Archief - huis kopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Towlie

Legacy Member
Potverdikke das toch allemaal ni meer normaal die prijzen, ivg mee vroeger dan :oink:

TheCrow7

Legacy Member
Begin zelf een bank of zoiets als Mevr. Daelemans (of hoe heet(te) ze ook alweer ?).

zarathustra

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Jeej ik heb slimme ouders ;)

Mja als ge geld ebt moet ge er iets mee doen e, huizen kopen is imo beter als da op(in?:wtf:) de bank laten staan.



hehe, vooral rijke ouders ^^

EverlastingHate

Legacy Member
zarathustra zei:
hehe, vooral rijke ouders ^^
Of slimme. Gewoon massaal bouwgronden opkopen en achteraf verderverkopen met enorme winsten. Nog ni zo lang geleden had je al een stuk grond voor 1milj frank. Nu mag je 4 keer zoveel betalen.

En ja nu sparen, ben zelf ook volop bezig, maar tegen dat ik dan iets wil kopen, is alles wsl weer stukken duurder geworden, zodat met hetgene ik gespaard heb, ik dan evenveel zal kunnen kopen als nu. Binnen 5 jaar he, zullen de prijzen weer enorm gestegen zijn.

En als ge het lef hebt, bouwgronden in het buitenland kopen, spot goedkoop, voor een paar 10.000 euro kun je in het buitenland kassen van huizen kopen, terwijl ge hier er 6 keer zoveel mag voor betalen. Als ge die 20 jaar in bezit houdt en dan verder verkoopt he.


Bij mij op't werk is er ene die had voor zijn huis 1,7 miljoen frank betaald, die heeft het verkocht voor 7 miljoen ;).

Al diegene die nu bouwgrond hebben he, zullen uiteindelijk alleen maar winst maken, nooit verlies, maar dan ook nooit.

Heel veel buitenlanders doen dat zelf ook, veel die in belgië leven, hebben in thuisland hopen grond. Met het geld dat die hier sparen kunnen die ginder een heel erf kopen. Veel komen dan hier ook een paar jaar werken, en zijn dan bye bye. Pakt dat die hier 40.000 euro sparen, wat niet zo veel is, dan hebben die in thuisland een kas van een huis he, terwiijl ge hier met 40.000 euro geen zak kunt doen.

Als ge het lef hebt, ga naar polen en koopt wat gronden op, en wacht 20 jaar.

FroFro

Legacy Member
Waarom is iedereen hier zo van "300.000 euro lenen is zot!" ? :p K, intereste zulle wel veel zijn, maar een huis van 300.000 uit uwe zak betale is nog wa zotter, ni? :unsure:

SweetEmmaRose

Legacy Member
FroFro zei:
Waarom is iedereen hier zo van "300.000 euro lenen is zot!" ? :p K, intereste zulle wel veel zijn, maar een huis van 300.000 uit uwe zak betale is nog wa zotter, ni? :unsure:

300.000€ in uw zak hébben is zot :p lenen doet ge ni omdat ge het geld hebt e :D

SIO

Legacy Member
is er geen belasting ingevoerd die het opkopen van bouwgronden zonder er effectief op te bouwen veel duurder maakte? ik dacht toch zoiets gelezen te hebben.
En ook iets over dat de prijzen over hun maximum heen zijn, dat ze verwachten dat de prijzen weer gaan dalen.

Sleutel op de deur bedrijven zullen u mss ook interesante huizen kunnen aanbieden die eerder aanleunen naar de 200 à 250k euros.
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor oud huis omdat ik al te veel plannen heb, en het zal quasi onmogelijk zijn om die amaal te laten uitkomen in een reeds bestaande woning. En het best van al is natuurlijk als ge zelf uw steentje zou bijdragen aan de bouw van uw woning, het probleem is natuurlijk dat dit niet vanzelfsprekend is en je moet weten wat te doen..

ByT3 Me

Legacy Member
300000 euro lenen?
succes met het vinden van een bank die u dat gaat lenen.
ge hebt mss zelf een spaarrekening met 100000euro op?

't kan best zijn dat ge samen met uw vriendin 2500 per maand hebt en ge daarvan de helft (1250) kunt gebruiken per maand om uw lening af te betalen.
maar dan gaat ge met geluk imo nog maar 200000 op 25 jaar kunnen lenen.

En dan nog, de helft van u 2 inkomens gebruiken voor u lening af te betalen is ook imo niet slim.
Ja ok; nu hebt ge beide goed betaalt werk, maar weet nooit wat morgen brengt, 1 van u zonder werk valt, of ineens een paar jaar of voor altijd op de ziekenkas moet gaan staan.
En gaan werken voor enkel een dak boven uw hoofd te hebben is imo ook maar dom. 't leven is meer dan een huis alleen.

ByT3 Me

Legacy Member
Als ge het lef hebt, ga naar polen en koopt wat gronden op, en wacht 20 jaar.

Als buitenlander kunt ge momenteel nog geen huis of bouwgrond kopen in Polen, tenzij ge met een poolse getrouwd zijt.

yaris

Legacy Member
Ik heb enkele maanden geleden een huis gekocht hier in het leuvense (samen met vriendin). Het is een klein rijhuis dat we gekocht hebben voor 170.000 euro. We betalen hiervoor op 25 jaar een 870 euro af. Reken daar nog een 100 euro kosten en we zitten aan +- 1000 euro. Samen verdienen we een dikke 3000 euro per maand wat maakt dat we nog 2000 euro hebben om van te leven en te sparen. Ik wilde niet meer huren omdat het weggesmeten geld is en ik wilde me ook niet de nek omdoen door een huis te komen van 250.000 euro. Ons spaargeld is opgegaan aan de "notaris" :) en aan kosten zoals een nieuwe keuken enz... . Later kopen we dan een groter huis en verhuren / Verkopen we dit. één goeie raad, overleen je niet want je moet ook nog kunnen genieten van het leven hé. We hebben zeker niet ons droomhuis nu maar dit is voor niemand meer mogelijk buiten als je steun krijgt van je ouders / andere.

Groetjes

zarathustra

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Of slimme. Gewoon massaal bouwgronden opkopen en achteraf verderverkopen met enorme winsten. Nog ni zo lang geleden had je al een stuk grond voor 1milj frank. Nu mag je 4 keer zoveel betalen.



Geld maakt geld ^^ Je spreekt over 1 milj fr. alsof dat iets is wat iedereen zomaar even kan bovenhalen, voor het overgrote merendeel van de mensen is dat een gigantisch bedrag.

InFerNo

Legacy Member
die "winst" moet ge relativere e ;|

als ge nu uw huis voor 7miljoen dage indertijd 1,7 hebt betaald dan haalt ge daar ni echt winst op, tenzij ge op straat gaat wonen
als ge een nieuw huis koopt/bouwt zijdet al direct kwijt want ni alleen UW huis is gestege in waarde e :)

Exxos

Legacy Member
Den Freddie zei:
ja, maar kijkt eens oeveel intrest gij krijg?
Vergelijkt da procentje dan eens met het procent intrest dat gij moet betalen bij ne lening of iets dergelijks...
Vreed fair

Net door dat verschil verdient een bank een groot stuk van zijn geld. Of wil je dat een bank uiteindelijk een vzw wordt mss?

Mr zappa

Legacy Member
ByT3 Me zei:
300000 euro lenen?
succes met het vinden van een bank die u dat gaat lenen.
ge hebt mss zelf een spaarrekening met 100000euro op?

't kan best zijn dat ge samen met uw vriendin 2500 per maand hebt en ge daarvan de helft (1250) kunt gebruiken per maand om uw lening af te betalen.
maar dan gaat ge met geluk imo nog maar 200000 op 25 jaar kunnen lenen.

En dan nog, de helft van u 2 inkomens gebruiken voor u lening af te betalen is ook imo niet slim.
Ja ok; nu hebt ge beide goed betaalt werk, maar weet nooit wat morgen brengt, 1 van u zonder werk valt, of ineens een paar jaar of voor altijd op de ziekenkas moet gaan staan.
En gaan werken voor enkel een dak boven uw hoofd te hebben is imo ook maar dom. 't leven is meer dan een huis alleen.

Inderdaad, om u een idee te geven, bij kbc kan ik met mijn bescheiden loon van rond de 1250 euro als alleenstaande max 90 000 euro lenen!!

virtualdude

Legacy Member
FroFro zei:
Waarom is iedereen hier zo van "300.000 euro lenen is zot!" ?

300 K lenen is ongeveer 400 - 450 K ( of msh zelfs meer ) terugbetalen

t'is niet omdat de lening 4 % is da ge van en lening van 100 K, 104K moet terugbetale é ;)

S.conceiçao7

Legacy Member
een belangrijke vraag:

ik lees hier dat je max 1 / 3de van je loon mag gebruiken voor je lening,
is dat dan één derde van je netto of van je bruto, dat ze berekenen?

virtualdude

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
een belangrijke vraag:

ik lees hier dat je max 1 / 3de van je loon mag gebruiken voor je lening,
is dat dan één derde van je netto of van je bruto, dat ze berekenen?
Ik dacht brutto daar het nettoloon bij velen verschillend is.

Sommigen krijgen voor gelijke bruto een hogere netto. ( Maar wanneer de belastingsbrief afkomt moeten ze serieus veel bijleggen )

YellinD

Legacy Member
dat is 1/3 van u netto
en dan rekenen ze niet bij dat ge bvb geen auto moet betalen of zo he

leen in u eentje maar is genoeg om een huis te kopen tegenwoordig..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan