Archief - Koken en "de moderne man"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$T@CkDuMP

Legacy Member
pr0ph3t zei:
alsk hier paar dagen alleen zit durf ik ook al is de pan bovenhalen. tis allemaal nie moeilijk gewoon u ogen wa openhouden en af en toe is proeven :p
't geeft vooral nog eens een goed gevoel achteraf als iedereen content is en gij lekker gegeten hebt waar ge zin in had :D

vandenavond 2.5Kg patatten omgevormd tot frietjes met nen dikke pfeffersteak :P

pina

Legacy Member
koken is maar een fractie van wat een moderne man zou moeten zijn hoor :)

$T@CkDuMP

Legacy Member
pina zei:
koken is maar een fractie van wat een moderne man zou moeten zijn hoor :)
tuurlijk, maar daar waar het oorspronkelijk nooit van ons verwacht werd zijn wij ons aan het "verbeteren" terwijl ik een angstwekkende trend zie van meisjes die hun weg niet meer kennen in de keuken! :unsure:

russian

Legacy Member
Ik heb nog nooit gekookt en ga dan liever voor tien euro een dagschotel eten. Ik denk niet een keuken in mijn huis te plaatsen: voor een half miljoen kan je al wat jaren gaan eten.

$T@CkDuMP

Legacy Member
russian zei:
Ik heb nog nooit gekookt en ga dan liever voor tien euro een dagschotel eten. Ik denk niet een keuken in mijn huis te plaatsen: voor een half miljoen kan je al wat jaren gaan eten.
das toch behoorlijk kortzichtig van u!
vroeg of laat zal de drang om thuis te koken er toch komen, want uit eten is pas leuk als het iets speciaals is (vind ik dan toch) en als je elke dag gaat uit eten is het maar een doodgewoon iets...bovendien hoeft een keuken geen half miljoen frank te kosten, dus dat maakt geen zin...
wat ga je doen als er vrienden op bezoek komen? familie?
het kan dan wel tijd vragen om iets deftigs klaar te maken je bent altijd zeker van wat je eet, en op restaurant durf ik mij al eens ergeren aan het wachten...dan nog liever zelf bezig zijn aan het eten :D

russian

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
das toch behoorlijk kortzichtig van u!
vroeg of laat zal de drang om thuis te koken er toch komen, want uit eten is pas leuk als het iets speciaals is (vind ik dan toch) en als je elke dag gaat uit eten is het maar een doodgewoon iets...bovendien hoeft een keuken geen half miljoen frank te kosten, dus dat maakt geen zin...
wat ga je doen als er vrienden op bezoek komen? familie?
het kan dan wel tijd vragen om iets deftigs klaar te maken je bent altijd zeker van wat je eet, en op restaurant durf ik mij al eens ergeren aan het wachten...dan nog liever zelf bezig zijn aan het eten :D

Uhu. Hoewel een keuken geen half miljoen hoeft te kosten, is het bereiden van een maaltijd ook geldrovend (ingrediënten en elektriciteit en tijd). Een dagschotel gaan eten is nog altijd iets anders dan 's avonds lekker op restaurant gaan.

Ik kan het bezoekprobleem oplossen door een traiteur te laten komen :p.

EternalSilence

Legacy Member
ik kook al heel wat eetbare dingen vanaf mijn 14de ofzo
was ook 'verplicht' om het te leren.

mijn ma draaide in die tijd nog full-time als verpleegster en was dus nooit thuis, alleen maar savonds.
gevolg: den oudsten hier mocht gaan koken voor de rest vant gezin, aangezien mijn vader maar 1 arm heeft (door motor accident op zijn 18de)
kan die dus wel degelijk geen ei koken (aangezien hij da ei nie kan breken :p)

njah .. dus, al 6jaar ervaring in de koken, op amateuristisch vlak hee. tis nie da ik speciale creatie ga maken.
alle daagse dingen en heel vaak iets uit de kookboeken.
vind die kookprogramma's op den bbc ook wel leuk om naar te kijken, zeker als ge honger hebt :D

ik vind het echt belachelijk dat sommige van mensen echt geen ei of iets dergelijks gemakkelijk kunnen koken. (zoals mijn broer .. je ziet aan de rook in het huis als die iets bakt :sop: )

mijn vrouw zal toch tenminste alle daagse dingen moeten kunnen koken hoor.
of ze gaat op kookcursus.


want de liefde van de man, gaat door de maag

$T@CkDuMP

Legacy Member
@russian: das allemaal uw goed recht ;)

persoonlijk zou ik het heft liever in eigen handen hebben :D

russian

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
@russian: das allemaal uw goed recht ;)

persoonlijk zou ik het heft liever in eigen handen hebben :D

Je hebt dan ook ongetwijfeld meer kookkunsten dan mij :p.

EternalSilence

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
tuurlijk, maar daar waar het oorspronkelijk nooit van ons verwacht werd zijn wij ons aan het "verbeteren" terwijl ik een angstwekkende trend zie van meisjes die hun weg niet meer kennen in de keuken! :unsure:

2nd that.

de meisjes van vandaag, de grootste deel zijn verwende nesten en meisjes die wel op de hoogte zijn van allerlei late modetrends en versiertrucs, maar als het op handenarbeid aankomt.
dan maken ze er niets van.

en dan nog klagen ze tegen ons .... :x

Bontus

Legacy Member
Als ik zie dat ne kebab maar 3,5 euro kost en ingrediënten voor één persoon kost al direct 4 euro, dan ga ik graag elke 10 dagen nen kebab eten.

$T@CkDuMP

Legacy Member
russian zei:
Je hebt dan ook ongetwijfeld meer kookkunsten dan mij :p.
Maarnee, tis niet dat ik zoveel beter ben dan jou. Ik vind het best leuk eigelijk en daarmee leer je het zowa uit uw eigen. + mijn oma kookt als de beste en ik vraag haar al es raad of der zijn recepten genoeg te vinden op 't net of in een kookboek :)
Als je goed oplet wat je doet kan er weinig mis gaan :p

SMa

Legacy Member
russian zei:
Uhu. Hoewel een keuken geen half miljoen hoeft te kosten, is het bereiden van een maaltijd ook geldrovend (ingrediënten en elektriciteit en tijd). Een dagschotel gaan eten is nog altijd iets anders dan 's avonds lekker op restaurant gaan.

Ik kan het bezoekprobleem oplossen door een traiteur te laten komen :p.
haha :D
een vrij origineel standpunt :p


ikzelf kook graag, maar haat het om af te wassen
daarom kook ik héél zelden op kot en eet ik heel de week uit hetzelfde bord :)

EternalSilence

Legacy Member
ik zou toch ook graag nog alle recepten willen kennen van mijn grootmoeder

mens die kan goe koken :x
op familiefeesten is da eten er altijd op.
en tis echt eten tot we niet meer kunnen met de familie .. :p
njam njam

mijn favoriet :: kip met curry, en rijst (moe wel heel straffe curry saus zijn hee, da u mond er van in lichterlaaie staat, dan is die goe ^^ )


njah .. al voor gesteld aan mijn grootmoeder om zo eens een week of 2 te komen logeren en gewoon dan helpen in de keuken en allerlei truukskes bijleren, want tis nog veel da ik nie ken.

$T@CkDuMP

Legacy Member
reteiP zei:
Als ik zie dat ne kebab maar 3,5 euro kost en ingrediënten voor één persoon kost al direct 4 euro, dan ga ik graag elke 10 dagen nen kebab eten.
nen kebab is dan ook dikken boecht voor uw gestel en het is sowieso niet gezond om dat geregeld te eten...en ja, ik zou het ook elke dag kunnen eten, maar een goei soepke en een deftig hoofdgerecht met veel groenten voelt véééééél beter aan dan nen vettigen kebab...ik behou mij daarvan tot de momenten dat ik dronken ben of niet kan koken, dan smaakt het deste beter :D

russian

Legacy Member
SMa zei:
haha :D
een vrij origineel standpunt :p


ikzelf kook graag, maar haat het om af te wassen
daarom kook ik héél zelden op kot en eet ik heel de week uit hetzelfde bord :)

Haha... En dan toch niet telkenmale het overschotje van gisteren :p.

SMa

Legacy Member
en als ik kook is het meestal spaghetti voor de rest van de week :p
(opwarmen in de microgolf)

... had ik maar een afwasmachine
kzal me es een vriendin moeten zoeken ;):D

russian

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
@DD: mmm kip met cully, mss eens maken morgen :love:

's Goed. Je kan mij dan misschien overtuigen om toch een keuken te plaatsen. Plaats van afspraak? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan