Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cura

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Maar ben je zeker dat dat allemaal ligt aan de TV? Ben je dan zo beïnvloed geweest door de TV?

Enfin, ja, natuurlijk moeten kinderen op een bepaalde leeftijd pas toegelaten worden tot sommige beelden of dingen. Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig ook verkeerd bezig is, met op hun 12 jaar ontmaagd te zijn, rondlopen in kleding die 19-jarige ook zouden dragen en op jongere leeftijd al 'grof' doen. Maar dat ligt volgens mij aan een veel te vrije opvoeding. Alternatieve opvoeding.

Nee, doe mij maar later een strenge, maar rechtvaardige opvoeding. Dat heb ik ook genoten en dat heeft me toch geen windeieren gelegd.
ik zou niet weten van waar ik anders zo'n verwachtingen kan krijgen van vrouwen/relaties :P

"strengere" opvoeding is volgens mij ook een oplossing, maar dan ben je natuurlijk een "slechte" ouder voor je kinderen omdat ze op school geconfronteerd worden met kinderen die een veel vrijere/alternatievere opvoeding hebben gehad

Vintage Hifi

Legacy Member
cura zei:
ik zou niet weten van waar ik anders zo'n verwachtingen kan krijgen van vrouwen/relaties :P
Van de mensen rondom u? Van uw ouders zelf? Van de relaties van uw vriend(inn)en? Er zijn factoren genoeg. :)
cura zei:
"strengere" opvoeding is volgens mij ook een oplossing, maar dan ben je natuurlijk een "slechte" ouder voor je kinderen omdat ze op school geconfronteerd worden met kinderen die een veel vrijere/alternatievere opvoeding hebben gehad
Je moet natuurlijk zien waar je streng moet op zijn, en waar je een beetje lakser mag zijn. Maar af en toe moet je een "slechte" ouder zijn, het is voor het goed van uw kind. Klinkt cliché, maar het is zo. We zien maar al te duidelijk (in de scholen, maar ook op idiote programma's zoals Supernanny en dat huis op Vitaya) dat een alternatieve, lakse opvoeding gewoon slecht is.

cura

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Van de mensen rondom u? Van uw ouders zelf? Van de relaties van uw vriend(inn)en? Er zijn factoren genoeg. :)
ik ben meer de "oddbal" van mn omgeving in dat perspectief
en van mn ouders kan het al zeker niet zijn :P

dno, lang geleden hebbek de schuld op de tv gestoken en verder gegaan :P

KoenDK

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
@KoenDK

Geen idee hoe oud je bent maar je hebt hier het meeste realiteitszin van al.

Ik kan gerust zeggen dat 100 procent van men vriendinnen akkoord gaan met jouw stelling en hou ouder ze worden hoe meer akkoord. Vrouwen vallen op venten die voor hun galant zijn, die de spijkers in de muren kunnen kloppen die het gras afrijden, goed geld verdienen enz... En in ruil koken ze daar is graag voor enz...


Die vaste patronen bestaan al eeuwen en hoe hard men ook probeert, het zijn slechts enkele gefrustreerde manwijven die staan te roepen hey dit en hey dat. Het grootste deel van de mannen en vrouwen beseffen maar al te goed wat man of vrouw kan en niet kan.

Mijn vriendin gaat ook werken, mijn vriendin heeft ook een sociaal leven, maar no way dat die ineens het zwaar werk gaat doen. Ik help af en toe is ook in de keuken. Maar das toch allemaal vrij normaal. Dat zie ik bij men ouders ook.

Dat is allemaal het resultaat van de verschuivingen i nde maatschappij, niet meer op het land werken beter verdienen enz... EN heeft niks maar dan ook niks met een feministen te maken. Feminisme is net zoals metrosexueel een benaming om een hoop rare kwieten tevreden te stellen.


toch nog iemand die mij begrijpt

ik ben 25jaar, heb mezelf een appartement gekocht verleden jaar,
heb redelijk veel meegemaakt in mijn leven, maar ben er sterk uitgekomen,
maar heb toch een andere kijk op deze maatschappij


ik ben totaal tegen hoe de mannen omgingen met vrouwen vroeger (neerbuigend)
maar zoals we nu bezig zijn vind ik het te grappig voor woorden


2 homo's kunnen kinderen krijgen, ik heb daar niets op tegen,
maar ik ben toch tevreden dat ik ook de liefde van een moeder heb mogen meemaken


nu ja, het is de 'moderne' tijd :ironic:
maar voor mij mag het allemaal wat minderen met feministen & metrosexuelen & wat weet ik nog allemaal :sop:

ec8or

Legacy Member
GMotha zei:
Alsof koken een rotjob/vrouwenwerk is^^
Da's nu één van die noodzakelijke taken waar ik me mee amuseer, en waarschijnlijk zijn er meer dan genoeg mensen die hetzelfde denken.

Het enige wat belangrijk is bij een koppel/gezin: compromissen.
idd!

ik zou het zelfs minderwaardig vinden indien 'mannen' niet kunnen koken omwille van hun te hoge testosteron niveau. maw mannen die niet koken omdat ze vinden dat het vrouwenwerk is.

KoenDK

Legacy Member
dus vrouwen thuis en man werken. man moet voeten ondertafel schuiven, geld binnen bregen.
en optijd en stond eens zijn vrouw goed neuken en antins geld geven. en dan is de vrouw gelukkig ?
fuck off kerel

ik ben boers omdat ik het woord f*cking gebruik? je doet het zelf man :p


ik heb het nooit zo extreem verwoord man
het zijn jullie echter die het omgekeerde beweren !

de vrouw die de muren uitbreekt !
de man die volledig de was en de plas doet !
de man die make-up gebruikt !

Vintage Hifi

Legacy Member
KoenDK zei:
nu ja, het is de 'moderne' tijd :ironic:
maar voor mij mag het allemaal wat minderen met feministen & metrosexuelen & wat weet ik nog allemaal :sop:
Jij wordt later zo een oude knorpot: "Vroeger was alles toch beter, hoor."
De reply die je nu hebt gegeven komt nog goed over, als een uitgedrukt meningsverschil. Maar aan die vorige reply zou ik betwijfelen dat je 25 jaar was, hoor. Eerder 15, ten hoogste.

Kurobu

Legacy Member
ik ben boers omdat ik het woord f*cking gebruik? je doet het zelf man :p


ik heb het nooit zo extreem verwoord man
het zijn jullie echter die het omgekeerde beweren !

de vrouw die de muren uitbreekt !
de man die volledig de was en de plas doet !
de man die make-up gebruikt !

nee u gedachten zijn boers :p
niet u woordkeuze :)


bestaat hoor vrouwen die in den bouw en zo werken. of ander " mane " dingen.
een man die de was en de plas doet moet zeker kunnen. jij doet dit toch ook als je alleen woont ? dus waarom zou je die niet doen als je alle bij gaat werken ? dan wel niet alleen wel te verstaan.

een man die make up draagt moet ook kunnen :) maar ge moet wel nie beginnen met nen eyeliner ofzo bij mij :p
gewoon, dag en nacht cream en wa lotion ofzo om huid te reinigen, die dingen.
maar bruinsel en dergelijke draag ik toch ook nie hoor :)

zotteluc

Legacy Member
mag ik nog ff toevoegen dat Koken idd een vrijwel exclusieve mannentaak is

(niet te verwarren met de typisch vrouwelijke taak "eten warm maken")

Hmgrwngd

Legacy Member
Kurobu zei:
afgewassen kleren kunnen ook mooi zijn ;).
het zit hem allemaal in de combinatie.
Ik heb een afschuwelijk slordige Ren&Stimpy-t-shirt da ik soms draag in combinatie met een rafelige korte broek met cool grijs-blauwe strepen erin. :D

En heb nu laatst een stijlvol item toegevoegd aan m'n garderobe: een hemdje met chinese draken erop. Too cool to be true. :p
Kurobu zei:
alhoewel sommige mensen er echt beter uit zien na een restyle.
Beter uitzien, beter uitzien;
ik ben zo'n freak die denkt dat kleding daar helemaal niet toe doet. ;)
Eens je echt doorhebt wat een mirakel het is dat je hier rondloopt; gaje pas echt doorhebben hoe mooi iedereen wel niet is; met of zonder kleren.

Kurobu zei:
ikzelf ben nu niet mager, dus draag ik zeker nooit horizontale strepen ( om maar een voorbeeld te geven.
De hele wereld wordt dikker en dikker, dus je hoeft je niet op je ongemak te voelen.
Ongeveer 30% van alle mannen heeft al last van overgewicht, dus je bent geen uitschieter. :p
Kurobu zei:
en wat een haarsnit allemaal niet kan doen, daar zouden vele nog van verschieten hoor :)
Yeah, no shit;
nu heb ik weer kort haar (5cm) in tegenstelling tot m'n "born2bewild"-look van een tijdje geleden (30cm) , en opeens kijken de mensen terug vriendelijker naar me. ;)
En waarom heb ik dat haar afgesneden ?
NIET omdat ik negatieve feedback kreeg , maar omda het ongemakkelijk was. :)
(te warm)

Amaryllis

Legacy Member
@ koendk

Amaai ja ik ben blij met een man in huis die de nagels in de muren kan slaan... alleen tegen de tijd dat die dat ook effectief doet heb ik het al lang zelf gedaan.

En ja het meeste werk hier in het appartement heb ik ook gedaan. Ik zie niet in waarom ik dat als vrouw niet zou kunnen. Een man die nog nooit van zijn leven een muur uitgeklopt heeft zal ook wel staan klungelen he.

En de was en de plas, strijken, koken... alleen voor vrouwen? Ik heb meerdere vrienden die vrijgezel zijn en het zelf doen. Wat doe jij dan? Elke week de was bij de mama gaan afgeven en het gestreken terug gaan halen? Of nee mama brengt het gestreken terug want 1 of 2 keer per week moet ze ook nog komen kuisen bij jou?

Het wordt tijd dat je die oogkleppen eens afzet.

Hellrabbit

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Yeah, no shit;
nu heb ik weer kort haar (5cm) in tegenstelling tot m'n "born2bewild"-look van een tijdje geleden (30cm) , en opeens kijken de mensen terug vriendelijker naar me. ;)
En waarom heb ik dat haar afgesneden ?
NIET omdat ik negatieve feedback kreeg , maar omda het ongemakkelijk was. :)
(te warm)


bij mij kijken mensen juist vriendelijker naarmate men haar langer wordt (iets langer dan 30 cm ondertussen)

en ik vind juist dat dat goe isoleert :]

Hmgrwngd

Legacy Member
Hellrabbit zei:
bij mij kijken mensen juist vriendelijker naarmate men haar langer wordt (iets langer dan 30 cm ondertussen)

en ik vind juist dat dat goe isoleert :]

Pff ja, ik had zo'n John Petrucci-look na een tijdje, waarbij je haar nogal afro-style gaat worden...

En dat was net een sauna. :p
Ergens een jaar of 3 voor gespaard; en dan direct alles er weer af; zonder spijt.
:)

Nu zie ik er zo uit...

KoenDK

Legacy Member
Amaryllis zei:
@ koendk

Amaai ja ik ben blij met een man in huis die de nagels in de muren kan slaan... alleen tegen de tijd dat die dat ook effectief doet heb ik het al lang zelf gedaan.

En ja het meeste werk hier in het appartement heb ik ook gedaan. Ik zie niet in waarom ik dat als vrouw niet zou kunnen. Een man die nog nooit van zijn leven een muur uitgeklopt heeft zal ook wel staan klungelen he.

En de was en de plas, strijken, koken... alleen voor vrouwen? Ik heb meerdere vrienden die vrijgezel zijn en het zelf doen. Wat doe jij dan? Elke week de was bij de mama gaan afgeven en het gestreken terug gaan halen? Of nee mama brengt het gestreken terug want 1 of 2 keer per week moet ze ook nog komen kuisen bij jou?

Het wordt tijd dat je die oogkleppen eens afzet.

ik ken genoeg maten van 25 die er gewoon geen tijd voor hebben
werken + hobby neemt al 80u per week in

en idd, om dan nog om 22u s'avonds (eerste keer dat je thuiskomt die dag)
nog eten te maken en je hemdje te gaan strijken

no offence maar daar pas ik wel voor

(4maal voetbal per week bijvoorbeeld)


(ps : de meeste doen ook nog eens avondschool en werken 6 op 7)


oké ja,
het leven is hard
maar in MIJN geval is mijn agenda al druk bezet,
en moet mijn vrouwke nooit méér werken dan een part time

en voor de rest mij wat verzorgen :D



soit, we zijn aan het afdwalen
we waren bezig over de man die zonder schaamte make up gebruikt

de zogenaamde

METRO SEXUEEL

GMotha

Legacy Member
De eerste keer dat ik van metrosexueel hoorde kreeg ik een mental image van een kerel die een tram aan't opvrijen was. Tzou wel vrij lollig zijn.

Gamedude

Legacy Member
GMotha zei:
De eerste keer dat ik van metrosexueel hoorde kreeg ik een mental image van een kerel die een tram aan't opvrijen was. Tzou wel vrij lollig zijn.
haha ik snap hem! metro en seks hahahaha

Vintage Hifi

Legacy Member
KoenDK zei:
we waren bezig over de man die zonder schaamte make up gebruikt
En homo's zijn ook altijd van het soort dat je ziet op de Gay Parade? Christ, man, act your age.

Enfin, soit, je bent een voetballer, dat zijn meestal allemaal verdoken kasthomo's. :lol:

ng

Legacy Member
Ik vraag mij wel af waarom dat nodig is. Waarom is het nodig om er als man "afgewerkt" uit te zien?
Zalfjes en cremekes, voor wat? Zie je er dan echt beter uit? Is dat nodig, al die rommel op u gezicht smeren.
Gewoon puur natuur zal wel nog altijd het beste zijn. Precies of je kan nu al tekenen van ouderdom zien.

Dat is zo onnuttig toch, tenzij je een huidziekte hebt die het verplicht om te gebruiken. Maar dat doet er hier niet toe.

Gewoon gaan shoppen, ook al heb je niets nodig. Waarom zou je dat nu doen, je verspilt er toch enkel maar geld en tijd mee.

Een gewone, goeduitziende broek en pull met daaronder ene t-shirt en een paar goede schoenen.
Dat is toch genoeg.
Misschien nog een ketting ofzo, horloge. En dan ben je toch klaar.

Ik vraag mij zelfs af hoeveel tijd jullie wel niet verdoen 's morgens.
Half uur, uur? Tegen die tijd zit ik al lang beneden gezellig te eten.

Maar ja, zo zie ik het dan toch in.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan