Moest ik nu geld vragen voor een herstelling had ik evenzeer klanten, ze kennen mij jaren en ze weten wat voor service ik bied.
Iedere week 10 pc's,

Zo'n vaart loopt het nu ook weer niet, ik heb niet de tijd van de wereld om iedere keer 10 pc's te fixen.
Er komen inderdaad iedere week pc's binnen, maar dat is niet hetzelfde aantal.
4 a 5 PC's max en dan is het nog niet iedere week dat er zoveel binnenkomen, perfect bij te houden en ik zeg altijd dat er geen haast bij is, alleen de drukste gevallen die af moeten worden gefixt de rest volgt.
Ik ben beter dan de rest, sure als gij dat zo beweert, het zijn uw woorden hé
De perfectie zelfde = ik wil mijn werk zo goe mogelijk doen en het resultaat ervan zo goed mogelijk afleveren, de waardering en de goede reclame betaalt genoeg, dat verdient nog niet eens een pc winkel met hardware & software verkocht aan woekerprijzen.
Ga eens naar een PC store, koop daar een PC of breng m binnen, ik denk dat ge met 100 € niet toe komt voor een recovery en herstel als de pc niet in garantie valt.
Je weet direct wat garantie en wat complimenten ze maken met uw binnengebrachte spullen.
Of wel gaat het naar het fabriek of moogde dokken per uur.
Of je mag betalen voor garantie verlengingen (laptops/ merk pc's)
Dan smeren ze u ook nog de grootste smoesjes aan, de klant betaalt toch.
(dat is kapot, en dat is defect en dat is vervangen)
Bij mij speelt dat geen rol of die pc nu 1 jaar of 10 jaar oud is.
Ik heb plezier aan mijn werk, en dat doe ik graag.
Kwaliteit betaalt zich zelf, en dat ziet ge ook aan mensen.
Is het nu een klein bedrag, een gezellige avond, een etentje, een dag uitstapje, ik neem alles aan.
Het gebaar is wat telt, maar dat moeten mensen nog leren dezer dagen, als ik dat allemaal lees is het precies of een groot stuk van deze thread volgeschreven door computer herstellers met een hoog ego, ze zijn pas content met wapperende briefjes.
Zeker als je ziet wat ze vragen, krijgen voor ne pc te maken, bedragen van boven de 40 €.
Een PC winkel thuis vraagt nog geen 20 € aan onkosten (pc diagnose, herstelling en recovery van de software in 1).
En dat is niet per uur maar gewoon voor alles !!!
Om even terug te komen over het gejammer dat ik alles voor nop doe...
Die 50 € is leuk, ben ik dan gelukkiger neen, ik ga liever een tasje koffie drinken, wat uit eten of ergens naar toe met die mensen.
Dat levert mij meer een geslaagde avond op of een dag op dan te liggen wapperen met gekregen briefjes.
Het is mooi dat ze mij betalen, maar ik eis het niet, ze mogen het ze moeten niet.
Dat ze het waarderen, respecteren dat ge daar uwe tijd in steekt.
Dat is wat mij motiveert.
Wie stoeft er nu ?
Al die ego's met hun euro's die ze hebben vergaard is hun motivatie om een pc te herstellen.
Iets anders zit er niet in, geen geld geen tijd, tenzij men het tegendeel beweert dat het niet puur om de'n euro draait.
Wil ik stoefen Eniac, kan ik ook gaan gooien met bedragen wat ik het max heb gekregen en dat is nog hoger dan wat men hier heeft geschreven.
Ga ik dat nu aan de bel hangen en zeggen, kijk hoe ik hier lig te stinken met mijn xxxx €'s en blij ik ben als een klein kind, neen mijn beste.
Geld is voor mij bijzaak als ik iets doe in mijn vrije tijd, ik ben nog steeds tegen mensen bezig die vrijwillig naar mij toekomen en ingaan op mijn aangeboden service, en ik ga die niet behandelen als geldkoeien omdat ze goed betalen.
Iedereen die pc's binnenbrengt is vrij te nemen en te laten wat ze willen zonder dat ik sta te wapperen met een tegoed bonnetje om mijn euro's op te eisen.
Denk je nu dat je met geld verdienen geen profiteurs hebt ?
Wat heb je aan geld als je daar uren aan werkt aan een pc, dezelfde persoon komt iedere keer met zijne pc voor het probleem wat je al zoveel keren hebt opgelost, denk je dan dat ze niet profiteren van je vrije tijd dat je daar insteekt ?
Neem nu dat prOnPC probleem hierboven wat ik heb gepost, het idiaal voorbeeld hoe het bewijst dat geld eisen voor de schade niks garandeert dat je met rust gelaten wordt.
Het is de jongen die zijn pc omzeep helpt, het is niet de pc technieker zijn verantwoordelijkheid, hij kan daar juist niks aan doen dat die iedere keer aan de deur staat, je mag nog geld vragen voor een pc te herstellen of vragen na een herstelling, ze blijven komen.
Het probleem met de wortel aanpakken waar het zit, bij de opvoeding.
Ffe die pc inpakken met aangepast papier, mijn idee om de oorzaak in het licht te brengen zonder veel te doen heeft gewerkt.
Die persoon is een pak veranderd, nu kan die ook wel eens afkomen, maar dat ik te maken heb met een viruspc is een pak minder.
Geld is geen garantie dat ze u met rust laten als ge met een prutser te maken hebt.
Ok de prijs opdrijven of u zodanig gaan gedragen dat ge met iedereen prul krijgt door een paar probleem gevallen ?
Is dat het waard om je opgebouwde reputatie die je jaren hebt vergaard te doen kelderen door even te gaan bitchen ?
Neen, dat levert meer nadeel voor mij op dan voordeel.
Amai die is duur geworden.
Amai die was vroeger toch anders (sociaal redenen, gebeurtenissen zodat ze je niet meer moeten voor een pc herstelling zodat ze naar een ander gaan).
Je verliest vaste contacten, mensen die de rug naar je keren is zeker niet mijn doel omdat de deze nu door jouw gedachtengoed hogere noten op zijn zang heeft.
Bij mij draait het niet om die'n euro(cent).
Dat is net gaan werken en je word betaald en je bent pas tevreden als je genoeg krijgt.
Als je alleen pc's maakt voor de centen, stop er dan maar mee.
Werken moet je doen voor je plezier, het moet je aanstaan, boeien en blijven motiveren tot meer zonder zelf hoog te gaan doen.
Ik ben het minst eisend van allen, moest ik zo groot doen als je het zo voorstelt zou ik al lang ergens zitten met hopen geld op mijn bankaccount en een leven hebben waar geld rolt.
Dan was ik de stoefkont, de god zoals ze het hier zo graag zien.
Geld is ook niet alles, je hebt ook vrienden welke vrienden en wat voor vrienden /vriendinnen, zolang je geeft en blijft geven ben je goed gezien, draai je de kraan dicht ben je nergens nog de vriend die je toen was.
Dan kan je zeggen dat er van u geprofiteerd wordt en dan niet even serieus.
Hebzucht, dat is de drijfveer voor velen.
Pas tevreden als er met geld gesmeten wordt, je een hoop luxe kunt veroorloven en kunt laten zien wat je allemaal hebt en koopt.
Dat zie ik meer en meer dat men met de simpele dingen des levens niet meer tevreden is.
Ik ga hier zwaar o/t het een brengt het ander mee.
Je wil zo graag het matrealistische gedeelte van je post in de kijker zetten, maar je schrijft niet de schaduwzijde wat een matrealistich gedachtengoed met zich meebrengt.
Mijn posts over pc's herstellen en voor mensen iets doen hoeft niet iets te kosten en je kan het ook zo gereed krijgen, je loon is hoger dan eender welke rotte € cent op deze aarde waard is.
Aan geld is ook een limiet hoor, en dat blijft ook niet uw drijfveer om pc's te maken of dingen te doen voor anderen.
Je vraagt naar meer, je bent met minder niet tevreden en ze betalen je tot het voor hun ook welletjes wordt.
Als dat verdwijnt weet ik niet wie dan het zwaarst getroffen zal worden.
Mensen die niks verlangen of mensen die meer en meer moeten hebben en die nooit zullen krijgen wat een niks verlangend persoon heeft.
Ze zeggen wel van God Gat Geld, (de 3 G's waar de maatschappij al eeuwen op draait), maar dat wil niet zeggen dat het beter is.
Geen van de 3 maakt u een beter persoon, ook al draait de maatschappij al eeuwen op deze molen zie je wel dat we nog niet aan ons proefstuk toe zijn.
Dat je 5 a 10 € verdient leuk.
Bedragen tot boven de 30 €, als mensen daar voor willen betalen hun keuze.
Maar bedragen vanaf 40 € tot bijna 80 € dat is nu ergens een beetje teveel van het goede.
Wie toch zo graag hoog wil vliegen, start een eigen zaak en maak daar uw levenswerk van.
Studeer, start een zaak en draai een winkel en neem mensen aan met hoge kennis van zaken, dan zitten we op een andere golflengte.
Het privé hoog verdienen blijft duren zolang mensen zo vrij zijn om zoveel te geven, dat blijft ook niet duren.
Nog een nadeel, je leert er niks bij.
"in het algemeen, neem dit onderstaande niet persoonlijk op"
Ik zeg altijd hoe dikker je portomonee, hoe dikker je nek.
je kweekt alleen matrealistische zakken die met minder niet genoegen nemen.
Hoe diep ging ik weer vallen ?
Je ziet toch met welke levensmotivatie mensen op deze wereld rondlopen.
Laat mij maar in mijn zogeheten droom wereldje, en de diepe put waar ik zo ga in vallen om er nooit meer uit te komen, ik kan niet wachten op d-day.
Jammer dat vrijdag de 13 al voorbij is, de zwarte gaten zijn dicht.