Archief - hoeveel vragen voor computerhulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vlaams_front

Legacy Member
jodeman zei:
dos is wel nog altijd een van de belangrijkste talen :)

wa doe gij als ge ne lijst wil maken van uw muziek of uw films of eender welke bestanden en uw connectie specificaties wilt weten bijvoorbeeld. Windows xp is gewoon al een virus op zichzelf. Voor gewoon alles opnieuw erop zette, kzou 15 of 20 euro vragen ofzo, das schappelijk :niceone:

Kwil da gewoon ni weten. :p

CAS

Legacy Member
Pergeke zei:
Hier lach ik mee, spellingsfouten vinden. iiiiiii :applause:

21 jaar akkoord, probeer mij maar na te doen en zeg wat niet kan.

op 12 jaar eerste pc gekregen.
op 13 jaar wist er al wat vanaf en heb ik mijn eerste pc'ke zelf samengesteld.
zo heb ik nog wat zitten foefelen met vannalles tot mijn 15de
Toen ben ik op leercontract gegaan bij een computerwinkel. En voor ge denkt dat ik te stom was om naar een gewoon school te gaan ... er was geen enkele school waar ge informatica op dat niveau kon krijgen. (Praktijkervaring is namelijk alles in dit vak) Neem daarbij dat ik avondschool deed (volwassen onderwijs) voor mijn algemene kennis.
Zo gewerkt tot mijn 18de wat een fantastische leerschool was.
En dan nu tot op heden vast bij een andere computerfirma iets dichter bij huis. Het feit is dat ik volgende maand 22 wordt, dus zo ver zit ik van die 10 jaar niet vewijderd niwaar?

@ de mensen die dat veel geld vinden, wij zijn geen vzw en hebben ook geld nodig om te leven eh. Ben eens benieuwd ofdat jullie later gratis zouden gaan werken.

Hé, cool, ik heb op mijn 12 met mijn eigen geld mijn eigen pc gekocht, en daarvoor mocht ik die van mijn ma gebruiken, ik besef nu net dat ik de computer expert bij uitstek ben, vanaf nu vraag ik meer als er iemand eens iets komt vragen!

Vlaams_front

Legacy Member
Pergeke zei:
Hier lach ik mee, spellingsfouten vinden. iiiiiii :applause:

21 jaar akkoord, probeer mij maar na te doen en zeg wat niet kan.

op 12 jaar eerste pc gekregen.
op 13 jaar wist er al wat vanaf en heb ik mijn eerste pc'ke zelf samengesteld.
zo heb ik nog wat zitten foefelen met vannalles tot mijn 15de
Toen ben ik op leercontract gegaan bij een computerwinkel. En voor ge denkt dat ik te stom was om naar een gewoon school te gaan ... er was geen enkele school waar ge informatica op dat niveau kon krijgen. (Praktijkervaring is namelijk alles in dit vak) Neem daarbij dat ik avondschool deed (volwassen onderwijs) voor mijn algemene kennis.
Zo gewerkt tot mijn 18de wat een fantastische leerschool was.
En dan nu tot op heden vast bij een andere computerfirma iets dichter bij huis. Het feit is dat ik volgende maand 22 wordt, dus zo ver zit ik van die 10 jaar niet vewijderd niwaar?

@ de mensen die dat veel geld vinden, wij zijn geen vzw en hebben ook geld nodig om te leven eh. Ben eens benieuwd ofdat jullie later gratis zouden gaan werken.

Lol 3 jaar of 100 jaar business ervaring is wel een heel groot verschil. Die jaren dage eigelijk nog op school zat tellen niet mee.

$anka

Legacy Member
Pergeke zei:
Hoe zwaar gefrustreerd gaat gij niet zijn als ge mijn reply hierop leest :D

ben langs geen kanten gefrusteerd nu. ge bevestigd alleen hetgeen ik al wist. 10 jaar in de business, il lach me krom, vanaf u 12 jaar. lachwekkend gewoon. sorry ze, ma da telt echt ni mee als ervaring. vanaf het moment da ge in die pc winkel zijt gaan werken begint da al wel mee te tellen.

en om op de vraag te antwoorden over wie er nog in dos kan werken? ik denk dat dat er hier meer zijn dan je denkt. ikzelf inclusief. heb net nog een laptop van 1987 werkende gekregen in dos 3.21
windows 3.11 hebbek thuis ook nog wel ergens liggen ...

lol @ CAS. jij hebt hem zelf gekocht, nu ben je pro-er als pergeke. kom jij naar mijn pc zien als hij kapot is? want na mijn 10 jaar "pro" ervaring snap ik er nog steeds niks van :D

Goidse

Legacy Member
K welke pro kan m'n p3 500 repareren?
Alles steekt deftig in enzo, maar ge hoort het moederbord nie booten en m'n scherm springt ook niet aan (genen boot dus). Ik hem al alles geprobeerd wat er in me opkwam, maar nog steeds geen resultaat...
De harde schijf kunde wel horen opstarten...
't is een moederbord van PCChips de 741...
Iemand goei tips, want ik kan hem best wel gebruiken...

metaphore

Legacy Member
jodeman zei:
dos is wel nog altijd een van de belangrijkste talen :)

wa doe gij als ge ne lijst wil maken van uw muziek of uw films of eender welke bestanden en uw connectie specificaties wilt weten bijvoorbeeld. Windows xp is gewoon al een virus op zichzelf. Voor gewoon alles opnieuw erop zette, kzou 15 of 20 euro vragen ofzo, das schappelijk :niceone:

hoe maakt gij ne lijst u muziek of film?

gewoon xcopy locatie ofwa?

btw: in de windows dos werken in nie echt moeilijk hé :D
ge typt help en ge krijgt alle basis commands
typt help command en ge krijgt den uitleg van de command

(mja da werkt wel nie als ge nie in windows zit, maar ik weet nie hoe ge dos opstart zonder windows te starten :( vroeger F8 dachtek maar da macheert nimeer)

sneax

Legacy Member
Vlaams_front zei:
Lol nee want spyware en virussen hou je tegen met je blote handen, niet met anti-... progs. :wtf:

Ik heb op mijn computers géén antivirus draaien en géén firewall (enkel de ingebouwde van windows) en géén brossel van kweenie wa allemaal. Het ligt aan de mensen, die domme dingen openen en ok klikken als ze niet op ok moeten klikken.

Ik browse porn op het net etc... allemaal zonder problemen het ligt aan de personen zelf ze. Als gij, meneer vlaams front, niet zonder antivirus en al die bazaar kunt dan ligt dat aan _U_.

En aan de mensen die nu bezigzitten over dos zwijg alstublieft ge zijt de mist ingegaan vanals ge het een 'taal' beginnen noemen zijt (das int begin dus).

En pergeke allemaal goed en wel maar ik formateer mijn pc altijd zelf, zelfs als het wordt voorgedaan in de pc winkel doe ik het zelf nog eens opnieuw IK wil weten wat er op staat en ik wil géén antivirus, géén brossel, géén drivers van op de cd's die bij mijn pc zitten maar direct VERSE van het net etc... het moet zijn zoals IK het wil.

metaphore

Legacy Member
sneax zei:
Al die brol houdt ge tegen met gezond verstand. Ik heb op mijn computers géén antivirus draaien en géén firewall (enkel de ingebouwde van windows) en géén brossel van kweenie wa allemaal. Het ligt aan de mensen ze, die domme dingen openen en naar de verkeerde websites gaan.

IK browse porn op het net etc... allemaal zonder problemen het ligt aan de personen zelf ze. Als gij, meneer vlaams front, niet zonder antivirus en al die bazaar kunt dan ligt dat aan _U_.

dan ben ik er wel zeker van dat als gij een spyware scanneke doet dat je minstens 50 critical files hebt ... en ik zeg minstens, want het zullen er wss veel meer zijn
(heb laptop gisteren geformat, alles terug geinstalled en wa progjes er terug opgezet en had zonder iets speciaal te doen 15 critical files met adaware)

virussen krijg je inderdaad niet zo snel binnen, maar toch wel handig om daar een virusscanner tegen te zetten, als ge af en toe eens niet legaal download toch

Goidse

Legacy Member
metaphore zei:
hoe maakt gij ne lijst u muziek of film?

gewoon xcopy locatie ofwa?

btw: in de windows dos werken in nie echt moeilijk hé :D
ge typt help en ge krijgt alle basis commands
typt help command en ge krijgt den uitleg van de command

(mja da werkt wel nie als ge nie in windows zit, maar ik weet nie hoe ge dos opstart zonder windows te starten :( vroeger F8 dachtek maar da macheert nimeer)

Windows-xp heeft geen standalone Dos. Da zit in windows. Ge moet daar eerst windows zelf voor opstarten om in Dos te kunnen werken... De h**ren!

eniac

Legacy Member
Hoe ik het doe:
- als ik bij de mensen thuis ga reken ik +- €10/uur, plus een paar euro voor verplaatsingskosten.
- als ik bij mij thuis werk reken ik de tijd dat ik er effectief mee verloren heb aan €10/uur.

Een PC formatteren bij mij thuis zal dus veel minder kosten dan een PC formatteren ter plekke, aangezien ik dan werkelijk een paar uur gewoon vast zit daar. Bij mij thuis: windows-cd insteken, install starten, halfuurtje iets anders doen, terugkeren, office installer starten, weer iets anders doen. Etc etc. Daar kan ik dan echt geen uren voor aanrekenen.

Ad-aware en Firefox zijn twee progs die ik er steevast opzet en aanraad, plus een uitleg over de werking ervan. Het zorgt er wel voor dat ik minder werk heb, maar mensen moeten geholpen en niet afgezet worden.

Uiteindelijk zijn m'n "klanten" heel tevreden en geven ze vaak wat extra geld erbovenop "omdat ze bij de winkel veel meer kwijt zijn".

thugangel

Legacy Member
sneax zei:
En aan de mensen die nu bezigzitten over dos zwijg alstublieft ge zijt de mist ingegaan vanals ge het een 'taal' beginnen noemen zijt (das int begin dus).

pwnd!:rofl:

bLz

Legacy Member
sneax zei:
Ik heb op mijn computers géén antivirus draaien en géén firewall (enkel de ingebouwde van windows) en géén brossel van kweenie wa allemaal. Het ligt aan de mensen, die domme dingen openen en ok klikken als ze niet op ok moeten klikken.

Ik browse porn op het net etc... allemaal zonder problemen het ligt aan de personen zelf ze. Als gij, meneer vlaams front, niet zonder antivirus en al die bazaar kunt dan ligt dat aan _U_.

Internet hier is zo ongveilig dat ge gewoon al spyware en worms hebt van zodra ge uw kabeltje inplugt, een firewall is een must.
Ik krijg dagelijk 600+ attacks op de firewall.

bLz

Legacy Member
Goidse zei:
Windows-xp heeft geen standalone Dos. Da zit in windows. Ge moet daar eerst windows zelf voor opstarten om in Dos te kunnen werken... De h**ren!

start op met uw win 98 boot disk. ;)

metaphore

Legacy Member
bLz zei:
Internet hier is zo ongveilig dat ge gewoon al spyware en worms hebt van zodra ge uw kabeltje inplugt, een firewall is een must.
Ik krijg dagelijk 600+ attacks op de firewall.
welke gebruikt gij als ik vragen mag?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan