Archief - Ma3d

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frykt Sclavak

Legacy Member
killgore zei:
De onze (ingenieurswetenschappen) heeft zeker het volledige pakket, heb daarjuist nog gekeken :).
Ik kan ook nog mijn account van vorig jaar gebruiken en ik kan alles van MSDNAA downloaden. Maar naar het schijnt heeft Koen Hostyn (die communist van comac) in de studentenraad het voor elkaar gekregen dat de UGent zou overstappen naar Campus Agreement Home Use. Waardoor het minder kost voor de UGent, maar wij als student hebben dan ook bijna niets. :angry:
Die kerel zou op alle UGent-PC's linux willen zetten. Vrij onrealistisch als je kijkt naar alle software die nu op windows draait waar niet zomaar een linux-alternatief voor bestaat. Al zal ik zelf hier ook wel overstappen naar Linux ooit, met dual-boot dan.
Ik heb onlangs alles van ma3d gehaald wat ik kon gebruiken, moest mijn account ineens worden stopgezet na dit academiejaar.

DogFacedGod

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
ik studeer handelsingenieur aan de KUL maar als ik mij wil aanmelden kan ik enkel faculteit godsgeleerdheid kieze, niets anders. Weet iemand hoe dit komt?

IE gebruiken. firefox toont geen pijltje om te selecteren.

SilentSpring

Legacy Member
op website van mijne HS:

MSDNAA

Dit pakket bevat een groot deel van de Microsoft software (niet Office) en is enkel beschikbaar in het Engels. Het mag enkel maar gebruikt worden voor onderwijsdoeleinden (om te testen).
o.a. Visual Studio .NET, Windows CE .NET, Windows Servers (2003, Virtual server, Sharepoint, e.a.), Windows XP (en ook Vista ), Project, Visio, Mappoint


PRIJS: € 0

werkwijze : student moet worden ingeschreven (om het administratief eenvoudig te houden, wordt gevraagd een tekstdocument (klas.txt) te bezorgen, waarin de e-mail adressen van de studenten staan (khbo e-mail adres, 1 student per lijn). Binnen de 24 uur na het toevoegen van deze lijst ontvangen de studenten een e-mail met url,login en wachtwoord.
Vanaf dat ogenblik kunnen studenten de sofware downloaden en installeren. De bijhorende key is een persoonlijke key.

ze moete weer es speciaal doen blijkbaar...

edit: ah, op die ma3d site kunt ge blijkbaar toch zo inschrijven, en nu staat mijn campus er wel tussen. Dat heef toch geen gevolgen ofzo alsk m'n gegevens invul? Kzou just es wille zien welke software dak al kan gebruiken.

ze mochten bij ons wel es meer uitleg geve daarover, moest het nie zijn dak da van hier ken wisten we daar amper iets over. z'ebben enkel gezegd dat zoiets bestond, voor de rest zoektet zelf maar uit.

killgore

Legacy Member
Frykt Sclavak zei:
Ik kan ook nog mijn account van vorig jaar gebruiken en ik kan alles van MSDNAA downloaden. Maar naar het schijnt heeft Koen Hostyn (die communist van comac) in de studentenraad het voor elkaar gekregen dat de UGent zou overstappen naar Campus Agreement Home Use. Waardoor het minder kost voor de UGent, maar wij als student hebben dan ook bijna niets. :angry:
Die kerel zou op alle UGent-PC's linux willen zetten. Vrij onrealistisch als je kijkt naar alle software die nu op windows draait waar niet zomaar een linux-alternatief voor bestaat. Al zal ik zelf hier ook wel overstappen naar Linux ooit, met dual-boot dan.
Ik heb onlangs alles van ma3d gehaald wat ik kon gebruiken, moest mijn account ineens worden stopgezet na dit academiejaar.

meeste van de msdnaa keys zijn time-bombs geworden blijkbaar, dus als je account stopt ben je keys ook kwijt.

Daarnaast, in schamper las ik daarstraks dat er gewoon een hele miscommunicatie is tussen ugent, signpost & microsoft.

Frykt Sclavak

Legacy Member
Huh? :oink: Dus wanneer de account stopt werken de activatiecodes voor windows xp en windows 2003 niet meer?

Dr_pimpie

Legacy Member
die windows versies, zijn da gewone home edities of kunde ook pro selectere?

Radiance

Legacy Member
Frykt Sclavak zei:
Huh? :oink: Dus wanneer de account stopt werken de activatiecodes voor windows xp en windows 2003 niet meer?
Van die 2 weet k het niet, ik dacht van niet, maar voor Windows Vista zal het volgens een docent van mij alvast zo zijn.
Tenzij je 3 jaar op rij lid zou zijn, dan zou het evt. kunnen dat je ne permanente key krijgt.

Mr. M

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
die windows versies, zijn da gewone home edities of kunde ook pro selectere?
ik heb er een xp pro van gehaald
bij vista kunt ge (nog) geen keuze maken
maar voor xp kunt ge kiezen tussen home en pro
bij server 2003 kunt ge kiezen tussen standard of enterprise
vroeger kon ge wel een pak meer kiezen, bv windows 2000 hebt ge nog amper keuze (nu ja, gewoon bij de oudere versies blijkbaar)

Dr_pimpie

Legacy Member
Mr. M zei:
ik heb er een xp pro van gehaald
bij vista kunt ge (nog) geen keuze maken
maar voor xp kunt ge kiezen tussen home en pro
bij server 2003 kunt ge kiezen tussen standard of enterprise
vroeger kon ge wel een pak meer kiezen, bv windows 2000 hebt ge nog amper keuze (nu ja, gewoon bij de oudere versies blijkbaar)

ok bedankt

Avondland

Legacy Member
Wat is dat toch met dat cijferfetisjisme? Overal duiken namen op met een getal er in, een letter implicerend.

Mr. M

Legacy Member
Avondland zei:
Wat is dat toch met dat cijferfetisjisme? Overal duiken namen op met een getal er in, een letter implicerend.
ik heb me ook al lang afgevraagd waarom dat ma3d noemt maarja, als die site nu zo noemt kunt ge da toch moeilijk anders gaan noeme :p

Avondland

Legacy Member
Mr. M zei:
ik heb me ook al lang afgevraagd waarom dat ma3d noemt maarja, als die site nu zo noemt kunt ge da toch moeilijk anders gaan noeme :p

Ik dacht eerst dat die man info vroeg over Madrid ...

RippAH

Legacy Member
Radiance zei:
Van die 2 weet k het niet, ik dacht van niet, maar voor Windows Vista zal het volgens een docent van mij alvast zo zijn.
Tenzij je 3 jaar op rij lid zou zijn, dan zou het evt. kunnen dat je ne permanente key krijgt.

Waar kunt ge dat zien? welke keys timebomb zijn en welke niet? keb msdnaa

J-Style

Legacy Member
De Vista is trouwens de Business-editie.

Ik heb mij een paar dagen geleden ingeschreven, en heb een mail gekregen om m'n account te activeren (is gedaan) en om het bedrag van €0 euro over te schrijven, vooraleer mijn inschrijving wordt gevalideerd.
Nu.. moet ik dat echt doen:wtf: , of moet ik nog enkele dagen wachten op een vervolgmailtje? Heb al een mailtje gestuurd naar signpost, maar reageren inderdaad niet.

RaZoR be

Legacy Member
J-Style zei:
De Vista is trouwens de Business-editie.

Ik heb mij een paar dagen geleden ingeschreven, en heb een mail gekregen om m'n account te activeren (is gedaan) en om het bedrag van €0 euro over te schrijven, vooraleer mijn inschrijving wordt gevalideerd.
Nu.. moet ik dat echt doen:wtf: , of moet ik nog enkele dagen wachten op een vervolgmailtje? Heb al een mailtje gestuurd naar signpost, maar reageren inderdaad niet.

gewoon wachten, je kan nie nix overschrijve :p

FLT

Legacy Member
*zucht* Vista is vandaag officieel uit en iedereen wilt al ne key, ge kunt mss ook ff geduld hebben? En het is de ultimate die erop staat

J-Style

Legacy Member
RaZoR be zei:
gewoon wachten, je kan nie nix overschrijve :p

Ja.
Da's weer typisch. Na enkele dagen zet ik da hier op 't forum, en een paar uur krijg ik de mail.:p
Geduld wordt dus toch beloond.


@FLT: Zeker da't ultimate is? Heb gehoord dat ze enkel de business-editie geven. Nu ja, zoveel te beter natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan