DekadeZ zei:
Beter dat dan van alle kanten miskeurende blikken trekken. En zeg niet dat je het niet interesseert wat de ander van je denkt, de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat het hem wél interesseert...
just my 2.01€
Die miskeurende blikken kunnen mij nu echt niet raken hoor. Hoe meer ze me miskeurend bekijken, hoe meer ik in mezelf denk, "waar jullie je toch allemaal mee kunnen bezig houden, voelt gij u maar slecht of geïrriteerd door mij, ik voel me goed, dus geen problemen".
Ik trek mij inderdaad
niets aan van wat de mensen van mij denken,
die ik zelf nog niet eens ken.
Mijn eigen geluk en comfort gaat voor op wat buitenstaanders van mij toch maar zouden kunnen denken. En ik voel mij comfortabeler in oude, loszittende en makkelijke kleren zonder dat ik eerst moeite moet doen om iets moois aan te trekken, ... , dus doe ik dat ook.
Avilowca zei:
Toen ik in Juni uit het middelbaar kwam was ik qua uiterlijk ook nogal onbeholpen en dacht ik dat het mijn zaak was en dat niemand er iets over te zeggen had! Das allemaal goed en wel, maar toen ik aan mijn huidige studies begon werd er mij al snel gewezen op mijn kledij en onverzorgd uiterlijk.
Er goed gekleed en verzorgd staan is niet alleen om jezelf wat meer te respecteren, het wordt ook door het profesionele milieu ten zeerste geapprecieërt en geeft blijk van maturiteit.
Ik werk nu toevallig als consultant. Een sector waar een goed voorkomen redelijk belangrijk is. Ik kom veel, en met verschillende klanten in aanraking. Ik ga natuurlijk niet gekleed als een clochard (op mijn werk toch niet), maar ik doe zeker geen das aan, geen fantastisch mooie kledij, gewoon een fantsoenlijke broek en een hemd (dat meestal nog uit mijn broek hangt).
Ik zeg zeker niet dat je u nooit aan bepaalde normen moet houden, maar het zijn nog altijd de kwaliteiten van de persoon in de kleren die tellen. Net zoals op mijn werk. Ik loop er in vergelijking met de gemiddelde consultant vrij slordig gekleed bij. Maar ik word erom zeker niet voor minder bekeken omdat ik mijn werk zeer goed doe.
Avilowca zei:
Ik zie niet in hoe erbij lopen als een landloper goed bezig zijn is.
Ik zie ook niet in waarom dat "slecht bezig" zou zijn.
Avilowca zei:
In ieder geval kan het geen kwaad jezelf een zekere stijl aan te meten. Al is het maar om toch een beetje respect af te dwingen bij andere. Maar het is ook goed om in het profesionele leven te passen.
Als de dag ooit komt dat ik respect moet afdwingen dmv mijn kleren, dan ben ik heel laag gevallen ... .
night ghost 128 zei:
Ge gaat nu toch niet met iets van bv: (om het wa extreem te trekke) pitbull met lacoste mengele.
Zoiets gaat niet, en dat weet toch wel iedere mens me wa kennis van zen wereld?
Ik weet zelfs niet wat lacostes en pibulls zijn, laat staan dat ik weet dat ik het niet samen mag aan doen.
Gamedude zei:
Ma die puberkes die gij beschrijft zijn gewoon snobs,
... zei de man van 17??
Kurobu zei:
ik druf ecth miljoenen zetten op het feit dat veel meer vrouwen een man willen die kan koken en kuisen en kinderen opvoeden.
dan een man die na het werk pinten drinkt en enkel zijn voeten onder tafel schuift.
Sorry kerel, maar wat een belachelijke vergelijking ook. Vergelijk dan de pluspunten van de 2 visies, en niet een slecht met een goed punt.
Ge zou moeten vergelijken, een man die kan koken, kuisen en kinderen opvoeden, of een man die hard kan werken en veel geld kan binnen brengen.
KoenDK zei:
als de man strijkt , wil ik de vrouw de draagmuur eens zien uitbreken
ff offtopic maar is de draagmuur nu niet net die ene muur die ge moet laten staan?
Gamedude zei:
mannelijk? allé dan, eerder onbeschaafd ma bon. Ni da mij da ergert en da'k bezig zit "eeiii das kei vies" nee want ik ben toevallig geen homo
Ik vind dat sommige van de zelfverklaarde metromannen hier nogal wat vooroordelen hebben tov homo's.
Uitspraken die ik onthouden heb: hoeveel homo's trainen ook wel niet voor een brede kas, eeiii das kei vies, ... .
Ps: Ik vind dat MetroMan zo hard klinkt op de naam van een mislukte superheld eh.