Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

democracy02

Legacy Member
imo, een man moe zich evenmin als een vrouw optutten.

- een vrouw met shmink voor indruk te maken -> sux
- een man die traint voor een borstkas voor indruk te maken -> sux
- kapselkes en clothingstyles voor "self image" -> sux


natuurlijk, vind ek et nie erg als iemand zich optut omdat ze dat "echt; zelf graag zien"

maar helaas denk ik da die voorkeur voor optutterij in meeste (if not alle) gevallen, toch veroorzaakt word door het idee in het onderbewustzijn dat ge der anders nie goed genoeg uit zie.

Hellrabbit

Legacy Member
democracy02 zei:
imo, een man moe zich evenmin als een vrouw optutten.

- een vrouw met shmink voor indruk te maken -> sux
- een man die traint voor een borstkas voor indruk te maken -> sux
- kapselkes en clothingstyles voor "self image" -> sux


natuurlijk, vind ek et nie erg als iemand zich optut omdat ze dat "echt; zelf graag zien"

maar helaas denk ik da die voorkeur voor optutterij in meeste (if not alle) gevallen, toch veroorzaakt word door het idee in het onderbewustzijn dat ge der anders nie goed genoeg uit zie.


Ik ga gewoon dit quoten en verder zwijgen want het geeft perfect mijn mening weer (behalve die knoert van een dt-fout :p)

democracy02

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Ik ga gewoon dit quoten en verder zwijgen want het geeft perfect mijn mening weer (behalve die knoert van een dt-fout :p)
ik ben laaggeschoolt en laagbegaaft :p

boogje

Legacy Member
Gavin zei:
Das wel iets wat langs twee kanten snijdt..

waarom koopt ge dan al die kleren, uw haar en patati patata..?

dikke second gavin :)

ik vind dat metroseksueel gedoe dikke bullshit. door mijn ma en pa hun beroep ken ik toevallig wat jongeren die strontverwend zijn:ironic: . Ze noemen zichzelf metroseksueel omdat hun haartjeuhhhs altijd mooi moeten liggen, mijn broekjeeeuuhhh toch niet nat mag worden zekerst en dat schrammetjeeuuuhh een ramp is, evenals dat er door het werken mijn handjeuhs vuil aant worden zijn. dat heeft dus 0,0 met metroseksueel te maken, da's gewoon strontverwend en gewoon zijn om niks te doen etc. da ze homokantjes beginnen te krijgen.... ik spreek hier me niet uit over gamedude ofzo hé, ik had het enkel op een paar gevallen die ik zelf mee maak:unsure:

Gamedude

Legacy Member
Gavin zei:
Das wel iets wat langs twee kanten snijdt..

waarom koopt ge dan al die kleren, uw haar en patati patata..?
Waarom doen mensen aan sport? Omdat andere mensen dan kunnen zeggen: "amai die heeft een schoon lichaam" ?

nee, omda ze da graag doen.

En ohja, gebt wel ergens gelijk ze, ik geniet er wel van als meiskes opvallend meer naar mijn richting kijken.

ComputerVISTA

Legacy Member
Gamedude zei:
En ohja, gebt wel ergens gelijk ze, ik geniet er wel van als meiskes opvallend meer naar mijn richting kijken.


Bij mij is dat ook, maar das meestal omdak dan in public a real manly boer gelaten heb, zo enen met effect :woohoo:

Gamedude

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Bij mij is dat ook, maar das meestal omdak dan in public a real manly boer gelaten heb, zo enen met effect :woohoo:
mannelijk? allé dan, eerder onbeschaafd ma bon. Ni da mij da ergert en da'k bezig zit "eeiii das kei vies" nee want ik ben toevallig geen homo

Gavin

Legacy Member
Gamedude zei:
Waarom doen mensen aan sport? Omdat andere mensen dan kunnen zeggen: "amai die heeft een schoon lichaam" ?

nee, omda ze da graag doen.

En ohja, gebt wel ergens gelijk ze, ik geniet er wel van als meiskes opvallend meer naar mijn richting kijken.
ik zeg toch ni dat da slecht is :), ma dan kunt ge ni zeggen dat het u ni kan schelen wat de ander over u denken

ng

Legacy Member
Gromme zei:
En zo'n lange leren jas is het laatste waar ik (en heel veel andere) als man mee zouden willen rondlopen.

En wat is er mis met een lange leren jas? Dat vraag ik mij echt af.


ontopic:

kzou zo zeggen, tja goe voor u, al vind ik het persoonlijk! iets belachelijk.

Allerlei rommel op u gezicht smeren enzo. Ik zie het als tijdsverlies en geldverkwisting.

Maar als gij u zo goed voelt, dan ist dat ook goed voor mij. Iedereen zijn ding.

GMotha

Legacy Member
Hellrabbit zei:
En ik vraag mij af waarom niemand het woordje "janet" nog juist kan schrijven
Staat het in een woordenboek?
Waar haalt ge dan de correcte schrijfwijze vandaan?

Inspector Monkfish

Legacy Member
Gamedude zei:
mannelijk? allé dan, eerder onbeschaafd ma bon. Ni da mij da ergert en da'k bezig zit "eeiii das kei vies" nee want ik ben toevallig geen homo


ho ja, want anders zijn we allemaal wel steeds beschaafd :ironic:

HighWire

Legacy Member
Toen ik de verklaring was, dacht ik da metrosexueel een honderd dollar woord was voor janet...

Mja... Kvind het een beetje BS...

Ik volg de mode (tis te zeggen: ik volg men eigen mode... al die spastjes met cocaine en de puta madre...), ik leg men haar altijd goed... (nuja, ni altijd... als ik geen goesting heb zet ik een pet op :D)

van cosmetica gebruik ik enkel gel (of soms wax) deo en eau de toilette... Geen haar op men kop die eraan denkt da ik voor ik ga slapen een cremeke op menne smoel ga smeren...

Ik durf men emoties tonen aan jan en alleman, no problem with that... (chicks dig it when a man cries :cool: :unsure: )

Ben ik nu metrosexueel? (weer da honderd dollar woord...) Nee, ben gewoon mezelf...

Gromme

Legacy Member
night ghost 128 zei:
En wat is er mis met een lange leren jas? Dat vraag ik mij echt af.


ontopic:

kzou zo zeggen, tja goe voor u, al vind ik het persoonlijk! iets belachelijk.

Allerlei rommel op u gezicht smeren enzo. Ik zie het als tijdsverlies en geldverkwisting.

Maar als gij u zo goed voelt, dan ist dat ook goed voor mij. Iedereen zijn ding.


En wat is er mis met een roos gekleurd hemdje of polo? Dat vraag ik me ook af. Dat je aan de hand van de kleur van je kleren al bestempeld word als homo of janet. Daarom bracht ik dat naar boven.

En wat die rijke kindjes betreft.

Metrosexueel heeft niets te maken met bekrompen zijn, of met wat je zegt over dat schrammetje, en handen vuil maken dat ze dat niet willen ofzoiets. Dat staat totaal los van het metrosexueel staan. Maar inderdaad het is een naam voor een 'trend' zoals elke iets wel eens een trend heeft moeten doorstaan. Vroeger was Gabber zijn 'trend', nu noemen de meeste het marginaal, om maar iets te zeggen.


Qua mode wilt de metrosexueel er altijd top uitzien. Hij gaat iets verder dan de gewone man. Dit zal zeker niet Puta Madre toestanden zijn. Een metrosexueel zal, voor mij, eerder toeneigen naar de bekende onbekende merken. Dus niet een merk dat er in't wagewijd op je shirt of polo of wat dan ook prijkt. Ik zeg ook niet dat de metrosexueel enkel merken zal dragen maar als hij het doet zal het gene ordinaire SCAPA 03 zijn, maar eerder classic bvb.

Arifiene

Legacy Member
KoenDK zei:
ach ja
de nieuwe man
de nieuwe vrouw


ze willen er veel mee bereiken maar beseffen niet dat we allemaal van Venus en Mars komen
om de één of andere manier willen de mensen anno 2006 dit veranderen

vrouwen willen mannelijke taken op zich nemen
mannen willen vrouwelijke taken op zich nemen

en ge ziet hoever we er mee komen :dikkevetterolleyes:



in plaats van alles eens naturel te laten lopen :-/
dit zal als een schok voor u komen maareh...
Onze rollen in de maatschappij zijn AANGELEERD :ironic:
no such thing as 'naturel'

edit: ffs laat iedereen toch zijn, als er gasten zijn die hun gay willen kleden, fine, breezertutjes die make-up willen dragen, fine, gothics, fine, metalheads, fine...
Wat kan jullie da eigenlijk allemaal schelen, t gaat toch om de persoon IN de verpakking?
Of ben ik werkelijk de enige die zo denkt...

deyoeri

Legacy Member
Gromme zei:
En zo'n lange leren jas is het laatste waar ik (en heel veel andere) als man mee zouden willen rondlopen.

Laat me er trouwens op wijzen dat Roos normaal gezien voor het mannelijk geslacht is en Blauw voor het vrouwelijke.

Roze = Janet ? En dan over oogkleppen gesproken.

Een zwart kostuum met daaronder een hemd met roze afgewerkt. Als je dat voor janetten noemt.

Hoe komt gij ineens op die lange leren jas, als ik mag vragen natuurlijk.

Avilowca

Legacy Member
Gamedude zei:
huh, dacht wel dat het een algemeen geweten iets was, anyway.. van wikipedia:

metroseksueel is een man die vrouwelijke trekjes vertoont maar wel een (seksuele) voorkeur heeft voor het vrouwelijke geslacht en daarmee dus uitgesproken heteroseksueel is. De metroseksueel zal zich uitermate goed kleden, zijn haardracht goed verzorgen, en ook in een aantal gevallen cosmetica gebruiken. Daarnaast is hij geïnteresseerd in kunst en cultuur, alhoewel dat niet altijd noodzakelijk is, en kan hij ook zijn emotionele kant regelmatig tonen.

In negatieve connotatie kan een metroseksueel worden vergeleken met een narcist of een dandy.

Wikipedia stelt hier toch wel dik teleur hoor.
Van het moment dat een man zichzelf verzorgt en een rembrandt van een rubens kan onderscheiden is hij dus metrosexueel ?

Bij ons noemt dat niet metrosexueel zijn, maar een heer zijn.

ComputerVISTA

Legacy Member
LOL ik kan die 2 ook uiteen houden, dat heeft verdomme niks te maken met 'metrojanet' zijn maar met kennis. Miljaarde zeg...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan