72 € per uur, waar zijn we mee bezig.
Ik vraag niks voor ne software recovery (os, drivers, software).
Krijg ik geld dan geven ze mij dat zelf in mijn handjes, maar ik negeer om geld aan te nemen, tot ze het in mijn handen stoppen.
Ik werk op computers voor het plezier, wat maakt mij dat nu uit om ne PC compleet leeg te maken, ja leeg maken.
De meesten houden dat voor het laatste ik begin daar juist mee.
Mensen die aan mijn deur komen hebben pc's die al jaren gebruikt zijn en waar de HD al volstaat met rommel zodat het OS toch eens zal instorten.
Ik zie dat al direct aan de werking van een pc en hoe de staat van het os is hoe rijp die computer is voor een format c.
Uren werk zeg je, dat hangt er vanaf.
Ne pro heeft alles bij zich.
Ne pro houdt zijn installatie software voor computers uptodate, ffe ghosten kost u nog geen 15 min.
Je kan liggen prutsen met koffers vol CD's en DVD's en de reeks software van de pc bezitter om die ook nog eens stuk voor stuk op de computer te zetten.
Daar hou ik mij niet mee bezig.
Als Pro investeer je eerst in jezelf om het voor je zelf prettiger te maken en ook voor de gene die problemen heeft met zijn pc.
Prutsen met diskettes, CD's, DVD's, die tijd is over voor mij.
Ik heb mij ne notebook aangeschaft, die staat stampvol met software dat is voorzien met de recentste patches en updates, iedere maand worden die programma's bijgewerkt zodat ik niks anders moet doen dan ffe ghosten en linken.
Met een autoinstall script laat ik alles gewoon doen, en dat is klaar op een paar min.
Je kan zeker gaan liggen DJ'n.
Installeer MSDOS/Windows 3x/9x voor stokoude pc's.
Drivers en software op diskette of CD-Rom op 12x max.
Op modernere pc's kwam er windows 2000 of XP op.
Al de software wat ik bij mij heb is 4 talig.
Nederlands
Frans
Duits
Engels
Je kan al raden met wat ik sleepte per week, koffers vol CD's, toen CD-Branders en DVD-Branders nog niet bestonden, een ware hel.
CD-Branders en DVD-Branders hebben mijn leven als pc technieker eenvoudiger gemaakt, maar toch is het ver van de perfectie.
Vroeger werd software voorzien van een update om het half jaar.
Nu ben je om de maand aan het bijbenen.
En dat is met CD-RW & DVD-RW schijfjes niet te volgen.
Het kost u een pak aan CD's en DVD's.
Je hebt uren werk om de software opnieuw te reburnen naar CD of DVD na een nieuwe fix, update wil je voor iedereen het zo upto-date mogelijke software pakket afleveren.
Een losse DVD of CD met alleen de updates is ook een optie maar dan heb je een dbase nodig om het allemaal onder controle te houden.
Nu losse externe HD's niks meer kosten en budget notebooks genoeg spierballen hebben om te gebruiken tijdens een sessie PC herstellen ben ik van het klasieke Diskette, CD & DVD geswap afgestapt.
Wat ik bij mij heb is niet meer dan een notebook, een paar externe USB storage devices waar ik op voorhand thuis al alles heb klaargezet voor installatie voor die computers.
Ik hoef niet meer te doen dan de boel in te pluggen en een script of batch file op te starten, waarom u het eigen moeilijk maken als je het ook zo kunt doen.
Geen geprul achteraf.
Ik heb zeker nog diskettes, CD's en DVD's bij, maar dat is dan ook voor de gevallen waar ik niet kan booten via USB.
Maar dan zijn die CD's ook voorzien van een ghost boot image om een pc vanaf 0 te herstellen.
Alle fixes, alle prullenmenten, het staat allemaal al vast je hoeft niks te configureren of in te stellen.
Ik ben op een 2 tal uurtjes klaar op een modern systeem, bij een oude pc kan daar nog een uurtje bijkomen.
5 uur werk, 3 dagen werk, voor alles upto date te maken, dat staat bij mij al startklaar.
Zo werkt ne pro, ik ben met PC's bezig sinds de IBM Personal Computer 8088 met hercules kaart.
Ik heb AMIGA gehad, de Apple II, Commodore, niks is mij onbekend buiten de buizencomputer van voor de'n oorlog
Natuurlijk doe ik niet altijd dit werk gratis, als ik te maken heb met ne prutser die zijn gerief naar de knoppen helpt zonder er zelf voor te zorgen mag hij opdraaien voor zijn gesmodder.
Zo heb ik iemand geweten die zijne pc kwam brengen, ik werd al verwelkomd met een hoop vunzige boel tijdens het booten van de PC.
Ik wist al genoeg dat die pc vol stond met rommel.
Bootlogo windows, prOn.
Windows login, desktop, prOn.
Geluidsthema in windows, prOn.
Windows Theme, prOn.
Outlook & IE, tja wat zou je krijgen als je dat opendeed.
Die PC was traag, 286 met 4MB ram zo draaide die P4 1.6Ghz met Windows XP.
Die HD was bezaaid met rommel, een backup maken dat kon ik doen maar dan moest ik de pc booten met een afgeschermde windows op CD waar een virus niet kan op wegschrijven, daar liet ik de virusscanner op los om de rotzooi op te ruimen.
680 infecties.
Hitman pro brak alle records 153578 aan spyware.
PrOndailers en trojans kon je verzamelen op die HD.
Dat backup en recovery grapje heeft mij 2 dagen gekost.
Dan heb ik die pc nog niet leeg gemaakt.
Daar was ik ook nog eens een 2 dagen aan bezig.
Nu zul je denken, ze hebben hun les geleerd, ik doe die moeite om al die gegevens te redden, de boel op te kuisen voor een veilige backup, niks mag helpen, een 3 weken later stond m weer aan mijn deur.
Weer van dat.
3 Dagen bezig geweest voor hetzelfe, 4 weken weer van hetzelfde.
Iov de boel weer te recoveren en te scannen, heb ik de borstel genomen en de boel leeg geveegd.
Ik kon die vleesbak de volgende avond al terug brengen, maar ik hield m nog 2 dagen extra in mijn bezit.
Ik hief gewoon prOn belasting, voor ieder stukje gedigitaliseerd vlees zal er betaald moeten worden.
Ik pikte het niet meer langer om nog te zwemmen in digitale vleeswaar, de borsten, billen kon ik bijna in een electronisch rekenblad verwerken, pi kon het weten (3,14).
30 € per dag heb gevraagd, en hij betaalde ook die 30 € per dag.
Om het af te werken pakte ik zijn vleesbak in met papier waar een grote playboy bunny op afgebeeld stond.
Ge weet ik lever geen half werk af

Ik had die avond alvorens die format een playboybunny afgedrukt op papier wat ik wou gebruiken voor de final touch een paar dagen later als die pc zou afzijn.
Een koekje van eigen deeg.
Want het was een jonge snotter die nog bij zijn ouders woont.
Hij loopte daar compleet met rode wangen de woonkamer binnen.
Want papa en mama waren op dat moment ook binnen en hij had zijn speelgoed vast.
De ingepakte PC met Playboy bunny geprint papier.
De ouders keken naar die pc, je kon m draaien als je m wou maar dat papier stond er vol van.
Dan keken de ouders naar hem.
OEPS, you did it again
Priceless
Hij pakte zijn pcke mee de kamer op, en wij 3 moesten daar eens zwaar om lachen.
Ik kende die mensen goed, de ouders hadden zo'n vermoeden waarom die pc altijd zo rap omzeep was en traag.
Hij was ook zo'n pervert geval, je kon het al zien aan de soort boeken wat in zijn kast lag rond te slingeren.
Mijn knutselwerk heeft weer de nodige lol opgeleverd.
Na een paar tassen koffie en een stukje taart heb ik dat geld terug gegeven aan de ouders (hij zat op dat moment op zijn kamer met die ingepakte pc, waar m ffe werk aan had om die open te maken).
Ik legde mijn geval uit en ze gaven mij groot gelijk.
Ze gaven mij 50 € voor de geleverde moeite, ook zegde ik dat het niet nodig was mocht ik die 50 € hebben.
Ik maakte grapjes over een nieuwe belasting ivm met pc's.
Vlees is duur dezer dagen, zelfs computer bezitters mogen betalen voor wat vleespixels.
En die schoten daar in de lach, nie normaal.
De regering heeft nieuwe belasting bekend gemaakt, pronbelasting.
zoveel € cent per pixel vleeswaar.
Gelukkig is die perverte kuur over en gebruikt hij zijn pc voorwat het gekocht werd.
School en bezigheid als m vrije tijd heeft.
Problem solved
