Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avilowca

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
En dat is net waar ik me tegen afzet, beste heer;
en ik ben niet van plan m'n mening te veranderen.

Ik ben GEEN product, ik ben GEEN wieltje in een machine en ik ben GEEN stukje klei dat gekneed zal worden.

Ik zie er goed uit volgens mij, en dat is voldoende. ;)
End of story.
Wat een werkgever, een agent, een snob, een buitenwipper of een ober denkt van mij zal me worst wezen; ik ga niet plooien omdat het makkelijker is.

Stand up for your right, het is niet enkel een liedje van Bob Marley, het is een levenswijze. ;)

Point taken.

However ben ik van mening dat je bereid moet zijn om je eigen persoonlijkheid te laten kneden. Je leeft tenslotte in een samenleving die al bestond lang voor jij er was.

Bijgevolg zijn er een aantal, niet wetten eerder gedragscodes, ontstaan die naar mijn mening dienen gevolgd te worden.

De maatschappij eist dat ook van jou. Ik zie niet in waarom je je niet zou homologeren als je er duidelijk sociaal of financieel voordeel uit kan halen ?

Gamedude

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
En dat is net waar ik me tegen afzet, beste heer;
en ik ben niet van plan m'n mening te veranderen.

Ik ben GEEN product, ik ben GEEN wieltje in een machine en ik ben GEEN stukje klei dat gekneed zal worden.

Ik zie er goed uit volgens mij, en dat is voldoende. ;)
End of story.
Wat een werkgever, een agent, een snob, een buitenwipper of een ober denkt van mij zal me worst wezen; ik ga niet plooien omdat het makkelijker is.

Stand up for your right, het is niet enkel een liedje van Bob Marley, het is een levenswijze. ;)
groot gelijk man, zeker niet veranderen omdat de maatschappij da vraagt. Ik heb respect voor mensen zoals gij

Hmgrwngd

Legacy Member
Avilowca zei:
However ben ik van mening dat je bereid moet zijn om je eigen persoonlijkheid te laten kneden. Je leeft tenslotte in een samenleving die al bestond lang voor jij er was.
En als die samenleving nu echt zieke, ONcorrecte meningen heeft ? ;)
Zoals uiterlijk die persoonlijkheidskenmerken zou weggeven?
Avilowca zei:
Bijgevolg zijn er een aantal, niet wetten eerder gedragscodes, ontstaan die naar mijn mening dienen gevolgd te worden.
Conformisme uit traditionalisme?
In mijn boekje het slechtste waje maar kunt doen.
Avilowca zei:
De maatschappij eist dat ook van jou. Ik zie niet in waarom je je niet zou homologeren als je er duidelijk sociaal of financieel voordeel uit kan halen ?
Mijn persoonlijke vrijheid acht ik exponentieel belangrijker dan sociaal of financieel voordeel.
Waarom zou ik langer willen leven als ik nie tevreden ben met de manier waarop ik leef? Dat zou pas waanzin zijn.
Maar nu heb ik het over algemene visie, niet enkel over kledij.

Als ik uitga, draag ik vaak absurd versleten kledij.
Waarom ? Omdat ze goed zit om te dansen. ;)

Mag de maatschappij eisen dat ik me netjes kleed om beter over te komen in zo'n gelegenheid ? -> nooit ;)
De maatschappij is trouwens niet meer dan een fictieve constructie.
Het zijn nog altijd mensen; en tzou volgens mij al veel beter zijn moesten mensen gewoon stoppen met conformeren gewoon maar omdat het makkelijker is. ;)
(tenzij je te bang bent dat iedereen opeens vrij gaat zijn. -> nog nooit gebeurd, dusja.)


EDIT: effe de reden vermelden waarom ik nogal furieus reageer: ik begin stilaan te merken net hoeveel beperkingen, ongeschreven regels en normen er wel nie overgedragen en verwacht worden; en ik ben er echt misselijk van. ;)
En kledij is er zo echt eentje van. Aan de andere kant van de planeet smeken ze om water en basisvoedsel; en hier moet ik me verantwoorden waarom ik geen dure, nieuwe kleren moe kopen, gewoon maar omdat het verwacht wordt door 'de maatschappij' .
WAANZIN.

Ik herhaal het, en ik meen het echt: WAANZIN . ;)

Flipkikker

Legacy Member
Ik ben benieuwd hoe dage er uit ziet Hmgrwngd...
pm is een foto?

Volgens mij krijgen we hier opt forum een erger beeld van u dan dage werkelijk hebt... ;)

Stancke

Legacy Member
Flipkikker zei:
Ik ben benieuwd hoe dage er uit ziet Hmgrwngd...
pm is een foto?

Volgens mij krijgen we hier opt forum een erger beeld van u dan dage werkelijk hebt... ;)


ik dacht dat het een 'she' was?:sop:

Kan ook grandioos verkeerd zitten:p

Hmgrwngd

Legacy Member
Flipkikker zei:
Ik ben benieuwd hoe dage er uit ziet Hmgrwngd...
pm is een foto?

Volgens mij krijgen we hier opt forum een erger beeld van u dan dage werkelijk hebt... ;)

Ik geef nooit foto's weg van mezelf. :)

En het maakt me nie uit dajullie een slecht beeld hebben van mij hoor.

Ik breng m'n boodschap over, en daarvoor dient dit forum.
This ain't a popularity-contest. :D

@Stancke: I'm all man... :)

Vintage Hifi

Legacy Member
Gamedude zei:
groot gelijk man, zeker niet veranderen omdat de maatschappij da vraagt. Ik heb respect voor mensen zoals gij
Ik niet. Associaal, dat is het...

"Wat iedereen anders denkt zal mij een worst wezen."
Natuurlijk, mensen moeten je nemen zoals je bent, maar je compleet afsluiten van meningen/tradities/gewoontes van anderen rondom je getuigt van een egoïstische visie op het leven. Ik doe het zus en zo, omdat IK dat wil.

Als we allemaal zo zouden leven, dan zou de wereld zoals we die kennen in elkaar storten. De maatschappij, inderdaad een fictieve constructie ontstaan doorheen de jaren, maar ze bestaat er opdat iedereen niet zomaar zou doen waar hij zin in had, maar zou overeenkomen met zijn medemens. Als je de lijn doortrekt, moet ik niet zeggen hoe een wereld zonder een zekere vorm van maatschappij er zou uitzien, zeker?

Het is een beetje extreem om zo te gaan denken op basis van een idee over het zich kleden, maar ik vind het een algemeen standpunt dat wel erg kortzinnig is om in te nemen, eerlijk gezegd.

En ja, ik kan mij kleden. En aangepast aan verschillende situaties. Omdat ik het voor mijn medemens aangenamer wil maken door toch tenminste op zekere hoogte te doen wat er van mij verwacht wordt. Maar ik zal er nooit mijn eigen gemakkelijkheid voor opgeven. Ik voel me even goed in mijn kostuum als in mijn fitnessoutfit als in mijn jeans/tshirt. Maar ik ga niet op een mondeling examen aankomen in mijn trainingsbroek, en ik ga niet fitnessen met mijn kostuum. :x

Edit: De vergelijking maken met de armoede in Afrika is nog kortzinniger. Denk je nu werkelijk dat zij zich niet de luxe zouden veroorloven die wij hebben moesten ze kunnen? En dat ze het nog zouden doen moest de Westerse wereld in die armoede leven en zij niet? Het is nu eenmaal zo, we got lucky, they screwed up.

Project Zero

Legacy Member
Ik had ook ergens gelezen in een boekje bij mn vriendin (get cosmo-achtig) da metroseksueel zijn helemaal terug uit is ^^
Tgaat er nu om om u ware mannelijkheid te tonen :p

Dit wil zeggen:
luide boeren en scheten laten
aan u gat krabben
aan u ballen krabben/dabben
...


.. :unsure:

Vintage Hifi

Legacy Member
GET IS GEEN VERVANGWOORD VOOR IETS, STOP ERMEE!... :p
Sorry, maar ik haat dat woord zo hard.

Enfin, soit, tegenwoordig is de "übersexueel" in. De man die niet alleen in touch is met zijn gevoelens, maar die ook in touch is met zijn mannelijkheid. De ene dag een keiharde macho, de andere dag een gevoelspersoon. Een beetje zoals ik, dus. :p

Hmgrwngd

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Ik niet. Associaal, dat is het...
Best da ik de uitzondering ben in deze ultrasociale wereld. ;)
(oja, snap je ironie? denk van wel.)
Wa_denkte zei:
Als we allemaal zo zouden leven, dan zou de wereld zoals we die kennen in elkaar storten.
On ... what ... ground ... ? ;)
Waarop baseer je je ? ;)

Wa_denkte zei:
En ja, ik kan mij kleden. En aangepast aan verschillende situaties. Omdat ik het voor mijn medemens aangenamer wil maken door toch tenminste op zekere hoogte te doen wat er van mij verwacht wordt. Maar ik zal er nooit mijn eigen gemakkelijkheid voor opgeven. Ik voel me even goed in mijn kostuum als in mijn fitnessoutfit als in mijn jeans/tshirt. Maar ik ga niet op een mondeling examen aankomen in mijn trainingsbroek, en ik ga niet fitnessen met mijn kostuum. :x
Proficiat , je bent correct intellectueel aangepast aan het conformeren naar de norm.
SO WHAT ? ;)

Wa_denkte zei:
Edit: De vergelijking maken met de armoede in Afrika is nog kortzinniger. Denk je nu werkelijk dat zij zich niet de luxe zouden veroorloven die wij hebben moesten ze kunnen? En dat ze het nog zouden doen moest de Westerse wereld in die armoede leven en zij niet? Het is nu eenmaal zo, we got lucky, they screwed up.
En dan ben ik de egoïst .
Jammer da ik uw laatste zin niet direct gelezen had, anders had ik helemaal niet gereplied op jou.

Iemand die zo'n dingen durft uit te kramen verdient geen letter communicatie. ;)

=Dujosh=

Legacy Member
"we got lucky, they screwed up."

dat vind ik wel een beetje erover gaan,
Die mensen hebben niet gekozen om in armoede geboren te worden he.
Net zoals jij niet gekozen hebt om in een welvarend land geboren te worden, je zaagt er gewoon niet over omdat jij luxe hebt en zij niet.

maar goed, heeft niets met metrosexual te maken.
ik hou van fashion, verzorg me goed,
ben ikk metrosexual ? don't know, don't care.
zolang ik me goed voel is het goed.

Avilowca

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
rect intellectueel aangepast aan het conformeren naar de norm.
SO WHAT ? ;)

Dan stel ik me de vraag, wat is er mis met die norm ?

Het is duidelijk dat je vind dat de maatschappij fout is. Maar waarom zijn we zo fout, zo leeg, zo sheep in a flock ?

Kan het niet gewoon zijn dat de norm ontstaat uit de geconvergeerde meningen van de meerderheid als een soort middenweg ?

Ik kijk altijd met argus ogen toe wanneer revolutionairen van wal steken met de ik-weet-het-beter vaandel hoog.

Waar eindigt het recht op persoonlijke mening telt en waar begint het gemeenschappelijk gedachtengoed. Wetgeving van allerhande, morele waarden binnen de maatschappij... vallen die dan ook uit de boot?

Je leeft in een maatschappij. Noem ze fictief, onbestaand, waanzin dat is je goed recht, maar je leeft er wel in.

In welke mate heeft het individu recht om de gemeenschap te negeren ?

Vintage Hifi

Legacy Member
=Dujosh= zei:
"we got lucky, they screwed up."

dat vind ik wel een beetje erover gaan,
Die mensen hebben niet gekozen om in armoede geboren te worden he.
Net zoals jij niet gekozen hebt om in een welvarend land geboren te worden, je zaagt er gewoon niet over omdat jij luxe hebt en zij niet.
We zijn nochtans allemaal als hetzelfde geboren. Met evenveel armoede in heel de wereld. De Westerse wereld heeft zich gewoon als maatschappij (hé, daar heb je dat woord weer) goed kunnen evolueren en is daardoor krachtig en economisch sterk geworden. Ok, we hebben daarna onze krachten misbruikt en daardoor blijven deze landen in armoede leven, maar de landen zelf hebben vaak met een ongelofelijk dom/slecht beleid (zowel op economisch, cultureel als godsdienstig vlak) te voeren hun eigen welvaartsdood getekend. De enige oplossing is een uniforme globalisering van alle landen en het neerhalen van godsdienstige/culturele/traditionele barrieres, maar dat is een utopie die immers nooit haalbaar is.

Hmgrwngd

Legacy Member
Avilowca zei:
Dan stel ik me de vraag, wat is er mis met die norm ?

Het is duidelijk dat je vind dat de maatschappij fout is. Maar waarom zijn we zo fout, zo leeg, zo sheep in a flock ?

Kan het niet gewoon zijn dat de norm ontstaat uit de geconvergeerde meningen van de meerderheid als een soort middenweg ?

Ik kijk altijd met argus ogen toe wanneer revolutionairen van wal steken met de ik-weet-het-beter vaandel hoog.

Waar eindigt het recht op persoonlijke mening telt en waar begint het gemeenschappelijk gedachtengoed. Wetgeving van allerhande, morele waarden binnen de maatschappij... vallen die dan ook uit de boot?

Je leeft in een maatschappij. Noem ze fictief, onbestaand, waanzin dat is je goed recht, maar je leeft er wel in.

In welke mate heeft het individu recht om de gemeenschap te negeren ?

Veel vragen, en ik betwijfel of dit ons niet te ver zal afleiden.
Verder vrees ik ervoor dat ik gewoon veel moeite zal steken in zinnen die nauwelijks gelezen zullen worden.

Laat me gewoon dit zeggen: Ik ben NIET iemand die alles weet, NIET iemand die weet hoe het zou moeten zijn,
maar wel iemand die aanvoelt dat er heel veel knelt in de samenleving.

Jij vindt het bijv. al triestig dat ik erbij loop met een jeansbroek en een afgewassen t-shirt. Ik zie echt niet in hoe ik dat zou moeten negeren. En ik til daar redelijk zwaar aan.
Ik zag het tot een tijdje geleden ook toen ik eens m'n haar liet groeien, hoe mensen daarop reageerden.
Schrijnend, echt schrijnend.

Het is moeilijk om te aanvaarden dat de wereld vol positieve mensen loopt als zoveel mensen op je neerkijken omdat je ocharme lang haar hebt of ocharme afgewassen kleren.

Kurobu

Legacy Member
afgewassen kleren kunnen ook mooi zijn ;).
het zit hem allemaal in de combinatie.

@hmgw: ik denk te verstaan wat je bedoelt.

maar je mag ook niet ontkennen dat het in redelijk wat gevallen gewoon een must is als je er proper bijloop. ( ik bedoel hier mee zeker niet dat ge op nieks trekt ofzo he, want ik ken u niet )


wat mooi gekleed is en verzorgd is allemaal zeer relatief.
iedereen heeft andere normen en waarden ivm uiterlijk en imago.
je ken enkel duidelijk maken wat jezelf graag ziet en zeker niet zou dragen.
maar het is zo moeilijk om kretiek te geven op iemand zijn kledings stijl.
alhoewel sommige mensen er echt beter uit zien na een restyle.
ikzelf ben nu niet mager, dus draag ik zeker nooit horizontale strepen ( om maar een voorbeeld te geven.

en bv, lichtblauw en rood laten u wa bruiner lijken.
dit zijn kleine dingen die veel doen aan het uiterlijk.

en wat een haarsnit allemaal niet kan doen, daar zouden vele nog van verschieten hoor :)

Inspector Monkfish

Legacy Member
Avilowca zei:
In welke mate heeft het individu recht om de gemeenschap te negeren ?


Waarom zouden we dat recht niet hebben?

Ik zal er steeds voor zorgen dat ik voor belangrijke situaties ietswat deftig( ruim bekeken dan) gekleed ben. Maar als ik daarbuiten rondloop in mijn 5 jaar oude puma's met jeansbroek en t-shirt van palm, dan vind ik niet dat iemand moet zagen. Ik kan Hmgrwngd zeker volgen in zijn uitleg. Ik aanvaard de maatschappij zoals ze is ook niet. Ik zou zelfs kunnen zeggen dat ik de huidige situatie haat. Maar dat is een discussie die nu niet past.

Quilombo

Legacy Member
Kurobu zei:
maar je mag ook niet ontkennen dat het in redelijk wat gevallen gewoon een must is als je er proper bijloop. ( ik bedoel hier mee zeker niet dat ge op nieks trekt ofzo he, want ik ken u niet )

zolang je iet of wat hygiënisch bent maakt het toch geen reet uit, waarom moet je op het werk "deftige" kleding dragen? kan je minder goed achter je pc'je zitten. of waarom moet bv. om te solliciteren dure kleren aandoen? omdat ze anders denken dat je incompetent bent, en da's gewoon absurd. mensen maken constant idiote associaties: versleten kledij => armoezaaier, schooier, incompetente mens, gebruikt zeker drugs (mja ok in hmgrwngd z'n geval.. :P), lui, ...
wtf heeft dat te maken met dat je gewoon het nut er niet van inziet om steeds nieuwe kleren te kopen? die tshirts doen nog even goed wat ze moeten doen: u beschermen tegen de koude.


Kurobu zei:
ikzelf ben nu niet mager, dus draag ik zeker nooit horizontale strepen ( om maar een voorbeeld te geven.

en bv, lichtblauw en rood laten u wa bruiner lijken.
dit zijn kleine dingen die veel doen aan het uiterlijk.

en wat een haarsnit allemaal niet kan doen, daar zouden vele nog van verschieten hoor :)

wtf :wtf:, volgens mij snap je totaal niet wat hmgrwngd bedoelt :|
waarom moet ge der mager, bruin etc. uitzien? en zeg nu nie da je dat enkel doet voor jezelf he.... da's voor 100% omdat gij er goed wilt uitzien voor andere mensen, waarom hou je daar rekening mee?

SIO

Legacy Member
omdat de maatschappij zo in elkaar zit zeker :)

en er tegen 'rebelleren', doe ma ma keb al werk genoeg azo, kzal wel gewoon een kostuum dragen voor een sollicitatie, ten eerste omdat da mij geen bal kan schelen dat ik da moe aandoen, ten tweede omdat ge ni de wereld red door in uw tshirt te gaan solliciteren en ten derde omdak er goe uitzie in da pak :p

Kurobu

Legacy Member
Quilombo zei:
zolang je iet of wat hygiënisch bent maakt het toch geen reet uit, waarom moet je op het werk "deftige" kleding dragen? kan je minder goed achter je pc'je zitten. of waarom moet bv. om te solliciteren dure kleren aandoen? omdat ze anders denken dat je incompetent bent, en da's gewoon absurd. mensen maken constant idiote associaties: versleten kledij => armoezaaier, schooier, incompetente mens, gebruikt zeker drugs (mja ok in hmgrwngd z'n geval.. :P), lui, ...
wtf heeft dat te maken met dat je gewoon het nut er niet van inziet om steeds nieuwe kleren te kopen? die tshirts doen nog even goed wat ze moeten doen: u beschermen tegen de koude.

niet gezien dat ik zeg dat ik zijn standpunt denk te begrijpen.
maar dat je nu eenmaal in SOMIGE gevallen in de richting geduwt wordt om " mooie " kleren aan te doen ?
bv u zus trouwt ( is maar een voorbeeld he ;) ) dan ga je uit beleeftheid toch niet in een short en t-shirt die al volledig bekladert is door verf ?




wtf :wtf:, volgens mij snap je totaal niet wat hmgrwngd bedoelt :|
waarom moet ge der mager, bruin etc. uitzien? en zeg nu nie da je dat enkel doet voor jezelf he.... da's voor 100% omdat gij er goed wilt uitzien voor andere mensen, waarom hou je daar rekening mee?

of jij mij nu gelooft of niet, ik doe dit 90% voor mezelf.
ik voel me gewoon beter in mijn vel zo, niet meer en niet minder ;)
de andere 10 % is dan om goed over te komen idd bij andere mensen.

ik had dit toaal niet om hmgrwngd, die 2de opmerking die je qoute.
gewoon op de voorgaande discussie over waarop je let en zeker niet zou doen :)


ik zou ook even goed gewoon in een training buitenkomen.
ik heb net als iedereen een dag waarop je niet veel zin hebt om u aantekleden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan