Dat is hun motto en pas op, ik hou mij niet meer van mijn gedacht te zeggen tegen zo een bengels. Der waren ene keer 2 bengels van 14 azo een metro krant aan't verbranden op den trein zelf é. Kzat daar zo van :wtf:
Direct mijn gedacht gezegd en naar conducteur gegaan, volgende halte zonder pardon van trein gesmeten die twee :)

Oude mensen die s'ochtends den trein nemen of s'avonds krijgen soms de kans niet van rustig af te stappen. Ik heb al meermaals die jonge kwibussen ( da zijn gasten van 14-15 jaar é ) tegen gehouden zodat er een madammeke kan afstappen. Soms help ik ze afstappen alsek zie dat nie ga.
En het opmerkelijke is, da als er 1 iemand van zijne tetter maakt dat de volwassen mensen ook van hun oren maken en da ze dan wel zwijgen ze.

Ge moogt nie bang zijn van uw gedacht te zeggen tegen zo een gastjes, als ze hun grote broer gaan halen, so what ? Bang om nen lap te krijgen ? Ge kunt u dan evengoed thuis opsluiten alsde niets wilt tegenkomen en dan nog .. Ik heb nog nooit ne lap tegen mijn gezicht gehad ze ;)

En nee, kwil de stoere man niet afhangen, maar het hangt soms echt mijn strot uit :)

Anoniem04

Legacy Member
Allé, komaan, de hele jeugd is om zeep. Zeg het anders nog eens Myst!Q.

Niet iedereen is zo, uw voorbeeld van uw gsm is simpel, vroeger kosten die dingen meer geld dan een normaal gezin kon veroorloven, nu smijten ze ermee naar uw hoofd.

Ik ben uw veralgemeningen kotsbeu en dat hangt mijn strot uit. Ge hebt zelf een vriendin van +- 15 jaar.

Project Loony

Legacy Member
Dillyracer zei:
Niet iedereen is zo, uw voorbeeld van uw gsm is simpel, vroeger kosten die dingen meer geld dan een normaal gezin kon veroorloven, nu smijten ze ermee naar uw hoofd.
Ach verdorie, er zijn zo duizenden voorbeelden.

Mijn vriendin (even oud als ik, voor je daar ook over begint te zeiken :ironic:) vertelde me juist over [één of ander Waals meisje], kennelijk één of ander supermodel. Veertien jaar oud.

Vind jij het fucking normaal dat een KIND van veertien in weinig verhullende kleren in modeblaadjes staat? En de politie maar optreden tegen kinderpornografie en dies meer... De media zijn gewoon verschrikkelijk hypocriet en normloos geworden.

EDIT: Wel wel, kennelijk ben je zelf nog even oud ook. Natuurlijk ga je er dan geen graten in zien. Oh well, flame maar snel terug!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan