Archief - GSM-nummer's blokeren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Goeieavond,

Zoals sommigen wel weten word ik gestalked/gepest/gekloot door m'n ex (en de rest:unsure: ) Ik heb de laatste 2 dagen al harde dingen moeten verwerken/voorgeschoteld gekregen (de dood van een vriendin) dat dít er niet nog eens bij moet/mag komen.

Nu,ik zou graag een paar GSM-nummers laten blokeren zodat ze me niet meer kunnen opbellen/SMS'en etc...


Zelf heb ik Pay&Go van Proximus,op hun site vind ik nergens iets terug van nummerblokkering.

Kan iemand mij verder helpen?

(PS: de pesterijen zijn niet in de aard van 'haha,sukkel,loser' blablabla)

Thank you;)

Messias.

Legacy Member
Bel morgennamiddag eens naar 6030, ik denk dat ze u daar vast en zeker verder gaan kunnen helpen.

pieterm

Legacy Member
Klacht neerleggen bij de politie?

Ik las zopas op een ander forum van een Proximus-medewerker:

Je kan bij Proximus een klacht indienen wegens pesterijen en stalking. Proximus kan zien aan wie die privénummer toebehoort, het is niet omdat jij die nummer niet kan herkennen,dat ze dat bij Proximus niet kunnen. Als je geen klacht wil neerleggen, kan je altijd gratis de 4 laatste cijfers van je MSISDN (oftewel oproepnummer) gratis laten veranderen. Gewoon even naar de klantendienst bellen dan.

Stancke

Legacy Member
pieterm zei:
Klacht neerleggen bij de politie?

Ik las zopas op een ander forum van een Proximus-medewerker:

Je kan bij Proximus een klacht indienen wegens pesterijen en stalking. Proximus kan zien aan wie die privénummer toebehoort, het is niet omdat jij die nummer niet kan herkennen,dat ze dat bij Proximus niet kunnen. Als je geen klacht wil neerleggen, kan je altijd gratis de 4 laatste cijfers van je MSISDN (oftewel oproepnummer) gratis laten veranderen. Gewoon even naar de klantendienst bellen dan.

Bij de politie zullen ze eens goed lachen.
Ik hoop gewoon dat haar jaren van verstand nog moeten komen bij een 16 jarige (ik had die al:p)

Met Privénummer bellen ze al niet (allez,soms niet). Meestal met haar GSM of GSM van anderen...dus zover moet ik niet zoeken wie het is.

En om daarom m'n hele nummer te veranderen? Ik zie dan liever die stuk of 5 nummers geblokkeerd.

Thx anyway

Kurobu

Legacy Member
vroeger deden ze da ook bij mij.
tot dat de politie aan hun deur stond met een klacht een een papier waarop stond hoeveel maal ze belden. hoelang etc. dank aan base btw ;)

Stancke

Legacy Member
KULeest zei:
eeft a gsm nerges nen blacklist ?

nope,niet dat ik weet....

Kurobu zei:
vroeger deden ze da ook bij mij.
tot dat de politie aan hun deur stond met een klacht een een papier waarop stond hoeveel maal ze belden. hoelang etc. dank aan base btw

Het zou niet de 1e maal zijn dat ik de flikken op haar dak stuur.
Bwa,vorig jaar vielen ze me lastig in het stad en gewoon de flikken gebeld en die met volle sirene:woohoo:


Ohja,ik wil gewoon dat het stopt,heb het al moeilijk genoeg....

Zero Grav

Legacy Member
pieterm zei:
Klacht neerleggen bij de politie?

Ik las zopas op een ander forum van een Proximus-medewerker:

Je kan bij Proximus een klacht indienen wegens pesterijen en stalking. Proximus kan zien aan wie die privénummer toebehoort, het is niet omdat jij die nummer niet kan herkennen,dat ze dat bij Proximus niet kunnen. Als je geen klacht wil neerleggen, kan je altijd gratis de 4 laatste cijfers van je MSISDN (oftewel oproepnummer) gratis laten veranderen. Gewoon even naar de klantendienst bellen dan.

Nuja, dat hele politiegedoe is toch maar een lachertje. Iemand heeft me eens 2 maanden lastiggevallen op mijn gsm, meer om die persoon dan te kloten dan ergernis ben ik naar de politie gestapt. Die hebben me doorverwezen naar zo'n proximus ombudsman, daar dan naar gemaild en brief ontvangen na lange tijd waar opstond dat ik op de genoemde tijdstippen géén oproepen had ontvangen en dat er geen bewijs was van "stalking".

Welja, in mijn gsm stonden ze duidelijk vermeld.. so what's the damn problem?

Ik kon trouwens bij de politie ook geen klacht neerleggen ofzo.

Anyway, van zo'n kinderachtige praktrijken zou ik me sowieso niet te vlug iets aantrekken. Vooral niet als ze dan door 16jarige pubers worden uitgevoerd. Ge kunt zelfs evengoed de ouders ermee confronteren, heeft nog die positieve bijwerking dat ze straf krijgen van de ouders enzo, makes them feel like the children they are.

Uw gsm nummer veranderen is trouwens best nutteloos, het is niet bepaald moeilijk aan een gsm nummer te komen, vooral als binnenkort de school terug begint hoeven die mensen maar de gsm van één van uw vrienden even willen "bekijken" en uw nummer kopiëren.

BMW lover

Legacy Member
vriend van mij werd ook lastig gevallen door zijn ex enzo
hij kan idd nummers blokkeren en heeft ook pay and go maar ik weet niet hoe hij dat doet zou het hem eens moeten vragen maar anders zou ik gewoon een telefoonwinkel binnengaan waar ze proximus verdelen en het verhaal uiteen doen denk dat ze u zo het snelste van al zullen kunnen helpen

Eagle`

Legacy Member
Ge kunt ergens op pay&go site bij u account nr's invoeren om te laten blockeren dacht ik, kweet wel ni meer just waar thou,


edit:of was da nu bij mobistar op den duuur begin ik te twijfelen

Silvester

Legacy Member
Normaalgezien in de meeste gsm's zit zo'n functie ingebouwd... mss toch nog ff boekje ofzo checken om te zien of het er echt niet opzit...

Terror Factor

Legacy Member
ma lol, das zo ne bullshit e,stalkers, komaan, hoe zielig zijt ge dan. zeker as ge uw ex gaat stalke. da hebk gelukkig nog ni voorgehad:/ maja,ge kunt is belle naar proximus. politie der op afsture kan wel goe afschrikke denkk:p

Bram

Legacy Member
Zero Grav zei:
16 jaar of niet... gij weet niet wat er in die sms'en stond of wat er werd gezegd over den telefoon... tis nie omda ge 16 zijt da ge geen grove dingen kunt zeggen of mensen stalken... gij banaliseert het hele gebeuren, waar den TS totaal nie achter gevraagd heeft, hij vraagt een oplossing die hem hier ook wordt voorgeschoteld: blijkbaar kan uw GSM provider u helpen met het blokkeren van nummers of ge kunt de politie ook inschakelen.

Hoewel het plan van de ouders ermee te confronteren wel nog goed klinkt, ben ik niet zeker of ge in staat zijt om dit te doen... (omstandigheden ofzo)

BMW lover

Legacy Member
Terror Factor zei:
ma lol, das zo ne bullshit e,stalkers, komaan, hoe zielig zijt ge dan. zeker as ge uw ex gaat stalke. da hebk gelukkig nog ni voorgehad:/ maja,ge kunt is belle naar proximus. politie der op afsture kan wel goe afschrikke denkk:p

geloof me mijne maat werd niet gewoon lastig gevallen maar echt inmens bedreigd, zijn ouders ook enal en geloof me ik weet hoe erg het was en ik kan goed begrijpen dat hij dat wilde doen

trouwens zoals de persoon boven mij heeft gezegd weet je niet wat er in die SMSen en gesprekken gezegd/getypd werd dus ik zou het niet zo licht oppakken

Terror Factor

Legacy Member
k pak t ni licht op,kzeg alleen da t zielig is als ge iemand stalkt. as ge iemand bedreigt vin k da ook zielig. ge weet nooit wa zotte der rondlope, dus k begrijp da compleet da em die nummers wil blokkere,kzou mij ook ni op mn gemak voele.

BulletsAreScene

Legacy Member
ne samsung kopen, mijn gsm heeft ne blacklist daarvoor (allesinds voor SMS'n, bellen wetek ni zeker)

Wundagore

Legacy Member
gewoon bellen naar de klantendienst ofwel naar een proximus dealer gaan en die bellen dan naar de proximus dealer lijn , zo zijt ge het snelste geholpen

Kurobu

Legacy Member
Stancke zei:
nope,niet dat ik weet....



Het zou niet de 1e maal zijn dat ik de flikken op haar dak stuur.
Bwa,vorig jaar vielen ze me lastig in het stad en gewoon de flikken gebeld en die met volle sirene:woohoo:


Ohja,ik wil gewoon dat het stopt,heb het al moeilijk genoeg....

willen we eens met een paar mensen van hier afspreken in brugge, en haar het persoonlijk gaan vragen ?
veel sterkte allesinds.
veel meer kannek nie doen zeker voor u ?
ahja .. ge kunt pm'en he ;)

Bram

Legacy Member
Kurobu zei:
willen we eens met een paar mensen van hier afspreken in brugge, en haar het persoonlijk gaan vragen ?
veel sterkte allesinds.
veel meer kannek nie doen zeker voor u ?
ahja .. ge kunt pm'en he ;)
van u zullen ze bang zijn :rofl:


nee, j/k... ma kdenk wel nie da het zo slim is om zelf terug te gaan dreigen door met een bende aan die deur te gaan staan, dees is duidelijk een geval waarin gij "the better man" moet zijn en het "cool" spelen. Dus negeren door die nummers te blokkeren en als da nie lukt de politie sturen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan