Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vintage Hifi

Legacy Member
Oké, nu heb ik er genoeg van. Waarom, in godsnaam, denkt heel dit verdomde forum in zwart/wit? Het is ofwel onverzorgd rondlopen als een halve schooier, ofwel zalfkes, poedertjes en make-up op uw gezicht smeren.

Ik sta 's morgens de benodigde tijd voor de spiegel (tanden poetsen, wat water in m'n gezicht, haar kammen en zien of m'n kleren goed zitten) ... mag ik dat niet, ben ik dan een jeannet? Dan liever een jeannet als sommige mensen, waarvan ik denk dat ze elke spiegel uit hun huis hebben verbannen en er bijgevolg uitzien alsof ze net WOII hebben meegemaakt. Ik bedoel, er is een gulden middenweg. Dat is er altijd.

Ik heb trouwens mijn meisjes liefst au naturel, zonder schmink en overdreven haartooi, etc.. Zijn dat daarom dan ook direct manwijven, als zij hun niet zo extreem opdirken?

Please... :ironic:

Yo-Han

Legacy Member
OffT
American psycho ,een van m'n favorieten..het gaat em verre over de metrosexueel hier (dat woord bestond niet in de 80's,da's een mode woord,een trendwoord anno 2000)...eerder yuppie-isme(snobisme),materialisme,narcisme...de zalfjes verbergen wie Patrick echt is ,diep in zichzelf en z'n fantasie haat hij die yuppiewereld en is hij een beest,hij doet maar mee met het wereldje waar hij eigenlijk gedwongen in leeft...de zalfjes helpen niet bij Patrick Bateman..maar hij weet dat uiterlijk voorkomen en show meer tellen in z'n wereldje dan het innerlijk,dus hij speelt het spelletje mee en raakt mentaal zwaar in de war

OnT
Succes en goed charisma bvb hebben 100x meer invloed op een vrouw dan uw schoon hemdje en een half karaktertje hoor..een extreem brede kas is voor de ene ook niets meer dan het vervangmiddel voor wat een schoon hemdje is voor de andere....met beide willen we aandacht trekken en ons uiten

kunst en cultuur,gevoelens...ach waarom zie ik dan de stereotiepe 'metros'<--stempel, enkel in het kapsalon,de trendy bar en trendy (winkel)straten? en NIET in het theater,de opera,kunstgallerij bvb? ..ik zie ze eerder electro-clash cd'tjes kopen omdat het in is

ng

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Oké, nu heb ik er genoeg van. Waarom, in godsnaam, denkt heel dit verdomde forum in zwart/wit? Het is ofwel onverzorgd rondlopen als een halve schooier, ofwel zalfkes, poedertjes en make-up op uw gezicht smeren.

Ik sta 's morgens de benodigde tijd voor de spiegel (tanden poetsen, wat water in m'n gezicht, haar kammen en zien of m'n kleren goed zitten) ... mag ik dat niet, ben ik dan een jeannet? Dan liever een jeannet als sommige mensen, waarvan ik denk dat ze elke spiegel uit hun huis hebben verbannen en er bijgevolg uitzien alsof ze net WOII hebben meegemaakt. Ik bedoel, er is een gulden middenweg. Dat is er altijd.

Ik heb trouwens mijn meisjes liefst au naturel, zonder schmink en overdreven haartooi, etc.. Zijn dat daarom dan ook direct manwijven, als zij hun niet zo extreem opdirken?

Please... :ironic:

Wel wat jij daar zegt, dat doe ik ook. Opstaan, ewa opfrisse, tanden kuisen, haar goed kammen en in staart, en kleding aandoen.

Kan mij zelfs volledig vinden in uw laatste stuk. Maar komaan nu al dag- en nachtcremes gebruiken. Voor wat dat?
Je zal er echt niet beter uitzien hoor. Uw lichaam zal uw huid wel goed genoeg houden.
Of zie je er nu al uit als iemand van vijftig ofzo?

En gans dat gedoe rond die kleding, gaat dat samen, gaat dit samen.
Oooh met dit maakt het echt wel een heel mooie combinatie.

Ik vraag mij gewoon af hoe lang die dan wel niet bezig zijn.
Met gans hun assemble bijeen te zoeken.

deyoeri

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Wel wat jij daar zegt, dat doe ik ook. Opstaan, ewa opfrisse, tanden kuisen, haar goed kammen en in staart, en kleding aandoen.

Kan mij zelfs volledig vinden in uw laatste stuk. Maar komaan nu al dag- en nachtcremes gebruiken. Voor wat dat?
Je zal er echt niet beter uitzien hoor. Uw lichaam zal uw huid wel goed genoeg houden.
Of zie je er nu al uit als iemand van vijftig ofzo?

En gans dat gedoe rond die kleding, gaat dat samen, gaat dit samen.
Oooh met dit maakt het echt wel een heel mooie combinatie.

Ik vraag mij gewoon af hoe lang die dan wel niet bezig zijn.
Met gans hun assemble bijeen te zoeken.

Persoonlijke hygiëne (tanden poetsen, gezicht ff afspoelen) vind ik ook meer dan normaal, maar zoals je zegt, al dat creme gedoe lijkt mij ook zodanig overbodig tenzij je echt dat soort huid hebt dat vervelt zoals een slangenvel.

Om idd nog maar te zwijgen van bij elkaar passende kledij...dat je geen lilabroek moet aandoen in combinatie met een felgele trui, ok. Maar please..wat maakt al de rest uit..

Vintage Hifi

Legacy Member
deyoeri zei:
Persoonlijke hygiëne (tanden poetsen, gezicht ff afspoelen) vind ik ook meer dan normaal, maar zoals je zegt, al dat creme gedoe lijkt mij ook zodanig overbodig tenzij je echt dat soort huid hebt dat vervelt zoals een slangenvel.
Akkoord, ik moet ook niet hebben van die cremes en zalfjes, maar als je dat dan toch zou aandoen, ben je daarom direct een jeannet? Want een metrosexueel draait volgens mij niet om de zalfjes en de cremes, maar eerder over een totaalpakket, veronderstel ik.

Om idd nog maar te zwijgen van bij elkaar passende kledij...dat je geen lilabroek moet aandoen in combinatie met een felgele trui, ok. Maar please..wat maakt al de rest uit..
Pas op, er zijn méér dan genoeg mensen die hun voor geen meter kunnen kleden. Vandaag een leerling uit m'n groep: een groen hemd, met daar een paarse pull op, en dat op een bleke kostuumbroek. Y-u-k. Hij denkt overigens dat de wereld aan z'n gat hangt.

Vintage Hifi

Legacy Member
Yo-Han zei:
Succes en goed charisma bvb hebben 100x meer invloed op een vrouw dan uw schoon hemdje en een half karaktertje hoor..een extreem brede kas is voor de ene ook niets meer dan het vervangmiddel voor wat een schoon hemdje is voor de andere....met beide willen we aandacht trekken en ons uiten

kunst en cultuur,gevoelens...ach waarom zie ik dan de stereotiepe 'metros'<--stempel, enkel in het kapsalon,de trendy bar en trendy (winkel)straten? en NIET in het theater,de opera,kunstgallerij bvb? ..ik zie ze eerder electro-clash cd'tjes kopen omdat het in is
Om het in de woorden van Scruffy the Janitor te zeggen: Second.
Goed gezegd, met andere woorden. Vooral dat eerste deel kan ik absoluut delen. Dat tweede deel durf ik in twijfel trekken. Dat zijn dan toch wel erg stereotiepe/extreme metros. Overigens ga je wel erg kort door de bocht met aan te nemen dat alleen Opera, Kunstgallerij en Theater waardevolle/belangrijke vormen van cultuur zijn.

Arifiene

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Wel wat jij daar zegt, dat doe ik ook. Opstaan, ewa opfrisse, tanden kuisen, haar goed kammen en in staart, en kleding aandoen.

Kan mij zelfs volledig vinden in uw laatste stuk. Maar komaan nu al dag- en nachtcremes gebruiken. Voor wat dat?
Je zal er echt niet beter uitzien hoor. Uw lichaam zal uw huid wel goed genoeg houden.
Of zie je er nu al uit als iemand van vijftig ofzo?

En gans dat gedoe rond die kleding, gaat dat samen, gaat dit samen.
Oooh met dit maakt het echt wel een heel mooie combinatie.

Ik vraag mij gewoon af hoe lang die dan wel niet bezig zijn.
Met gans hun assemble bijeen te zoeken.
Mijn beste, in dagcremes zitten UV-filters die huidveroudering tegengaan, want als ge in de zon loopt, krijgde ook UV stralen op uw huid (niet alleen bij het zonnen e), dus da is ten eerste aan te raden als ge der (vooral als meisje) niet wilt uitzien als een gerimpelde pannekoek op uw 40...
Voor jongens kan da dus ook zeer nuttig zijn. Ook kan het helpen bij een droge/vettige huid. Of zijn het ook alleen meisjes die daarvan last hebben?

Lang zoeken achter kledij; als ge echt geen smaak hebt kan da lang duren ja, bij meisjes én jongens. Ik heb mijn outfit klaar in 5 min, en k zie niet in wrm dat voor een jongen niet zo zou zijn (tis ni alsof 'bij elkaar laten passen' uren duurt e)

Vintage Hifi

Legacy Member
Zeg je wel goed, Arifiene, "smaak hebben". Je vergeet dat 75% van de jongens absoluut geen smaak heeft. Enfin, ja, ik studeer in de Limburg, daar is het 95%. :D

-Helld0g-

Legacy Member
GenesisX zei:
Zo kunt ge 't stellen, ja :p

Kdacht ook dat dat algemeen geweten was? Blijkbaar niet dus, zelfs niet bij jongeren :x

nee we bestempelen dat soort gasten meestal als gay ongeacht de seksualiteit :)

ng

Legacy Member
Arifiene zei:
Mijn beste, in dagcremes zitten UV-filters die huidveroudering tegengaan, want als ge in de zon loopt, krijgde ook UV stralen op uw huid (niet alleen bij het zonnen e), dus da is ten eerste aan te raden als ge der (vooral als meisje) niet wilt uitzien als een gerimpelde pannekoek op uw 40...
Voor jongens kan da dus ook zeer nuttig zijn. Ook kan het helpen bij een droge/vettige huid. Of zijn het ook alleen meisjes die daarvan last hebben?

Lang zoeken achter kledij; als ge echt geen smaak hebt kan da lang duren ja, bij meisjes én jongens. Ik heb mijn outfit klaar in 5 min, en k zie niet in wrm dat voor een jongen niet zo zou zijn (tis ni alsof 'bij elkaar laten passen' uren duurt e)

Kbetwijfel toch of dat zoveel effect gaat hebben dat het al da geld waart is zenne.
Precies of ge dan zeker 50% minder rimpels gaat hebben dan iemand die dat niet gebruikt.

En over uw outfit, let jij dan zo hard op accenten zoals sommige hier zeggen dat ze doen.
Of doe jij gewoon broek, pull/blouse enzo en klaar?

@Wa_denkte

Uw voorbeeld is dan wel zeer extreem en daar ziet toch iedereen dat dat gewoon op niks trekt.
Hoeveel zitten er zo nog in uw groep? Want van iedereen die bij ons op school zit durf ik toch zeggen dat die allemaal deftig gekleed zijn.
Gewoon eenvoudige pull, broek en schoenen.

Daar zit niemand die op een mislukte kerstboom trekt hoor.

Arifiene

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Zeg je wel goed, Arifiene, "smaak hebben". Je vergeet dat 75% van de jongens absoluut geen smaak heeft. Enfin, ja, ik studeer in de Limburg, daar is het 95%. :D
das ook waar :p
de meeste zitten vastgeroest in hun simpele conservatieve ideeën :p

@night ghost: zoveel geld, ge moet daarvoor geen potje dior kopen eh, nivea zal ook wel gaan ze, das iets van een 5 euro, en ge komt daar zeker 4 maand mee toe. Van da geld gade ni doodgaan, en werken zal het zowieso, zelfs al is het weinig. Trouwens, ik heb een droge huid en heb gwn dagcreme nodig, en k kan me voorstellen dat er zo jongens zijn ook.
en dat van die kleding, da kunde ni vergelijken, ik ben een meisje en ik zorg er àltijd voor dak puntgaaf de deur uitga :p
als mijn haar los is doek bvb geen lange oorbellen aan maar knopjes, da soort dingen ja... (alhoewel da ook praktische redenen zijn).
Men haar moet goed zitten en zonder lipbutter ga'k de deur ni uit (vettig soort labello voor de oermensen onder ons :p). Make-up draag k nooit overdag eigenlijk..

-Helld0g-

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Pas op, er zijn méér dan genoeg mensen die hun voor geen meter kunnen kleden. Vandaag een leerling uit m'n groep: een groen hemd, met daar een paarse pull op, en dat op een bleke kostuumbroek. Y-u-k. Hij denkt overigens dat de wereld aan z'n gat hangt.

ik durf ook nog eens een blauw hawai shirt en een blauw/witte surfshort aandoen met sneakers hoor :p (helemaal in de hawai chill-stemming dan :P)

tis maar de laatste tijd dat ik probeer te letten om niet teveel kleuren te mixxen (donkerblauwe broeken vind ik nog moeilijk om iets bij te passen! het liefst draag ik blekere jeans omdat ge daar zowat alles op kunt dragen. Schoenen keuze is ook simpel, ik draag enkel nike shox en tn's... en nee kdraag geen airness, lacoste of tacchini brol maar die schoenen zijn zo comfortabel dat ik sinds een jaar of 3 geen andere meer koop buiten hetzelfde model in het zwart ! :p )

n0sTRa

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Zeg je wel goed, Arifiene, "smaak hebben". Je vergeet dat 75% van de jongens absoluut geen smaak heeft. Enfin, ja, ik studeer in de Limburg, daar is het 95%. :D

Ik heb smaak ma kan geen kleren kiezen in winkel :p Drm gaak na winkel, zeg kwil kleren voor da of da en die gast komt af me dingen en khem maar te passen ;) Nu zie ik er 'smaakvol' uit ;)

Vintage Hifi

Legacy Member
night ghost 128 zei:
@Wa_denkte

Uw voorbeeld is dan wel zeer extreem en daar ziet toch iedereen dat dat gewoon op niks trekt.
Hoeveel zitten er zo nog in uw groep? Want van iedereen die bij ons op school zit durf ik toch zeggen dat die allemaal deftig gekleed zijn.
Gewoon eenvoudige pull, broek en schoenen.

Daar zit niemand die op een mislukte kerstboom trekt hoor.
Iedereen behalve hij, dan.

En slechte vraag van hoeveel er nog zitten. Ik studeer in de Limburg. Daar lopen er 100den rond met roze "Puta Madre" tshirts en ook neo-goths (met overal van die felle neon-kleurtjes).

Bij mijn vriend(inn)en kan iedereen zich wel kleden. :)

Vintage Hifi

Legacy Member
-Helld0g- zei:
ik durf ook nog eens een blauw hawai shirt en een blauw/witte surfshort aandoen met sneakers hoor :p (helemaal in de hawai chill-stemming dan :P)
Ja, maar zoiets is gewoon heerlijk fout. Dat mag al eens. Maar dan moet je niet gaan denken dat het "knap" of "stylish" is. :)

Hmgrwngd

Legacy Member
Yo-Han zei:
OnT
Succes en goed charisma bvb hebben 100x meer invloed op een vrouw dan uw schoon hemdje en een half karaktertje hoor..een extreem brede kas is voor de ene ook niets meer dan het vervangmiddel voor wat een schoon hemdje is voor de andere....met beide willen we aandacht trekken en ons uiten

Volgens mij krijg je nog altijd het meeste aandacht door gewoon naakt rond te lopen. :p

Maar 1 kritiekpuntje wel: Een brede kas koop je niet in de winkel, een hemdje wel. Als vrouwen een sportief lichaam zien, gaan ze volgens mij veel enthousiaster zijn dan dat ze een goed passend ensemble zien op een vent. :D

Arifiene

Legacy Member
n0sTRa zei:
Ik heb smaak ma kan geen kleren kiezen in winkel :p Drm gaak na winkel, zeg kwil kleren voor da of da en die gast komt af me dingen en khem maar te passen ;) Nu zie ik er 'smaakvol' uit ;)
zouden meer mensen moeten doen :p
ik werk in de weekend in een grote kledingzaak, en sommige zijn precies te beschaamd voor da te vragen...
dan ziede ze uit t pashokje komen en zegde beleefd 'heeft u soms hulp nodig?'
de meeste kijken alsof ge god zijt die op aarde neder daalt dan :p

@hmgrwngd: ja schatteke, ma in een pattatezak lopen is ook nix eh. Gij waart mij bvb in de les nooit opgevallen, wrm (omdat ge altijd te laat waart of ni kwam, da ook), ma omda ge u totaal nie doet opvallen door uw stijl (tshirt +broek, en me wa geluk dien groene rugzak)...
Opvallen is the key ze...

Vintage Hifi

Legacy Member
Arifiene zei:
zouden meer mensen moeten doen :p
ik werk in de weekend in een grote kledingzaak, en sommige zijn precies te beschaamd voor da te vragen...
dan ziede ze uit t pashokje komen en zegde beleefd 'heeft u soms hulp nodig?'
de meeste kijken alsof ge god zijt die op aarde neder daalt dan :p
Of sommige hebben gewoon smaak, é :D

Want ik zou toch niet zomaar iets aandoen dat andere mij aanraden, eigenlijk. Daarom laat ik ook nooit ons ma/een vriendin iets voor mij kopen, tenzij ik er zelf bij ben en het kan passen, want anders... :p

Gamedude

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Gewoon gaan shoppen, ook al heb je niets nodig. Waarom zou je dat nu doen, je verspilt er toch enkel maar geld en tijd mee.
Ja wauw en s'avonds naar TV kijken is ook zo nutteloos, zo kunt ge echt alles nutteloos en tijdverspilling noemen é, als ik da nu graag doe...?

Arifiene

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Of sommige hebben gewoon smaak, é :D

Want ik zou toch niet zomaar iets aandoen dat andere mij aanraden, eigenlijk. Daarom laat ik ook nooit ons ma/een vriendin iets voor mij kopen, tenzij ik er zelf bij ben en het kan passen, want anders... :p
k heb t dan wel over de mensen die wel raad willen, ma t ni durven vragen eh, das meestal omdat ze van zichzelf weten dat hun stijl niet alles is...

en zomaar iets aandoen, ik vraag altijd, voor wat ist (gelegenheid), wat wilde absoluut ni, wa zijde bereid om te proberen, wat hebt ge in gedachten, en zo stelt ge mensen dingen voor e, als die da ni mooi vinden ok, ma ge kunt maar helpen e. Ge hebt mensen (meer dan je denkt) die ervan overtuigd zijn da ze dik zijn en dus gehuld lopen in tenten om da te 'verbergen' en waartegen ge dan zegt van 'madam probeer gwn es zon trui'tje da iéts strakker zit, daarvoor ni strak rond uw lichaam, ma ni zo wijd', die twijfelen dan, doen da uiteindelijk aan, en zien da da hun veel beter staat dan die tent waarin ze eigenlijk nog dikker lijken...

edit: @gamedude: groot gelijk jong, shoppen is nu eenmaal de max (i sure love it :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan