Archief - hoeveel vragen voor computerhulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vlaams_front

Legacy Member
Lol kvraag der ook minstens 40€ voor ze. Zelfs al ben ik daar op een uurke ofzo klaar mee. Kheb ze nog ni hore klage da ik te duur ben.

Formattere is echter mn specialiteit ni. Der mislukt altijd wel iets als ik het doe, ook al is het zo simpel.

Wa ik wel vaak moet doen is, vooral bij oudere mensen, les gaan geven. Allé les, gewoon uitleggen hoe internet juist werkt enzo, hoe ze specifiek hun ding kunnen zoeken enzo. Kheb nog ma 2 keer "les" moete gaan geven aan mensen < 25 en da was omdat ze exame informatica hadden en bepaalde dingen ni begrepen. Voor die lessen vraag ik overigens 15&#8364;/uur.

Is een mooi extra'tje voor een student.

Preske

Legacy Member
ik vraag meestal &#8364;20/u. Afhankelijk wat ik er allemaal aan heb moeten doen.

=Phoenix=

Legacy Member
ik doe alles gratis
maar ik doe het enkel bij vrienden of familie

wlibaers

Legacy Member
Ik vraag er niets voor, maar als ze aandringen kunnen ze zelf kiezen wat ze geven (blijven weigeren is ook niet altijd beleefd). Mensen die al eens bedrogen zijn door een "pro" (gewoon restore CD erin gestopt, al hun documenten en instellingen kwijt, en nog flink afdokken) kunnen trouwens erg vrijgevig zijn als je het wel fatsoenlijk doet.

frenzal

Legacy Member
ik zou het zeker niet voor minder als 50 doen, vooral omdat je windows 98 moet installeren das bijna zoiezo miserie tenzij je alle '98 drivers hebt klaar liggen maar meestal ga je van alles mogen zoeken op net, 100 reboots en dan ist misschien in orde

KoenDK

Legacy Member
waarom vergelijkt iedereen dit met pro's of 'op een ander' ?
djeezes
dat is appelen met peren vergelijken

precies of jij als particulier (en waarschijnlijk nog student van 14 - 18 jaar) moet belastingen betalen en wat weet ik allemaal?

dat is normaal dat bedrijven / zelfstandingen 50€ en meer vragen voor dit hé
maar vergeet niet dat dit bedrag BRUTTO is hé mannen
toen ik zelfstandig bijberoep deed, schoot er 1/3 over van mijn vraagprijs :eek:


nu ja
als je dan TOCH per sé die logica wil volgen
...
zoek uit wat zelfstandigen vragen voor dit werk
en deel dit dan door 3


2e punt : is da ne maat van u ? of kennis? of vijand ? :D
kan ook uwen prijs beïnvloeden :p

Vlaams_front

Legacy Member
KoenDK zei:
waarom vergelijkt iedereen dit met pro's of 'op een ander' ?
djeezes
dat is appelen met peren vergelijken

precies of jij als particulier (en waarschijnlijk nog student van 14 - 18 jaar) moet belastingen betalen en wat weet ik allemaal?

dat is normaal dat bedrijven / zelfstandingen 50€ en meer vragen voor dit hé
maar vergeet niet dat dit bedrag BRUTTO is hé mannen
toen ik zelfstandig bijberoep deed, schoot er 1/3 over van mijn vraagprijs :eek:


nu ja
als je dan TOCH per sé die logica wil volgen
...
zoek uit wat zelfstandigen vragen voor dit werk
en deel dit dan door 3


2e punt : is da ne maat van u ? of kennis? of vijand ? :D
kan ook uwen prijs beïnvloeden :p

Ja en dan? Ofda ze da geld nu overhouden of niet, als consument moet je het toch betalen. Het blijft dus goedkoper.

zarathustra

Legacy Member
waarom zit iedereen zijn omgeving hier precies vol met idioten en bij mij niet? :(

DGEN

Legacy Member
is imo bekakt om zelf een prijs erop te plakken
zoveel moeite is dat ook weer niet om een pc in te installeren :ironic:

bekakt volk hier precies? :p

Preske

Legacy Member
DGEN zei:
is imo bekakt om zelf een prijs erop te plakken
zoveel moeite is dat ook weer niet om een pc in te installeren :ironic:

bekakt volk hier precies? :p

20 euro is imo niet overdreven veel. Zeker niet voor de tijd die ge er aan zet
het is meer dan de helft goedkoper dan smmige winkels ( ik ken winkels die 75 euro vragen voor een format, en als ge een backup wilt van de bestanden die er opstaan, kost u da nog eens 50 euro extra)

trouwens, de naft moet ook betaald worden als ge naar daar moet gaan.

passero

Legacy Member
Avilowca zei:
Ik heb handmatig printplaten gesoldeert als vakantiejob. Dergelijke intensieve arbeid verdient 10€/h.

Af en toe is op een knopje duwen en wat drivers downloaden van het internet is zo'n pree niet waard.

Bij pro's kan je gerust meer betalen, hij jij en ik zijn geen pro's.

Excuseer mij, maar ik ben wel een pro :d
Ben momenteel webdeveloper en heb mijn diploma informatica dus...

En het installeren is inderdaad niet zo intensief maar eens je het systeem veilig wil maken dan ben je wel even bezig.

Ik maak dan meestal ook 2 accounts, 1 admin en 1 gewone gebruiker die ik heel wat rechten ontzeg en 1 iemand van het gezin, de persoon die toch iets of wa van pc's afweet heeft het admin wachtwoord voor installatie van apps.
Ik heb dat al enkele keren gedaan en iedereen was al content.

Zo zie je maar, als je het systeem deftig wil beveiliging en het risico's tot virussen wil beperken heb je wel wat meer werk dan gewoon maar een anti virus te installeren enzo.
Daarom reken ik ook 10€/uur en das echt niet veel in vergelijking met de mensen die in hardware winkels werken.

beware

Legacy Member
KoenDK zei:
2e punt : is da ne maat van u ? of kennis? of vijand ? :D
kan ook uwen prijs beïnvloeden :p

is ne collega van mn zus , ken ik dus nie :unsure:
zal rond de 10 euro vragen als hij blijft aandringen :)

DGEN

Legacy Member
zeg op z'n minst gewoon dat het niet uitmaakt hoeveel hij geeft...als de ander dan een beetje fatsoen heeft, geeft hij wel een bedrag...maar zoveel bv vragen :ironic:

yaris

Legacy Member
NotaBene zei:
ik doe dat al 8 jaar gratis...

tip doe dat niet :sad:
ge hebt het aan uwe rekker ik kan het u verzekeren ^^ ;)
ben tel kwijt hoeveel pc's ik al niet herstelt heb.

edoch laatste pc dat ik gemaakt heb daarvan hoop ik dat die snel terug kapot is :D (de meeste snappen het wel :p )

ochja te goed zijn in de wereld is ook ni goe 't schijnt :|


Ik weet perfect wat ge bedoelt. Ik deed dat vroeger ook gratis maar na een tijd komen ze zelf af met de kleinste prul en zoeken ze zelf niet meer. Kheb ooit voorgehad dat het 23.30 uur was en iemand die ik ken belde omdat ze niet op internet kon. Ik zei dat ik niet kon afkomen omdat ik ging slapen en morgen ging langskomen en die was keipissed. Toen is er een belletje bij mij gaan rinkelen, het is tenslotte uw vrije tijd dat ge eraan spendeert. Hoeveel vraagt nen loodgieter hé? Als ge gratis zijt dan profiteren ze van u. Ik ben gratis voor familie en vrienden maar voor vreemden vraag ik 15 euro per uur.
Ben ook wel "pro", ik doe bijna niks anders hele dagen voor mijn werk.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik doe reparaties altijd gratis, ik vraag enkel geld voor de stukken die ik zelf heb moeten bestellen.

No matter wat ze me aanbieden, das 9/10 toch een vriendendienst. Een pint of zo zal 'k wel aanpakken ^^

yaris

Legacy Member
computer xp zei:
Ik doe reparaties altijd gratis, ik vraag enkel geld voor de stukken die ik zelf heb moeten bestellen.

No matter wat ze me aanbieden, das 9/10 toch een vriendendienst. Een pint of zo zal 'k wel aanpakken ^^

Ik begrijp u maar als ge alles gratis blijft doen gaat ge altijd te maken krijgen met mensen die van u willen profiteren. Ik begrijp dat sommige zich onzeker voelen hierbij maar "computerkennis" is ook een vak. Als een jonge gast bij mij mijn tuin komt doen omdat hij dat kan moet dat toch ook niet gratis ? of wel ?

infeKted

Legacy Member
yaris zei:
Ik begrijp u maar als ge alles gratis blijft doen gaat ge altijd te maken krijgen met mensen die van u willen profiteren. Ik begrijp dat sommige zich onzeker voelen hierbij maar "computerkennis" is ook een vak. Als een jonge gast bij mij mijn tuin komt doen omdat hij dat kan moet dat toch ook niet gratis ? of wel ?

Inderdaad. Op den duur komt iedereen af. Daarom vraag ik gewoon een schappelijke prijs (15€ ongeveer), bij vrienden doe ik het nogal eens voor niks maar bij mensen die ik matig tot niet ken doe ik dat niet meer gratis.

Bart Religion

Legacy Member
Ik zou er in ieder geval niet meer dan €10 voor betalen :)

[BE]Nevermore

Legacy Member
Doet da voor niet, kunt nooit ni weten voor wagge hem es moe bezigen (asge bv me de racekak zit en ge moe et es laten onderzoeken :ironic:)

Of astem in e laboratorium in de kliniek werkt en hij is daar een bekke de man kannem u late voorgaan alst is nodig is dagge binne moe in de kliniek

Ironpole

Legacy Member
Als ik iets voor familie doe aan hun PC's verwacht ik dat ze het verstand hebben om mij geld te geven. Vooral als ik een hele dag bezig ben me een klootig virus of een format. Maar nee, wat krijg je dan, 5 &#8364; :ironic: .
Ik verwijder dan elke 2 maand ofzo een virus van hun omdat ze ALWEER Ad-Aware niet runnen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan