Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Lord Roel zei:
laten we ons allemaal gedragen zoals Patrick Bateman uit American Psycho !

ok nee, dat gaat er echt over :)


Idd. Stel je voor dat iedereen elke 5 minuten begint te zagen over de laatste nieuwe CD van Huey Lewis and the News :p

Yo-Han

Legacy Member
Lord Roel zei:
kdenk ni dat dat onder de noemer 'metroseksueel' valt, maar eender onder de term Breezerslet en Topjohn! :rofl:

narcist of narcisme

de metrosexueel zou idd nog een vrij normale man zijn met wat ruime culturele en trendinteresses..narcisme;ziekelijk zelfaanbidding ,je image voor alles stellen:is dus eerder een pyshologische afwijking die ontstaat door je opvoeding...de narcist had bvb veelal een narcistische of weinig liefdegevende moeder,ontbrekend sterk vaderfiguur ..de narcist kan evengeod het schijt krijgen van trends en cultuur maar toch met dure kleren rondlopen of zichzelf en z'n look/image boven alles stellen

metrosexueel is een te nauw woord die moeilijk kan omschrijven wat het eigenlijk zou moeten doen dus...veelal passen BV'tjes en mediageile mannen er wel SOMS in..

Lint

Legacy Member
DekadeZ zei:
Beter dat dan van alle kanten miskeurende blikken trekken. En zeg niet dat je het niet interesseert wat de ander van je denkt, de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat het hem wél interesseert...

just my 2.01€
Die miskeurende blikken kunnen mij nu echt niet raken hoor. Hoe meer ze me miskeurend bekijken, hoe meer ik in mezelf denk, "waar jullie je toch allemaal mee kunnen bezig houden, voelt gij u maar slecht of geïrriteerd door mij, ik voel me goed, dus geen problemen".
Ik trek mij inderdaad niets aan van wat de mensen van mij denken, die ik zelf nog niet eens ken.
Mijn eigen geluk en comfort gaat voor op wat buitenstaanders van mij toch maar zouden kunnen denken. En ik voel mij comfortabeler in oude, loszittende en makkelijke kleren zonder dat ik eerst moeite moet doen om iets moois aan te trekken, ... , dus doe ik dat ook.

Avilowca zei:
Toen ik in Juni uit het middelbaar kwam was ik qua uiterlijk ook nogal onbeholpen en dacht ik dat het mijn zaak was en dat niemand er iets over te zeggen had! Das allemaal goed en wel, maar toen ik aan mijn huidige studies begon werd er mij al snel gewezen op mijn kledij en onverzorgd uiterlijk.

Er goed gekleed en verzorgd staan is niet alleen om jezelf wat meer te respecteren, het wordt ook door het profesionele milieu ten zeerste geapprecieërt en geeft blijk van maturiteit.
Ik werk nu toevallig als consultant. Een sector waar een goed voorkomen redelijk belangrijk is. Ik kom veel, en met verschillende klanten in aanraking. Ik ga natuurlijk niet gekleed als een clochard (op mijn werk toch niet), maar ik doe zeker geen das aan, geen fantastisch mooie kledij, gewoon een fantsoenlijke broek en een hemd (dat meestal nog uit mijn broek hangt).

Ik zeg zeker niet dat je u nooit aan bepaalde normen moet houden, maar het zijn nog altijd de kwaliteiten van de persoon in de kleren die tellen. Net zoals op mijn werk. Ik loop er in vergelijking met de gemiddelde consultant vrij slordig gekleed bij. Maar ik word erom zeker niet voor minder bekeken omdat ik mijn werk zeer goed doe.

Avilowca zei:
Ik zie niet in hoe erbij lopen als een landloper goed bezig zijn is.
Ik zie ook niet in waarom dat "slecht bezig" zou zijn.

Avilowca zei:
In ieder geval kan het geen kwaad jezelf een zekere stijl aan te meten. Al is het maar om toch een beetje respect af te dwingen bij andere. Maar het is ook goed om in het profesionele leven te passen.
Als de dag ooit komt dat ik respect moet afdwingen dmv mijn kleren, dan ben ik heel laag gevallen ... .

night ghost 128 zei:
Ge gaat nu toch niet met iets van bv: (om het wa extreem te trekke) pitbull met lacoste mengele.
Zoiets gaat niet, en dat weet toch wel iedere mens me wa kennis van zen wereld?
Ik weet zelfs niet wat lacostes en pibulls zijn, laat staan dat ik weet dat ik het niet samen mag aan doen.



Gamedude zei:
Ma die puberkes die gij beschrijft zijn gewoon snobs,
... zei de man van 17??



Kurobu zei:
ik druf ecth miljoenen zetten op het feit dat veel meer vrouwen een man willen die kan koken en kuisen en kinderen opvoeden.
dan een man die na het werk pinten drinkt en enkel zijn voeten onder tafel schuift.
Sorry kerel, maar wat een belachelijke vergelijking ook. Vergelijk dan de pluspunten van de 2 visies, en niet een slecht met een goed punt.
Ge zou moeten vergelijken, een man die kan koken, kuisen en kinderen opvoeden, of een man die hard kan werken en veel geld kan binnen brengen.


KoenDK zei:
als de man strijkt , wil ik de vrouw de draagmuur eens zien uitbreken :D
ff offtopic maar is de draagmuur nu niet net die ene muur die ge moet laten staan?


Gamedude zei:
mannelijk? allé dan, eerder onbeschaafd ma bon. Ni da mij da ergert en da'k bezig zit "eeiii das kei vies" nee want ik ben toevallig geen homo
Ik vind dat sommige van de zelfverklaarde metromannen hier nogal wat vooroordelen hebben tov homo's.
Uitspraken die ik onthouden heb: hoeveel homo's trainen ook wel niet voor een brede kas, eeiii das kei vies, ... .


Ps: Ik vind dat MetroMan zo hard klinkt op de naam van een mislukte superheld eh.

Lint

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Lint, je steekt echt veel te veel tijd in uw replies ;)
Deze was weer eens het gevolg van: ik zit op mijn werk en heb niet meer te doen dan iets te monitorren => een nieuwe grote thread van voor tot achter lezen en dan antwoord geven.

Dan lees ik weer veel te veel dingen waarop ik een antwoord wil geven => lange post.

Arifiene

Legacy Member
DekadeZ zei:
@Arifiene: waar werk je? meteen uw fashion zintuig op de proef stellen!

:[/size]
in New Look (steenstraat)
ge zult mij wel herkennen, der staat 'Arifiene' op men armband :p
(btw hierbij weze opgemerkt dat ik vanaf nu elke man die mode-advies vraagt met een scheef oog ga bekijken :p)

cura

Legacy Member
Arifiene zei:
in New Look (steenstraat)
ge zult mij wel herkennen, der staat 'Arifiene' op men armband :p
(btw hierbij weze opgemerkt dat ik vanaf nu elke man die mode-advies vraagt met een scheef oog ga bekijken :p)
mja mannen die smaak hebben en dus ook nieks moeten vragen komen zoiezo nie in de new look :P

Starrk

Legacy Member
Arifiene zei:
in New Look (steenstraat)
ge zult mij wel herkennen, der staat 'Arifiene' op men armband :p
(btw hierbij weze opgemerkt dat ik vanaf nu elke man die mode-advies vraagt met een scheef oog ga bekijken :p)

Mission complete :evil:

Arifiene

Legacy Member
cura zei:
mja mannen die smaak hebben en dus ook nieks moeten vragen komen zoiezo nie in de new look :P
neem uw rugzakske humor mee en zet het ergens anders neer ;)

Starrk

Legacy Member
spijtig genoeg ben ik vandaag al uit gelaten geweest, dus zal het voor volgende week zijn :p

Vintage Hifi

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
voor iedereen: er bestaat een fantastisch episode van South Park betreffende metro-sexuelen: "South Park is gay" echt geniaal.
Lol, echt zalig gewoon. :lol:
Crab-people, I mean, WTF? :D

Echt heerlijk typisch Southpark gewoon!

Hellrabbit

Legacy Member
sudden_striker zei:
Toch is het altijd zo é.. Kzeg nie da ze da ni mogen aandoen, kzei gwn in men eerste post hier, dak dan nog liever een bende van die metrosexuelen zie dan een bende int zwart (met doodskoppn ja)


joa joa, ik ga nooit men huis uit zonder men doodskoppen

zava

Legacy Member
Sorry kerel, maar wat een belachelijke vergelijking ook. Vergelijk dan de pluspunten van de 2 visies, en niet een slecht met een goed punt.
Ge zou moeten vergelijken, een man die kan koken, kuisen en kinderen opvoeden, of een man die hard kan werken en veel geld kan binnen brengen.
Een man die kan koken, kuisen, voor de kinderen zorgen kan die niet veel geld verdienen? Als je dit bedoelt slaag je toch wartaal uit.

Lint

Legacy Member
zava zei:
Een man die kan koken, kuisen, voor de kinderen zorgen kan die niet veel geld verdienen? Als je dit bedoelt slaag je toch wartaal uit.
Dat zei, nog bedoel, ik helemaal niet.
Ik reageer duidelijk op een vorig persoon. Als je dan op mijn post wilt reageren raad ik je aan ook de vorige posts te lezen ... .

zava

Legacy Member
Lint zei:
Dat zei, nog bedoel, ik helemaal niet.
Ik reageer duidelijk op een vorig persoon. Als je dan op mijn post wilt reageren raad ik je aan ook de vorige posts te lezen ... .
Dan zou ik je antwoorden toch iets duidelijker formuleren, het is net of je wilt zeggen dat een man die kookt en kuist niet veel geld binnebrengt tov een man die na zen uren naar het café gaat.

Yo-Han

Legacy Member
ff offtopic maar is de draagmuur nu niet net die ene muur die ge moet laten staan?

:lol: tenzij het huis moet gesloopt worden


het leven zoals het is..bouwvakkersvrouwen..waarom niet hé
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan