Archief - hoeveel vragen voor computerhulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cool_boy_ke

Legacy Member
Ja echt ^^ 20€ is meer dan genoeg voor instal windows + drivers + eventueel Office XP enzo of antivirus :)

EternalSilence

Legacy Member
pakt maar 50€
kunde eens deftig mee een paar pinten pakken ;)

en kunde diene gast eens oplichten :p
maja... hoe dan ook.. In de winkel zal die meer moeten betalen, en die gasten daar zullen er nog geen 2uur aan zitten

cool_boy_ke

Legacy Member
Kheb wat gekeken en de lokale computerboer doet het voor 62,5€/uur en 0.5€/kilometer (heen en terug) wat ik tamelijk veel vind :s
Dus eigenlijk heeft Doom Dragon gelijk buiten dat oplicht gedoe :p

Avilowca

Legacy Member
tja, uiteindelijk komt het gewoon neer op je eigen eergevoel.

blijkbaar zitten er hier een paar tussen waarbij daar toch wat aan hapert.

boogje

Legacy Member
kheb mijnen bompa zijnen pc ( mijn bompa wil nu eenmaal hip zijn) geinstalleerd (xp), drivers gedownt, handige progs gedownt, gezorgd voor complete beveiliging (spyware,virussen,firewall etc...) enkele handige browsers, en dan zowat heel de uitleg hoe een computer + internet werkt etc.

kost me een hele dag ( dat installeren etc niet lang, maar uitleggen hoe een pc + internet stuff werkt...ja...), en kheb er 50 euro voor gekregen. :love:
eigenlijk wou ik niets, maar hij drong aan :p
kzou eiglijk zeggen, niets. want xp installeren + drivers, da doe ik thuis toch op een anderhalf uurtje hoor. Je moet natuurlijk al weten wat je moet hebben ;)

Dr_pimpie

Legacy Member
boogje zei:
kheb mijnen bompa zijnen pc ( mijn bompa wil nu eenmaal hip zijn) geinstalleerd (xp), drivers gedownt, handige progs gedownt, gezorgd voor complete beveiliging (spyware,virussen,firewall etc...) enkele handige browsers, en dan zowat heel de uitleg hoe een computer + internet werkt etc.

kost me een hele dag ( dat installeren etc niet lang, maar uitleggen hoe een pc + internet stuff werkt...ja...), en kheb er 50 euro voor gekregen. :love:
eigenlijk wou ik niets, maar hij drong aan :p
kzou eiglijk zeggen, niets. want xp installeren + drivers, da doe ik thuis toch op een anderhalf uurtje hoor. Je moet natuurlijk al weten wat je moet hebben ;)

aan familie vraag ik ook nooit geld, aan vreemden hangt het van het jobke af, meestal laat ik ze gewoon iets geven...

boogje

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
aan familie vraag ik ook nooit geld, aan vreemden hangt het van het jobke af, meestal laat ik ze gewoon iets geven...

welja, tuurlijk ,ik deed da met plezier en ik heb echt gezegd van : " nee,nee, ik hoef geen geld." maar uiteindelijk drong hij gewoonweg aan dat ie het na een tijdje in men broekzak gewoonweg stopte...

en zo sterk ben ik ook weer niet om het DAN terug te geven:D

NeoCracer

Legacy Member
lol, 50 euro, is da nie een beetje te veel ?
ik zou 10 ofzo vragen...

foenN

Legacy Member
als je echt geen prijs wil op plakken?
zeg dan 5 eur ofzo... teken dat je het voort plezier doe :p

Time

Legacy Member
Avilowca zei:
Doe is goed gewoon jong.

50€ voor windows installatie + drivers is pure afzetterij.
Ge moet niet kijken naar hoeveel ge moet doen, maar naar hoelang ge eraan gaat bezig zitten. Als hij daar een namiddag bezig zit, is 50€ (10-12.5€/h) heus geen afzetterij, bij pro's betaal je gerust meer.

Avilowca

Legacy Member
Time^- zei:
Ge moet niet kijken naar hoeveel ge moet doen, maar naar hoelang ge eraan gaat bezig zitten. Als hij daar een namiddag bezig zit, is 50€ (10-12.5€/h) heus geen afzetterij, bij pro's betaal je gerust meer.

Ik heb handmatig printplaten gesoldeert als vakantiejob. Dergelijke intensieve arbeid verdient 10€/h.

Af en toe is op een knopje duwen en wat drivers downloaden van het internet is zo'n pree niet waard.

Bij pro's kan je gerust meer betalen, hij jij en ik zijn geen pro's.

menlor

Legacy Member
Maar ze hebben geen pro nodig gewoon iemand dat het KAN doen. En er niet zoveel voor vraagt als een pro voor hetzelfde werk en die u echt int zak zetten waar ge bij staat ( vriend van mij heeft 250€ mogen dokken voor winxp install en een dvd-rw erin te steken. die gast had daar zo'n 6u aan gewerkt. Die had de pc naar zijn werk meegenomen om er daar aan te werken zodat men niet kon zien wat em deed, anders konden ze zelf zien wat die allemaal niet deed :p )

Daarom ook dat ik de mensen laat kiezen wat ze geven.

Raanº³

Legacy Member
Installeer anders "Tiny" XP

Dan blijf je Windows XP behouden en heb je maar 50 mb ram nodig

(pm me voor meer info)

:offtopic:
kende me nog? van bij IND enzo?

TippedTerox

Legacy Member
Time^- zei:
Als het resultaat hetzelfde is, maakt dat niks uit.
Pro's yeah right ... Buren deden pc binnen voor format, betaalden en startten het boeltje terug op, alles stond er nog op, leuke pro's :s Ze waren hun pc daarenboven een week kwijt!

Edit: aan de mensen die hier 50 € belachelijk vinden, ik vind dat ook veel teveel, maar wat moet je doen als ze het in je bus komen steken nadat je bij hun geweigerd hebt ...

|) ][ |V| ][

Legacy Member
infeKted zei:
15€ vraag ik altijd, niet te veel en niet te weinig imo.
², €10 of €15 euro is al mooi meegenomen vind ik voor iets te doen watje toch wel graag doet (zoals de meesten op dit forum denk ik), en het is niet veel om weg te geven voor de mensen die het moeten betalen

beware

Legacy Member
Raanº³ zei:
Installeer anders "Tiny" XP

Dan blijf je Windows XP behouden en heb je maar 50 mb ram nodig

(pm me voor meer info)

:offtopic:
kende me nog? van bij IND enzo?

tuurlijk ken ik u nog , hoe zouk u kunne vergete :p
Ma ga wel gewoon win 98 installen , as die gewoon is om daar mee te werken...:)

NotaBene

Legacy Member
ik doe dat al 8 jaar gratis...

tip doe dat niet :sad:
ge hebt het aan uwe rekker ik kan het u verzekeren ^^ ;)
ben tel kwijt hoeveel pc's ik al niet herstelt heb.

edoch laatste pc dat ik gemaakt heb daarvan hoop ik dat die snel terug kapot is :D (de meeste snappen het wel :p )

ochja te goed zijn in de wereld is ook ni goe 't schijnt :|

pieta

Legacy Member
kheb da ook eens gedaan, die man bood me 50 euro aan, zik eei dat het veel te veelwasen dat de helft ook goed was...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan