Archief - Koken en "de moderne man"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Babs

Legacy Member
Ik heb basiskennis koken. Het enige da ik echt moet kunnen om mijn leven door te komen is pasta maken ^^

Tis moeilijk om met mijn vriend te koken, want door de afstand verschilt ook de manier van eten (hij eet graag goed gekruid of pikant terwijl ik het altijd mild wil hebben) dus moeten we altijd een gulder middenweg vinden, of aparte pottekes maken.

Kzou in principe es mijn mama haar eten moeten leren maken. Als ik dan al es alleen thuis ben kan ik lekkerder eten.

Bontus

Legacy Member
Ik oefen men kookkunsten op kot, ben redelijk tevreden want ik heb nog nooit iets laten aanbranden, en het vlees dat ik allemaal al gebakken heb is ook altijd net goed gebakken.
Ik maak wel nooit patatten klaar, alleen rijst of pasta.

systech

Legacy Member
Vroeger in restaurant van ouders gewerkt ... dus ik kan wel koken

ma toen ik op erasmus zat, was ik vaak te tam om 'deftig' te koken: diepvriesgroenten, wa (diepvries)vlees bakken of in de oven stoppen en wa rijst/frieten/... erbij:p

Jerryboy

Legacy Member
Mijn moeder is Chefkok, en aangezien ze na een dag in de keuken te staan meestal geen zin meer heeft om te koken en pa altijd laat thuis is heeft ze mij al heel wat jaartjes geleden leren koken.

Kan dus heel wat ingewikkelde gerechtjes maken maar meestal hou ik het simpel :).

bloodoo

Legacy Member
6de jaar hotelschool en momenteel op stage :)
thuis kook ik niet echt :s

Exorikos

Legacy Member
Goh, ik kook regelmatig, maar beperk me tot eenvoudige dingen. Als je op kot zit heb je niet alle tijd van de wereld. :)

crackdasher

Legacy Member
de mama doet hier alles, maar mij croque bolognaise mag ik toch wel de beste van omsoorten noemen hoor!

User_BELGIUM

Legacy Member
ik ben al bezig met koken sinds ik 5 was

toen scheidden mn ouders en m'n ma werkte fulltime tot 18u.
ik maakte het eten voor m'n kleine broer wat meestal eten was van de dag ervoor, opwarmen dus, we hadden geen microgolf dus dat ging nog met gasvuur.
Mn ma maakte dat dan na haar werk en werk thuis, rond 22u. T'enige wat ze deed was werken werken werken voor bijna 5j tot ik 10 was.
Toen kon ik zelf al alles klaarmaken en es naar de winkel lopen en afwassen enz.


maar ik ken wel mensen van mijne leeftijd die nog nie eens n ei kunnen bakken ;)

animo

Legacy Member
Heb ook fulltime werkende ouders.. Ik help al heel erg lang mee in het huishouden thuis. Koken dus ook. Ik zit nu op kot en kook quasi elke dag.. Op een bepaald moment ben je al die standaardgerechtjes ff beu en begin je veel experimenteler te koken.. Have fun.. En ja, veel grieten die ik ken kunnen echt gene zak koken.. De kerels hier daarentegen ;)

Stichero

Legacy Member
[TFL]Boozy;8591603 zei:
recept daarvan?:p
gebt yakisoba men (pasta) nodig, die krijgt ge ier in alle Japanse winkels :p
misschien kunt ge het in van die speciale chinese winkels vinden, bv aan de vrijdagmarkt in Gent
enfin tzelfde geldt voor de saus, die kunt ge hier in poedervorm krijgen, saus-vorm
ge kunt die natuurlijk ook zelf maken met wat
tonkatsu-saus (worcester werkt ook)
https://ssl1.lon.gb.securedata.net/japanesekitchen.co.uk/merchantmanager/images/tonkatsu300ml.jpg
aji no moto (zo'n smaakversterker)
http://www.carrefour.es/Images/2_36003.jpg (voor de smaak),
zout en peper
ge begint met uw ajuinen te bakken, dun gesneden worteltjes eventueel gesneden salade, moyashi http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ja/7/73/Moyashi.jpg das chinese kool ofzo
dan voegt ge daar u vlees bij (heeeeeel dunne plakjes varken, bitesize)
en goed wokken ^^
daarna doet ge er uw soba erbij (de pasta) en dan verder wokken
opt einde doet ge er de saus bij
et voila tis klaar :D
vaak doe ik er ook een halfgekookt ei op HEERLIJK
een variant is yaki-udon
waar bij ge de udon pasta gebruikt :) die kan je in supermarkte vinden
http://blog.iwa-ya.net/wp-content/uploads/2006/09/2202.jpg

killgore

Legacy Member
Ik kook als ek kan, ma het is fuckin irritant dat ik hier op kot enkel 1 elektrisch vuur heb (daar kunde dus nie deftig op koke he >_<).

Stichero

Legacy Member
BaBsie zei:
Kleine verbetering :p Da zijn sojascheuten, lekker om bij de wok te doen, alleen stinken ze enorm tijdens het klaarmaken.

Ik zou trouwens eens wat meer willen leren wokken. Tis makkelijk en tis altijd lekker! Maja, keb nooit echt tijd om te experimenteren

just :p
ik kon nie op de naam komen :baard:

DieselPower

Legacy Member
Ik denk da'k zowa alles zou moeten kunnen klaarmaken
m'n zus kan nog geen ei koken...

boozeke

Legacy Member
thx @ stichero,gaanek een van de dagen is klaarmaken,of toch probere

Bontus

Legacy Member
killgore zei:
Ik kook als ek kan, ma het is fuckin irritant dat ik hier op kot enkel 1 elektrisch vuur heb (daar kunde dus nie deftig op koke he >_<).

Zo twee losse platen voor in het stopcontact te steken kost ongeveer 30 euro.

Flipkikker

Legacy Member
Ik kook wel regelmatig nu ik op kot zit (thuis af en toe ook wel eens vroeger),
meestal wel basisgerechten, spaghetti, rijst, paëlla, wokgerechten, frieten (kheb overlaatst een friteuse ier op men kot gezet ^^)

Echt speciale dingen maak ik niet, maar ik experimenteer wel es met bepaalde bereidingen van vlees enzo :)

Vanavond verse frietjes gesneden en varkenshaasje in pepersaus gehaald van de slager (zelfs met een kookboek zou ik er niet aan beginnen, dan zou het toch iets te lang duren :x)

pr0ph3t

Legacy Member
alsk hier paar dagen alleen zit durf ik ook al is de pan bovenhalen. tis allemaal nie moeilijk gewoon u ogen wa openhouden en af en toe is proeven :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan