Archief - huis kopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DGEN

Legacy Member
imo zou ik nooit aan lenen beginnen..en moest ik toch gaan lenen, niet voor een gigantisch bedrag (je betaalt sowieso meer terug dan je geleend hebt)

den Acid Burn

Legacy Member
DGEN zei:
imo zou ik nooit aan lenen beginnen..en moest ik toch gaan lenen, niet voor een gigantisch bedrag (je betaalt sowieso meer terug dan je geleend hebt)

je moet toch ooit eens iets kopen?
of ga je heel je leven blijven huren?

als ge pakweg voor 500€ per maand iets huurt en ge spaart 1000 per maand.
das 12.000 op een jaar.

das 240.000 op 20 jaar.
dan zou ge in principe al iets kunnen kopen zonder te lenen of toch weinig te lenen.
maarja wat kosten de huizen tegen dan weer?

geen gemakkelijke beslissing.
tenzij ge rijke ouders hebt.

ik hoop dat donderdag de 26e beslist wordt dat die pipo's uit dat appartement moeten zodat we daar nog veel jaren kunnen wonen en veel sparen

zarathustra

Legacy Member
DGEN zei:
imo zou ik nooit aan lenen beginnen..en moest ik toch gaan lenen, niet voor een gigantisch bedrag (je betaalt sowieso meer terug dan je geleend hebt)

wat ga je dan wel doen?

meerdere opties

a) huren.. nog slechter dan lenen.
b) caravan
c) wachten tot je zelf zoveel geld heb gespaard.. hoelang gaat dat duren met een modaal inkomen? (modaal is 1500 euro netto/maand) Zeker als je dan ondertussen huurt
d) leechen van ouders

TheCrow7

Legacy Member
Ga voor een te renoveren rijhuisje. Een kleine investering, plus al de renovatie bonussen die je krijgt van de staat en je kan het achteraf verkopen/verhuren indien je iets groter wil.

Een stuk grond kopen en daar een open bebouwing op neerpoten is voor velen onder ons echt niet meer te doen. Tenzij je daar tot je 60ste wil voor gaan zwoegen.

LeSec

Legacy Member
zarathustra zei:
wat ga je dan wel doen?

meerdere opties

d) leechen van ouders

Da lijkt me het beste te zijn, via het o zo leuke pensioensparen hebde toch een aardig bedrag hé

Volgens mij is da ookwel een van de redenen waarom alles tegenwoordig zo duur is. Wa doen de mensen me hun pensioensparen? Appartementje aan de zee kopen of de kinders financiëel steunen met .... een huis!

SweetEmmaRose

Legacy Member
ik besef nu pas hoe zalig mijn ouders zijn.
wij hebben nu meerdere huizen en gronden voor later.
bedankt threadstarter, veel succes :p

DGEN

Legacy Member
ik studeer nog voor later? :unsure:
anyway..k hoop dat die marginalen van boven u eruit geflikkerd worden :)

Exxos

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Ga voor een te renoveren rijhuisje. Een kleine investering, plus al de renovatie bonussen die je krijgt van de staat en je kan het achteraf verkopen/verhuren indien je iets groter wil.

Een stuk grond kopen en daar een open bebouwing op neerpoten is voor velen onder ons echt niet meer te doen. Tenzij je daar tot je 60ste wil voor gaan zwoegen.

2nd that !

den Acid Burn

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
ik besef nu pas hoe zalig mijn ouders zijn.
wij hebben nu meerdere huizen en gronden voor later.
bedankt threadstarter, veel succes :p

bitch!

nee serieus, zijt ge nog single?

;)

Exxos

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
ik besef nu pas hoe zalig mijn ouders zijn.
wij hebben nu meerdere huizen en gronden voor later.
bedankt threadstarter, veel succes :p

Dat zijn niet alleen zalige ouders. Dat zijn mensen die vooruitkijken ;)

PolletPoulet

Legacy Member
Lenen is de beste optie omdat de leningen historisch laag staan!

Dus mensen die hier zeggen van 20 jaar je krom te werken en dan iets kopen... Dat is dom!

ComputerVISTA

Legacy Member
den Acid Burn zei:
mja banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen he :)

Ge moet echt naar uw bank gaan hoor, daar kunnen ze u direkt laten zien wat ge uiteindelijk gaat betalen voor pakweg 200.000 euro, 300.000 daar kan je hier al een villa met neer zetten, ik weet zelf een 6slaapkamer grote villa die verkocht is voor die prijs.

Das ook allemaal te zien waar ge woond en wat de prijzen daar in de buurt zijn.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Exxos zei:
Dat zijn niet alleen zalige ouders. Dat zijn mensen die vooruitkijken ;)

Jeej ik heb slimme ouders ;)

Mja als ge geld ebt moet ge er iets mee doen e, huizen kopen is imo beter als da op(in?:wtf:) de bank laten staan.

Pofski

Legacy Member
den Acid Burn zei:
je moet toch ooit eens iets kopen?
of ga je heel je leven blijven huren?

als ge pakweg voor 500€ per maand iets huurt en ge spaart 1000 per maand.
das 12.000 op een jaar.

das 240.000 op 20 jaar.
dan zou ge in principe al iets kunnen kopen zonder te lenen of toch weinig te lenen.
maarja wat kosten de huizen tegen dan weer?

geen gemakkelijke beslissing.
tenzij ge rijke ouders hebt.

ik hoop dat donderdag de 26e beslist wordt dat die pipo's uit dat appartement moeten zodat we daar nog veel jaren kunnen wonen en veel sparen


Eet jij iets in die maand? Auto, benzine, heeft je af en toe eens iets uit voor je vriendin? verzekering voor je wagen, taxen op het einde van het jaar, reparaties, uitstapje, eens op vakantie?

Indien ja, mag ik je gelukwensen met het behoren tot die weinige mensen die 2000 euro per maand verdienen.

LSDsmurf

Legacy Member
Stimpy zei:
jaja intrest, maar toch geen 50% :|

Toch wel. Kijk eens naar die woonkredietsimulator op Dexia.be. Als je 100 000EUR wilt lenen op 20 jaar kost je dat met vaste rente 157 320EUR. Als je dat op 30 jaar doet zelf 202 449EUR.

Maar je kan (een deel?) van die rente wel fiscaal aftrekken denk ik, maar hoe dat in elkaar zit weet ik niet.

Exxos

Legacy Member
Oftewel: voor wat hoort wat ;)

Als jij uw geld bij hen zet, verwacht je ook intrest terug hé Stimpy...

SilentSpring

Legacy Member
Exxos zei:
Oftewel: voor wat hoort wat ;)

Als jij uw geld bij hen zet, verwacht je ook intrest terug hé Stimpy...

ja, maar kijkt eens oeveel intrest gij krijg?
Vergelijkt da procentje dan eens met het procent intrest dat gij moet betalen bij ne lening of iets dergelijks...
Vreed fair
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan