Archief - hoeveel vragen voor computerhulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mbman

Legacy Member
Blackstone zei:
En draai of keer het hoe je wil: 72€/uur vragen voor een paar standaard procedures te volgen is schandalig veel. Afzetterij, niet meer, niet minder! Je maakt misbruik van de onwetendheid van uw klanten.

50 euro excl btw is echt een minimum opdat zo'n bedrijf z'n personeel kan betalen. Reken het maar eens uit ;)

Tegenwoordig is het zelfs nodig meer als 60 euro excl btw per uur te rekenen om alle kosten te kunnen dekken.

De kosten zijn: auto, gsm, loon, portable, sociale zekerheid, vakantiegeld, 13e maand, ...

Natuurlijk is het verhaal helemaal anders als je zoiets doet als zelfstandige in bijberoep of als klusjesman in 't zwart ;)

Emu

Legacy Member
72 euro per uur is idd afzetterij, maar ik ken genoeg pc winkels die dat vragen. En waarvan de zaakvoerder met een dikke BMW rijd ;)

www.chameleon.be laat daar uw geheugen maar eens vervangen dat is geheugenprijs (zijn dan ook nog is duur) + 25 euro voor dat domme latje te steken, en dat kost die person welgeteld 5 minuten. Afzetters!

Blackstone

Legacy Member
mbman zei:
50 euro excl btw is echt een minimum opdat zo'n bedrijf z'n personeel kan betalen. Reken het maar eens uit ;)

Tegenwoordig is het zelfs nodig meer als 60 euro excl btw per uur te rekenen om alle kosten te kunnen dekken.

De kosten zijn: auto, gsm, loon, portable, sociale zekerheid, vakantiegeld, 13e maand, ...

Natuurlijk is het verhaal helemaal anders als je zoiets doet als zelfstandige in bijberoep of als klusjesman in 't zwart ;)
Idd daar ben ik van op de hoogte; 72€/uur is teveel omdat er een overvloed aan goedkopere en even kwaliteitsvolle opties zijn, dat bedoelde ik in feite :)

Nuja, ik moet wel al wat op mijn woorden terugkomen: afzetterij is een groot woord, aangezien de klant nog steeds vrij is om te kiezen. Wanneer men echter gaat beweren dat de klant er goed aan doet om bij de duurste te gaan 'omdat het daar het beste is' terwijl dat zeker niet altijd het geval is, gaat dat imo WEL een stap te ver.
En dat is nu net wat Pergeke deed: hij liet uitschijnen dat je voor die 72€ ook waar voor je geld krijgt, terwijl dat imo absoluut niet waar is aangezien het elders voor 20€ kan ;) DAT vind ik afzetterij.

[NeO]-mtr

Legacy Member
Voor vrienden en familie doe ik het gratis. Ik vraag nooit achter geld, enkel als ze blijven aandringen neem ik iets aan. Voor kleine prullen weiger ik sowieso, voor werk van enkele uren kan ik wel iets kleins apprecieëren. :)

Pergeke

Legacy Member
Blackstone zei:
zoek de fout:
en
Door zo'n uitspraken komt uw post echt niet geloofwaardig over hoor.


En draai of keer het hoe je wil: 72€/uur vragen voor een paar standaard procedures te volgen is schandalig veel. Afzetterij, niet meer, niet minder! Je maakt misbruik van de onwetendheid van uw klanten. Er zijn immers mogelijkheden genoeg om dat soort dingen stukken goedkoper te laten uitvoeren, alleen weten die mensen dat niet.

Uitspraken als 'jamaar wat ik doe kunt gij allemaal niet' zijn bullshit en dat weet gij evengoed als mij. Er zijn mensen genoeg die in staat zijn een pc perfect in orde te brengen en ervoor te zorgen dat de pc zo goed mogelijk beschermd is tegen allerlei rotzooi. Bovendien zeg je zelf dat je er nog nooit een cursus voor hebt moeten volgen, wat al enigszins aangeeft hoe verschrikkelijk moeilijk het wel niet moet zijn :ironic:

Hier lach ik mee, spellingsfouten vinden. iiiiiii :applause:

21 jaar akkoord, probeer mij maar na te doen en zeg wat niet kan.

op 12 jaar eerste pc gekregen.
op 13 jaar wist er al wat vanaf en heb ik mijn eerste pc'ke zelf samengesteld.
zo heb ik nog wat zitten foefelen met vannalles tot mijn 15de
Toen ben ik op leercontract gegaan bij een computerwinkel. En voor ge denkt dat ik te stom was om naar een gewoon school te gaan ... er was geen enkele school waar ge informatica op dat niveau kon krijgen. (Praktijkervaring is namelijk alles in dit vak) Neem daarbij dat ik avondschool deed (volwassen onderwijs) voor mijn algemene kennis.
Zo gewerkt tot mijn 18de wat een fantastische leerschool was.
En dan nu tot op heden vast bij een andere computerfirma iets dichter bij huis. Het feit is dat ik volgende maand 22 wordt, dus zo ver zit ik van die 10 jaar niet vewijderd niwaar?

@ de mensen die dat veel geld vinden, wij zijn geen vzw en hebben ook geld nodig om te leven eh. Ben eens benieuwd ofdat jullie later gratis zouden gaan werken.

Pergeke

Legacy Member
Emu zei:
72 euro per uur is idd afzetterij, maar ik ken genoeg pc winkels die dat vragen. En waarvan de zaakvoerder met een dikke BMW rijd ;)

www.chameleon.be laat daar uw geheugen maar eens vervangen dat is geheugenprijs (zijn dan ook nog is duur) + 25 euro voor dat domme latje te steken, en dat kost die person welgeteld 5 minuten. Afzetters!

Bij ons gaat het zelfs nóg verder. Het personeel met een BMW en den baas met een Porsche :music: :D

Pergeke

Legacy Member
$anka zei:
moehahahaha, zwaar geownd :rofl:

hoe zielig en stom kunnen sommige kindjes wel ni zijn :naughty:

Hoe zwaar gefrustreerd gaat gij niet zijn als ge mijn reply hierop leest :D

Pergeke

Legacy Member
$anka zei:
yep, en da zijn de kleine lokale pc-winkels die het moeten hebben van hun vaste klanten en leveren dus ne goede service.

koopt uwe pc in de gb/mediamarkt/... en dan hebde die service ni

Hier sla je de nagel op de kop.
Wat niet meer dan normaal is BTW.

Chickenlal

Legacy Member
kheb stage gelopen in een computerwinkel en daar was het 32 euro per uur. En dit is relatief goedkoop denk ik.

TippedTerox

Legacy Member
Pergeke zei:
Hier lach ik mee, spellingsfouten vinden. iiiiiii :applause:

21 jaar akkoord, probeer mij maar na te doen en zeg wat niet kan.

op 12 jaar eerste pc gekregen.
op 13 jaar wist er al wat vanaf en heb ik mijn eerste pc'ke zelf samengesteld.
zo heb ik nog wat zitten foefelen met vannalles tot mijn 15de
Toen ben ik op leercontract gegaan bij een computerwinkel. En voor ge denkt dat ik te stom was om naar een gewoon school te gaan ... er was geen enkele school waar ge informatica op dat niveau kon krijgen. (Praktijkervaring is namelijk alles in dit vak) Neem daarbij dat ik avondschool deed (volwassen onderwijs) voor mijn algemene kennis.
Zo gewerkt tot mijn 18de wat een fantastische leerschool was.
En dan nu tot op heden vast bij een andere computerfirma iets dichter bij huis. Het feit is dat ik volgende maand 22 wordt, dus zo ver zit ik van die 10 jaar niet vewijderd niwaar?

@ de mensen die dat veel geld vinden, wij zijn geen vzw en hebben ook geld nodig om te leven eh. Ben eens benieuwd ofdat jullie later gratis zouden gaan werken.

N.o. maar ... Ik steek ook al pc's samen vanaf men 11e en werk NIET in een pc winkel (alles geleerd van men vader die toen pc winkel had maar ermee gestopt is). Om een pc'ke samen te steken moede gene pro zijn, verre van ... Wel chapeau dat je avondschool gevolgd hebt, ik zie sommige mensen met leercontract die er dit niet voor over hebben.

TippedTerox

Legacy Member
Pergeke zei:
Hoe zwaar gefrustreerd gaat gij niet zijn als ge mijn reply hierop leest :D
Voor iemand van 22 jaar is dit antwoord eigenlijk frustrerend, maar soit.

MilM

Legacy Member
Pergeke zei:
Hier lach ik mee, spellingsfouten vinden. iiiiiii :applause:

21 jaar akkoord, probeer mij maar na te doen en zeg wat niet kan.

op 12 jaar eerste pc gekregen.
op 13 jaar wist er al wat vanaf en heb ik mijn eerste pc'ke zelf samengesteld.
zo heb ik nog wat zitten foefelen met vannalles tot mijn 15de
Toen ben ik op leercontract gegaan bij een computerwinkel. En voor ge denkt dat ik te stom was om naar een gewoon school te gaan ... er was geen enkele school waar ge informatica op dat niveau kon krijgen. (Praktijkervaring is namelijk alles in dit vak) Neem daarbij dat ik avondschool deed (volwassen onderwijs) voor mijn algemene kennis.
Zo gewerkt tot mijn 18de wat een fantastische leerschool was.
En dan nu tot op heden vast bij een andere computerfirma iets dichter bij huis. Het feit is dat ik volgende maand 22 wordt, dus zo ver zit ik van die 10 jaar niet vewijderd niwaar?

@ de mensen die dat veel geld vinden, wij zijn geen vzw en hebben ook geld nodig om te leven eh. Ben eens benieuwd ofdat jullie later gratis zouden gaan werken.

idd: op 12 jaar heb ge uwe eerste pc gekregen en ge wordt er 22
dus das 10 jaar ervaring in de big business é

En natuurlijk zijn er daar geen richtingen voor. Er komt zoveel meer te kijken bij informatica en een goeie basis is daar belangrijk bij. Alsof ze u gaan leren hoe ge zo'n zaken moet doen.

Mag ik vragen wat jij in feite specifiek doe ?

Nu, over da geld vragen geef ik uw gelijk hoor als bedrijf. Er zijn hoge kosten. (vaak hebben ze ook dure software)
Maar het is wel belachelijk als een gewone persoon voor zijn gewoon pcke een beroep gaat doen op zo'n bedrijf. Das totaal nie nodig.

ComputerVISTA

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
in ne winkel betaalde echt nie het dubbele ze
die kerel is idd crimineel :')


Diegene die ik ken en winkel hebben en reparaties doen vragen 50 euro per uur en het eerste kwartier telt voor 1 uur.

Blackstone

Legacy Member
Pergeke zei:
Hier lach ik mee, spellingsfouten vinden. iiiiiii :applause:

21 jaar akkoord, probeer mij maar na te doen en zeg wat niet kan.

op 12 jaar eerste pc gekregen.
op 13 jaar wist er al wat vanaf en heb ik mijn eerste pc'ke zelf samengesteld.
zo heb ik nog wat zitten foefelen met vannalles tot mijn 15de
Toen ben ik op leercontract gegaan bij een computerwinkel. En voor ge denkt dat ik te stom was om naar een gewoon school te gaan ... er was geen enkele school waar ge informatica op dat niveau kon krijgen. (Praktijkervaring is namelijk alles in dit vak) Neem daarbij dat ik avondschool deed (volwassen onderwijs) voor mijn algemene kennis.
Zo gewerkt tot mijn 18de wat een fantastische leerschool was.
En dan nu tot op heden vast bij een andere computerfirma iets dichter bij huis. Het feit is dat ik volgende maand 22 wordt, dus zo ver zit ik van die 10 jaar niet vewijderd niwaar?

@ de mensen die dat veel geld vinden, wij zijn geen vzw en hebben ook geld nodig om te leven eh. Ben eens benieuwd ofdat jullie later gratis zouden gaan werken.
Kerel, reageer eens normaal aub

1) Ik heb nergens een spellingsfout van u verbeterd!

2) Gij beweerde dat ge pro zijt en al 10 jaar in de business zit, wat ge in deze post trouwens zelf tegenspreekt: iemand die op zen 13e een pc in elkaar steekt zit daarom nog niet 'in de business' he. Imo kunt ge pas spreken van 'in de business' zitten als ge er op zen minst semi-professioneel mee bezig zijt. En dat was 10jaar geleden voor u zeker NIET het geval.

3) Ik heb nergens geïnsinueerd dat gij uw job niet goed doet / dom zijt!

Uw fouten toegeven is geen schande. De manier waarop gij nu reageert is dat naar mijn bescheiden mening wel.

Blackstone

Legacy Member
Pergeke zei:
Hier sla je de nagel op de kop.
Wat niet meer dan normaal is BTW.
even ter verduidelijking: met die kleine lokale pc-shops bedoelde $anka dus wel degelijk de shops die maar een 5-tal € vragen voor het op orde zetten van een pc.

Pergeke

Legacy Member
MilM zei:
idd: op 12 jaar heb ge uwe eerste pc gekregen en ge wordt er 22
dus das 10 jaar ervaring in de big business é

En natuurlijk zijn er daar geen richtingen voor. Er komt zoveel meer te kijken bij informatica en een goeie basis is daar belangrijk bij. Alsof ze u gaan leren hoe ge zo'n zaken moet doen.

Mag ik vragen wat jij in feite specifiek doe ?

Nu, over da geld vragen geef ik uw gelijk hoor als bedrijf. Er zijn hoge kosten. (vaak hebben ze ook dure software)
Maar het is wel belachelijk als een gewone persoon voor zijn gewoon pcke een beroep gaat doen op zo'n bedrijf. Das totaal nie nodig.

Ik ben al ff van school af dus weet ik niet of er daar nu echt al specifieke richtingen in zijn op de middelbare school. Een zeven tal jaar geleden zeker niet. Feit is dat er iemand beweerde dat ik er geen enkele cursus voor heb gevolg. Dat heb ik nergens geschreven dacht ik. Tuurlijk moet je soms bijscholing volgen voor bepaalde onderdelen.

Wat ik nu precies doe? Een beetje vanalles eigenlijk. In de eerste plaats ben ik een soort "netwerkbeheerder" bij een aantal middelgrote firma's. (tussen 10-100 users en dit via mijn firma uiteraard) Hiervoor heb ik een bijkomende opleiding gedaan, de MSCE van Microsoft. Omvat zowat alle facetten van MS Pro operating systems en netwerk omgevingen. (Active Directory, Exchange,...)Bijkomende cursussen en vereisten zijn o.a. Unix en in mindere maten ook Linux. Speciale cursussen ook voor Cisco apparatuur dat in feite op veel netwerkzaken kunnen toegepast worden.

Wij hebben ook een interne dienst die vasthangt aan een winkel waar dus het uurtarief van €72 van toepassing is op allerlei reparaties. Hier spring ik geregeld eens in en je zou versteld staan hoeveel mensen hun PC binennbrengen. (Toch een 15tal per dag) Die door hulp van 3 techniekers de dag zelf of ten laatste de dag erna klaar staan voor afhaling.

Feit is ook dat ik ben opgergroeid in DOS en Win95 (kleine maten ook nog win3.11) Wie van deze generatie kan er in dos werken? Je moet eens weten (zelfs in WinXP) hoe handig dat soms kan zijn.

Eén ding snappen jullie echt niet. Ik ben zeker niet god de almachtige maar schoenmaker blijf bij uw leest.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik ken dos en ik had op men 13 geen pc ^^, Ga er dit jaar 23 worden en heb maar een pc van eind 99. En toch ken ik: 3.11, dos, nt, 95, 2000 in mindere mate en natuurlijk xp al van eind 2001.

Gewoon u er mee bezighouden en het internet als je beste vriend houdne en je geraakt al ver in die branche.

Vlaams_front

Legacy Member
computer xp zei:
Ik ken dos en ik had op men 13 geen pc ^^, Ga er dit jaar 23 worden en heb maar een pc van eind 99. En toch ken ik: 3.11, dos, nt, 95, 2000 in mindere mate en natuurlijk xp al van eind 2001.

Gewoon u er mee bezighouden en het internet als je beste vriend houdne en je geraakt al ver in die branche.

Lol dos. Zijde daar nog iets mee? :p

jodeman

Legacy Member
dos is wel nog altijd een van de belangrijkste talen :)

wa doe gij als ge ne lijst wil maken van uw muziek of uw films of eender welke bestanden en uw connectie specificaties wilt weten bijvoorbeeld. Windows xp is gewoon al een virus op zichzelf. Voor gewoon alles opnieuw erop zette, kzou 15 of 20 euro vragen ofzo, das schappelijk :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan