Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Quilombo

Legacy Member
ik snap er geen reet van
ik weet zelf toch ook wel hoe ik bepaalde mensen over t straat zie tsjaffelen zeker?

@hierboven: waarom 100 euro uitgeven aan een pull als er pulls zijn met exact dezelfde kwaliteit en die er ook even mooi uitzien (op het logo na :ironic: ) die minder dan de helft kosten?

Kurobu

Legacy Member
omdat IK er makelijk in zit, en IK er mij goed in voel, en omdat IK daar geld wil aan uitgeven mss ?

op het logo na is dikke bullshit he.

waarom nutella kopen als ge ook kwatta hebt :ironic:

Feignasse

Legacy Member
Quilombo zei:
:ironic:
alsof enkel merkpulls goed zitten etc.

Meestal is er gewoon een merkbaar kwaliteitsverschil. Mijn jeansbroeken van Lee zijn kleur- en slijtvaster dan mijn el cheapo exemplaren. En ze zijn beter afgewerkt. En datzelfde geldt voor schoenen, truien enz.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik luister metal; en ik draag hippiekleren.
Ik vind groepen zoals Dream Theater het hedendaagse equivalent aan klassieke muziek; maar vind da da nie hoeft te betekenen da ik m'n persoonlijkheid, stijl of kleding moe aanpassen daarvoor.
:)

Maw mensen kunnen nooit m'n muziekkeuze raden: ik luister immers ook graag naar klassiek, jazz, metal, enz. :)

GMotha

Legacy Member
Kurobu zei:
en het is niet omdat ik dit zo wil dat iemand anders dit ook moet doen.
en ik hoef geen kretiek dat ik kan uitsparen ;)
want ik weet wat kan en wat niet.
Hoe een ander zijn geld spendeert kan me zowaar geen bal schelen^^ Dus daarop zal'k niemand bekritiseren, voor mijn part vegen ze hun gat af aan briefkes van 500.

Hoewel ik een onnozele amerikaanse vlag (gecentreerd, steriel en stijlloos op een trui gezet) niet echt "whoa, mooi" vind. Doch dat terzijde.
Kurobu zei:
waarom nutella kopen als ge ook kwatta hebt :ironic:
Geen flauw idee, choco sucks alltogether (hazelnoten = eikebah).

Arifiene

Legacy Member
GMotha zei:
Om dat te bereiken moet ge uw eigen kleren (laten) maken^^
Omdat ze willen laten zien welke merken ze dragen.
Sommigen lopen rond met sportmerken om sportief over te komen (wat ge ook kunt zonder logo's, maar swat).
Anderen dragen zulke merken omdat het meer kost dan de gemiddelde outfit en zo een soort van textielen *bling* te dragen. Mooi voorbeelden zijn scapa (niemand gaat me wijsmaken dat ze die vlag zo ongelooflijk mooi vinden), lacoste of hilfiger. (hoewel lacoste nog vrij subtiel qua logo kan zijn) Een ander redelijk duur merk zoals esprit heeft geen enorme logo's en nochtans schoon kleren, das voor de "snobs" die't voor zichzelf houden dus die vallen niet in die categorie.
Een ander deel draagt het omdat de fwiendjeuuuhs die ook dragen.
Sommigen dragen het met het excuus dat die kleren kwalitatief beter zijn (hoewel ik genoeg merken ken die ook verdomd kwalitatief zijn, maar geen logo van 13 op 25cm hebben, voorbeeld van esprit) etc...

Elk merk krijgt zo een reputatie op den langen duur en mensen gebruiken merken om zich te outen.
No offense, maareh, Esprit, duur?
Esprit is geen merk, Esprit is veredelde H&M. Ook vind ik persoonlijk dat er in de 10 jaar dak daar al binnenga nog nooit veel variatie in hun kleding heeft gezeten. Hemdjes, broeken, vestjes, elk jaar hetzelfde op enkele details na en een ander kleurtje. Street one is ook zo'n 'merk'.
Enneh, ooit al es bedacht dat het hem niet om dat logo gaat, maar dat dat logo er gwn altijd opstaat? Heb onlangs een mega wijs zalmroze trui'tje gezien, gekocht, en toen dak thuiskwam zag t dat het tommy logo er toch opstond (heel klein, op de mouw). Who gives a rat's ass. Tis ni alsof iedereen gaat kijken op uw mouw en zeggen 'wauw tis van Tommy'.
Ik wil gewoon kwaliteit, en als jij beweert dat esprit dezelfde kwaliteit heeft van de duurdere merken, sorry, ma dan ben je toch maar een leek (en nodig ik je uit om eens te komen kijken in men kleerkast, de verschillen zijn énorm).
Wel nodig hierbij te vermelden dat ik van al mijn kleren verwacht dat ze 3 jaar meegaan (dus bij h&m en co moet ik het al niet proberen).
Wees zo vrij om hierop te reageren :p

GMotha

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik wil gewoon kwaliteit, en als jij beweert dat esprit dezelfde kwaliteit heeft van de duurdere merken, sorry, ma dan ben je toch maar een leek (en nodig ik je uit om eens te komen kijken in men kleerkast, de verschillen zijn énorm).
Dno, kwalitatief genoeg, me dunkt. Ze gaan lang genoeg mee^^

En esprit duur: duurder dan kleren zonder logo's op.

En ja, ge hebt inderdaad kleren waar de logo's maar klein opstaan en niemand let daar op. Maar ik had't hier over de enorme logo's.

Ik heb ook merkkledij, maar ik vermijd de enorme logo's omdat:
1) Ze er lelijk uitzien
2) Ik geen zin heb er als een reclamebord bij te lopen.

Ik heb ergens een schoon mouwloos vestje (dno of dat een eigen naam heeft) van Armani (klinkt duur, kost "maar" rond de 90 eurokes). Nergens een logo op te vinden (langs buiten) en een schoon printje van ne vogel^^
Dan nog een hoop van diesel (voornamelijk hemden, t-shirts en broeken + het montuur van mijn bril), allemaal natuurlijk gekozen op looks en minimale aanwezigheid van logo's (maar da's bij diesel meestal geen probleem) (en geen wol, ik haat wol). En ja, ook esprit (de witte/groene longsleeves) en ik heb ook wat crap uit de new yorker.
Maar verder ook massa's aan custom printed t-shirts, hawaii-achtige hemdjes (ben ik dol op) en broeken waarvan ik niet eens weet van wat merk.

Enkel ene die op 10cm van mijn lijf naar merken staat te speuren gaat weten welk merk ik draag (of ze moeten de hele catalogi uit hun kop kennen of toevallig diezelfde kleren hebben).

Zowat mijn hele garderobe gaat altijd lang genoeg mee. En neent, ik ben geen metroman: want het kan me niet schelen of de wereld rondom mij denkt dat ik er als ne schooier bijloop. Ik kies mijn kleren zoals ik ze zelf wil en ben bereid mijn onderbroek boven mijn broek te dragen als ik dat liever zo draag.
Kwaliteit doet wle iets ja, maar als ik ergens iets "goedkoop" vind dat er leuk uitziet, koop ik het. Kapot na een half jaar? Pech, tkostte toch 2 keer niks.

+ versleten schoenen zijn comfy^^ Ik haat het inlopen van nieuwe schoenen.

Hmgrwngd

Legacy Member
GMotha zei:
want het kan me niet schelen of de wereld rondom mij denkt dat ik er als ne schooier bijloop. Ik kies mijn kleren zoals ik ze zelf wil en ben bereid mijn onderbroek boven mijn broek te dragen als ik dat liever zo draag.

POWER TO THE FUCKING PEOPLE !!!

Da is wa ik al heel de tijd probeer te zeggen verdomme! :)
Zolang niemand zichzelf durft zijn, zal niemand zichzelf durven zijn!

GMotha, je hebt m'n volledige steun.

Ik heb laatst in m'n gescheurde onderbroek en naakt bovenlijf staan dansen voor mensen da ik 24uur kende , in hun huis, met een vader die thuis was. :)
Nooit bang zijn voor wie je bent;

en remember this :

SCHAAMTE is ANGST van andere mensen die je PROJECTEERT op JEZELF!

Kurobu

Legacy Member
Quilombo zei:
:ironic:
alsof enkel merkpulls goed zitten etc.

heb ik erngens iets anders beweerd mss ?
ik zij toch enkel omdat IK er makelijk in zit ?

ik heb ook kleren van h&m hoor.
zelfs van de zeeman.
ge kunt toch nie in een fabriek gaan staan met een tommy trui he ;)

maar groten deel in mijn kleerkast = puma, tommy , ralph lauren, adidas, nike, ...
waarom ?
omdat ik dit mooi vindt.

en nu komt de post van iemand anders : alsof merk loze kleren niet mooi zijn :doh:

jawel die zijn mooi, maar IK heef graag geld uit aan kleren en schoenen. (IK)
en jij heeft dan liever u geld uit aan BIJVOORBEELD : een auto.

snapie ?

en over de kwaliteit en makelijk zitten.
de stof heeft idd meer kwaliteit.
mijn tui van tommy is al 2 jaar in model, een andere trui van h&m heeft al na een goeie 5 maand zijn mooie vorm verloren ;)


schaamte en angst kunnen aan elkaar verbonden zijn. maar er zijn ook gevallen dat deze twee los staan van elkaar.
soms ben je gewoon uzelf niet, omdat dit op dit moment niet gepast is.
bv: wat voor respect heb je als je dit doet op een begarafenis ;)

en er als een schooier bij lopen als je daar zin in hebt ?
good luck @ solliciteren.
ga lekker dwars liggen tegen de maatschapij, we zien wel wie verder komt, de dwarsliggers, of de bewuste " meelopers "

GMotha

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
POWER TO THE FUCKING PEOPLE !!!

Da is wa ik al heel de tijd probeer te zeggen verdomme! :)
Zolang niemand zichzelf durft zijn, zal niemand zichzelf durven zijn!

GMotha, je hebt m'n volledige steun.

Ik heb laatst in m'n gescheurde onderbroek en naakt bovenlijf staan dansen voor mensen da ik 24uur kende , in hun huis, met een vader die thuis was. :)
Nooit bang zijn voor wie je bent;

en remember this :

SCHAAMTE is ANGST van andere mensen die je PROJECTEERT op JEZELF!
Word up!

Santa

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik heb laatst in m'n gescheurde onderbroek en naakt bovenlijf staan dansen voor mensen da ik 24uur kende , in hun huis, met een vader die thuis was. :)
Das gewoon marginaal en respectloos :ironic:

Hmgrwngd

Legacy Member
Santa| zei:
Das gewoon marginaal en respectloos :ironic:

Wel; die gasten vonden da super; ze lieten mezelf zijn, en ik toonde daze me volledig mochten vertrouwen. ;)

Ik ging gewoon een klein beetje verder dan hen; en hopelijk heb ik m'n boodschap kunnen overbrengen in hen: daje nooit bang moe zijn van andere mensen; en dat zij net zoals jezelf zijn.

Santa

Legacy Member
No offense maar ik heb nog nooit iemand gekend die in een gescheurde onderbroek moest ronddansen in een ander zijn huis om zichzelf te kunnen zijn.
Moest da iemand bij mij doen kzou em gewoon buitensmijten, heck kzou zo geen randvrienden hebben >_>

Hmgrwngd

Legacy Member
Santa| zei:
Moest da iemand bij mij doen kzou em gewoon buitensmijten, heck kzou zo geen randvrienden hebben >_>

Dus ben je gewoon bang dat iemand zich niet aantrekt van kleren , da iemand grenzen doorbreekt daje zelf nog nie kunt doorbreken;

maar je raakt er wel.

Je was naakt geboren hoor, net zoals mij.

Schaamte voor je lichaam of voor de kleren die het BEDEKKEN is absurd. Een angst die je op jezelf betrekt.

Hmgrwngd

Legacy Member
@KUROBU : De dwarsliggers die het vanuit hun hart weten gaan ALTIJD verderstaan dan de bewuste meelopers; enkel en alleen maar omdat ze in zichzelf vrij zijn van autoriteit. :)

Bewust meelopen is een beetje een contradictio in terminis, een innerlijke tegenstelling: als je meeloopt , ben je per definitie eigenlijk al minder bewust.
En moest je je echt bewust zijn ervan, zou je niet hoeven te 'meelopen' , maar zou het gewoon datgene zijn daje wil.

En als vb: noem jij stoppen aan een rood licht om 03u snachts met geen kat in elke richting bewust meelopen ? :)
Kdenk van wel é.
Angst om gewoon eens te doen wa je zelf goe vindt.
Angst voor geldboetes, angst voor karakterveranderingen.
Angst voor chaos.

Meelopen uit gewoonte, denk voor geen moment dat dat iets goeds is, gewoon maar omda het zo beter lijkt.

GMotha

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Waarom zou je kledij moeten laten maken om uniek te zijn?
Omdat , als ge ze zelf maakt, niemand anders diezelfde kleren kan hebben^^

Ik maak eigen t-shirts (allez, ik koop lege witte t-shirts en begin met sjabloontjes en acryll dingen erop te zetten), das easy en plezant om te dragen.

GMotha

Legacy Member
Kurobu zei:
en er als een schooier bij lopen als je daar zin in hebt ?
good luck @ solliciteren.
Reetman t-shirt, versleten zwarte jeans, 2 maand met school gestopt, ondertussen al bijna anderhalf jaar werken.

'nuff said.

Santa

Legacy Member
GMotha zei:
Reetman t-shirt, versleten zwarte jeans, 2 maand met school gestopt, ondertussen al bijna anderhalf jaar werken.

'nuff said.
Zal ook wel afhangen van job tot job he :p

Santa

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Dus ben je gewoon bang dat iemand zich niet aantrekt van kleren , da iemand grenzen doorbreekt daje zelf nog nie kunt doorbreken;

maar je raakt er wel.

Je was naakt geboren hoor, net zoals mij.

Schaamte voor je lichaam of voor de kleren die het BEDEKKEN is absurd. Een angst die je op jezelf betrekt.
Dude hang keer niet de profeet uit.
Ofwel zeje ni helemaal just, ofwel hebt ge gewoon geen respect voor de mensen in wiens huis ge u lek ne gek gedraagt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan