Archief - GSM-nummer's blokeren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HTrance

Legacy Member
Den Freddie zei:
ier zi, da bedoeldek, Fulcrum, met m'n uitspraak dat de dader beter beschermd was dan het slachtoffer.
Gij wordt geambeteerd maar da nr blokkeren gaat niet, ge moet zelf van nr veranderen. zoek de logica.

Maar lees ook even verder... Er staat ook in dat als je dat niet wilt dat je de ombusdienst kan raadplegen of klacht kan indienen bij de politie.
En ik zou dat laatste doen... De rechters kunnen daar niet echt mee lachen. En dus *kablam* verbod om in u buurt te komen en *bwam* eventueel dwangsommen. En vraag meteen morele schadevergoeding. Dat zal haar leren verdomme... Ah man ons rechtssysteem pwnz (in principe althans :D )

SilentSpring

Legacy Member
HTrance zei:
Maar lees ook even verder... Er staat ook in dat als je dat niet wilt dat je de ombusdienst kan raadplegen of klacht kan indienen bij de politie.
En ik zou dat laatste doen... De rechters kunnen daar niet echt mee lachen. En dus *kablam* verbod om in u buurt te komen en *bwam* eventueel dwangsommen. En vraag meteen morele schadevergoeding. Dat zal haar leren verdomme... Ah man ons rechtssysteem pwnz (in principe althans :D )
ja da wel, maar oelang zal dat weer niet duren dan voordat het nr effectief geblokkeerd is. veel te veel rompslomp. tzou gewoon zo moeten zijn dat ge ne proxiwinkel binnenstapt bewijst met uw gsm dat persoon x zoveel keer belt, smst er dag fzo en dat ge dan da nr kan laten blokkeren.
nuja, als ge da nr wilt blokkeren kunde dus, tis enkel nen beetje weg en weergeloop mee gemoeid. Allez, kga ermee stoppen, of seffens verklotek hier gans dien thread;)

Dr.White widow

Legacy Member
of een ander alternatief zoeken...
ge neemt uw vriendinneke terug en behandelt ze gelijk stront, da zij u laat vallen... :p

GroovyBeatsss

Legacy Member
Dr.White widow zei:
of een ander alternatief zoeken...
ge neemt uw vriendinneke terug en behandelt ze gelijk stront, da zij u laat vallen... :p
Denk niet dat da gaat lukken ser;)
Als ze zo obsessed is zal dit haar alleen maar verder ophitsen!

Arifiene

Legacy Member
FuLcRuM zei:
@Arifiene: en naar een amerikaans systeem gaan waar je om het minste iemand een contactverbod kan opleggen zeker?

@ Den Freddie:



Wat voor een uistpraak is dat nu weer allé?
heb ik dat gezegd? Dacht het niet
moest je zelf in zo'n situatie zitten zou je wel anders piepen, het is gewoon vervelend (en das dan nog zacht uitgedrukt)
Als je voor een contactverbod 8 keer de flikken moet bellen in 1 maand, 7 maand lang, elke maand met uw gsmfactuur gaan, uw voicemail elke week laten beluisteren, en pas na 7 maand een contactverbod krijgen, dan vind ik dat inderdaad véél te lang ja. (En ja het waren verdomd goede redenen wrm ze gebeld werden)

FuLcRuM

Legacy Member
Arifiene zei:
heb ik dat gezegd? Dacht het niet

Wou gewoon even weten of je dat bedoelde of niet é :)


moest je zelf in zo'n situatie zitten zou je wel anders piepen, het is gewoon vervelend (en das dan nog zacht uitgedrukt)

Been there done that...

Een ex van mijn toenmalige vriendin heeft me bedreigd (per sms/telefoon/irl/...)
Stalken per telefoon; 60 oproepen per nacht enal... etc etc ;)



Als je voor een contactverbod 8 keer de flikken moet bellen in 1 maand, 7 maand lang, elke maand met uw gsmfactuur gaan, uw voicemail elke week laten beluisteren, en pas na 7 maand een contactverbod krijgen, dan vind ik dat inderdaad véél te lang ja. (En ja het waren verdomd goede redenen wrm ze gebeld werden)

feit feit; maar ik zeg het... Het mag sneller maar we moeten niet in een ander extreem gaan vervallen é

Stancke

Legacy Member
Ok,geen bende bespeurd vandaag:sop:

Gisterenavond 9x telefoon gehad van haar in praktisch 10min....heb niet opgenomen en ik kreeg een paar SMS'en in de aard van:
"neem op,ik moet iets belangrijks zeggen"
"laat me dan vallen éh,iedereen heeft geliijk over je asshole"
ik heb geen lief:(
"Kga het dan wel alleen oplossen dan. Succes met je liefje. In de steek laten,kzou dat nooit doen,right...."

Ben écht wel van plan om haar nummer te blokkeren,ook al is het voor haar te kloten dat ik het zou doen....

Wat krijgt de persoon in feite dan als ze eventueel dan terug zou bellen?
"Het gedraaide nummer bestaat niet" ofzo?

Heb eens gepraat tegen Plut0r (toevallig kwam ik hem tegen:p) en heb hem laten luisteren naar m'n voicemail enja,hij gaf me wel gelijk

mvg,

Stancke

Preske

Legacy Member
HTrance zei:
Nja elk systeem heeft zijn voor en nadelen...

Mensen die hier zeggen, wis die sms'kes, big nono . Als er nu een goeie manier is om stalking aan te tonen dan zal 't wel via sms zijn. Het nummer waarmee is gestuurd is vast en staat op naam van één persoon. Dus dit is makkelijk op te sporen. Met e-mails is dat stukken moeilijker om te KUNNEN weten wie erachter zit, kwestie van inbreuken op privacy enzo...
Gewoon naar politie gaan, klacht indienen. Dat wordt vrij serieus genomen.

2 words
Pre-paid
niets naam, niets nummer, totaal anoniem.
trouwens, dat van die privacy geld ook voor een gewoon gsm nummer.

Phoen!x

Legacy Member
Stancke zei:
Ok,geen bende bespeurd vandaag:sop:

Gisterenavond 9x telefoon gehad van haar in praktisch 10min....heb niet opgenomen en ik kreeg een paar SMS'en in de aard van:


ik heb geen lief:(


Ben écht wel van plan om haar nummer te blokkeren,ook al is het voor haar te kloten dat ik het zou doen....

Wat krijgt de persoon in feite dan als ze eventueel dan terug zou bellen?
"Het gedraaide nummer bestaat niet" ofzo?

Heb eens gepraat tegen Plut0r (toevallig kwam ik hem tegen:p) en heb hem laten luisteren naar m'n voicemail enja,hij gaf me wel gelijk

mvg,

Stancke

valt nog mee dan
about die sms'kes, nie toegeven, gewoon blijven negeren, ze probeert u uit uw tent te lokken, tis zo overduidelijk.. 'kmoet iets belangrijks vertellen' right... efkes doorbijten

HTrance

Legacy Member
preske zei:
2 words
Pre-paid
niets naam, niets nummer, totaal anoniem.
trouwens, dat van die privacy geld ook voor een gewoon gsm nummer.
Bij Pre-paid zit wel één persoon achter é. Dus dat is gewoon ff dat nummer traceren en hup je stekt hem vast. En in geval van stalking is dat privacy mbt da nummer zo opgeheven.

Ivm met e-mails is dat privacy gedoe anders aangezien je niet op voorhand kan weten wie er achter die mail schuilgaat. Stel dakik stuur van [email protected] dan zal niemand weten welke naam daarachter gaat. Dus dermé dat privacy daar sterker doorwerkt.

Sneakytje

Legacy Member
ik heb nog iets anders voor (alei mn ma) die heeft sinds paar weken ne gsm met nieuw mobistar nummer, maar waarschijnlijk is dat geen nieuw nummer. ze krijgt regelmatig franse smsen en telefoons, gisterennacht ook, iedereen wakker ier :angry: van da mens. dus wrlk een nummer in dubbelgebruik. maar als ik naar de klantendienst van mobistar belt zegt da mens dat da nummer maar 1x in gebruik is en da we alleen kunnen hopen dat het stopt. Echt vriendelijk of behulpzaam was die niet.
Ze heeft trouwens ook nog een sms gehad van 2002 en enen uit 2004 die nu dus pas aankwamen :wtf: . Iemand ook al zoiets meegemaakt of een oplossing? Dit is echt vervelend. En het komt niet van 1 nummer maar verschillende

Arifiene

Legacy Member
stalken is in tegenwoordig
krijg net ook weer een lading berichten van een of andere pipo, en hij wil zen naam niet zeggen :ironic:
sommige mensen zou je echt kunnen w*rgen...

Terror Factor

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
paar miljoen sms'ke, i find that hard to believe...
geen enkele SMS is gratis e...
toen wel:) enkele jare gelede kon ge me icq gratis smse, en die progskes gebruikten toen gewoon een icqserver om die smsen te versturen, en zo kon ge dus echt wel iemand flooden. nuja, nu is da allemaal ni meer gratis,en da gaat dus ni meer :)

|nfected

Legacy Member
Is idd nog gratis geweest, nuja ik heb een vriend die een nummer had die bijna identiek was van een escort dame. Hij kreeg dan ook zeer veel verkeerde telefoons en smsjes en personen die stalkten. Hij heeft dan een nieuw nr aangevraagd :)

Myst!Q

Legacy Member
DiDoria zei:
Zit dat ook een samsung GSM's? Zo ja hoe activeer je dat?

Tis tezien wa voor ene ge hebt é .. Ik heb de samsung E360 en daar kan ik sms'ers mee blokkeren en ook bellers.

NapalmBenny.

Legacy Member
Bij mij opt werk heeft er zo ene een sms'je gestuurd naar één van die blote vrouwen die ge soms op vt4 of ka2 ziet 's avonds laat. Nu blijven die berichtjes sturen he :D:D:D, en hij weet niet hoe je dat moet stopzetten :D:D. Die heeft maar schrik dat zijn vrouw dat te weten komt :D:D.

Myst!Q

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Bij mij opt werk heeft er zo ene een sms'je gestuurd naar één van die blote vrouwen die ge soms op vt4 of ka2 ziet 's avonds laat. Nu blijven die berichtjes sturen he :D:D:D, en hij weet niet hoe je dat moet stopzetten :D:D. Die heeft maar schrik dat zijn vrouw dat te weten komt :D:D.

:rofl:

Wie zijn gat verbrand .. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan