Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NemesisBE

Legacy Member
een man mag zich al nimmer onderhouden (huid verzorgen, haar goed hebben) zonder dat men er van zegt dat hij metroseksueel is?

ik kom ook ni buiten als m'n haar ni goed ligt, ik smeer ook ne huidcreme als m'n huid droog is, ik spuit ook reuk als ik buitenkom... ben ik daarom verwijfd?
ik vind het gewoon beter dat ik verzorgd overkom...

Starrk

Legacy Member
Lord Roel zei:
een man mag zich al nimmer onderhouden (huid verzorgen, haar goed hebben) zonder dat men er van zegt dat hij metroseksueel is?

ik kom ook ni buiten als m'n haar ni goed ligt, ik spuit ook reuk als ik buitenkom... ben ik daarom verwijfd?
ik vind het gewoon beter dat ik verzorgd overkom...

Net wat ik ook bedoelde, en wat ik zelf ook doe.

Als mijn haar niet deftig ligt pruts ik zo lang tot het wel zo is, en anders een mutsje op (zo eentje als die metroseksuele ital-belgische charmezanger)

Heeft niets te maken met sexualiteit, eerder met persoonlijke hygiëne en sociale druk

NemesisBE

Legacy Member
DekadeZ zei:
Net wat ik ook bedoelde, en wat ik zelf ook doe.

Als mijn haar niet deftig ligt pruts ik zo lang tot het wel zo is, en anders een mutsje op (zo eentje als die metroseksuele ital-belgische charmezanger)

Heeft niets te maken met sexualiteit, eerder met persoonlijke hygiëne en sociale druk

zelfs geen sociale druk, eerder een soort van ijdelheid dat een mens wel mag hebben vind ik.
ge moet er toch ni uitzien gelijk ne clochaard (sorry voor de karikatuur) om nen echte vent te zijn eh? :')

Vintage Hifi

Legacy Member
Lord Roel zei:
ge moet er toch ni uitzien gelijk ne clochaard (sorry voor de karikatuur) om nen echte vent te zijn eh? :')
Volgens sommige hier wel. Want als je er niet zo uitzie, conformeer je jezelf aan de maatschappij en dan ben je fout bezig. Oe! :ironic:

NemesisBE

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Volgens sommige hier wel. Want als je er niet zo uitzie, conformeer je jezelf aan de maatschappij en dan ben je fout bezig. Oe! :ironic:

ik zeg altijd: lang leve de huidige consumptiemaatschappij! lang leve de arrogantie, de ijdelheid en de verwaandheid van de moderne mens!

het zou maar saai zijn zonder uitschieters!

Project Loony

Legacy Member
Kom zeg, trek het anders even in het belachelijke.

Iedereen die overdreven met uiterlijk bezig is, vind ik fout bezig. Verdorie, lees misschien eens de krant in plaats van een half uur aan een stuk voor de spiegel dat ene haartje even lekker plat te leggen met een kwak gel of iets dergelijks.

NemesisBE

Legacy Member
Project Loony zei:
Kom zeg, trek het anders even in het belachelijke.

Iedereen die overdreven met uiterlijk bezig is, vind ik fout bezig. Verdorie, lees misschien eens de krant in plaats van een half uur aan een stuk voor de spiegel dat ene haartje even lekker plat te leggen met een kwak gel of iets dergelijks.

ik lees dagelijks m'n krant, ik kijk dagelijks naar het nieuws, ik lees dagelijks dit forum, ik bekijk dagelijks de site van de VRT en ik leg dagelijks m'n haar goed! alsof da ni te combineren valt? :ironic:

Yo-Han

Legacy Member
Tjah als ge gaat gaan vergelijken ben ik volgens de zogenaamde norm wel een stuk metreosexueel..maar aan de andere kant laat ik soms een boer TERWIJL ik een scheet laat!

Project Loony

Legacy Member
Lord Roel zei:
ik lees dagelijks m'n krant, ik kijk dagelijks naar het nieuws, ik lees dagelijks dit forum, ik bekijk dagelijks de site van de VRT en ik leg dagelijks m'n haar goed! alsof da ni te combineren valt? :ironic:
Er stond 'overdreven', mijn beste.

NemesisBE

Legacy Member
Yo-Han zei:
Tjah als ge gaat gaan vergelijken ben ik volgens de zogenaamde norm wel een stuk metreosexueel..maar aan de andere kant laat ik soms een boer TERWIJL ik een scheet laat!

tuurlijk, ik ook :') en liefst zo hard mogelijk!
tis ook ni dak ni schraal ofzo durf doen he :D op een feesje ben ik meestal den eerste die het voze danske inzet...
tis daarom dat die benaming metroseksueel totaal misplaatst is eigelijk

Project Loony zei:
Er stond 'overdreven', mijn beste.

wa noemt gij overdreven? ik sta een goeie 10 minuten voor de spiegel voor m'n haar (als ik tijd heb :p)
ik smeer m'n armen en gezicht in met ne creme (of heel m'n lijf als ik tijd & zin heb)
ik probeer m'n baardgroei zo goed mogelijk binnen de lijntjes te houden.
en bla bla
is da overdreven bezig zijn?

Project Loony

Legacy Member
Lord Roel zei:
wa noemt gij overdreven? ik sta een goeie 10 minuten voor de spiegel voor m'n haar (als ik tijd heb :p)
ik smeer m'n armen en gezicht in met ne creme (of heel m'n lijf als ik tijd & zin heb)
ik probeer m'n baardgroei zo goed mogelijk binnen de lijntjes te houden.
en bla bla
is da overdreven bezig zijn?
Tien minuten voor de spiegel staan is nu ook weer niet overdreven, neen. Waar ik al heel de tijd op doel zijn mensen voor wie het uiterlijk kennelijk de belangrijkste troef is.

NemesisBE

Legacy Member
Project Loony zei:
Tien minuten voor de spiegel staan is nu ook weer niet overdreven, neen. Waar ik al heel de tijd op doel zijn mensen voor wie het uiterlijk kennelijk de belangrijkste troef is.


kdenk ni dat dat onder de noemer 'metroseksueel' valt, maar eender onder de term Breezerslet en Topjohn! :rofl:

Dirty_Col

Legacy Member
Sry, maar ik vind metroseksueel een echt bekakte term. Zo'n term om er toch maar een naam voor te hebben... typische hokjesmentaliteit :) Doe gewoon waar je je goed bij voelt, wat kan mij dat bommen of je nu crème op je gezicht smeert of niet! (ps ik ben niet 'metroseksueel' moest iemand het zich afvragen ;) )

FuLcRuM

Legacy Member
Triestige mentaliteit hier van sommigen hoor...

Ik sta in de Verkoop en daar is uiterlijk nu eenmaal belangrijk. Je uiterlijke is ook het eerste wat je mensen te zien krijgen en daarna je aanspreking.

Dus uiterlijk is voor mij inderdaad wel het belangrijkste, deels voor mijn job deels persoonlijk, voor een eerste indruk.

Ohnoes, het is een metroseksueel... Het is gewoon een benaming die men wil geven aan een nieuwe trend: de trend dat mannen zich bewust worden van hun uiterlijk en het dan ook willen onderhouden.

Natuurlijk vinden de echte mannen van dit forum hier "janettengedrag" en "abnormaal", maarja... Wat valt daarop te zeggen? Jullie zijn tenslotte echte mannen... :ironic:

Ik kan u zeggen dat bij mij persoonlijk mijn verzorgd uiterlijk mij véél voordelen oplevert. Professioneel en privé.
En daarbij, ik loop er nu eenmaal niet graag bij als een schooier... (voor alle slechte verstaanders: ik zeg dus niet dat al de rest als schooiers gekleed gaan é)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Uiterlijk doet er niet echt toe als 'k 'n winkel binnenstap en iets vraag aan 't personeel. Wat véél belangrijker is, is of 'k een glimlach krijg. Dus Fulcrum, ge moogt gij er zo goed mogelijk uitzien, als 'k geen glimlach krijg, dan heb 'k weinig zin om je nog iets te vragen. Jammer voor je verkoop dan maar...

Persoonlijk vind 'k mannen/vrouwen die zich insmeren met huidcrèmes, gewoon voor hun 'uiterlijk', erover. Dit geldt ook voor mascara, etc. Dat ge gel in je haar wilt doen, ja ok, maar sommigen overdrijven ook daar weer in. Ik scheer me pas om de 2 weken, heb dan al redelijk wat baardhaar staan, maar ik voel me prima zo. Dan loop 'k rond in 't stad met korte broek, sleffers en 'n oude t-shirt. Dat gevoel op dat moment is heel anders dan wanneer je chique en deftig over straat wandelt. Van 't ene voel je je vrij en zie je iedereen als gelijkwaardig, van 't andere zie je mensen eerder als onderdanen. Gewoon maar door andere kleren aan te trekken.

Kurobu

Legacy Member
clienteel zijn de klanten :p

ooit gedacht dat verkopers het enorms zwaar kunnen hebben ?

waarom erover ? omdat jij het niet nodig hebt en niet doet ?

ik zou het niet kunnen mij maar om de 2 weken scheren...
enuh.. grote zever dat als je " deftig " gekleed loopt iedereen als onderdanen bekijkt. wat weet jij in hemelsnaam wat er in 100000000 mensen hun hoofd omgaat ?

jij voelt u goed op u manier versta ik duidelijk.
versta jij dan eens dat wij ons goed voelen op onze manier.

zwart/wit.. niet meer en niet minder hier :sad:

Starrk

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Persoonlijk vind 'k mannen/vrouwen die zich insmeren met huidcrèmes, gewoon voor hun 'uiterlijk', erover. Dit geldt ook voor mascara, etc. Dat ge gel in je haar wilt doen, ja ok, maar sommigen overdrijven ook daar weer in. Ik scheer me pas om de 2 weken, heb dan al redelijk wat baardhaar staan, maar ik voel me prima zo. Dan loop 'k rond in 't stad met korte broek, sleffers en 'n oude t-shirt. Dat gevoel op dat moment is heel anders dan wanneer je chique en deftig over straat wandelt. Van 't ene voel je je vrij en zie je iedereen als gelijkwaardig, van 't andere zie je mensen eerder als onderdanen. Gewoon maar door andere kleren aan te trekken.

Ma lol toch...hier heb ik toch even moeten lachen...

-Huidcrèmes: Als ik op vakantie ben in Spanje en dan 's avonds ga uit eten dan is het maar normaal dat ik een crème smeer...Anders loop je gans de avond met een uitgedroogde huid rond...
-Mascara: Sja, de emokids doen wat ze willen :p
-Gel/Wax: Je laat het bijna klinken alsof het een schande is...Waar ik het meest belang aan hecht is mijn kledij, erna mijn haar. Als ik niet wat gel (laat wel verstaan: geen plakkerige gel en geen gel die hard wordt -.-) in mijn haar smeer om het model erin te krijgen kom ik mijn kot niet uit hoor.
-Om de 2 weken scheren: Dat is gewoon lui imo, een onverzorgde baardgroei zou ik als vrouw nog altijd een van de grootste turn-offs vinden. Ofwel scheer je je dagelijks/om de 2 dagen (wat bij mij het geval is), ofwel verzorg je je groei (door dus bij te scheren waar nodig zodat je nooit hoeft te concurreren met de kerstman).
-Kledij op straat: Dat is ook maar afhankelijk van hoe je: a) Jezelf bekijkt b) Wilt dat anderen jou bekijken c) Sociale controle. Als ik zou gaan winkelen/iets gaan drinken in 't stad haal ik het niet in mijn hoofd om niet deftig gekleed te gaan...Je begeeft je nog steeds in een publieke omgeving, het minste dat je kan doen is jezelf conform kleden (en nu laat ik de kans om de doorgedreven alternatievelingen om me te quoten en hun rant te starten: 'blabla conformisme, blabla kuddebeest, blabla 0110)...Beter dat dan van alle kanten miskeurende blikken trekken. En zeg niet dat je het niet interesseert wat de ander van je denkt, de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat het hem wél interesseert...

just my 2.01€

Kurobu

Legacy Member
@ sway :

het is nu net dat wij geen trend volgen ;)
en zeg nu niet jawel want je koopt dit, het is nu eenmaal zo dat comsmetica en consoorten nog een 20 jaar bestaan voor mannen ;) ( degelijk materiaal toch nie )


edit : big ²nd @ post hierboven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan