Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jerryboy

Legacy Member
Jah idd, H&M heeft mooie truitjes :), daar ga ik ook. Verder gaat dat van New Yorker, WE, Coolcat en Espritt tot Shanti Bazaar en kleine onbekende winkeltjes zoals in de kammestraat in A'pen.

Scappa, puta madre, bikkenbergs en consoorten draag ik nooit. Wel jeans van Hilfiger of een shirt van armani.

Denk dat vele mensen 15 jarige snobs met "metroseksuelen" verwarren ofzo.

Gamedude

Legacy Member
Jerryboy zei:
Jah idd, H&M heeft mooie truitjes :), daar ga ik ook. Verder gaat dat van New Yorker, WE, Coolcat en Espritt tot Shanti Bazaar en kleine onbekende winkeltjes zoals in de kammestraat in A'pen.

Scappa, puta madre, bikkenbergs en consoorten draag ik nooit. Wel jeans van Hilfiger of een shirt van armani.

Denk dat vele mensen 15 jarige snobs met "metroseksuelen" verwarren ofzo.
check winkel naast fish&chips (harry beaver) voor hippe hemdjes ^^, winkel kan soms wel prijzig zijn

btw: als iemand van buurt antwerpen is en ne namiddag met mij op stap wilt gaan in Antwerpe om wa "gepimpt" te worde (ja ik kijk zo zwaar MTV é, pimp me biatch) PM me :')

Hmgrwngd

Legacy Member
Verdomme ; ik kan me echt nie kleden é. :p

Zijn er hier nog arme kerels die het liefst van al een versleten jeansbroek dragen en een afgewassen t-shirt ?
:)

Gavin

Legacy Member
is da ni de normale gang van zaken dan :)?

ik heb meestal hemdjes ( van deze stijl http://www.s.oliver-shop.de/wcsstore/FashionFlow/images/prod/13/13.21/13.609.21.2796.0159_GA.jpg en dus geen fluo, hawai en ruitjes toestanden) op een jeans en witte schoentjes aan, ik interesseer me wel in cultuur (kunst iets minder maar dat is verplicht door schoolrichting) en ga om de maand/2 maanden naar de kapper

maakt dit me dan metroseksueel?
ik heb eigenlijk geen nood aan zo een benaming aangezien dat toch nix speciaal is

denk ik :unsure:

Gamedude

Legacy Member
Gavin zei:
is da ni de normale gang van zaken dan :)?

ik heb meestal hemdjes ( van deze stijl http://www.s.oliver-shop.de/wcsstore/FashionFlow/images/prod/13/13.21/13.609.21.2796.0159_GA.jpg en dus geen fluo, hawai en ruitjes toestanden) op een jeans en witte schoentjes aan, ik interesseer me wel in cultuur (kunst iets minder maar dat is verplicht door schoolrichting) en ga om de maand/2 maanden naar de kapper

maakt dit me dan metroseksueel?
ik heb eigenlijk geen nood aan zo een benaming aangezien dat toch nix speciaal is

denk ik :unsure:
Tga em niet alleen om het goe gekleed zijn é, maar ook geïnteresseerd zijn in kledij, in het openbaar bijvoorbeeld let ik altijd op andere hun kledij en bekritiseer ik wa in men eige: wa goe is, wa goe kon zijn (slechte combinatie), wa gewoon plain shit is enz
En interesse as in: "ey, ik ga een paar uur naar 't stad om wa winkels af te lope maar ik neem me niet voor om iets te kope, moest'k echt iets schoon zien dan mss wel"
Meeste mannen hebben zoiets van "ok, ik moet nu echt wel es om nieuwe klere, kzal maar met men tegegoesting deze namiddag es gaan shoppe"
Ni moeilijk da ge dan met die ingesteldheid minder gekleed zijt é, ik was paar jaar geleden ook zo en dan stelde ik me sneller content met bepaalde kledij simpelweg omda'k er vanaf wou zijn..

Avilowca

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Verdomme ; ik kan me echt nie kleden é. :p

Zijn er hier nog arme kerels die het liefst van al een versleten jeansbroek dragen en een afgewassen t-shirt ?
:)

persoonlijk vind ik dat nogal triestig om dergelijke mannen in het straatbeeld te zien. Stoort het u niet om er zo slonzig bij te lopen ? ik zou het niet kunnen.

ng

Legacy Member
Gamedude zei:
Tga em niet alleen om het goe gekleed zijn é, maar ook geïnteresseerd zijn in kledij, in het openbaar bijvoorbeeld let ik altijd op andere hun kledij en bekritiseer ik wa in men eige: wa goe is, wa goe kon zijn (slechte combinatie), wa gewoon plain shit is enz
En interesse as in: "ey, ik ga een paar uur naar 't stad om wa winkels af te lope maar ik neem me niet voor om iets te kope, moest'k echt iets schoon zien dan mss wel"
Meeste mannen hebben zoiets van "ok, ik moet nu echt wel es om nieuwe klere, kzal maar met men tegegoesting deze namiddag es gaan shoppe"
Ni moeilijk da ge dan met die ingesteldheid minder gekleed zijt é, ik was paar jaar geleden ook zo en dan stelde ik me sneller content met bepaalde kledij simpelweg omda'k er vanaf wou zijn..

Das dan wel minder gekleed in uw ogen natuurlijk. Zeg dan eens wat jij minder vind?
Natuurlijk dat de kleuren wat moeten samengaan, en er één soort van "kledingstijl" moet inzitten.
Ge gaat nu toch niet met iets van bv: (om het wa extreem te trekke) pitbull met lacoste mengele.
Zoiets gaat niet, en dat weet toch wel iedere mens me wa kennis van zen wereld?

Gamedude

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Das dan wel minder gekleed in uw ogen natuurlijk. Zeg dan eens wat jij minder vind?
Natuurlijk dat de kleuren wat moeten samengaan, en er één soort van "kledingstijl" moet inzitten.
Da van één soort kledingsstijl is uiteraard wa relatief é, wa ik minder vind? Nja ik kan daar niet echt iets op plakke ze, is eerder iets wa ik kan zegge in de moment zelf als ik iets voor me zie.

ng

Legacy Member
Ja da natuurlijk wel. Ik zie da gewoon als, dat je geen spannend t-shirtje gaat aandoen in combinatie met een lekkere hawai short.

Hmgrwngd

Legacy Member
Avilowca zei:
persoonlijk vind ik dat nogal triestig om dergelijke mannen in het straatbeeld te zien. Stoort het u niet om er zo slonzig bij te lopen ? ik zou het niet kunnen.

Ik voel me zooooooooooooo makkelijk in die kleren é.
En meer nog: ik zie ze zelf graag.

En als ik dan zo'n neerkijkende blikken krijg van complete snobs, dan weet ik gewoon dat ik goed bezig ben! :)

Jerryboy

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Das dan wel minder gekleed in uw ogen natuurlijk. Zeg dan eens wat jij minder vind?
Natuurlijk dat de kleuren wat moeten samengaan, en er één soort van "kledingstijl" moet inzitten.
Ge gaat nu toch niet met iets van bv: (om het wa extreem te trekke) pitbull met lacoste mengele.
Zoiets gaat niet, en dat weet toch wel iedere mens me wa kennis van zen wereld?

Wat ik minder vind zijn dus dingen die ik nooit zo dragen of een combinatie die ik nooit zo maken met bep kledingstukken ofzo.

bv. een broek en een trui of t-shirt van hetzelfde merk tesamen dragen, dan ziet het er té perfect uit. Het zit hem in de details ik draag dingen die ongeveer in dezelfde stijl zijn maar dan elk ding van een ander merk waardoor er toch wat verschil in zit.

verder gewoon goeie combinaties eh en niet gwn broek+trui en gedaan. alleja moeilijk om uit te leggen allemaal. :p

ng

Legacy Member
Jerryboy zei:
verder gewoon goeie combinaties eh en niet gwn broek+trui en gedaan. alleja moeilijk om uit te leggen allemaal. :p

A, dan verschille wij wel wa :p Ik durf wel toegeve da ik daar ni op let bij het kiezen.
Gewoon, hmmm die broek en die pull. Voila gedaan. Kga nooit eerst teste of da wel samegaat.

Of mss heel uitzonderlijk dat het zo erg zou zijn dat zelf nen blinde zou zien dat da ni gaat :p

Flipkikker

Legacy Member
Bij mijn ene jeansbroek draagk mijn blauwe puma's en eerder "strakkere" tshirts en pull, bij men andere jeansbroek (die ik wat laat zakken) draagk men zwarte dvs skateschoenen en wat lossere shirts en sweaters...

Ik probeer erop te letten datk er verzorgd uitzie en dat men kleren (qua stijl en kleuren) bij elkaar passen.
Kzit nu in Antwerpen op kot btw, en de 1e weken hebk al aantal keren gaan shoppen :D (doe ik ook graag)

Maar om mezelf nu een metroseksueel te noemen? :s (ws niet, want ik weiger me te scheren alsk geen tijd/goesting heb bvb :p)

Gewoon levensgenieter :p

Jerryboy

Legacy Member
night ghost 128 zei:
A, dan verschille wij wel wa :p Ik durf wel toegeve da ik daar ni op let bij het kiezen.
Gewoon, hmmm die broek en die pull. Voila gedaan. Kga nooit eerst teste of da wel samegaat.

Of mss heel uitzonderlijk dat het zo erg zou zijn dat zelf nen blinde zou zien dat da ni gaat :p

Ja ma 'k bedoel vooral dat een "outfit" ni alleen maar een broek + een pull mag zijn daar moet nog wa onder of boven zodat je accenten kan leggen want het zijn die accenten en details die boven de rest uitsteken.

Alleja zal mijn kledij van vandaag als voorbeeld geven: een loose fit donkerblauwe jeans met pijpen die vanvoor en vanachter wa naar beige zijn afgewassen enzo met een zwarte boxershort van hilfiger die met de rand voveuitsteekt. spannende pekzwarte t-shirt met lange mouwen met daarboven een juist gepaste oranje katoenen trui die iets korter is dodat er een stuk van het zwarte shirt onderuitsteekt en een brede donkergroene riem met gaten in en een oranje afwerking.

hmm zoiets bedoel ik dan :unsure:

Avilowca

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik voel me zooooooooooooo makkelijk in die kleren é.
En meer nog: ik zie ze zelf graag.

En als ik dan zo'n neerkijkende blikken krijg van complete snobs, dan weet ik gewoon dat ik goed bezig ben! :)

Ik zie niet in hoe erbij lopen als een landloper goed bezig zijn is.

In ieder geval kan het geen kwaad jezelf een zekere stijl aan te meten. Al is het maar om toch een beetje respect af te dwingen bij andere. Maar het is ook goed om in het profesionele leven te passen.

Toen ik in Juni uit het middelbaar kwam was ik qua uiterlijk ook nogal onbeholpen en dacht ik dat het mijn zaak was en dat niemand er iets over te zeggen had! Das allemaal goed en wel, maar toen ik aan mijn huidige studies begon werd er mij al snel gewezen op mijn kledij en onverzorgd uiterlijk.

Er goed gekleed en verzorgd staan is niet alleen om jezelf wat meer te respecteren, het wordt ook door het profesionele milieu ten zeerste geapprecieërt en geeft blijk van maturiteit.

Hmgrwngd

Legacy Member
Avilowca zei:
Ik zie niet in hoe erbij lopen als een landloper goed bezig zijn is.
Eruitzien als een landloper =/= een landloper zijn.
+ Een landloper is zo'n negatieve connotatie voor een begrip wat voor mij allesbehalve negatief is.
Als het leven geen doel heeft, waarom ben je dan slecht bezig als je doelloos rondwandelt?

Achja, hypocrisie van mensen zeker?
Avilowca zei:
In ieder geval kan het geen kwaad jezelf een zekere stijl aan te meten. Al is het maar om toch een beetje respect af te dwingen bij andere.
Ik hoef geen respect af te dwingen, en streef dit niet na.
Avilowca zei:
Er goed gekleed en verzorgd staan is niet alleen om jezelf wat meer te respecteren, het wordt ook door het profesionele milieu ten zeerste geapprecieërt en geeft blijk van maturiteit.

:bow:
Maturiteit; hilarisch... :D
Nuja, als je dit zelf gelooft, des te beter zeker.
Je ego strelen voelt altijd goed aan; maar smaak in kledij? :p

Je bent ook vooral vergeten hoe merkkledij alleen door de rijksten betaald kan worden en hoe iedereen een bepaald soort hype of trend volgt als blinde schapen en hoe je jezelf een persoonlijkheidskenmerk aanpraat aan de hand van een stuk overprijsd textiel, maarja.
Dat kan iedereen overkomen zeker?

Meer nog: Ik voel me STEENGOED als ik negatieve blikken krijg van mensen omwille van mijn kleding; ik wil NOOIT deel uitmaken van een maatschappij die zo fucked up is dat mensen uitgesloten worden van ocharme een afgewassen t-shirt.
Steek uw perfectionistisch ideaalwereldje in de correcte darmtransit... :p

Avilowca

Legacy Member
Hmgrwngd zei:

Waarom val je mij persoonlijk aan jongen.

Ik denk dat je niet goed begrijpt dat je op bepaalde momenten moet meegaan met de stroming. Ik heb het hier niet over highschool trends of wat "cool" is om te dragen al dan niet.

In bepaalde situaties, voor mij is dat het onderwijs voor anderen is dat hun job, moet je je schikken aan bepaalde regels aangaande kleding, houding en uiterlijk.

Je rebelse houding is jou eigen kenmerk en dat respecteer ik, ik val jou er ook niet persoonlijk op aan. Enkel wil ik stellen dat je door altijd je eigen zin te doen eens ferm het deksel op je neus gaat krijgen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Avilowca zei:
Waarom val je mij persoonlijk aan jongen.
Dat doe ik niet, meisje. :p
(only joking, good for moral!)

Avilowca zei:
In bepaalde situaties, voor mij is dat het onderwijs voor anderen is dat hun job, moet je je schikken aan bepaalde regels aangaande kleding, houding en uiterlijk.
Werk werk werk sollicitatie, sollicitatie, jankjank.
Mijn afgewassen t-shirt vertelt immers dat ik als persoon compleet nalatig ben é.

Gouwja, je vermijdt mijn punt door te verwijzen naar het gemak van conformeren. ;)
Avilowca zei:
Je rebelse houding is jou eigen kenmerk en dat respecteer ik, ik val jou er ook niet persoonlijk op aan. Enkel wil ik stellen dat je door altijd je eigen zin te doen eens ferm het deksel op je neus gaat krijgen.
Ik ben niet rebels, ik doe niet tegendraads om tegendraads te doen, ik zie gewoon niet in net waar de hele wereld mee bezig is. ;)
Er is een groot verschil.
Ik ben me enorm bewust van processen in de maatschappij en ga zeker niet een soort fashion-statement gaan doen om m'n levenshouding kracht bij te stellen. (dat zou immers een complete tegenstelling zijn aan hetgeen ik al heel de tijd probeer te zeggen. ;))

Avilowca

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Dat doe ik niet, meisje. :p
(only joking, good for moral!)


Werk werk werk sollicitatie, sollicitatie, jankjank.
Mijn afgewassen t-shirt vertelt immers dat ik als persoon compleet nalatig ben é.

Gouwja, je vermijdt mijn punt door te verwijzen naar het gemak van conformeren. ;)

Ik ben niet rebels, ik doe niet tegendraads om tegendraads te doen, ik zie gewoon niet in net waar de hele wereld mee bezig is. ;)
Er is een groot verschil.
Ik ben me enorm bewust van processen in de maatschappij en ga zeker niet een soort fashion-statement gaan doen om m'n levenshouding kracht bij te stellen. (dat zou immers een complete tegenstelling zijn aan hetgeen ik al heel de tijd probeer te zeggen. ;))

werk, solicitatie, jank ? Ik zie wat je bedoelt. Een slonzig uiterlijk kan de geniaalste ingenieur verbergen ja, maar in deze wereld draait het om jezelf te verkopen als je bv. op zoek bent naar werk. Mensen verwachten een bepaald beeld. Je kan daar niet mee akkoord gaan, maar je maakt het jezelf er niet gemakkelijker op.

Hmgrwngd

Legacy Member
Avilowca zei:
maar in deze wereld draait het om jezelf te verkopen als je bv. op zoek bent naar werk.

En dat is net waar ik me tegen afzet, beste heer;
en ik ben niet van plan m'n mening te veranderen.

Ik ben GEEN product, ik ben GEEN wieltje in een machine en ik ben GEEN stukje klei dat gekneed zal worden.

Ik zie er goed uit volgens mij, en dat is voldoende. ;)
End of story.
Wat een werkgever, een agent, een snob, een buitenwipper of een ober denkt van mij zal me worst wezen; ik ga niet plooien omdat het makkelijker is.

Stand up for your right, het is niet enkel een liedje van Bob Marley, het is een levenswijze. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan