Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GMotha

Legacy Member
dakantochnie zei:
En wat maakt die twee dan uberseksueel? Dat ze er gevaarlijk en ruw uitzien?
Geen vrouw kan ontkennen dat ahhnold het heetste is dat op deze planeet rondloopt.

Gromme zei:
De metroman komt gewoon meer in contact met zijn vrouwelijke zelve zonder zijn mannelijkheid te verliezen. Meer zelfs, de man in hem komt sterker naar voor door die vrouwelijkheid te raken.
Ligt er al in welk opzicht ze mannelijkheid verliezen en meer man zijn. En wie beweert dat ze meer man zijn (de metroman zelf natuurlijk:p)?
Wat is dan de definitie van "man zijn"?

Een vrolijke ongeschoren, gatkrabbende, pintenteugende en naarmadammekesfluitende arbeider is dan minder man dan de metroman die net van de manicure kwam?

Ik kan haast niet wachten op ne kerel die een scene maakt als hij een nageltje breekt.

Yo-Han

Legacy Member
Ice zei:
Als ge over kunst wilt babbelen ga naar een forum voor kunst
Als ge over cultuur wilt babbelen ga naar een forum over cultuur
Als ge over 'mannen cosmetica' wilt babbelen ga naar een mens health forum
...
herken je het patroon?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: mensen klagen altijd van 'goh ze steken ons in hokjes, ze plakken nen term op mij' maar waarom dan zelf zoeken naar een plaats/forum waarin allemaal 'dezelfde' mensen zitten?

Lees gewoon waar ge het interessant vindt.


Dat terzijde, vind ik 'metroseksueel' de zoveelste buzzword/trend/marketing term, het zal wel weer overgaan zeker?

dikke 2nd

Avondland

Legacy Member
Gamedude zei:
huh, dacht wel dat het een algemeen geweten iets was, anyway.. van wikipedia:

metroseksueel is een man die vrouwelijke trekjes vertoont maar wel een (seksuele) voorkeur heeft voor het vrouwelijke geslacht en daarmee dus uitgesproken heteroseksueel is. De metroseksueel zal zich uitermate goed kleden, zijn haardracht goed verzorgen, en ook in een aantal gevallen cosmetica gebruiken. Daarnaast is hij geïnteresseerd in kunst en cultuur, alhoewel dat niet altijd noodzakelijk is, en kan hij ook zijn emotionele kant regelmatig tonen.

In negatieve connotatie kan een metroseksueel worden vergeleken met een narcist of een dandy.
Emo?

:lol:

NinjaTune

Legacy Member
Gamedude zei:
Uhm die diamandjes in de oren, roze polo'kes.. what the fuck heeft da nu met metrosexueel te maken, da zijn gewoon trendvolgers en denken dat ze met hun diamandje pimps zijn..

aja juist, metrosexuele mannen hebben geen uiterlijke kenmerken :x Ze zijn niet allemaal zo, ma veel van hen wél. Of ben jij gewoon innerlijk metrosexual, volgens mij gaat die metrosexualiteit nog altijd gepaard met uiterlijke kenmerken.

Gamedude

Legacy Member
LexiC zei:
aja juist, metrosexuele mannen hebben geen uiterlijke kenmerken :x Ze zijn niet allemaal zo, ma veel van hen wél. Of ben jij gewoon innerlijk metrosexual, volgens mij gaat die metrosexualiteit nog altijd gepaard met uiterlijke kenmerken.
aja juist, want goed gekleed staat garant aan roze polokes, diamandje en D&G é

Gamedude

Legacy Member
Avondland zei:
haha ja want ze zijn gekenmerkt door één eigenschap van de metroman haha

"ik ben een gamerke dus ik hou zowiezo van japan en animé"

fok, de oppervlakkigheid toch

ComputerVISTA

Legacy Member
GMotha zei:
In't algemeen is metrosexueel een mooi woord voor jeannet.

Tis eigenlijk gewoon een mode waar ze nu zonodig een speciale naam voor moeten hebben: het bestond eigenlijk al langer, maar nu het een "trendy" naam heeft...

En metrosexueel gelijkstellen aan verzorgd is absoluut retarded. Elke "normale" man wast zichzelf, scheert (of hij moet dol zijn op zijn baard en snor), gaat naar de coiffeur, draagt propere kleren etc...


Liever naar zweet stinken dan naar één of ander zoet parfummeke.

Ik stel trouwens voor dat alle echte mannen nu simultaan eens goed aan hun gat krabben om de eer van ons geslacht te redden.



Volledig second, ik stel enkel vast dat veel mensen hier het woord janet in de mond mogen nemen en ik blijkbaar niet ^^

Maar goed, we zullen het maar selectief modden noemen.

En is het nu jeannet wat me eerder een mannen naam is met een achtervoegsel, of ******?

(gat krabben, 'check' :))

Gromme

Legacy Member
Liever naar het zweet ruiken dan naar een zoet parfummeke? Metrosexueel gelijkstellen aan verzorgd, ja... Maar verder dan dat. Elke normale man was zichzelf scheert zich, gaat naar coiffeur en draagt propere kleren akkoord.

Maar een metrosexueel gaat verder dan dat. De verzorging neemt van het lichaam gaat verder dan gewoon wassen als voorbeeld. Hij zal de nodige cosmetica en verzorgingsmiddelen gebruiken voor dat extra meer er goed uit te zien en bijgevolg, te voelen.

Propere kleren ja, maar hij gaat verder dan gewoon een jeans en wit t-shirt, hij zoekt zorgvuldig zijn kleren uit die qua kleur en vormgeving perfect bij hem en zijn omgeving passen.

Coiffeur, ook akkoord, maar de metrosexueel zal zich meer naar een trendy kapper laten trekken dan naar een gewone, alledaagse kapper.

Dit is volgens mij een hopeloos gesprek. Laat iedereen zijn wie ze zijn.

Arifiene

Legacy Member
Toch wel grappig hoe de meeste gasten hier steigeren bij het idee alleen al :P
OT: Mij kan het niet schelen hoe iemand eruit ziet, als t maar een beetje deftig is (geen sokken in sandalen, uw haar wa in de plooi -welke plooi dan ook-leggen en ni stinken enzo)

NinjaTune

Legacy Member
Gamedude zei:
aja juist, want goed gekleed staat garant aan roze polokes, diamandje en D&G é

waar maak ik de vergelijking met goed gekleed? Ik zeg enkel dat die kenmerken die ik beschreef 'in' zijn. De personen die dit dragen zijn meestal metrosexual, daarbij zeg ik niet dat elke metrosexuele zó is.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Straatbeeld van metroseksuelen
*****************************************

Kleine zonnebankbruine mannen met toch wel vrouwelijke trekken: in de volksmond janet, misschien homo zonder het zelf te beseffen.

Mening vd vrouw hierover
************************************************
Geef mij maar een echte vent, als ik over sjakossen wil praten doe ik dat met vriendinnen.
Meermaals gehoord van zowel ieven als vriendinnen.

Echte vent
*****************************
Groot, brede schouders, goed inkomen, schoon kostuumke op tijd en stond maar no way roze polo's enz....

divinity---

Legacy Member
Echte vent
*****************************
Groot, brede schouders, goed inkomen, schoon kostuumke op tijd en stond maar no way roze polo's enz....[/QUOTE]:ironic: moet je nu al groot en brede schouders hebben om een echte man te zijn , tegenwoordig?

Santa

Legacy Member
Ne roze polo kan wel keer sjiek zijn vinnek. Maar ge hebt twee soorten mensen die dat dragen:

1. Mensen met een zo al niet zo mannelijke indruk. Die maken van zichzelf echte janetten.
2. Redelijk stoere, zelfzekere mannen. Die zijn daar wel hip mee vinnek.

Spliffsnatcher

Legacy Member
@divinity

zo hoor ik het toch regelmatig van vriendinnen, kleine grasprieten hebben blijkbaar minder aantrek

^MystiQ

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
luister ik heb er nix op tegen, maar ik stoor mij toch aan die tientallen roze hemden die ik per dag zie nu ...

Ik zal ze zelf ook nooit of te nimmer dragen ( kvind da nogal ronduit belachlijk ) maar zelf gaak der nix van zeggen tegen die personen, ze moeten da zelf willen, niemand verplicht u om roze te dragen é of ga je er niet meer bij horen denk je omdat je geen roze draagt ? oO

:D

deyoeri

Legacy Member
Al dat gezever van metroseksuelen. Wij noemen het nog altijd 'jeannetten' of 'verwijfde venten'. En zeg nu eerlijk, zo'n roze polo is nu tochwel het laatste waar ge als man mee zou willen rondlopen...

Gamedude

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Straatbeeld van metroseksuelen
*****************************************

Kleine zonnebankbruine mannen met toch wel vrouwelijke trekken: in de volksmond janet, misschien homo zonder het zelf te beseffen.

Mening vd vrouw hierover
************************************************
Geef mij maar een echte vent, als ik over sjakossen wil praten doe ik dat met vriendinnen.
Meermaals gehoord van zowel ieven als vriendinnen.

Echte vent
*****************************
Groot, brede schouders, goed inkomen, schoon kostuumke op tijd en stond maar no way roze polo's enz....
Allé dan ben'k groot, brede schouders en vrouwelijke interesses! (geen trekken, djeez wrom da geassocieert wordt met metromannen snap'k echt niet) Geen van de 3 categorieën boehoe

American Psycho is wel een bekende film, checkt da begin, da straalt één en al metroseksueel uit.

KoenDK

Legacy Member
belachelijk :sleep:

als ge er dan toch persé zo wilt uitzien
remember this :


mannen bekijken u als homo
vrouwen bekijken u als homo



(al zoveel keer gehoord van een meiske : ik denk dat ie homo is zulle...)




ach ja
de nieuwe man
de nieuwe vrouw


ze willen er veel mee bereiken maar beseffen niet dat we allemaal van Venus en Mars komen
om de één of andere manier willen de mensen anno 2006 dit veranderen

vrouwen willen mannelijke taken op zich nemen
mannen willen vrouwelijke taken op zich nemen

en ge ziet hoever we er mee komen :dikkevetterolleyes:



in plaats van alles eens naturel te laten lopen :-/

Mako

Legacy Member
Gamedude zei:
American Psycho is wel een bekende film, checkt da begin, da straalt één en al metroseksueel uit.

idd, zo duizenden cremekes en behandelingen en peelings om er toch maar 4milliseconden jonger uit te zien :lol: Gewoon is goed douchen en wa deo is al meer dan genoeg...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan