Vintage Hifi
Legacy Member
:ironic:Quilombo zei:metal'ers maken zichzelf ook retebelachelijk met hun kledij![]()
(Message is too short...)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
:ironic:Quilombo zei:metal'ers maken zichzelf ook retebelachelijk met hun kledij![]()
Veel boodschap zit er dan ook niet in. :]Wa_denkte zei::ironic:
(Message is too short...)
Meer woorden wou ik er ook niet aan vuil maken. Het is natuurlijk leuk elke subcultuur belachelijk vinden, als je er zelf niet toe behoort. Lekker verdraagzaam.Project Loony zei:Veel boodschap zit er dan ook niet in. :]
Nu goed, voor de rest heb ik het niet zo voor mensen die zich 'verkleden' om op te vallen. Echter, het is niet zó evident deze mensen tussen de overige mensen van hun 'type' uit te halen.
Lees jij eigenlijk wel wat mensen posten? :\Wa_denkte zei:Denk je overigens dat dat "verkleden" écht is om op te vallen? Dat is om het gevoel van tot een groep te behoren, een soort van lidkaart. Sommige mensen bekijken je dan vies, omdat zij niet tot die groep behoren, en de andere weten dat je ertoe behoort en gaan je rapper aanvaarden, m.a.w. Ik keur het niet goed, alles behalve, want ik ben mij neutraal gaan kleden omdat ik iedereen van 0 wil beginnen leren kennen, zonder al te veel vooroordelen. Maar het is nu eenmaal deel van het straatbeeld, live with it.
Wat? Dat het niet evident is mensen van hun type er persoonlijk uit te halen? Is dat niet een beetje extreem? Je doet precies of iedereen die zich naar een bepaalde subcultuur kleedt exact op de ander lijkt? Binnen die subculturen zijn er nog steeds wel mensen met persoonlijkheid, hoor, zonder hun groep te verloochen.Project Loony zei:Lees jij eigenlijk wel wat mensen posten? :\
Het is niet zo evident mensen die oprecht (Lees: niet om te willen opvallen.) metalhead zijn, tussen alle metalheads uit te halen, wel?Wa_denkte zei:Wat? Dat het niet evident is mensen van hun type er
persoonlijk uit te halen? Is dat niet een beetje extreem?
Exact niet, neen. Trek het anders maar weer even in het belachelijke.Wa_denkte zei:Je doet precies of iedereen die zich naar een bepaalde subcultuur kleedt exact op de ander lijkt?
Dat heb ik werkelijk ontkend!Wa_denkte zei:Binnen die subculturen zijn er nog steeds wel mensen met persoonlijkheid, hoor, zonder hun groep te verloochen.
Soms is het wel eens broodnodig zoiets te zeggen.Wa_denkte zei:En de "Leer keer lezen, omgnoes" opmerking is zo '99.
Dat zie je wel, als je zelf tot die groep behoort. Voor een buitenstaander lijkt me het verschil tussen een poser/echte metalhead nu niet zo extreem belangrijk. Het is en blijft een persoon.Project Loony zei:Het is niet zo evident mensen die oprecht (Lees: niet om te willen opvallen.) metalhead zijn, tussen alle metalheads uit te halen, wel?
Soms is het wel eens broodnodig zoiets te zeggen.Exact niet, neen. Trek het anders maar weer even in het belachelijke.
Waarom niet?Wa_denkte zei:Voor een buitenstaander lijkt me het verschil tussen een poser/echte metalhead nu niet zo extreem belangrijk.
Niet echt. Je in gematigde termen verstaanbaar maken helpt ook al.Wa_denkte zei:Soms is het wel eens broodnodig zoiets te zeggen.
Wa_denkte zei:Meer woorden wou ik er ook niet aan vuil maken. Het is natuurlijk leuk elke subcultuur belachelijk vinden, als je er zelf niet toe behoort. Lekker verdraagzaam.
leest wadenkte zijn post in het welke schoenen topic en vraagt hem om dan ook niet te reageren op andere die het zelfde doen als hem
Denk je overigens dat dat "verkleden" écht is om op te vallen? Dat is om het gevoel van tot een groep te behoren, een soort van lidkaart. Sommige mensen bekijken je dan vies, omdat zij niet tot die groep behoren, en de andere weten dat je ertoe behoort en gaan je rapper aanvaarden, m.a.w. Ik keur het niet goed, alles behalve, want ik ben mij neutraal gaan kleden omdat ik iedereen van 0 wil beginnen leren kennen, zonder al te veel vooroordelen. Maar het is nu eenmaal deel van het straatbeeld, live with it.


Witte schoenen hebben niets te maken met subculturen. Witte schoenen vind ik gewoon niet stijlvol. Maar een hele subcultuur als "belachelijk" bestempelen, dat zijn vooroordelen en onverdraagzaamheid tegenover mensen die zich anders gedragen/kleden. Dat is nog wel iets totaal anders als het al dan niet stijlvol zijn van schoenen, hé.Kurobu zei:net zoals witte schoenen
en dit vindt je grijs.. want iedereen doet het.
ik denkt dat je u meningen eens moet herzien![]()
Waarom wel? De meeste buitenstaanders zullen metalheads toch over één kam scheren en dan maakt het voor hun toch niet uit, ze zullen die persoon toch niet willen leren kennen.Project Loony zei:Waarom niet?
Gematigde termen vallen hier vaak aan dovemansoren. Soms moet je eens iets extreems zeggen om de discussie warm te houden. En het is toch zo fijn als mensen zich opjagen om het minste.Niet echt. Je in gematigde termen verstaanbaar maken helpt ook al.


Wa_denkte zei:Ten eerste, ik heb nergens gezegd wie "zij" zijn. Dat kunnen evengoed mijn vrienden zijn die witte schoenen dragen. M.a.w. ik bestempel inderdaad niemand speciaal.
zoals ik al zij.
Ten tweede, ik ben heel verdraagzaam, want ik val niemand persoonlijk aan. Ik ga ze ook nooit zéggen dat ze er idioot uitzien. Wat mij betreft doen ze gerust. Ik ga hen er niet anders voor bekijken. Heb dus ook hélemaal geen vooroordeel wat dat betreft.
zeer verdraagzaam, ookal is het nogmaar " denken ".
Het zijn schoenen, ffs. Een kledingstuk. Dat ik toevallig soms idioot vind. Maar dat bepaalt helemaal niets van de persoon zelf. Een klein beetje zijn smaak, misschien, maar verder...
zijn smaak, ( misschien ) en je zegt dan dat je niemand bestempeld ?
zeg je niet dat je HELEMAAL GEEN vooroordeel hebt ?
Terwijl iemand die een hele subcultuur als zijnde belachelijk bestempelt, dat zegt meer over die persoon als over de subcultuur.
morgen nog eens een nuchtere reply
Project Loony zei:Nu goed, voor de rest heb ik het niet zo voor mensen die zich 'verkleden' om op te vallen.

Hebt ge bij alle subculturen.Quilombo zei:ik vind de subcultuur van metal helemaal niet belachelijk, ik luisterde vroeger zelf naar metal.
echter vind ik het nogal debiel dat sommigen zich daarom willen verkleden als clown (spannende zwarte jeans, zwart jeansjasje met onnoemelijk veel opstiksels, combats, ... in feite gewoon allerlei kleren die totaal niet bij elkaar passen).