Archief - hoeveel vragen voor computerhulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

passero

Legacy Member
Pergeke zei:
Velen vinden dat veel geld voor een format (toch al snel een uurke werk) en laten dit dus doen door "mensen dat denken dat ze het kunnen". Prutsers zijn het meestal. Aan een format is niks aan maar aan hetgeen volgt, de windows installeren zal nog wel lukken, de drivers vallen soms al eens tegen bij de meeste en beveiling is helemaal om te lachen.

Ik vind dat je daar compleet gelijk in hebt. Zoals je in een van mijn posts hier kan lezen zeg ik eigenlijk hetzelfde.

Een pc werkklaar maken is niet zoveel werk maar een PC werkbaar houden, das wat anders en dat doe je ook niet door gewoon enkele programma's te installeren die spyware en virussen tegenhouden...

sneax

Legacy Member
Als hij echt geld wil en gij echt geen geld wilt is er maar één mogelijkheid. Vraag 50EUR, koop daarvoor wat extra ram of whatever en installeer WinXP zoals het hoort.

Vanaf 400mhz/500mhz en 256mb ram is windowsxp imo beter - desnoods mss win2k maar zéker toch géén win98!

Le Roy Landis

Legacy Member
Avilowca zei:
Doe is goed gewoon jong.

50€ voor windows installatie + drivers is pure afzetterij.
in ne winkel betaalde echt nie het dubbele ze
die kerel is idd crimineel :')

sneax

Legacy Member
Pergeke zei:
LoL wat ge hier allemaal niet tegenkomt :doh:

Zonder te overdrijven, ik ben Pro. Nee niet één dat eens een cursuske informatica heeft gevolgd maar één met 10 jaar ervaring in den business.

In ons bedrijf ligt de prijs per uur vast op €72. Maakt niet uit voor wat ... format, spyware, virussen, hardware, backups, ... . Tijd moet betaald worden. En zijt gerust, ge zijt uwe pc niet langer dan één dag kwijt.

Velen vinden dat veel geld voor een format (toch al snel een uurke werk) en laten dit dus doen door "mensen dat denken dat ze het kunnen". Prutsers zijn het meestal. Aan een format is niks aan maar aan hetgeen volgt, de windows installeren zal nog wel lukken, de drivers vallen soms al eens tegen bij de meeste en beveiling is helemaal om te lachen. We krijgen der vaak genoeg binnen met de melding "mijn neef had er eens naar gekeken maar vond het niet". Nee integendeel, die heeft het nog erger gemaakt.

P.S. Formatteren doen we niet snel. Alleen in de hééééél extreme gevallen.
Velen dat hier zeggen van ik kan dat allamaal zelf, wel ik ben eens benieuwd die hun pc te zien. Staat waarschijnlijk vol met sex en spyware.

Bon nu to the point. Voor close friends doe ik dat gratis. Maar voor kenissen en familie zeker niet. Anders laten ze u nooit gerust. Per uur is dat €30. (ik offer mijn vrije tijd ook op eh) Veel geld gaan jullie denken maar die zijn tenminste zeker dat het gedaan is door iemand die er WEL iets van kent en niet éne dat DENKT dat em er iets van kent.

Ok, ik weet dat ik niet moet veralgemenen maar dat zijn mijn frustraties van elke dag tussen de virussen en spyware te zitten :D

P.S. Formatteren doen we niet snel. Alleen in de hééééél extreme gevallen.

Ge hebt 100% gelijk!

[F6]Ares

Legacy Member
Sommige mensen late u idd nooit gerust. Sinds ik zelf werk heb, heb ik geen enkele pc nemeer gefixt.

Als mensen merken dat je dat kan ... zijde voor hen altijd een helpdesk

Emu

Legacy Member
Pergeke zei:
LoL wat ge hier allemaal niet tegenkomt :doh:

Zonder te overdrijven, ik ben Pro. Nee niet één dat eens een cursuske informatica heeft gevolgd maar één met 10 jaar ervaring in den business.

In ons bedrijf ligt de prijs per uur vast op €72. Maakt niet uit voor wat ... format, spyware, virussen, hardware, backups, ... . Tijd moet betaald worden. En zijt gerust, ge zijt uwe pc niet langer dan één dag kwijt.

Velen vinden dat veel geld voor een format (toch al snel een uurke werk) en laten dit dus doen door "mensen dat denken dat ze het kunnen". Prutsers zijn het meestal. Aan een format is niks aan maar aan hetgeen volgt, de windows installeren zal nog wel lukken, de drivers vallen soms al eens tegen bij de meeste en beveiling is helemaal om te lachen. We krijgen der vaak genoeg binnen met de melding "mijn neef had er eens naar gekeken maar vond het niet". Nee integendeel, die heeft het nog erger gemaakt.

P.S. Formatteren doen we niet snel. Alleen in de hééééél extreme gevallen.
Velen dat hier zeggen van ik kan dat allamaal zelf, wel ik ben eens benieuwd die hun pc te zien. Staat waarschijnlijk vol met sex en spyware.

Bon nu to the point. Voor close friends doe ik dat gratis. Maar voor kenissen en familie zeker niet. Anders laten ze u nooit gerust. Per uur is dat €30. (ik offer mijn vrije tijd ook op eh) Veel geld gaan jullie denken maar die zijn tenminste zeker dat het gedaan is door iemand die er WEL iets van kent en niet éne dat DENKT dat em er iets van kent.

Ok, ik weet dat ik niet moet veralgemenen maar dat zijn mijn frustraties van elke dag tussen de virussen en spyware te zitten :D

P.S. Formatteren doen we niet snel. Alleen in de hééééél extreme gevallen.

Allereerst een PC ergens binnen doen en na 1 dag al terug chapeau :niceone: dat is iets waar je hier in de streek bij de PC winkels naar kunt fluiten, minstens 3 dagen meestal meer dan 1 week.

Eerst documenten enzo backuppen. Trouwens vind ik het het verstandigste om een volledige format te doen. Dan is alles nog eens fris vanaf het begin (veel kans dat dat niet lang zal duren :D). Dan eerst virusscanner erop en een firewall. Freeware anti-spyware blokker, en pop-up/add blocker. Windows updates inschakelen + drivers etc... Zeer gemakkelijk zeker als die PC Windows XP aankan ;)

Als het nog zo een oude bak met Windows 95/98 dan zal ik ook pas formatteren als het echt nodig is. Als mensen nog afkomen met een 486 en dergelijke (ja dat gebeurt dus nog) daar begin ik helaas niemeer aan sorry. Dan zeg ik, koop een 2de hands 500mhz kost u misschien nog 150 euro, bijna zoveel dan dat je mij gaat moeten betalen als je wil dat ik het nog repareer ;)

bLz

Legacy Member
Ghost dat gewoon.
half uurke werk, en alles is perfect.
Het zijn toch altijd dezelfde die alles naar de ruk helpen.
Je zet dat 1 keer goed op, en dan ghost je da gewoon.

Edit: meestal als ze u roepen hebben ze zelf al zitten brielen, en is het toch al naar de ruk. :)

Vlaams_front

Legacy Member
Pergeke zei:
LoL wat ge hier allemaal niet tegenkomt :doh:

Zonder te overdrijven, ik ben Pro. Nee niet één dat eens een cursuske informatica heeft gevolgd maar één met 10 jaar ervaring in den business.

In ons bedrijf ligt de prijs per uur vast op €72. Maakt niet uit voor wat ... format, spyware, virussen, hardware, backups, ... . Tijd moet betaald worden. En zijt gerust, ge zijt uwe pc niet langer dan één dag kwijt.

Velen vinden dat veel geld voor een format (toch al snel een uurke werk) en laten dit dus doen door "mensen dat denken dat ze het kunnen". Prutsers zijn het meestal. Aan een format is niks aan maar aan hetgeen volgt, de windows installeren zal nog wel lukken, de drivers vallen soms al eens tegen bij de meeste en beveiling is helemaal om te lachen. We krijgen der vaak genoeg binnen met de melding "mijn neef had er eens naar gekeken maar vond het niet". Nee integendeel, die heeft het nog erger gemaakt.

P.S. Formatteren doen we niet snel. Alleen in de hééééél extreme gevallen.
Velen dat hier zeggen van ik kan dat allamaal zelf, wel ik ben eens benieuwd die hun pc te zien. Staat waarschijnlijk vol met sex en spyware.

Bon nu to the point. Voor close friends doe ik dat gratis. Maar voor kenissen en familie zeker niet. Anders laten ze u nooit gerust. Per uur is dat €30. (ik offer mijn vrije tijd ook op eh) Veel geld gaan jullie denken maar die zijn tenminste zeker dat het gedaan is door iemand die er WEL iets van kent en niet éne dat DENKT dat em er iets van kent.

Ok, ik weet dat ik niet moet veralgemenen maar dat zijn mijn frustraties van elke dag tussen de virussen en spyware te zitten :D

P.S. Formatteren doen we niet snel. Alleen in de hééééél extreme gevallen.

Be my guest... :p

Ge zult hier niks vinden mn vriend. Kheb mn ervaring wel met die dingen. :)
Spyware loopt weg van mn systeem, zo goed beveiligd. :p

Vlaams_front

Legacy Member
passero zei:
Ik vind dat je daar compleet gelijk in hebt. Zoals je in een van mijn posts hier kan lezen zeg ik eigenlijk hetzelfde.

Een pc werkklaar maken is niet zoveel werk maar een PC werkbaar houden, das wat anders en dat doe je ook niet door gewoon enkele programma's te installeren die spyware en virussen tegenhouden...

Lol nee want spyware en virussen hou je tegen met je blote handen, niet met anti-... progs. :wtf:

passero

Legacy Member
Vlaams_front zei:
Lol nee want spyware en virussen hou je tegen met je blote handen, niet met anti-... progs. :wtf:

Ze houden een stuk tegen maar niet alles.
Ik ken genoeg mensen bij wie zowel anti-virus en anti-spyware staat enzo dus volledig up to date is enzo maar toch zit hun pc vol virussen...
Verklaring aub???

Wanneer je een user aanmaakt met beperkte rechten dan kan je al heel wat tegenhouen.
Natuurlijk moet je dan een user aanmaken die admin rechten heeft voor installatie's enzo...

Het is hetzelfde als je in linux als root gebruiker gewoon zit te werken, ook niet verstandig. Maar iedereen zit wel als admin te werken in windows... virusjes vinden dat heel leuk.

$anka

Legacy Member
passero zei:
Ze houden een stuk tegen maar niet alles.
Ik ken genoeg mensen bij wie zowel anti-virus en anti-spyware staat enzo dus volledig up to date is enzo maar toch zit hun pc vol virussen...
Verklaring aub???

1 and easy answer => PORN!!

en nu spreek ik uit ervaring. der is zo 1 pc, en die houd het geen maand uit. mensen kennen niks, maar dan ook niks van ne pc, en klikken altijd maar op 'ok', eender wat er op da scherm komt. en als ge op porno site's zit is da geen goei idee

Vlaams_front

Legacy Member
passero zei:
Ze houden een stuk tegen maar niet alles.
Ik ken genoeg mensen bij wie zowel anti-virus en anti-spyware staat enzo dus volledig up to date is enzo maar toch zit hun pc vol virussen...
Verklaring aub???

Wanneer je een user aanmaakt met beperkte rechten dan kan je al heel wat tegenhouen.
Natuurlijk moet je dan een user aanmaken die admin rechten heeft voor installatie's enzo...

Het is hetzelfde als je in linux als root gebruiker gewoon zit te werken, ook niet verstandig. Maar iedereen zit wel als admin te werken in windows... virusjes vinden dat heel leuk.

Daarom dage ni één anti-spyware prog moet gebruiken maar 2 of 3, die filteren het meeste er wel uit. Anti-virus net hetzelfde, niet één maar 2 en liefst meer erop.

Het ene zn gebrek vult de andere op.;)

User met beperkte rechten heeft trouwens weinig zin als er iemand achter zit die zomaar vanalles doet en klikt enzo.

MilM

Legacy Member
ik zou ook rond de 10 euro vragen mocht hij blijven aandringen.

50 euro dat sommigen zeggen, komaan ... (da zou grof overkomen)
Alsof formateren een lastige bezigheid is.
Der is een verschil tussen da doen als werk of voor een vriendendienst keer éénmalig formateren.

Alsof ge daar veel moe aan doen.

@Pergeke -> alsof de meeste mensen daar behoefte aan hebben. Kan best allemaal zijn dat gij pro zijt, ik zou daar geen rotte cent aan uitgeven ;-)
Voor goeie service mag natuurlijk veel geld gevraagd worden en dat is uw goed recht (anders laten ze u nooit gerust). Maar doe niet alsof veel mensen zo'n service nodig hebben é ...

EagleEye

Legacy Member
Hiermee verdienen PC winkels goed hun geld... maar het moet toch frustrerend zijn als de 100000ste mens binnenkomt "de computer is kapot!!" als er iets verkeerd ingesteld staat in Internet Explorer

EagleEye

Legacy Member
passero zei:
Het is hetzelfde als je in linux als root gebruiker gewoon zit te werken, ook niet verstandig. Maar iedereen zit wel als admin te werken in windows... virusjes vinden dat heel leuk.
... en dan elke keer als je iets moet installeren/ in de settings zitten overschakelen naar een admin/ root user zeker :P

Blackstone

Legacy Member
zoek de fout:
Pergeke zei:
Zonder te overdrijven, ik ben Pro. Nee niet één dat eens een cursuske informatica heeft gevolgd maar één met 10 jaar ervaring in den business.
en
Pergeke zei:
Ik werk als bediende in een computer firma en ben 21 jaar.
Door zo'n uitspraken komt uw post echt niet geloofwaardig over hoor.


En draai of keer het hoe je wil: 72€/uur vragen voor een paar standaard procedures te volgen is schandalig veel. Afzetterij, niet meer, niet minder! Je maakt misbruik van de onwetendheid van uw klanten. Er zijn immers mogelijkheden genoeg om dat soort dingen stukken goedkoper te laten uitvoeren, alleen weten die mensen dat niet.

Uitspraken als 'jamaar wat ik doe kunt gij allemaal niet' zijn bullshit en dat weet gij evengoed als mij. Er zijn mensen genoeg die in staat zijn een pc perfect in orde te brengen en ervoor te zorgen dat de pc zo goed mogelijk beschermd is tegen allerlei rotzooi. Bovendien zeg je zelf dat je er nog nooit een cursus voor hebt moeten volgen, wat al enigszins aangeeft hoe verschrikkelijk moeilijk het wel niet moet zijn :ironic:

$anka

Legacy Member
Blackstone zei:
Quote:
Originally Posted by Pergeke
Zonder te overdrijven, ik ben Pro. Nee niet één dat eens een cursuske informatica heeft gevolgd maar één met 10 jaar ervaring in den business.
en
Quote:
Originally Posted by Pergeke
Ik werk als bediende in een computer firma en ben 21 jaar.

moehahahaha, zwaar geownd :rofl:

hoe zielig en stom kunnen sommige kindjes wel ni zijn :naughty:

hatetn

Legacy Member
kom zeg ik ken winkels die u pc formatten en kapotte stukken vervangen voor een appel en een ei als ge em daar gekocht ebt
ooit iemand me ne kapotte cd-drive geweten die heeft 5€ moeten betalen bovenop de cd-drive en had em dezelfde dag(paar uur later terug) en ze hadden ondertussen nog ne keer zijn systeem 'proper' gemaakt

$anka

Legacy Member
hatetn zei:
kom zeg ik ken winkels die u pc formatten en kapotte stukken vervangen voor een appel en een ei als ge em daar gekocht ebt
ooit iemand me ne kapotte cd-drive geweten die heeft 5€ moeten betalen bovenop de cd-drive en had em dezelfde dag(paar uur later terug) en ze hadden ondertussen nog ne keer zijn systeem 'proper' gemaakt

yep, en da zijn de kleine lokale pc-winkels die het moeten hebben van hun vaste klanten en leveren dus ne goede service.

koopt uwe pc in de gb/mediamarkt/... en dan hebde die service ni
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan