Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arcan

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Never judge a book by its cover. Dat blijkt erg moeilijk in deze tijd.

wordt inderdaad heel moeilijk wanneer meelopers de mode willen volgen.
Metro-sexueel is in mijn ogen een stom mode-fenomeen. Net zoals meisjes die over een paar jaar stoeften dat ze "bi" waren. Heeft alleen maar met aandacht te maken.

Arcan

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Sorry, maar "kotsen van" en veralgemeningen zoals "gabbers met witte klakjes", en "wijven" en denken dat alle metrosexuelen verdoken homo's zijn, dat noem ik nu niet bepaald een gezonde manier van uitdrukken voor een 20 jarige. Als je zegt dat je levenservaring/levenswijsheid hebt (op 20 jaar, yeah, right) gebruik die dan ook om in te zien dat je wel héél boers overkomt zo.
boers overkomen? mss ben ik een boerezoon? Is er iets mis met boeren? (veralgemening?)

nee, ik ben geen boerezoon, gelukkig voor jou.

Rogue

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Sorry, maar "kotsen van" en veralgemeningen zoals "gabbers met witte klakjes", en "wijven" en denken dat alle metrosexuelen verdoken homo's zijn, dat noem ik nu niet bepaald een gezonde manier van uitdrukken voor een 20 jarige.

Klopt imho. 't Is een veralgemening en dus per definitie fout.

Vintage Hifi

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
boers overkomen? mss ben ik een boerezoon? Is er iets mis met boeren? (veralgemening?)

nee, ik ben geen boerezoon, gelukkig voor jou.
"Boers gedragen" is een uitdrukking en heeft eigenlijk helemaal niets meer met boeren te maken. Het is gewoon een synoniem voor lomp, dom, u niet schamen voor het maken van van die onnozele opmerkingen, ...

Probeer mij niet terug te pakken op het feit dat ik boeren zou veralgemenen, dat zou de meest lompe redenering ooit zijn.

Vintage Hifi

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
Metro-sexueel is in mijn ogen een stom mode-fenomeen. Net zoals meisjes die over een paar jaar stoeften dat ze "bi" waren. Heeft alleen maar met aandacht te maken.
Jij bent wel erg goed in veralgemenen, hé. Een paar jaar geleden was homo/bisexualiteit eindelijk iets waar je stilaan voor mocht uitkomen, zou het dat misschien geweest kunnen zijn, dat er een aantal meisjes "stoeften" dat ze bi waren?

En ja, Metro-sexueel is een mode-fenomeen. De naam. Maar niet de manier van gedragen, hoor.

Gromme

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Hoe bekrompen van jou. Metalheads zijn ook mensen, en bovendien zijn het vaak véél toffere/socialere mensen dan pakweg emo's, indie's, gabbers, etc.., als we dan toch gaan veralgemenen.

Never judge a book by its cover. Dat blijkt erg moeilijk in deze tijd.


Zo is iedereen bekrompen of toch een groot deel uit de bevolking. Jij zegt dat hij bekrompen is maar begint zelf andere 'groepen' op te noemen. Wat maakt jou dan minder bekrompen dan hem.

Ik zeg het anders, in elke groep heb je leuke/goede/aangename mensen en je hebt dan weer de mensen die het voor die andere 'verbrodde'. Iedereen veralgemeend gewoon te veel.

Ken veel gabbers dat echt zalige mannen zijn, maar dan heb je er ook van die aggro's. Ik ken veel snobs die tof zijn maar dan heb je er die weer mega veel show hebben. Ik ken emo's die aangenaam zijn om mee om te gaan en te babbelen en dan je emo's die weer zich zo rot gedragen en de wereld verafschuwen. Hell, je hebt satanisten, christelijke, moslims, boedhisten, en in elk van die groepen heb je wel mindere of betere kanten.

Je mag niet vergeten, dat elk individueel ook een eigen karakter heeft en dat dat niet en het is dat karakter dat vormgeeft aan een levenswijze (grotendeels). Dus als er iemand in een bepaalde groep is met een rot karakter dan bedoeld dat dat heel die groep ZO is? Dat is bekrompen zijn.

Arcan

Legacy Member
Rogue zei:
Klopt imho. 't Is een veralgemening en dus per definitie fout.
Ik heb mij blijkbaar niet zo goed uitgedrukt toen ik het over verdoken homo's had (of laatbloeiers).

Een metro-sexueel zal volgens mij meer de neiging hebben om zich te bekeren naar homo's aangezien de stap veel kleiner is. (wat ook logisch is)

Ik had dit natuurlijk ook een beetje karikaturaal voorgesteld.

Het stoort mij gewoon enorm dat mensen zich zo opstellen (mannen met vrouwelije trekken, metals, gothics,...) gewoon om zich af te scheiden van de rest van de maatschappij en om die aandacht te verkrijgen door henzelf belachelijk te maken.

Ik heb er zwaar problemen mee wanneer er een gast voor mn neus loopt die zit te schudden met zn gat, die een handtas draagt en die eventueel naar mij knipoogt. (ja ik heb het al meegemaakt.)

Vintage Hifi

Legacy Member
Gromme zei:
Zo is iedereen bekrompen of toch een groot deel uit de bevolking. Jij zegt dat hij bekrompen is maar begint zelf andere 'groepen' op te noemen. Wat maakt jou dan minder bekrompen dan hem.
Hihi, je snapt mijn reply niet. Best wel grappig.
Als ik zeg: "als we dan toch gaan veralgemenen", dan bedoel ik dat als zelfspot op mijn reply.

Natuurlijk zijn er in elke "groep" aangename mensen en minder aangename mensen. Maar ik ben zelf een metalhead (van muziek, niet van kledij) in hart& ziel, dus ik heb het meeste contact gehad vroeger met mensen van die groep. Nu tegenwoordig door de barriere van kledij weg te nemen (je zou verbaasd zijn hoeveel mensen u opeens anders bezien als je neutrale kledij draagt) leer ik mensen uit alle groepen kennen.

Vintage Hifi

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
Het stoort mij gewoon enorm dat mensen zich zo opstellen (mannen met vrouwelije trekken, metals, gothics,...) gewoon om zich af te scheiden van de rest van de maatschappij en om die aandacht te verkrijgen door zich belachelijk te maken..
Oh ja, laten we allemaal er hetzelfde uitzien, zodat er zeker niemand opvalt, want persoonlijkheid is toch zo foei, hé!

Weet je wat, waarom niet allemaal blond, blauwe ogen en atletisch gebouwd? Dan hebben we direct de übermensch.

HEIL HITLER!
:ironic:

Rogue

Legacy Member
Dat zou ik maar rap editten als ik u was :s .

't Is niet omdat hij zich daaraan stoort dat je de link moet leggen met een dergelijk gedachtengoed.

Arcan

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Oh ja, laten we allemaal er hetzelfde uitzien, zodat er zeker niemand opvalt, want persoonlijkheid is toch zo foei, hé!

Weet je wat, waarom niet allemaal blond, blauwe ogen en atletisch gebouwd? Dan hebben we direct de übermensch.

HEIL HITLER!
:ironic:
ben ik nu een nazi door mijn manier van denken? is dat dan geen veralgemening??!!

Ik pleit ervoor dat iedereen zichzelf is en dus NIET hetzelfde. Ik pleit TEGEN meeloperij. gn "ik ben metrosexueel" meer , gn "ik ben gothic" meer.

Vintage Hifi

Legacy Member
Wie zegt er iets van Nazi zijn? Jeezes, jongens, jullie kijken toch altijd mooi naast het punt van mijn post.

Wat als iemand nu zichzelf is door als een gothic te zijn? Dat is dan toch ook zichzelf zijn? Wat van de eerste die er mee begonnen zijn? Dat waren toch ook geen meelopers?

In jouw post pleit je voor het opgaan in de grijze massa, door je zeker niet anders te gedragen. DAT is pas meeloperij!

Gromme

Legacy Member
@ Fantasy

Wat je zegt over metrosexualiteit en homosexualiteit is wel verkeerd. Je maakt een link die volgens mij helemaal ongegrond is.

LaCucaracha

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
@divinity

zo hoor ik het toch regelmatig van vriendinnen, kleine grasprieten hebben blijkbaar minder aantrek


vinden ze die dan ni schattig?:sad: :confused:

Vintage Hifi

Legacy Member
Rogue zei:
Dat zou ik maar rap editten als ik u was :s .

't Is niet omdat hij zich daaraan stoort dat je de link moet leggen met een dergelijk gedachtengoed.
Oh, ja want ik was vergeten dat ze hier niet tegen taboo's kunnen. En dat ze spottende, sarcastische opmerkingen hier voor serieus aannemen.

MASTURBEREN!
HOMO-HUWELIJKEN!
DE PAUS WAS EEN HITLERJUGEND!
HET CHRISTENDOM HEEFT GEHOLPEN BIJ DE VERSPREIDING VAN AIDS!

Oeh, wat ben ik toch stout.
In godsnaam, dit is een discussieforum, als je niet tegen de harde waarheid van wereldse gebeurtenissen en gedachtengoeden kunt, trap het dan af.

Arcan

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Wie zegt er iets van Nazi zijn? Jeezes, jongens, jullie kijken toch altijd mooi naast het punt van mijn post.

=>
Weet je wat, waarom niet allemaal blond, blauwe ogen en atletisch gebouwd? Dan hebben we direct de übermensch.

HEIL HITLER!
dit.


Wat als iemand nu zichzelf is door als een gothic te zijn? Dat is dan toch ook zichzelf zijn? Wat van de eerste die er mee begonnen zijn? Dat waren toch ook geen meelopers?

In jouw post pleit je voor het opgaan in de grijze massa, door je zeker niet anders te gedragen. DAT is pas meeloperij!

de grijze massa bestaat juist uit die verschillende groepjes.
Ik ben tegen die groepjes, zo zal je ook de veralgemening tegengaan.
Doe je niet voor als iets of iemand dat je niet bent. Wees jezelf en de massa zal veel kleurrijker zijn. Jij leest precies niet goed.

Vintage Hifi

Legacy Member
Cazzz zei:
Dat is toch maar zijn mening? Als je dat al niet kunt respecteren gedraag je je zeker niet naar iemand 20.
Ik heb geen problemen met zijn mening, maar met de manier waarop hij ze uitdrukt.

Hij zou willen slaan op mensen die zich anders gedragen. Wat voor een attitude is dat voor een 20-jarige?

En trouwens, dat van die andere meningen respecteren wordt hier wel lekker veel gebruikt maar ik denk dat jullie vergeten, dit is een discussieforum. Een discussieforum dient om met argumenten en feiten iemand anders te overtuigen van een mening.

Als we allemaal dezelfde mening moeten hebben, sluit dit forum dan maar gewoon af?!

Rogue

Legacy Member
Mja ik snap wel wat je wil zeggen, maar ik vind uw voorbeeld nogal extreem.

't Zal wel aan mijn voorzichtige aard liggen. Ik zou het gewoon editten om een 'warning' of erger te vermijden.

Arcan

Legacy Member
Gromme zei:
@ Fantasy

Wat je zegt over metrosexualiteit en homosexualiteit is wel verkeerd. Je maakt een link die volgens mij helemaal ongegrond is.
Mijn excuses hiervoor, het was dan ook een beetje karikaturaal voorgesteld.

Gavin

Legacy Member
is er iets misgelopen deze week?
is het door de verkiezingen?
of door het verdraagzaam-zijn-concertje?


de agressie druipt van mijn scherm!

en goed cazzz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan