Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Kurobu zei:
ooit gedacht dat verkopers het enorms zwaar kunnen hebben ?

waarom erover ? omdat jij het niet nodig hebt en niet doet ?

ik zou het niet kunnen mij maar om de 2 weken scheren...
enuh.. grote zever dat als je " deftig " gekleed loopt iedereen als onderdanen bekijkt. wat weet jij in hemelsnaam wat er in 100000000 mensen hun hoofd omgaat ?

jij voelt u goed op u manier versta ik duidelijk.
versta jij dan eens dat wij ons goed voelen op onze manier.

zwart/wit.. niet meer en niet minder hier :sad:
1) Ja, iedere job kan zwaar zijn. Het hangt er gewoon vanaf hoe je met je emoties omgaat. Dit is eigenlijk 'n zwak excuus om 'n klant niet vriendelijk te behandelen. 'n Glimlach kan je altijd en overal geven, zolang 't maar met liefde is. Ik zou dit persoonlijk doen, omdat 't liefdevol is om voor mensen te leven.

2) Het is erover omdat je het niet nodig hebt. Je lichaam is op zich al 'n prachtig stuk engineering, dat geen hulp van buitenuit nodig heeft om er goed uit te zien. Iedereen heeft verschillende kenmerken, en ik geef echt geen reet of je nu 'n droge of vette huid hebt. Ik ben dan ook blij dat 'k niet samen ben met iemand die hierom geeft.

3) Waarom zou je het niet kunnen? Hoelanger je wacht van scheren, hoe trager de haren terugkomen. Je beter willen ogen dan je bent, is 'n zwak excuus. Je gaat je niet slechter voelen ze als je nu die baard wat laat staan, integendeel, je zult inzien dat mensen nogal hypocriet kunnen doen. Daarom dat 'k me ook niet goed voel op familiefeesten e.d. waar iedereen zich op z'n beste wil tonen.

4) Als je met chique kledij rondloopt voel je je automatisch 'beter'. 't Zit allemaal in je hoofd ze die dingen, aangezien 't er ingepompt wordt door de media. Ik probeer dat van me af te zetten.

5) Er zijn zekere basissen die we goed kunnen gebruiken zoals kledij, verse voeding, 'n woonst, etc. maar er zijn veel meer nutteloze zaken, zoals jij die opnoemt. Gelukkig zijn zit niet in die laatste. Dat idee van "ik ben minderwaardig omdat ik dit of dat draag/eet/doe/whatever" moet dringend eruit bij de mensen. Kijk maar 'ns rond...

Er zit wel degelijk 'n kern van waarheid in de punten die ik opsom, en die je onmogelijk kunt ontkennen. Zoniet, ben je enorm gemanipuleerd door buitenaf, en luister je maar al te weinig naar jezelf. Dit is mijn conclusie na mijn 20 jaar bestaan op deze planeet.

Kurobu

Legacy Member
hallo .. aarde aan heel :lol:


IK DOE DIT VOOR MEZELF .. was is hier moelijk aan ?
ohja jij doet dit niet dus doe je mee met iedereen die oproept om de maatschapij te negeren en dit en dat.. dus jij ben teven goed gemanipuleerd als ons.

jongen jongen jongen toch..

Terrorist_Hell

Legacy Member
Kurobu zei:
hallo .. aarde aan heel :lol:


IK DOE DIT VOOR MEZELF .. was is hier moelijk aan ?
ohja jij doet dit niet dus doe je mee met iedereen die oproept om de maatschapij te negeren en dit en dat.. dus jij ben teven goed gemanipuleerd als ons.

jongen jongen jongen toch..
Beter 'n niet gemanipuleerde persoon die z'n ware zelf tentoonstelt, dan iemand die aandacht schenkt aan de verheerlijking van 't lichaam. En je toonaard zegt ook wat over je open-mindedness omtrent die topic. Nuja, dit is bij veel mensen zo.

Al die nuttoze zaken doe je voor uw ego, laat dat voor eens en altijd duidelijk zijn.

Kurobu

Legacy Member
IK voel me gewoon beter in deftige kledij en haar goed en zo, dan in een kapote short en schoenen met gaten in en een t-shirt waar de zweetplekken van 10 jaar ver instaan ;)
is dat zo moeilijk te begrijpen.

u wil is wet ofzo en u moet gelijk krijgen of het gaat u niet.. djezes jong :s
ge moet niet spreken over ons ego.. want ge hemelt u zelven hier maar al te goed op

Terrorist_Hell

Legacy Member
Kurobu zei:
IK voel me gewoon beter in deftige kledij en haar goed en zo, dan in een kapote short en schoenen met gaten in en een t-shirt waar de zweetplekken van 10 jaar ver instaan ;)
is dat zo moeilijk te begrijpen.

u wil is wet ofzo en u moet gelijk krijgen of het gaat u niet.. djezes jong :s
ge moet niet spreken over ons ego.. want ge hemelt u zelven hier maar al te goed op
Ik heb net verteld dat er 'n zekere basis mag zijn qua kledij omdat dat menselijk is. We hebben de denkkracht daarvoor. Jij vertelt me onmiddelijk 'n zwart/wit-verhaal (ultrachique vs. schooier). 'n Normale t-shirt zonder gaten, wat schoeisel & 'n broek die niet gescheurd is, is al beter toch?

Je mag die 'wet' tegenspreken, maar de ware zelf heeft daar geen oor naar, net omdat ze niet ingaat op de drang van je ego om je er 'goed' uit te zien.

En waar hemel ik mezelf op? Ik laad me toch niet op met negatieve energie, zoals jij dat doet, of er nog 'n kwade smilie er bovenop te smijten? Ik ben blij dat 'k mezelf kan opladen met positieve energie, zelfs als ik discussies voer. Als jij dat ophemelen noemt, goed. Ophemelen is in mijn woordenboek je ego strelen.

Het is maar hoeveel je zo'n zaken aantrekt, en hoe vaak je inziet wat er schort aan je denkwijze (ook de mijne, zeker en vast).

Kurobu

Legacy Member
dan heb ik u misverstaan, en bied ik u mijn excuzes aan voor mijn uitspraak :)

Huasheng

Legacy Member
DekadeZ zei:
-Huidcrèmes: Als ik op vakantie ben in Spanje en dan 's avonds ga uit eten dan is het maar normaal dat ik een crème smeer...Anders loop je gans de avond met een uitgedroogde huid rond..
Imo is er wel nog steeds een groot verschil tussen huidcrèmes (in de zin Terrorist_Hell bedoelt) en after sun lotions. After Sun is om té snelle vervelling tegen te gaan, uitdroging (t.g.v. de zon) van de huid tegen te gaan. En dan heb je van die huidcrèmes tegen rimpeltjes (opmerking: een 18-jarige met rimpeltjes? :oink: ), tegen veroudering, tegen oneffenheden, voor soepele huid, etc.
Zelfs ik, als vrouw, gebruik nog niet eens die huidcrèmekes ... omdat ik ze niet nodig heb.

DekadeZ zei:
-Gel/Wax: Je laat het bijna klinken alsof het een schande is...Waar ik het meest belang aan hecht is mijn kledij, erna mijn haar. Als ik niet wat gel (laat wel verstaan: geen plakkerige gel en geen gel die hard wordt -.-) in mijn haar smeer om het model erin te krijgen kom ik mijn kot niet uit hoor.
Belang hechten aan materiële zaken (zoals kledij) is, imo als vrouw, niet bepaald aantrekkelijk.
En kom nu niet af met het argument van 'Koop jij dan geen kledij?'. Tuurlijk koop ik kledij, maar 'k hecht daar verre van belang aan. Do you get the difference?

DekadeZ zei:
-Om de 2 weken scheren: Dat is gewoon lui imo, een onverzorgde baardgroei zou ik als vrouw nog altijd een van de grootste turn-offs vinden. Ofwel scheer je je dagelijks/om de 2 dagen (wat bij mij het geval is), ofwel verzorg je je groei (door dus bij te scheren waar nodig zodat je nooit hoeft te concurreren met de kerstman).
Weet jij wel hoe het facial hair er na twee weken uitziet? Da's nog geen echte baard, se. Na twee weken is het facial hair nog bijlange niet te vergelijken met de baard van de Kerstman. Verre van!
En er zijn nu eenmaal vrouwen die twee-weken-oude-facial hair wél aantrekkelijk vinden ;)

S.8 D.8

Legacy Member
sway zei:
Een metrosexueel is eigenlijk al een verouderde term inmiddels. Gemaakt door de marketeers om zo mannen ook cosmetica producten te laten kopen.

In ieder geval, de ideale man is niet meer de Metrosexual, maar de ubersexual, dus ga mee met uw trend van keuze zou ik zeggen :)

bronnen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ubersexual
http://www.mcmvanbree.com/metrosexual_death.htm

idd marketing.. de pharma industrie is echt "vuil"

het gezonde cholesterol gehalte is door toedoen van de pharma industrie da laatste jaren drastisch gedaald.. puur voor de verkoop van allerhande middeltjes

Terrorist_Hell

Legacy Member
DekadeZ zei:
-Huidcrèmes: Als ik op vakantie ben in Spanje en dan 's avonds ga uit eten dan is het maar normaal dat ik een crème smeer...Anders loop je gans de avond met een uitgedroogde huid rond...
Ik gebruik enkel 'n soort crème van BioTherme na 't scheren, om irritatie tegen te gaan. Scheren is niet bepaald 'n drang van de natuur, maar gaat er net tegenin.
DekadeZ zei:
--Mascara: Sja, de emokids doen wat ze willen :p
Mascara hoeft niet perse gelijk te staan aan emo. Beetje grof toch? Die mensen weten niet eens dat ze met 'n ego-probleem zitten.
DekadeZ zei:
--Gel/Wax: Je laat het bijna klinken alsof het een schande is...Waar ik het meest belang aan hecht is mijn kledij, erna mijn haar. Als ik niet wat gel (laat wel verstaan: geen plakkerige gel en geen gel die hard wordt -.-) in mijn haar smeer om het model erin te krijgen kom ik mijn kot niet uit hoor.
Ik doe ook af & toe gel in m'n haar, net om er beter uit te zien. Dit is 'n toegeving aan m'n ego. Maar om nu per se 15min. te staan kneden ofzo, gaat er toch wel serieus over. 'n Gemaakte vrouw/man is niet aan mij besteed. Pure hypocrisie.
DekadeZ zei:
--Om de 2 weken scheren: Dat is gewoon lui imo, een onverzorgde baardgroei zou ik als vrouw nog altijd een van de grootste turn-offs vinden. Ofwel scheer je je dagelijks/om de 2 dagen (wat bij mij het geval is), ofwel verzorg je je groei (door dus bij te scheren waar nodig zodat je nooit hoeft te concurreren met de kerstman).
Nee, geen luiheid, maar natuurlijk zijn. Nogmaals, hoe vaker je scheert, hoe sneller je haar teruggroeit.
DekadeZ zei:
--Kledij op straat: Dat is ook maar afhankelijk van hoe je: a) Jezelf bekijkt b) Wilt dat anderen jou bekijken c) Sociale controle. Als ik zou gaan winkelen/iets gaan drinken in 't stad haal ik het niet in mijn hoofd om niet deftig gekleed te gaan...Je begeeft je nog steeds in een publieke omgeving, het minste dat je kan doen is jezelf conform kleden (en nu laat ik de kans om de doorgedreven alternatievelingen om me te quoten en hun rant te starten: 'blabla conformisme, blabla kuddebeest, blabla 0110)...Beter dat dan van alle kanten miskeurende blikken trekken. En zeg niet dat je het niet interesseert wat de ander van je denkt, de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat het hem wél interesseert...
Ik wil dat 'n ander mij bekijkt op 'n vredelievende en liefhebbende manier. Ik doe dat bij mezelf, omdat 'k zoveel mogelijk m'n ego aan de kant schuif. De publieke omgeving die jij vernoemt, is er omdat men bang is om 'anders' te zijn, en het volk er niks aan doet. De media heeft de macht in handen, maar hoe kan 't ook anders? En dan zijn er mensen, zoals jij, die zich daaraan laten vangen, ook al heb je 't niet door. Je hebt last van prestatiedrang, punt.

Het interesseert me geen barst wat 'n ander van me denkt, aangezien 't je ego is die vooroordelen maakt.

Huasheng zei:
En er zijn nu eenmaal vrouwen die twee-weken-oude-facial hair wél aantrekkelijk vinden ;)
Ja, is wel logisch als ge je niet laat kneden door de maatschappij. It's all in the head!

Vintage Hifi

Legacy Member
Huasheng zei:
En er zijn nu eenmaal vrouwen die twee-weken-oude-facial hair wél aantrekkelijk vinden ;)
Ik laat dat speciaal staan omdat ik er beter uitzie met een weekje ongeschoren, en ik weet dat er meisjes zijn die dat ook vinden. :)
Ik denk dat eerder dingen zoals rug/schouderhaar of overdreven borsthaar een serieuze turn-off kunnen zijn. Daarom, hoera for the Philips Bodygroom. :p

Arcan

Legacy Member
metrosexueel: iemand die gay is maar die het zelf nog niet goed weet.
gevolg: ze trouwen met een vrouw, maken kindjes en wanneer ze 35 jaar zijn beseffen ze dat ze toch gay zijn en laten ze hun familie in de steek.



ik kots van metrosexuelen.

Appart van dat: ik kots van gasten(metro of gay) met vrouwelije trekjes, gays die zich gedragen heb ik totaal gn problemen mee. Da's gewoon een drang naar aandacht op een belachelijke manier, echt ik zou kunnen slaan op zo'n mietjes

Jerryboy

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Ik laat dat speciaal staan omdat ik er beter uitzie met een weekje ongeschoren, en ik weet dat er meisjes zijn die dat ook vinden. :)
Ik denk dat eerder dingen zoals rug/schouderhaar of overdreven borsthaar een serieuze turn-off kunnen zijn. Daarom, hoera for the Philips Bodygroom. :p

idd bodygroom ftw! :p

Wat me hier wel opvalt is dat veme mensen "homo" als negetief tot zelfs scheldwoord aanzien. Dacht dat het hele homo-zijn al lang aanvaard was en dat je hier geen schaamte voor zou moeten voelen.

Vintage Hifi

Legacy Member
@Fantasy:
En jij bent? 12 jaar?
Aan uw nickname te zien zou ik het wel vermoeden, ja.

Arcan

Legacy Member
Wa_denkte zei:
@Fantasy:
En jij bent? 12 jaar?
Aan uw nickname te zien zou ik het wel vermoeden, ja.
sorry dat ik je moet teleurstellen maar ik ben 20
heb dus wss een pak meer levenservaring dan jij.

Vintage Hifi

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
sorry dat ik je moet teleurstellen maar ik ben 20
heb dus wss een pak meer levenservaring dan jij.
Binnen een paar maanden ben ik ook 20. Maar ik gedraag me tenminste als iemand van 20.

"Ik kots van..."
Puh'lease. Act your age.

Deefees

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
luister ik heb er nix op tegen, maar ik stoor mij toch aan die tientallen roze hemden die ik per dag zie nu ...
Liever een bende "metro's", dan een bende "metal"-dudes met van die zwarte kleren met doodskoppen en lang vies haar.

Arcan

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Binnen een paar maanden ben ik ook 20. Maar ik gedraag me tenminste als iemand van 20.

"Ik kots van..."
Puh'lease. Act your age.
mag toch? het kan toch ook zijn dat iemand kotst op gabbers met witte klakjes enzo.
Iemand die zich als een wijf gedraagt en die het niet is, is volkomen belachelijk. En het is dus mijn volkomenste recht om daarop te kotsen als ik dat wil.

Ik gedraag me ook als iemand van 20, mss hebben we gewoon andere waarden en normen.

Vintage Hifi

Legacy Member
sudden_striker zei:
Liever een bende "metro's", dan een bende "metal"-dudes met van die zwarte kleren met doodskoppen en lang vies haar.
Hoe bekrompen van jou. Metalheads zijn ook mensen, en bovendien zijn het vaak véél toffere/socialere mensen dan pakweg emo's, indie's, gabbers, etc.., als we dan toch gaan veralgemenen.

Never judge a book by its cover. Dat blijkt erg moeilijk in deze tijd.

Vintage Hifi

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
mag toch? het kan toch ook zijn dat iemand kotst op gabbers met witte klakjes enzo.
Iemand die zich als een wijf gedraagt en die het niet is, is volkomen belachelijk. En het is dus mijn volkomenste recht om daarop te kotsen als ik dat wil.

Ik gedraag me ook als iemand van 20, mss hebben we gewoon andere waarden en normen.
Sorry, maar "kotsen van" en veralgemeningen zoals "gabbers met witte klakjes", en "wijven" en denken dat alle metrosexuelen verdoken homo's zijn, dat noem ik nu niet bepaald een gezonde manier van uitdrukken voor een 20 jarige. Als je zegt dat je levenservaring/levenswijsheid hebt (op 20 jaar, yeah, right) gebruik die dan ook om in te zien dat je wel héél boers overkomt zo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan