Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Project Loony

Legacy Member
Wa_denkte zei:
:ironic:

(Message is too short...)
Veel boodschap zit er dan ook niet in. :]

Nu goed, voor de rest heb ik het niet zo voor mensen die zich 'verkleden' om op te vallen. Echter, het is niet zó evident deze mensen tussen de overige mensen van hun 'type' uit te halen.

Vintage Hifi

Legacy Member
Project Loony zei:
Veel boodschap zit er dan ook niet in. :]

Nu goed, voor de rest heb ik het niet zo voor mensen die zich 'verkleden' om op te vallen. Echter, het is niet zó evident deze mensen tussen de overige mensen van hun 'type' uit te halen.
Meer woorden wou ik er ook niet aan vuil maken. Het is natuurlijk leuk elke subcultuur belachelijk vinden, als je er zelf niet toe behoort. Lekker verdraagzaam.

Denk je overigens dat dat "verkleden" écht is om op te vallen? Dat is om het gevoel van tot een groep te behoren, een soort van lidkaart. Sommige mensen bekijken je dan vies, omdat zij niet tot die groep behoren, en de andere weten dat je ertoe behoort en gaan je rapper aanvaarden, m.a.w. Ik keur het niet goed, alles behalve, want ik ben mij neutraal gaan kleden omdat ik iedereen van 0 wil beginnen leren kennen, zonder al te veel vooroordelen. Maar het is nu eenmaal deel van het straatbeeld, live with it.

Project Loony

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Denk je overigens dat dat "verkleden" écht is om op te vallen? Dat is om het gevoel van tot een groep te behoren, een soort van lidkaart. Sommige mensen bekijken je dan vies, omdat zij niet tot die groep behoren, en de andere weten dat je ertoe behoort en gaan je rapper aanvaarden, m.a.w. Ik keur het niet goed, alles behalve, want ik ben mij neutraal gaan kleden omdat ik iedereen van 0 wil beginnen leren kennen, zonder al te veel vooroordelen. Maar het is nu eenmaal deel van het straatbeeld, live with it.
Lees jij eigenlijk wel wat mensen posten? :\

Vintage Hifi

Legacy Member
Project Loony zei:
Lees jij eigenlijk wel wat mensen posten? :\
Wat? Dat het niet evident is mensen van hun type er persoonlijk uit te halen? Is dat niet een beetje extreem? Je doet precies of iedereen die zich naar een bepaalde subcultuur kleedt exact op de ander lijkt? Binnen die subculturen zijn er nog steeds wel mensen met persoonlijkheid, hoor, zonder hun groep te verloochen.

En de "Leer keer lezen, omgnoes" opmerking is zo '99.

Project Loony

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Wat? Dat het niet evident is mensen van hun type er
persoonlijk uit te halen? Is dat niet een beetje extreem?
Het is niet zo evident mensen die oprecht (Lees: niet om te willen opvallen.) metalhead zijn, tussen alle metalheads uit te halen, wel?

Wa_denkte zei:
Je doet precies of iedereen die zich naar een bepaalde subcultuur kleedt exact op de ander lijkt?
Exact niet, neen. Trek het anders maar weer even in het belachelijke.

Wa_denkte zei:
Binnen die subculturen zijn er nog steeds wel mensen met persoonlijkheid, hoor, zonder hun groep te verloochen.
Dat heb ik werkelijk ontkend!

...

Wa_denkte zei:
En de "Leer keer lezen, omgnoes" opmerking is zo '99.
Soms is het wel eens broodnodig zoiets te zeggen.

Vintage Hifi

Legacy Member
Project Loony zei:
Het is niet zo evident mensen die oprecht (Lees: niet om te willen opvallen.) metalhead zijn, tussen alle metalheads uit te halen, wel?
Dat zie je wel, als je zelf tot die groep behoort. Voor een buitenstaander lijkt me het verschil tussen een poser/echte metalhead nu niet zo extreem belangrijk. Het is en blijft een persoon.

Exact niet, neen. Trek het anders maar weer even in het belachelijke.
Soms is het wel eens broodnodig zoiets te zeggen.

Project Loony

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Voor een buitenstaander lijkt me het verschil tussen een poser/echte metalhead nu niet zo extreem belangrijk.
Waarom niet?

Wa_denkte zei:
Soms is het wel eens broodnodig zoiets te zeggen.
Niet echt. Je in gematigde termen verstaanbaar maken helpt ook al.

Kurobu

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Meer woorden wou ik er ook niet aan vuil maken. Het is natuurlijk leuk elke subcultuur belachelijk vinden, als je er zelf niet toe behoort. Lekker verdraagzaam.
leest wadenkte zijn post in het welke schoenen topic en vraagt hem om dan ook niet te reageren op andere die het zelfde doen als hem

Denk je overigens dat dat "verkleden" écht is om op te vallen? Dat is om het gevoel van tot een groep te behoren, een soort van lidkaart. Sommige mensen bekijken je dan vies, omdat zij niet tot die groep behoren, en de andere weten dat je ertoe behoort en gaan je rapper aanvaarden, m.a.w. Ik keur het niet goed, alles behalve, want ik ben mij neutraal gaan kleden omdat ik iedereen van 0 wil beginnen leren kennen, zonder al te veel vooroordelen. Maar het is nu eenmaal deel van het straatbeeld, live with it.

net zoals witte schoenen ;)
en dit vindt je grijs.. want iedereen doet het.

ik denkt dat je u meningen eens moet herzien ;)

Vintage Hifi

Legacy Member
Kurobu zei:
net zoals witte schoenen ;)
en dit vindt je grijs.. want iedereen doet het.

ik denkt dat je u meningen eens moet herzien ;)
Witte schoenen hebben niets te maken met subculturen. Witte schoenen vind ik gewoon niet stijlvol. Maar een hele subcultuur als "belachelijk" bestempelen, dat zijn vooroordelen en onverdraagzaamheid tegenover mensen die zich anders gedragen/kleden. Dat is nog wel iets totaal anders als het al dan niet stijlvol zijn van schoenen, hé.

Vintage Hifi

Legacy Member
Project Loony zei:
Waarom wel? De meeste buitenstaanders zullen metalheads toch over één kam scheren en dan maakt het voor hun toch niet uit, ze zullen die persoon toch niet willen leren kennen.

Als ze dan toch besluiten van die te leren kennen, dan maakt het niet uit of hij een échte metalhead of niets. Ze hebben de stap gemaakt voor die persoon te leren kennen en dan maakt dat uiterlijke vertoon niets meer uit.

Niet echt. Je in gematigde termen verstaanbaar maken helpt ook al.
Gematigde termen vallen hier vaak aan dovemansoren. Soms moet je eens iets extreems zeggen om de discussie warm te houden. En het is toch zo fijn als mensen zich opjagen om het minste. :cool:

Kurobu

Legacy Member
quote van Wa_denkte uit welke schoenen topic :

Wat mij betreft maakt het trouwens niet uit, als zij witte schoenen willen dragen, lekker opgaan in de grijze massa en er idioot utzien, mij best.

je ben hier NIET verdraagzaam.
je bestempelt niemand
en je heeft geen vooroordeel

het enige waar je gelijk in hebt is dat het niet over een subcultuur gaat ;)

Vintage Hifi

Legacy Member
Ten eerste, ik heb nergens gezegd wie "zij" zijn. Dat kunnen evengoed mijn vrienden zijn die witte schoenen dragen. M.a.w. ik bestempel inderdaad niemand speciaal.

Ten tweede, ik ben heel verdraagzaam, want ik val niemand persoonlijk aan. Ik ga ze ook nooit zéggen dat ze er idioot uitzien. Wat mij betreft doen ze gerust. Ik ga hen er niet anders voor bekijken. Heb dus ook hélemaal geen vooroordeel wat dat betreft.

Het zijn schoenen, ffs. Een kledingstuk. Dat ik toevallig soms idioot vind. Maar dat bepaalt helemaal niets van de persoon zelf. Een klein beetje zijn smaak, misschien, maar verder...

Terwijl iemand die een hele subcultuur als zijnde belachelijk bestempelt, dat zegt meer over die persoon als over de subcultuur.

Kurobu

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Ten eerste, ik heb nergens gezegd wie "zij" zijn. Dat kunnen evengoed mijn vrienden zijn die witte schoenen dragen. M.a.w. ik bestempel inderdaad niemand speciaal.

zoals ik al zij.

Ten tweede, ik ben heel verdraagzaam, want ik val niemand persoonlijk aan. Ik ga ze ook nooit zéggen dat ze er idioot uitzien. Wat mij betreft doen ze gerust. Ik ga hen er niet anders voor bekijken. Heb dus ook hélemaal geen vooroordeel wat dat betreft.

zeer verdraagzaam, ookal is het nogmaar " denken ".

Het zijn schoenen, ffs. Een kledingstuk. Dat ik toevallig soms idioot vind. Maar dat bepaalt helemaal niets van de persoon zelf. Een klein beetje zijn smaak, misschien, maar verder...

zijn smaak, ( misschien ) en je zegt dan dat je niemand bestempeld ?
zeg je niet dat je HELEMAAL GEEN vooroordeel hebt ?



Terwijl iemand die een hele subcultuur als zijnde belachelijk bestempelt, dat zegt meer over die persoon als over de subcultuur.


ge spreekt echt uzelf tegen, en doet alles om u eruit te praten.

Vintage Hifi

Legacy Member
Sorry, maar nu is het mij echt te idioot geworden om nog serieus op te reageren. Je herhaalt gewoon jezelf. Ik heb wel beter dingen te doen, gaan slapen bijvoorbeeld.

Kurobu

Legacy Member
ik herhaal idd mezelf.
om u erop te wijzen, dat je zelf doet wat je vindt dat niemand zou mogen doen.
zoals iedereen eigenlijk doet.

Time

Legacy Member
@ Kurobu & Wa_denkte: zaag in pm tegen elkaar ipv 3 topics vol te spammen met offtopic discussies.:sop:

Quilombo

Legacy Member
ik vind de subcultuur van metal helemaal niet belachelijk, ik luisterde vroeger zelf naar metal.

echter vind ik het nogal debiel dat sommigen zich daarom willen verkleden als clown (spannende zwarte jeans, zwart jeansjasje met onnoemelijk veel opstiksels, combats, ... in feite gewoon allerlei kleren die totaal niet bij elkaar passen).

oké, als je dat zelf mooi zou vinden (yeah right, :ironic: en toevallig vinden alle metal'ers dat mooi ofwat?), maar 't is gewoon je reinste meeloperij/opvallerij.

ik weet ook wel dat kleren niet veel zeggen over iemands persoonlijkheid, maar IMO kleedt een normaal mens zich ook min of meer normaal. je bent opgegroeid met bepaalde kledingsstijlen, en ik vind het op z'n minst raar dat metal'ers daar o zo per sé ongelooflijk hard van willen afwijken.

dat KAN gewoon niet zijn omdat je 't zelf mooier vindt.

ik weet eigenlijk niet goed hoe ik mijn standpunt kan verwoorden, maar alleszins is de metalstijl estetisch onverantwoord :p morgen nog eens een nuchtere reply

iedereen wordt zoiezo beïnvloed door de omgringende stijlen, en elk één die hier opgroeit kan niet anders dan de metalstijl onnoemelijk belachelijk vinden. ik heb het heus niet over een zwart t-shirt met daaronder een zwarte broek, maar gewoon over bepaalde combinaties die gewoon lachwekkend zijn. in elke klas zit er zo wel één iemand...

morgen meer van dat :p

Hmgrwngd

Legacy Member
Project Loony zei:
Nu goed, voor de rest heb ik het niet zo voor mensen die zich 'verkleden' om op te vallen.

Als je echt wil opvallen, loop je trouwens gewoon naakt over straat.

Mensen kunnen da niemeer vatten denkik; de afwezigheid van schaamte en angst. :D

GMotha

Legacy Member
Quilombo zei:
ik vind de subcultuur van metal helemaal niet belachelijk, ik luisterde vroeger zelf naar metal.

echter vind ik het nogal debiel dat sommigen zich daarom willen verkleden als clown (spannende zwarte jeans, zwart jeansjasje met onnoemelijk veel opstiksels, combats, ... in feite gewoon allerlei kleren die totaal niet bij elkaar passen).
Hebt ge bij alle subculturen.

- Neem nu het hiphop gegeven. Een smal ventje in de kleren waar hij 5 keer in past. Of die grieten met die belachelijke dikke-bomma petjes (geweetwel, die pof-klakken die veel te groot zijn).

- Bepaalde soorten snobs die enkel om het logo op hun kleren letten (omdat het er duur uitziet). Toegegeven: al die grote-logo-merken hebben het wel slim aangepakt, iedereen die hun kleren draagt is per definitie een gratis reclamebord.

- etc...

Fun part is: zij willen zich meestal origineler en unieker profileren, maar het blijkt dat heel hun groepering in gelijkaardige uniformpjes rondlopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan